اوایل امسال ما بهطور انحصاری از برنامهی سئات برای ساخت نسخهی جذابتر آتکا کوپرا پرده برداشتیم و هماکنون ما میتوانیم نسخهای پروتوتایپ از این خودرو را بدون هیچگونه پوشش استتاری ببینیم.
این خودرو توسط عکاسان تیزچشم و در مراسم رونمایی فیس لیفت سئات لئون شکار شده است. گفته شده که این خودرو به معاون اجرایی سئات در بخش تحقیق و توسعه تعلق دارد.
آتکای ارتقا یافته به لطف رنگ مشکی مات، رینگهای آلیاژی مسابقهای و چهار خروجی اگزوز سریعاً قابلشناسایی است. البته هیچ نشان شناسایی کوپرا در بدنه وجود ندارد اما ترمزهای غولآسای برمبو ایدهای خوب از آنچه که زیر پوست خودرو جریان دارد در اختیار ما قرار میدهند.
درحالیکه جزئیات مربوط به این خودرو نایاب هستند اما احتمالاً آتکا کوپرا از همان پیشرانهی ۲ لیتری توربوی لئون کوپرا بهره خواهد برد ولی قدرت بالای ۳۰۰ اسب بخاری خواهد داشت. آتکا با این پیشرانه میتواند در کمتر از ۶ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و احتمالاً حداکثر سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.
مهندسان سئات با استفاده از سپرهای فربهتر احساس اسپورت بودن بیشتری را به این شاسیبلند تزریق کردهاند. آنها همچنین ارتفاع خودرو را به منظور کاهش تکانهای بدنه در پیچها کاهش دادهاند اگرچه که اولین تجربهی سواری ما با آتکای استاندارد نشان داد که این خودرو اسپورت تر از بسیاری از رقبای خود است. جلوپنجرهی شانه عسلی متفاوت این خودرو به همراه چراغهای LED و خروجیهای اگزوز مسابقهای از دیگر ویژگیهای این خودرو هستند.
آپشن های بصری و رنگهای برجستهی آشنای کوپرا در این خودرو نیز در دسترس خواهند بود. رینگهای چند پره و سایهروشنهای متضاد نیز تکمیلکنندهی نمای ظاهری این خودرو خواهند بود.
به منظور هرچه جذابتر کردن این خودرو آتکا دارای حالت مخصوص کوپرا خواهد بود. بکار گیری این حالت باعث سفتتر شدن دامپرهای تطبیقپذیر، افزایش پاسخ پدال گاز و سیستم چهارچرخ محرک، سنگینتر شدن فرمان و بهبود صدای خروجی از اگزوز خواهد شد.
داخل کابین آتکا کوپرا احتمالاً از چندین سیستم کمک راننده به علاوهی ارتباطات پیشروی این کلاس از طریق صفحه لمسی ۸ اینچی بهره خواهد برد. همچنین جزئیات خاص کوپرا از جمله فرمان D شکل، چرم مرغوب، پدالهای آلومینیومی و تریمی قرمز در این خودرو دیده خواهند شد. همچنین کاربردی بودن مدل استاندارد در این خودرو نیز حفظ شده و فضای کافی برای سه نفر در عقب به همراه صندوق ۴۸۵ لیتری وجود خواهد داشت.
اتکا در محدودهای حرکت میکند که جولانگاه رقبایی چون نیسان قشقایی، رنو کجار، آئودی Q3 و حتی ب ام و X1 است. این خودرو همچنین رقبای درون خانوادهای چون فولکس تیگوان جدید را نیز پیش روی خود میبیند.
به همین دلیل است که مقامات سئات ایدهی ساخت نسخهی کوپرا را دوست دارند زیرا این خودرو لبهی اسپورت تری نسبت به رقبای کنونی فاقد این ویژگی دارد.
گرانترین نسخهی آتکای استاندارد زیر ۳۰ هزار پوند قیمت میخورد اما نسخهی کوپرا احتمالاً بهایی نزدیک به ۳۵ هزار پوند خواهد داشت که آن را به گرانترین خودروی سئات تبدیل میکند.
منبع: autoexpress
ارش
۱ آبان ۱۳۹۵ایران نیومدن تا ببینن گرانی یعنی چه!!
FERRUCCIO LAMBORGHINI
۱ آبان ۱۳۹۵عجب ماشینیه ❤❤
m4
۱ آبان ۱۳۹۵قالب انگار Audi !!!
حميد
۱ آبان ۱۳۹۵ساده ولی زیبا
سیاوش
۱ آبان ۱۳۹۵به نظرم در طراحی خودرو هایی مثل سئات و اشکودا کاملا الگو ها ی شرکت مادر در طراحی بیرونی و دیزاین داخلی به چشم می خورد ومانند فولکس واگن می باشند در حقیقت رقیبی برای کارخانه مادر به حساب می آیند بازار هدف یکسانی دارند در آینده دچار مشکلات خواهند شد ولی رنو بسیار هوشمندانه عمل نمود و در حقیقت با داچیا بازار خودرو های ارزان قیمت را هدف گرفت و هیچ تداخلی با کارخانه مادر نداردو می بینیم بسیار موفق بوده .
رامتین
۱ آبان ۱۳۹۵مقایسه رنو با فولکس، جک سال هست. کیفیت این دو خیلی تفاوت داره. مهندسان پورشه، حقوق بگیر فولکس هستند و مهندسان عقب افتاده داچیا از رنو . داچیا بهتره تراکتور بزنه برای کشاورزان افغانستان.
سیاوش
۲ آبان ۱۳۹۵من نمی خوام عملکرد فولکس واگن رو زیر سوال ببرم و لی شما هم چرا این قدر تعصبی حرف می زنید چرا باید کیفیت فولکس با رنو یکی باشد در حالی که یه خودرو یی مثل سیمبل و ساندرو حتی با قیمت زیر 7000 یورو عرصه می شود در حالی که خودرویی مثل فولکس گلف با قیمتی بالای 300000 دلار تقریبا چهار برابر میشه داره عرصه میشه دوست خوب خودرو های فولکس وکلا آلمانی خیلی گران اند . و بسیار استهلاک بالایی دارند و اشک آدمو در آورند .خوب این ها بازار هدفشون فرق می کنه رنو افتخارات زیادی در مسابقات فرمول یک دارد و خودرویی مثل رنو کلیو 2 بار موفق به دریافت افتخار خودرو سال اروپا شده که کم چیزی نیست شما رنو را دست کم نگیرید یه بار هم توصیه می کنم پشت خودرو های هم رده قیمتی ماشین های آلمانی بشین بعد قضاوت کنین واقعا ماشین هایی خوبی اند.لینک های زیر قیمت برخی خودرو های رنو در سایت خود رنو را نشان می دهد خودت ببین و قضاوت کن
http://www.dacia.ro/modele-si-preturi/
http://www.dacia.es/gama-dacia/duster/
نوید جهرمی
۲ آبان ۱۳۹۵اتفاقا به نظرم برعکسه. فولکس نمیاد زیرشاخشه هاش رو با آرم و نام فولکس بده و در بازارهای راهبردیش مشکلی از این بابت نداره. حتی اگر رقابت درون مجموعه ای هم داشته باشه در نهایت فولکس برندس.
اما رنو داچیا رو در خیلی از بازارها با نام رنو به فروش میرسونه. که این مساله روی فروش محصولات رده بالاتر رنو تاثیرمیزاره.
احمد باقری
۱ آبان ۱۳۹۵در عین سادگی، ظاهر خیلی خوبی داره. آفرین.