سئات لئون کوپرای جدید دقیقاً خودروی جدیدی نیست اما نسبت به مدل پیشین خود اندکی بهروز شده است.
لئون کوپرا یکی از تواناترین هاچبک های بازار بوده و سئات هماکنون تنها اندکی آن را بهتر ساخته است به گونهای که قدرت آن از ۲۸۶ اسب بخار مدل قبلی به ۲۹۶ اسب بخار رسیده و گشتاور نیز با افزایش ۳۰ واحدی از ۳۵۰ به ۳۸۰ نیوتون متر رسیده است.
سئات همچنان لئون کوپرا را با گیربکس ۶ سرعته دستی یا نسخهی دوکلاچه و سه فرم متفاوت بدنه (سه درب SC، پنج درب معمولی و نسخهی استیت ST) روانهی بازار میکند.
از جمله موارد برجستهی مدل جدید میتوان به اضافه شدن سیستم تمام چرخ محرک هالدکس به نسخههای استیت ST مجهز به گیربکس DSG اشاره کرد. این کشش اضافه شده به همراه فرم بدنهی کاربردیتر مطمئناً لئون کوپرای واگن را به یکی از بهترین دلایل ترجیح این خودرو به یک کراس اوور تبدیل میکنند.
سئات میگوید سیستم چهار چرخ هالدکس در صورت نیاز میتواند ۱۰۰ درصد گشتاور را تنها به یک چرخ منتقل کند. این سیستم به همراه سیستمهای الکترونیکی کمکی کار میکند بنابراین این اجازه را میدهد که ترمزها کمتر بکار گرفته شوند و دخالتهای سیستمهای کنترل پایداری کاهش یابد.
سئات هنوز مشخصات پرفورمنس خودرو را منتشر نکرده اما سقف سرعت خودرو مثل قبل ۲۵۰ کیلومتر در ساعت بوده و میزان آلایندگی آن بسته به نوع بدنه از ۱۵۳ تا ۱۶۴ گرم دیاکسید کربن در هر کیلومتر متغیر است. نسخهی ۲۸۶ اسب بخاری قبلی قادر بود با گیربکس DSG ظرف ۵.۷ ثانیه از سکون به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.
ویژگیهایی چون DCC، دیفرانسیل الکترونیکی جلو و سیستم فرمان تطبیقپذیر بهصورت استاندارد در خودرو وجود داشته و البته نباید از بهروزرسانیهایی چون چراغهای جلوی تمام LED، تشخیص عابران پیاده و سیستمهای کمکی اضطراری، سیستم ترافیک سفارشی در مدلهای مجهز به گیربکس DSG و دو رنگ متالیک جدید (آبی Mystery و قرمز Desire) غافل شد.
Parker
۶ بهمن ۱۳۹۵نمیدپنم حجم موتورش چقدره.
اما به واردات سئات به ایران خیلی خوش بینم.
به نظرم میتونه موفقیت چشم گیری داشته باشه.
احمد باقری
۱۲ بهمن ۱۳۹۵فرق خاصی نکرده.