معرفی نسل جدید سئات لئون، پسرعموی خوش‌تیپ گلف

چهارشنبه 9 بهمن 1398 - 06:30
مطالعه 14 دقیقه
Seat-Leon-2020-1024-04
شاید نسل هشتم فولکس‌واگن گلف با تکنولوژی‌های فراوان خود یکی از بهترین هاچ‌بک‌های بازار باشد اما حالا نسل جدید سئات لئون با استایلی شیک و جذاب...
تبلیغات

شاید نسل هشتم فولکس‌واگن گلف با تکنولوژی‌های فراوان خود یکی از بهترین هاچ‌بک‌های بازار باشد اما حالا نسل جدید سئات لئون با استایلی شیک و جذاب معرفی شده تا شاید بتواند بازی را به نفع خود تغییر دهد. لئون جدید که در ظاهر حتی از نسل قبلی هم بهتر به نظر می‌رسد، از دماغه‌ای تهاجمی با جلوپنجره‌ای عمودی برخوردار است که توسط چراغ‌های LED باریک با دی‌لایت‌هایی متمایز احاطه شده است. در پایین نیز ورودی هوای اسپرت و مه شکن‌های افقی به چشم می‌خورند.

استایل پویای لئون در پروفیل جانبی آن‌هم ادامه یافته است و در اینجا کاپوتی برجسته، بدنه‌ای سیال و خطوط شخصیت قوی جلب‌توجه می‌کنند. شیشهٔ جلوی خودرو شیب زیادی دارد و سقف نیز با شیب ملایمی به اسپویلر عقب ختم می‌شود. لئون در عقب هم با چراغ‌های باریکی که توسط نوار LED نازکی به هم متصل شده‌اند، از طراحی اسپرتی برخوردار است. به‌طورکلی طراحی بیرونی نسل جدید لئون خصوصاً در چراغ‌های جلو و عقب تا حد زیادی کراس‌اوور سه ردیفهٔ تاراکو را به یاد می‌آورد.

این هاچ‌بک اسپانیایی 4,368 میلی‌متر طول، 1,800 میلی‌متر عرض و 1,456 میلی‌متر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با 2,686 میلی‌متر است. این یعنی لئون جدید 86 میلی‌متر کشیده‌تر از نسل قبلی شده و فاصلهٔ محوری آن‌هم 50 میلی‌متر افزایش یافته اما کمی باریک‌تر و کم‌ارتفاع‌تر از قبل شده است. نسل جدید این ماشین در تیپ‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود اما بالاترین آن‌ها که FR نام دارد در ظاهر با سپرهای منحصربه‌فرد و رینگ‌های آلیاژی بزرگ‌تر 17 اینچی از دیگر تیپ‌ها متمایز شده و از تنظیم اسپرت سیستم تعلیق هم برخوردار است.

لئون جدید در کابین تقریباً دنباله‌روی گلف بوده اما بااین‌حال طراحی منحصربه‌فرد خود را دارد. در مقابل راننده یک صفحه آمپر دیجیتالی 10.25 اینچی قرار گرفته درحالی‌که در سمت راست آن‌هم نمایشگرهای 8 یا 10 اینچی برای ارائهٔ سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جای می‌گیرد. این سیستم از اندروید اتو، کارپلی بی‌سیم و کنترل صوتی برخوردار است. طراحی داشبورد لئون زاویه‌دار بوده و در میانهٔ آن دریچه‌های تهویهٔ بزرگ با تریم فلزی جلب‌توجه می‌کنند. در پایین نیز کنسول مرکزی ساده‌ای به چشم می‌خورد.

لئون جدید به لطف ابعاد بزرگ‌تر، فضای داخلی بیشتری نسبت به نسل قبلی خود دارد. نسخهٔ استیشن این ماشین که اسپرت‌تورر نام دارد، از فضای صندوقی به حجم 617 لیتر برخوردار است که افزایشی 30 لیتری را نسبت به نسل قبلی نشان می‌دهد اما حجم صندوق بار نسخهٔ هاچ‌بک تغییری نداشته و مثل قبل 380 لیتر است.

پیشرانه‌های نسل جدید لئون از نسل هشتم گلف گرفته شده‌اند. لیست موتورهای بنزینی از یک نمونهٔ 1 لیتری سه سیلندر آغاز می‌شود که در دو نسخهٔ 90 اسب بخاری و 110 اسب بخاری قابل انتخاب است. کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند اما می‌توانند سراغ موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر بروند که در دو سطح قدرت 130 و 150 اسب بخاری ارائه می‌شود؛ و نهایتاً قوی‌ترین موتور بنزینی لئون هم یک نمونهٔ 2 لیتری چهار سیلندر با 190 اسب بخار قدرت است.

برای کسانی که به موتورهای دیزلی علاقه‌مند هستند، سئات یک پیشرانهٔ 2 لیتری TDI را در نظر گرفته که در دو سطح قدرت 115 و 150 اسب بخار ارائه می‌شود؛ اما علاوه بر این موتورهای بنزینی و دیزلی، یک نسخهٔ دوگانه‌سوز CNG با موتور 1.5 لیتری 130 اسب بخاری هم برای لئون ارائه می‌شود. این مدل به سه مخزن CNG مجهز است که امکان پیمودن 440 کیلومتر را فراهم می‌کنند. هنگام خالی شدن مخازن گاز نیز خودرو به‌طور خودکار روی حالت بنزین می‌رود.

خبر بزرگ‌تر اما اضافه شدن یک نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی به خانوادهٔ لئون است. این مدل به یک پیشرانهٔ 1.4 لیتری TSI (بنزینی توربو) به همراه یک موتور الکتریکی مجهز شده است. مجموع خروجی این سیستم 204 اسب بخار قدرت بوده و یک پکیج باطری لیتیوم یون 13 کیلووات ساعتی هم امکان پیمودن تا 60 کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی فراهم می‌کند.

علاوه بر این، برای موتورهای بنزینی 1 لیتری 110 اسب بخاری و 1.5 لیتری 150 اسب بخاری، سیستم هیبریدی خفیف هم ارائه شده است. این نسخه‌ها به گیربکس دوکلاچه، یک استارت-ژنراتور، باطری لیتیوم یون و ترمزهای احیا شونده مجهز می‌شوند. سئات جزئیات چندانی دراین‌باره منتشر نکرده اما در نسخه‌های هیبریدی خفیف مصرف سوخت کاهش پیدا می‌کند زیرا در مواقعی پیشرانهٔ بنزینی خاموش می‌شود اما خودرو به حرکت خود ادامه می‌دهد تا متوقف شود. همچنین موتور الکتریکی می‌تواند برای کمک به شتاب گیری هم استفاده شود.

نسل جدید لئون در بخش ایمنی هم به سیستم‌های کمک‌رانندهٔ فراوانی مثل کروز کنترل فعال، سیستم کنترل شاسی پویا، دستیار اضطراری، دستیار سفر و دستیار خروج مجهز شده است. فروش نسل جدید سئات لئون مدل 2020 از سه‌ماههٔ دوم امسال آغاز خواهد شد و اطلاعات تکمیلی در مورد آن نیز در زمانی نزدیک به عرضه اعلام می‌شود.

[دانلود ویدئو]

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.