سئات پیش از این برای مدلهای Mii، ایبیزا و لئون نسخهٔ دوگانهسوز ارائه کرده بود اما حالا این شرکت اسپانیایی با معرفی آرونا TGI خانوادهٔ محصولات CNG خود را افزایش داده است. این خودرو که در نمایشگاه پاریس رسماً به نمایش عمومی درخواهد آمد، اولین کراساوور دوگانهسوز دنیا محسوب میشود.
این کراساوور سابکامپکت به یک پیشرانهٔ ۱ لیتری سه سیلندر مجهز است که ۹۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این نیرو که توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخها انتقال پیدا میکند، خودرو را ظرف ۱۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسانده و امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۱۷۲ کیلومتر در ساعت را برای آن فراهم میکند.
بُرد کلی آرونا در هنگام استفاده از سوخت CNG برابر با ۴۰۰ کیلومتر است اما زمانی که مخازن گاز خالی شوند، خودرو بهصورت اتوماتیک روی حالت بنزین سوز رفته و ۱۶۰ کیلومتر دیگر به بُرد آن اضافه میشود. این ماشین به سه مخزن CNG مجهز است که در زیر کف قسمت عقبی قرار گرفتهاند درحالیکه ورودی گاز هم در کنار درب باک بنزین جای گرفته است.
کنترل توزیع گاز به پیشرانهٔ TGI در این خودرو توسط لولههای گاز از جنس فولاد ضدزنگ، سنسورهای فشار گاز و رگلاتور فشار الکترونیکی صورت میگیرد. در آرونا CNG درصورتیکه دمای بیرون پایینتر از منفی ۱۰ درجهٔ سانتیگراد باشد بهطور خودکار پیشرانه با بنزین روشن میشود. سپس سیستم فرایند گرم کردن انژکتورهای گاز را آغاز کرده و هنگامیکه شرایط فراهم گردد مدار CNG فعال میشود. سئات آرونا TGI در تیپهای Reference، Style، Xcellence و FR ارائه شده و خریداران میتوانند از بین ۶۸ رنگ مختلف یکی را انتخاب کنند.
محمد
۹ مهر ۱۳۹۷فکر کن با این بری تو صف گاز وایسی
احمد
۹ مهر ۱۳۹۷من یدفعه رفتم پمپ گاز،ماشین جلوییم بنز c200 بود، فکر کردم اشتباه اومده، ولی رفت گاز هم زد :/
من هیچ، من نگاه
حسین
۹ مهر ۱۳۹۷اون هم بصورت فابریک گازسوز بوده! مثل همین سئات
مزدا
۹ مهر ۱۳۹۷دوگانه هاشون هم متفاوته ببین کپسول ها رو کجا تعبیه کردن??
پدال خوشحال میشم یه مقاله بزارید درمورد اینکه ماشین های دوگانه در کدوم کشور ها بیشتر استفاده میشه(به جز ایران)
SS
۹ مهر ۱۳۹۷دقیقا مثل ایران خودرو طراحی کردن :D
یه مخزن رو انداخته تو صندوق کل فضا رو گرفته و 200 کیلومتر برد داره
اونوقت این ماشین بدون اینکه کوچکترین نشانی از گازسوز بودن داشته باشه 400 کیلومتر برد داره
Reza
۹ مهر ۱۳۹۷جای مخزن ها رو خیلی عالی طراحی کردن
امیر
۹ مهر ۱۳۹۷( در آرونا CNG درصورتیکه دمای بیرون پایینتر از منفی 10 درجهٔ سانتیگراد باشد بهطور خودکار پیشرانه با بنزین روشن میشود)
بازم همون EF7خودمون ک هرچقدم سرد باشه رو گاز روشن میشه راحت بدون اینکه بد استارت بخوره
دمای شهرمون گاها 13-هم شده ولی همچنان با گاز راحت روشن میشه
Milad-Car
۹ مهر ۱۳۹۷احیانا این موتور ای اف 7 میتونه 400 کیلومتر راه بره با اون صندوق کوچول موچول اینا بعد 15 سال نتونستن برد ماشین با گاز افزایش بدن و کپسول جاسازی خوبی بکنن وگرنه کسی منکر ماشین دوگانه نیست!!!!!
نوید جهرمی
۹ مهر ۱۳۹۷ب غیر از توان کم موتور ضعف دیگه ای توش نمیبینم. اگر واردات شناسنامه ای آزاد بود میشد به این گزینه ها هم نگاه کرد.سوختی که هم خیلی زیاد داریم هم آلایندگیش برامون خیلی کمه.
به جای چندین میلیارد که صرف تحقیق و توسعه موتور دیزلی شد و معلوم نشد خروجیش چیه کاش روی توسعه خودروهای گازسوز صرف میشد و نتیجه میداد.
مهدی
۹ مهر ۱۳۹۷گاز سوخت مناسبی نیس الایندگی زیادی داره استهلاک قطعات بالا میبره و خطر انفجار هم داره بیشتر کشورها از خودروی برقی استقبال کردن جز ایران که راحترین راه کوتاه ترین راه انتخاب کردن و میکنن کلا انتخاب ها کارمندی و غیر کارشناسی و از سر واکنی هستش
حسین دهمرد
۹ مهر ۱۳۹۷این دوستانی که واسه گاز سوز بودن این ماشین به به و چه چه میکنن در جریان هستن که برد با بنزینش حدود ۱۶۰ کیلومتره؟یعنی احتمالا باک بنزینش حدود ۱۰ لیتره. یعنی اولویت این ماشین واسه گاز طراحی شده.اگه باک ۷۰ لیتری همین سمند آشغال رو هم برداریم میشه اون زیر دوتا کپسول انقدری و یک باک بنزین کوچیک ۱۰ لیتری جا داد.