کوپرا به عنوان زیرمجموعه سئات اسپانیا از یک کانسپت برجسته و دو درب با نام دارک ربل رونمایی کرد. این خودرو میتواند محصولی الهامبخش و برقی برای سایر محصولات کوپرا باشد.
دارک ربل در زمان معرفی خودروی جدید کوپرا تاواسکان به عنوان کانسپتی هولوگرامی معرفی شد و از طریق متاهایپ کوپرا در متاورس میتوان آن را پیکربندی کرد. وین گریفیتس مدیرعامل کوپرا میگوید:
پس از گذشت ۵ سال از تأسیس کوپرا در دنیای واقعی زمان فکر کردن به قدم بعدی فرا رسیده است. کوپرا دارک ربل تفسیری نهایی از دید ما به دنیای خودروست
در واقع ما با یک کانسپت برجسته روبرو هستیم، خودرویی که از خطوط تیز و نمایی برجسته سود میبرد و تناسبات یک خودروی اسپرت را در قالب محصولی شوتینگ بریک به نمایش میگذارد. کاپوت طویل و کابین متمایل به سمت عقب نیز نقش مهمی در خلق یک خودروی اسپرت کلاسیک اما مدرن بازی میکنند. علاوه بر این کوپرا تأکید زیادی روی ماهیت اسپرت کانسپت دارک ربل دارد و یک بخش مرکزی خاص نیز وجود دارد که نمای جلو و عقب خودرو را به هم متصل میکند و نتیجه نهایی نیز ایجاد ظاهری شبیه بوگاتی ویرون و شیرون است.
داخل کابین محصول دیجیتالی کوپرا صندلیهای اسپرت گیرا و فرمان و شیفتر متمایزی هستیم که انسان و ماشین را به یکدیگر مرتبط میکنند؛ به عبارت دیگر طراحی دارک ربل به گونهای بوده که جذابیت زیادی برای گیمرها و رانندگان جوان داشته باشند و با توجه به معرفی این کانسپت در متاورس میتوان گفت هدف از نمایش آن جلب نظر افراد زیر ۳۰ سال بوده است. صحبت از متاورس شد و باید گفت پیکربندی به اصطلاح هایپر کوپرا سه نوع محیط را ارائه میکند که کاربران میتوانند این کانسپت را باب میل خود طراحی کنند.
همهچیز بسیار آیندهنگرانه به نظر میرسد اما با توجه به سابقه جذاب کوپرا در تبدیل محصولات استاندارد سئات به خودروهایی اسپرت شاید در آینده چنین کانسپتی نیز راهی جاده شود. از نظر مشخصات باید گفت کوپرا به چیزی اشاره نکرده اما با توجه به اینکه دارک ربل میتواند روزی به عنوان خودروی الهامبخش این برند تولید شود بنابراین انتظار میرود قدرتی بیشتر از مدل تاواسکان VZ داشته باشد. تاواسکان VZ از ۳۳۵ اسب بخار قدرت و ۶۷۹ نیوتون متر قدرت سود میبرد.
Wanted
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲بسیار جذاب
چراغهای شش وجهی
جلای روح
Tesla
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲خودرو های آینده قطعا همچین شکل و شمایلی خواهند داشت و از تکنولوژی های فوق العاده پیشرفته خودران و واقعیت افزوده استفاده میکنند ، بر اساس پیش بینی ایلان ماسک : تا ۵ سال دیگه سیستم های خودران به حدی از تکامل میرسن ، که قابلیت اطمینانشون از راننده انسانی بیش تر میشه ، صبر کنید این تازه اول راهه مارک زاکربرگ رسما اعلام کرده : هوش مصنوعی تا کمتر از ۱۰ سال دیگه به نقطه تکنیکی میرسه ( یعنی از نظر درک و آگاهی از انسان خیلی بالاتر میره) و قراره این نوع هوش مصنوعی در خودرو های آینده به کار بره و با راننده و سرنشینان تعامل احساسی و اطلاعاتی کنه ( دقیقا مثل یک انسان ) ، تصور همچین آینده ای واقعا هیجان انگیزه 😍😍⚡️⚡️⚡️
❤BMW❤
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲شبیه لامبورگینی شده
خیلی خوشگله
بهنام
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲اخبار خودروسازی دنیا رو که دنبال میکنی و از پیشرفت سرسام آور اونها متحیر میشی ، یهو یه تیتری از خبرهای خودروسازی داخلی به چشمت میخوره حالت بد میشه. اصلاً یه حس عقب ماندگی تحمیلی بهت دست میده که کاریش هم نمیشه کرد . اصلأ از زندگی متنفر میشی .