آتکا اولین شاسیبلند سئات اسپانیا بوده و البته اولین خودروی قدبلند زیربرند پرفورمنس کوپرا هم محسوب میشود.
شاسیبلند پرفورمنس آتکا کوپرا بر پایهی همان مدل سئات آتکا استاندارد ساخته شده و از پیشرانهی ۴ سیلندر ۲ لیتری توربوی گروه فولکسواگن با قدرت بیشتر سود میبرد.
این قلب آهنین قدرت ۳۰۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۰۰ نیوتون متری داشته و نیروی خود را از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به تمامی چرخها منتقل میکند. شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسمی آتکا کوپرا ۵.۲ ثانیه اعلام شده و حداکثر سرعت آن نیز ۲۴۷ کیلومتر در ساعت میباشد.
به جرات میتوان گفت که کوپرا آتکای جدید از نظر پرفورمنس میتواند رقیبی برای هاچبک های اسپورت و جمعوجور باشد. خب حالا این خودرو در برابر چنین رقبایی چه عملکردی خواهد داشت؟
برای پاسخ به این سؤال، این شاسیبلند در برابر لئون کوپرا R قرار گرفته است. هاچبک دیفرانسیل جلوی سئات از همان پیشرانهی آتکای پرفورمنس استفاده کرده و دارای قدرت ۳۰۰ اسبی و گیربکس دوکلاچه است. البته قدرت مدل مجهز به گیربکس دستی حدود ۱۰ اسب بخار کمتر است. این خودرو هم در ۵.۸ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد و حداکثر سرعت آن نیز بهصورت الکترونیکی به ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است.
خب مسابقه یک شاسیبلند اسپورت و یک هاچبک داغ در خط مستقیم چگونه خواهد بود؟ زبان این ویدئو به ایتالیایی بوده اما خب برای فهمیدن برنده نیازی به دانستن زبان ایتالیایی نیست!
مزدا
۱۵ بهمن ۱۳۹۷ساده و زیبا???
mehran911
۱۵ بهمن ۱۳۹۷یکی از نکاتی که در صنعت خودروسازی آلمان در طول تاریخ خوب دیده نشد ، تولید خودرو های اسپرت ارزون قیمت با توانایی های بالا بود خب شاید اولش این سوال پیش بیاد که سری ۳ یا کلاس c پس چی هستن این وسط ؟!؟
به نظرم شاید بد نباشه در این مورد ی کوچولو از تاریخ VW در حدود سالهای ۲۰۰۰ بگم
راستش داستان از اینجا شروع میشه که فولکس در سال 1999تصاویری از کانسپت لوکسی رو به نام D منتشر کرد خب در ابتدا تولید سدان لوکس از سمت فولکس یکم عجیب به نظر می رسید
با توجه به این موضوع که معمولا در هر دهه به دلیل تغییرات بازار جهانی و غیره سلایق مردم در انتخاب خودرو تغییر میکنه
بلاخره با دستور فردیناند پیچ ( مدیر عامل وقت ) فولکس تصمیم به تولید خودرویی بر پایه ی بنتلی کنتیننتال به نام فیتئون در سال ۲۰۰۲ گرفت اما نکته اینجا بود که فولکس در نظر داشت با اسم فیتئون برند لوکسی برای رقابت با برند هایی مثل لکسس و آکورا و اینفینیتی و کادیلاک در بازار رو به رونق سدان های لوکس ایجاد کنه
اما نکته اینجا بود که این خودرو از نظر طراحی داخلی شباهت زیادی به بنتلی کنتیننتال داشت و از قطعات اشتراکی آئودی در اون استفاده شده بود و از همه مهمتر اینکه ” این خودرو با آرم و طراحی خودروسازی عرضه شد که تقریبا هیییییچ پیشینه ای در تولید خودروهای لوکس نداشت ”
همین اشتباه کافی بود تا بر خلاف برنامه ریزی های فولکس این خودرو تقریبا در تمام بازار ها شکست بخوره و فولکس رو تا مرز ورشکستگی پیش ببره
از طرفی تویوتا که همزمان با فولکس تصمیم به تولید خودرو با برند لوکس گرفت این اشتباه رو نکرد و بین طراحی و ساختار لکسس و تویوتا تفاوت اساسی قائل شد که باعث تولد یکی از بهترین برند های لوکس دنیای خودرو شد …
تاریخ این مطلب خیلی طولانیه اما بگذریم ….
.
برگردیم به داستان خودروهای اسپرت
موضوع تولید سدانهای لوکسی که در بالا در موردش گفتم در مورد خودروهای اسپرت ارزون قیمت هم صادقه
متاسفانه صنعت خودروسازی آلمان با توجه به پتانسیل عظیمش در تولید خودروهای اسپرت سطح بالا و سوپر اسپرت از کلاس خودروهای اسپرت رده پایین غافل شده و یکی از دلایل اون هم همینه که کسی انتظار تولید چیزی شبیه به میاتا رو از پورشه و یا مرسدس نداره …
صنعت خودروسازی آلمان نیاز به برندسازی خوب در این زمینه داشت
حالا جالبه بدونید دلیل اینکه ساااااااااالها کمپانی فولکس دنبال خریداری آلفا بود هم همین بود که توسط این برند بتونه وارد این کلاس خودرویی بشه که متاسفانه نشد اما حالا فولکس در حال کار بر روی کمپانی سئات هستش تا بتونه از طریق برندسازی به تولید خودروهای اسپرت ارزون قیمت توسط سئات در این کلاس بپردازه
.
البته نا گفته نمونه که بازار خودروهای اسپرت پایین رده از حدود دهه ی ۸۰ میلادی آغاز شده که داستان جالب و طولانیی داره که اگرشد تعریف میکنم
.
mehran911
mehran911
۱۵ بهمن ۱۳۹۷در کل به نظرم بد نباشه دوستان بیشتر در مورد این موضوعات در سایت صحبت کنیم
F22 RAPTOR
۱۵ بهمن ۱۳۹۷این کامنتت درسته ولی
گروه میخواد،
بله
mehran911
۱۶ بهمن ۱۳۹۷واقعا ممنون که درستی کامنتمو تایید کردی
.
جدای از شوخی به نظرم ی حالت مشارکتی به وجود بیاد خوبه
البته گروه هم خوبه اما به نظرم همین فضای سایت بهتره
حسین
۱۶ بهمن ۱۳۹۷بسیار زیبا و جالب بود. ممنون دوست عزیز
mehran911
۱۶ بهمن ۱۳۹۷قربانت
emad1990
۱۶ بهمن ۱۳۹۷احسنت.اطلاعات جالبی بود
اما در مورد پیشنهادت فکر نمیکنم عملی باشه چونکه تعداد کسایی مثل خودت که اطلاعات زیادی دارن انگشت شمارن و بقیه هم از جمله خود من نظاره گر.درنتیجه داستان از این قرار میشه که فقط شماها صحبت میکنید و بقیه نمیتونن تو بحث شرکت کنن
mehran911
۱۶ بهمن ۱۳۹۷عزیزی عماد جان ❤
حقیقتش به نظرم اینطور نیست همه اینجا اطلاعات خوبی دارن اگر دوستان همکاری کنن قطعا همه ی افراد استفاده خواهند کرد
fardin
۲۵ تیر ۱۳۹۸این برند این بار به بازیکنان بارسا ماشین میده