کمپانی ABT با ارتقای محصولات کوپرا غریبه نیست زیرا این خودروساز از پلتفرمها و قوای محرکه گروه فولکسواگن استفاده میکند. جدیدترین پروژه این تیونر فورمنتور VZ5 است که قویترین محصول تاریخ کوپرا محسوب میشود. ABT به حدی قدرت این خودرو را افزایش داده است که میتوان آن را رقیب برخی از محصولات صاحبنام در دنیا دانست.
کوپرا فورمنتور VZ5 نسخهای تولید محدود از این شاسیبلند اسپرت است و فقط به تعداد ۷ هزار دستگاه تولید خواهد شد. در قلب این خودرو پیشرانه ۵ سیلندر ۲.۵ لیتری آئودی قرار دارد که در حالت استوک قدرت ۳۸۵ اسب بخاری و گشتاور ۴۸۰ نیوتون متری تولید میکند. نیروی پیشرانه نیز از طریق گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه به تمامی چرخ ها فرستاده میشود. اگرچه این ارقام برای یک خودروی جمعوجور بسیار خوب به نظر میرسند اما پیشرانه موردبحث پتانسیلهای زیادی دارد و قبلاً خودش را در آئودی RS3 اسپرت بک ثابت کرده است.
ABT هماکنون قدرت ۴۴۴ اسبی و گشتاور ۵۳۰ نیوتون متری را از این نیروگاه آهنین استخراج کرده است. این قدرت با ماژول پاور S این تیونر به دست آمده است. واضح است که افزایش قدرت تأثیر مثبتی روی پرفورمنس فورمنتور VZ5 گذاشته است و باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۹ ثانیهای شده است که ۰.۳ ثانیه بهتر از نسخه استاندارد است. ABT همچنین میگوید این خودرو سریعتر از نسخه پایه پورشه ۹۱۱ کررا است. سقف سرعت نیز از ۲۵۰ به ۲۷۰ کیلومتر در ساعت افزایش یافته است.
VZ5 از نظر بصری خودروی جذابی است و به خاطر بدنهای عضلانی، ارتفاع کمتر از سطح زمین و عناصر مسیرنگ روی بدنه جلبتوجه میکند. به همین خاطر ABT خیلی دست روی بدنه نگذاشته است و تنها به نصب رینگهای جدید ۲۰ یا ۲۱ اینچی بسنده کرده است. این تیونر همچنین پکیجهای ارتقای پرفورمنس خود را برای نسخههای ۴ سیلندر ۲ لیتری کوپرا فورمنتور عرضه کرده است و در این حالت شاهد قدرت ۳۶۵ اسب بخاری هستیم.
زیزیگولو
۲۲ فروردین ۱۴۰۱کوپرا فورمنتور سال ۲۰۱۹ رونمایی شد و از اون سال تا الآن بهبود های زیادی رو تو بخش عملکردو کیفیت داشته و تو کلاس SUV قرار میگیره و اینجور که از عکسای داخل کابینش پیداست احساس مدرنیته بودن و امکانات کاملاً بروز به آدم میده
ممد ژانگولر
۲۲ فروردین ۱۴۰۱فوقالعاده شده 👌
یک مشکلی که هست دیگه فرق اینو با ماشینای چینی و الفارمئو نمیشه تشخیص داد
net
۲۲ فروردین ۱۴۰۱اگر دو اگزوز دایره ای در سمت چپ و راست بود به جای ۴ اگزوز روی هم قرار گرفته قشنگتر میشد.اگر رینگ خاکستری مایل به تیره داشت و خط سفید نازک اطراف شیشه دربها داشت و چراغ عقب متصل نبود قشنگتر میشد
مسعود
۲۲ فروردین ۱۴۰۱طراحیش فوق العادس…😍😍
کاش پاش به ایران باز میشد
Humer
۲۲ فروردین ۱۴۰۱یه سوال تفاوت کوپرا و سئات چیه ؟؟؟؟
احمدرضا
۲۲ فروردین ۱۴۰۱برند پرفورمنس سئاته
بهتر بگم نسخهٔ اسپرت و عملکردی از محصولات سئات
Jdm باز
۲۲ فروردین ۱۴۰۱طراحیش خوشگل و جذابه
مهردادکمال
۲۲ فروردین ۱۴۰۱چقد این کوپرا جذابه لعنتی کاش فولکس یاد بگیره دست از این طراحی های به شدت ساده و یکنواخت برداره