سئات

سئات لئون ایکس پری‌اِنس: واگنی برای سرزمین‌های ناهموار

سئات یک عضو جدید به خانواده لئون اضافه کرده است. مدت‌هاست که سبکی جدید از خودروهای واگن شاسی‌بلند باب شده که بر مبنای یک استیشن با تغییراتی در چرخ‌ها و تعلیق و افزودن ارتفاع شکا می‌گیرد. سوبارو، پژو، آئودی، ولوو و حالا سئات در کنار تولید استیشن‌های خود، نمونه شاسی‌بلند آن‌ها را نیز تولید می‌کنند. سئات لئون X-Perience در کنار مدل هاچ بک، سه درب، هاچ بک پنج درب، ST واگن و لئون کوپرا، پنجمین عضو این خانواده محسوب می‌شود.

Seat Leon X-Perience
Seat Leon X-Perience
لئون X-Perience روی زیربنای مدل واگن ST قرار می‌گیرد. انتقال نیروی دائمی به هر چهار چرخ باعث عملکرد بهتر در خارج از جاده می‌شود. فاصله کف خودرو از زمین ۱۵ میلی‌متر افزایش یافته است. برای مواجهه با سختی‌های مسیر، قسمت‌های پوششی اضافی برای زیر سپرها، دور گلگیرها و رکاب در نظر گرفته شده است. یک پنل آلومینیومی نیز در زیر سپر جلو و زیر موتور قرار دارد.
Seat Leon X-Perience Interior
Seat Leon X-Perience Interior
فضای داخل اتاق نیز تجدیدنظر شده و با طراحی بهینه و بهتری همراه است. استفاده از روکش چرم و آلکانترای قهوه‌ای با دوخت پرتقالی رنگ و آرم‌های X-Perience در رکاب در و روی فرمان جلب توجه می‌کنند. البته می‌توان روکش چرم مشکی یا پارچه‌ای سیاه و سفید و خاکستری را نیز انتخاب کرد. یک صفحه نمایش لمسی با سنسورهای مجاورت که نیاز به لمس انگشت را برطرف کرده و نزدیکی انگشت به صفحه را تشخیص می‌دهد، از فن‌آوری‌های جالب بکار رفته در لئون اکس پری‌اِنس می‌باشد.
یک سیستم کروز کنترل تطبیقی با عملکرد ترمز اضطراری و کمکی به صورت اختیاری ارائه می‌شود که ایمنی خودرو را برای اجتناب از تصادف افزایش می‌دهد. یک سیستم شناسایی نزدیکی بیش از حد و خطر برخورد از عقب را نیز به این سیستم بیفزایید.
Seat Leon X-Perience
Seat Leon X-Perience
در زیر کاپوت، خریداران یکی از موتورهای ۱۸۱ اسبی و ۳۸۰ نیوتن متری ۲ لیتری توربو دیزل یا ۱۴۸ اسبی و ۳۲۰ نیوتن متری با همان حجم دو لیتر و یا موتور ۱.۶ لیتری دیزلی ۱۰۸ اسب بخاری و ۲۵۰ نیوتن متری را خواهند یافت. در صورت تمایل به انتخاب گزینه بنزینی، موتور ۱.۸ لیتری توربو با قدرت ۱۷۷ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر هم قابل انتخاب خواهد بود. گیربکس نیز از خانواده گیربکس‌های DSG فولکس‌واگن می‌باشد.
انتظار می‌رود تولید و فروش این خودرو از پاییز امسال آغاز شود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۱ دیدگاه‌ها

  1. امید

    ۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1323 ديدگاه)

    طراحیش خوبه اما طراحی داخلش جذاب نیست قدیمی بنظر میاد تنوع موتورش خوبه

    1. امین

      ۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (118 ديدگاه)

      طراحی داخلیش انگار یه نمونه ی بسیار بسیار ارزون شده و کپی ناقص از محصولات آئودیه

    2. e.scamp

      ۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1949 ديدگاه)

      ببخشید امید.
      پدال این میلاد و زیگما رو از برق بکش بیرون واسم مهم نیست نظرم بعده 10 دقیقه پاک بشه یا بزنید آی پی من رو بلاک کنید ولی سایت واسه هم هست این 2تا چون میخوان آمارشون بره بالا هی نظر میزارن شوخی خوبه بحث خوبه ولی بخش نظرات را به … کشیدن واسه این 2 تا چت خصوصی بزارین ماهم حق داریم خوب یادمه وقتی من میومدم میلاد یا زیگما نبود میتونین از سوابق چک کنید اینجا فضای مجازی هستش پس کسی من و نمیشناسه که بخوام واسشون کلاس بزارم ولی بابام مهندس مکانیک بود خوشش نیومد رفت پزشکی الانم متخصص اطفال هستش مامانم فوق لیسانس ادبیات داره لیسانسش هم آموزش ابتدایی داداشم لیسانس کشاورزی و کاردانی علوم آزمایشگاهی خودمم لیسانس مکانیک حرارت سیالات اینا رو گفتم بدونین که به کابرای پدال دیپلمه بودن یا لیسانس بودن شماها مهم نیست مهم شخصیت و پرستیژ(خودم میدونم پرستیژ انگلیسی شخصیت هست منظورم بحث اصطلاحی هست در ضمن از محاوره استفاده میکنم) طرف مهمه که فکر کنم در بحث شخصیت زیگما با نمره منفی 6.66 (آخرین نمره منفی قابل کسب تو کنکور) شکست خورده هست.
      لطفا فضا رو با کامنت دادن زیر کامنت اول خراب نکنید برید کامنت آخر

      1. امید

        ۴ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (1323 ديدگاه)

        خواهش با حرف اخرت موافقم که زیر کامنتها نظر ندن
        این جالب نیست اصلا
        قبلا هم چن تا از بچه اینو گفتن ولی کو گوش شنوا

      2. زیگما

        ۴ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (3072 ديدگاه)

        برادر لطفا با کمی فکر با این موضوع برخورد کنید
        بحث ها در پدال معمولا به یک نتیجه لذت بخش برای طرفین منتهی میشه و اینه که مارو مجبور میکنه بحث کنیم(خود بنده با بحث های بی سر و ته مشکل دارم)
        یک سری چیز هارو نمیشه گفت وگرنه متوجه میشدید نه من نه میلاد تعداد کامنت هامون اصلا برامون مهم نیست….بیخیال بابا راحت باش…

    3. مک میسل

      ۴ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      بدک نیست.ولی طراحی داخلیش خیلی خجالت اوره

    4. meysam

      ۴ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1772 ديدگاه)

      بازار ایران تشنه تولید( نه واردات صرف ) این تیپ ماشیناس.

    5. یه پسل باهوش

      ۴ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1134 ديدگاه)

      بر عکس طراحی داخلش واسه یه ماشین تو تیپش و کاربری خونوادگی خوبه دیگه

      لازم نیس زیاد پر زرق برق باشه

  2. Sadjad97

    ۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (256 ديدگاه)

    قیمت؟

    1. مک میسل

      ۴ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      به نظرم فولکوس بیتلی که پست های قبلی بود بهترین شاسی بلند جهانه.هم از ظاهر و هم از کیفیت و هم از نظر اصالت برن و……خلاصه از همیچی کامله

  3. صادق

    ۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    سئات زیان آورترین زیرمجموعه ی فولکس بود، آئودی و اشکودا دیگه اینقد به آب و آتیش زدن تا این برند تونست تا حدی از منجلاب بیرون بیاد

    اینجاس که شعار یکی برای همه و همه برای یکی معنی پیدا میکنه

    1. مک میسل

      ۴ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (2706 ديدگاه)

      راستی قیمتش چنده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  4. زیگما

    ۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (3072 ديدگاه)

    زشته جلوش
    انجین هاش ضعیفه لااقل یک انتخاب قوی تر هم باید باشه
    داخلش خوبه
    پشتش شبیه یک مدل اوپله

    1. eh.sun

      ۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (1949 ديدگاه)

      میلاد و زیگما تو سایت گذاشتم ثبت نشد برید فیسبوک پدال زیر پست سئات جوابتون رو دادم هرکسی هم علاقه داره بره نگاه کنه

      1. شاهین

        ۳ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (4696 ديدگاه)

        احسان خوب نگفتی :(

        1. eh.sun

          ۴ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (1949 ديدگاه)

          شاهین جان من شما رو قبول دارم ولی خوب این دلیل نمیشه که زیگما بیاد به دیپلمه بودن یکی دیگه توهین بکنه اون یکی هم بیاد بگه داری میسوزی و اینا نمیخوام کشش بدم ولی پدال که شبکه اجتماعی نیست پدال سایت تخصصی خودرو هست برن تو کلوب یاهو فیسبوک توییتر چه میدونم لاین هرچی دوست دارن باهم دعوا کنن بازم معذرت میخوام اگه کسی نارحتت شد خاک پای هرچی ماشین بازه هستم سعی میکنم تکرار نشه

        2. شاهین

          ۴ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          داداش احسان حرفتو قبول دارم ولی اینو میتونستی به خود پدال یا زیگما و میلاد بگی.راستی این دوتا دوستمونو نگاه نکن اینجا با هم بحث میکنن! صمیمی تر از این حرفان!
          راستی داداش خوش تیپیا! ;)

  5. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    ماشین استیشن عشقه .

    از نظر من یذره شبیه ائودی است .

    ولی همه چیزش قابل قبوله .

  6. VAHID JINPACHI

    ۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (847 ديدگاه)

    ببخشید یه سوال بی ربط…

    فوتبال ایران و بوسنی چند شنبه و ساعت چند برگزار میشه اگه کسی اصلاع داره بی زحمت جوابم رو بده؟

    به امید صعود تیم ملی ایران.

    1. شاهین

      ۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام وحید جان.داداش چهارشنبه ساعت 8/30 دقیقه ی شب هستش.همگی دعا میکنیم تا بازی خوبی ارائه بدن بچه ها.

    2. زیگما

      ۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (3072 ديدگاه)

      فردا چهارشنبه ساعت 8 و نیم شب.

      1. VAHID JINPACHI

        ۳ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (847 ديدگاه)

        دمه شما گرم…

  7. رسول

    ۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (66 ديدگاه)

    تازه گیا سئات مد شده

  8. مجتبی

    ۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (551 ديدگاه)

    دوستان میشه یه اطلاعاتی درمود کمپانیش بهم بدین ؟

    1. شاهین

      ۳ تیر ۱۳۹۳
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      مجتبی جان آواتارمو نبین و بخون!

      “سیات، (به اسپانیایی: SEAT) شرکت خودروسازی اسپانیایی است. این شرکت در سال ۱۹۵۰ توسط انستیتوی ملی صنعت اسپانیا و با کمک آغازین شرکت فیات بنیان نهاده شد.

      شرکت سیات عضو گروهی تحت عنوان آئودی گروپ بود، که از شرکت‌های آئودی، لامبورگینی و سیات تشکیل شده بود و پس از خریداری این گروه توسط گروه فولکس‌واگن، سپس منحل شدن آئودی گروپ، هم‌اکنون شرکت سیات، به‌طور کامل تحت مالکیت گروه فولکس‌واگن قرار دارد.

      شرکت سیات در شهر مارتورل در نزدیکی بارسلون مستقر می‌باشد و به‌طور رسمی در بارسلون به ثبت رسیده است. تا سال ۲۰۰۰ مجموع تولیدات سیات، ۵۰۰٫۰۰۰ دستگاه بود، که تا سال ۲۰۰۶ این رقم، از مرز ۱۶ میلیون خودرو گذشت، که ۶ میلیون دستگاه از این خودروها، توسط کارخانه خودروسازی مارتورل تولید شده‌است.

      سیات (SEAT) سرواژه‌ای از عبارت اسپانیایی «Sociedad Española de Automóviles de Turismo» به معنی «انجمن اسپانیایی خودروهای گردشگری» می‌باشد.”

      1. احمد

        ۴ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (36 ديدگاه)

        سلام به دوستان پدالی
        آقا شاهین یعنی در 6 سال 15.5 میلیون خودرو تولید کرده. منطقی به نظر میاد؟

        1. شاهین

          ۴ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          سلام احمد جان
          منظور کل تولیدات سئات از ابتدا بوده.
          ارادتمندم

        2. احمد

          ۴ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (36 ديدگاه)

          آقا شاهین
          آخه دیدم داخل متن نوشتی تا سال 2000 مجموع تولیدات سیات 500000 دستگاه بوده، به این دلیل تعجب کردم

        3. شاهین

          ۴ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          احتمالا عددش اشتباه هستش چون از ویکی نوشتم.ولی از دوستان پرسیدم گفتن که 16 میلیون از ابتدا بوده.نمیدونم اون 500000 تا درسته یا نه.ارادتمندم احمد جان

        4. احمد

          ۴ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (36 ديدگاه)

          آقا شاهین
          یه قسمتی از متن باید اصلاح بشه
          “در سال 2000 تولید سالانه به اوج خود، یعنی به بیش از 500000 واحد رسید”

        5. شاهین

          ۴ تیر ۱۳۹۳
          سوابق: (4696 ديدگاه)

          احمد جان واقعا ممنونم.این توجه شما یه دنیا واسم ارزش داشت.بازم ممنون.

      2. احمد

        ۴ تیر ۱۳۹۳
        سوابق: (36 ديدگاه)

        خیلی مخلصیم

  9. ali

    ۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    عالیه!
    طراحی خوبی داره اپشن های خوب داره.

  10. رضا

    ۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    خیلی فولکس واگنیه!
    کاش یکم خلاقیت و هیجان بیشتری بهش میدادن

  11. احسان(احسان سابق)

    ۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    چراغای جلو و عقبش و داخلش شبیه محصولات ائودی هست.چیز جذابی بهش نمیاد باشه.یه ماشین خانوادگی معمولی.احتمالا بین 20-25 هزار یورویی قیمتش باشه.بیشتر نمی ارزه

  12. فرامرز

    ۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (1597 ديدگاه)

    پدال عزیز خسته نباشی. امروز تو یه مجله یه عکس از نمای جلوی بی ام و سری ۱ که زمستان آینده فروشش شروع میشه چاپ شده بود و به طرفدارای بی ام و قول جبران کاستی هایی که تو طراحی نسل جاری هست رو داده بود. ظاهرش که خیلی بهتر از نسل جاری بود. ممنون میشم یه مطلب در این مورد بگذارید. عکس هم دقیقاْ همین هست:
    http://www.ototeknikveri.com/images/userfiles/138201871993489683.jpg

  13. volkswagen

    ۳ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    سلام اقای با شخصیت و درس خون (e.scampجان با شما هستم)

    نظر شخصی شما برای خودتون قابل احترام هست .

    اینجا با سواد بودن و نبودن ادما از بار فنی دیدگاه ها شون مشخصه که هر دوی اون ها (زیگما و میلاد ) نمره ی خوبی دارن

    بحث چیز مفدی هست و برای اموزش و یاد گیری و تبادل اطلاعات مفیده . قبول دارم که توی بحث هاشون بی احترامی می کنن یه هم ولی در کل اطلاعات خوبی درش ردوبدل می شه .

    (پرچم بالاست)

  14. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

    ۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (6526 ديدگاه)

    درود .

    احسان جان :

    فقط همینو بگم شما در رابطه با تعداد دیدگاه داری تهمت میزنی . این کار

    اصلا درست نیست .

  15. مجتبی

    ۴ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (551 ديدگاه)

    باسلام خدمت بزرگان پدال میخواستم از اقا شاهین بابت 2مطلب تشکر کنم ابتدا تغییر اواتار ش دوما اطلاعات کامل و فنی ودقیق در مورد سات عزیزم بازم ممنون

    فدایییییییییییی دارییییییی

  16. محمد

    ۶ تیر ۱۳۹۳
    سوابق: (735 ديدگاه)

    هر چی باشه از ماشینای ایرانی که بهتره…

  17. نوید (6*6)

    ۱۶ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    بد نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا