سئات لئون کوپرا ST یکی از جواهرات پنهان گروه فولکسواگن میباشد. این خودرو از زیرساخت مشترک با فولکسواگن گلف و آئودی A3 بهره برده و در حالت استاندارد خود نیز قدرت قابلتوجه ۲۹۶ اسبی دارد. البته یکی از رقبای کار درست سئات هوندا سیویک تایپ R نام دارد که خروجی آن به ۳۰۶ اسب بخار میرسد.
اگرچه لئون کوپرا ST استوک به خوبی میتواند در برابر هاچبک آتشین ژاپنیها قد علم کند اما موسسه تیونینگ Siemoneit ریسینگ نظر دیگری داشته و این هاچبک جمعوجور اسپانیایی را دگرگون کرده است.
این تیونر برای رسیدن به این قدرت زیاد از قطعات خودش در پیشرانه استفاده کرده که از جملهی آنها میتوان به توربوشارژرهای بزرگتر، سیستم جذب هوای کاراتر و اینترکولرهای جدید با سیستم هدایت هوای بهینه شده اشاره کرد. پمپهای سوخت قویتر و پمپ روغن آلومینیومی با دو لیتر ظرفیت بیشتر نیز در این پیشرانه به چشم میخورند. پس از تیونینگ نرمافزاری و سختافزاری، این خودرو قدرت ۵۱۴ اسبی یاد شده را در دور ۶۵۰۰ و گشتاور ۶۲۰ نیوتون متری را در دور ۳۶۰۰ ارائه میکند.
Cadillac
۲۵ دی ۱۳۹۷یه دوست عزیزی میگفت برندهای ژاپنی
از جمله تویوتا نتونستند رقیبی واسه سری ۳ ارایه بدند،در حالی که جنسیس جی۷۰ تونست این کاروکنه.
احتمال داره که لکسوز rcf که رقیب m3 میشه،
رو ایشون نمیشناختن
#جالبه نه
رامتین
۲۵ دی ۱۳۹۷البته نسل قبلی لکسوس rcf از m3 و آئودی کاملا شکست خورد. نسل جدید لکسوس هم ویژگی خاصی بهش اضافه نشد و صرفا 5 اسب بخار توان بیشتر. اما بیشک نسل جدید m3 یا m4 بهبود قابل توجهی خواهند داشت.
emad1990
۲۶ دی ۱۳۹۷نه جالب نبود