سئاتکوپرا

معرفی کوپرا فورمنتور و لئون جدید با طراحی تهاجمی و قدرت بیشتر

کوپرا نسخهٔ فیس‌لیفت مدل‌های لئون و فورمنتور را معرفی کرده است. این خودروها علاوه بر به‌روزرسانی‌های بیرونی، زیر پوست هم تغییرات زیادی را تجربه کرده‌اند.

طراحان کوپرا با الهام از طراحی موسوم به دماغهٔ کوسه که در شاسی‌بلند ترامار دیدیم، نمای جلویی هردوی این خودروها را اصلاح کرده‌اند. در این قسمت، فورمنتور و لئون از لوگوی جدید کوپرا، چراغ‌های LED مثلثی جدید و جلوپنجرهٔ بزرگی بهره‌مند شده‌اند. علاوه بر این، در عقب هردو خودرو هم تغییراتی اعمال شده و حالا از چراغ‌های جدید و لوگوی چراغ‌دار کوپرا بهره می‌برند.

لئون و فورمنتور هردو بر اساس پلت‌فرم MQB Evo گروه فولکس‌واگن ساخته شده‌اند و هرچند این پلت‌فرم بدون تغییر باقیمانده اما پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ در نسخه‌های پرچم‌دار ارتقاء پیدا کرده است و حالا ۳۳۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این موتور در فورمنتور و فقط نسخهٔ استیشن لئون ارائه می‌شود. مدل‌های مجهز به این پیشرانه همچنین از یک تقسیم‌کنندهٔ گشتاور، ترمزهای قوی‌تر و حالت رانندگی ویژهٔ کوپرا هم بهره می‌برند که پاسخ پدال گاز و گیربکس را تغییر می‌دهد. این موتور ۲ لیتری صرفاً با گیربکس هفت سرعته دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک ارائه می‌شود.

برای خریدارانی که نیازی به قدرتی در حد فولکس‌واگن گلف R ندارند اما پیشرانه‌های ضعیف‌تری هم وجود دارد. پیشرانهٔ پایه یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری هیبریدی خفیف است درحالی‌که دو نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری و باطری ۱۹.۷ کیلووات ساعتی هم به ترتیب با قدرت ۲۰۴ و ۲۷۰ اسب بخار هم قابل انتخاب خواهد بود. این نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی قابلیت پیمایش صد کیلومتر را به‌صورت تمام الکتریکی دارند. علاوه بر این، یک موتور ۲ لیتری با ۲۰۴ اسب بخار قدرت و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم در لیست انتخاب‌ها وجود دارد.

در داخل فورمنتور و لئون چند تغییر جزئی صورت گرفته است که شامل بازطراحی کنسول مرکزی، متریال جدید و صندلی‌های اسپرت می‌شود. کوپرا همچنین در اینجا صفحه آمپر دیجیتالی را اصلاح کرده و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی بزرگ‌تر ۱۲.۹ اینچی را ارائه کرده که با سیستم صوتی با ۱۲ بلندگو همراه است. فورمنتور و لئون موفق‌ترین محصولات کوپرا هستند و از زمان ایجاد این برند در سال ۲۰۱۸ تاکنون نزدیک به ۶۰۰ هزار دستگاه فروخته‌اند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶ دیدگاه‌ها

  1. Amir

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (46 ديدگاه)

    کوپرا هم خراب کرد🤦🏽‍♂️
    زبان طراحی قبلیش خیلی زیبا تر بود

    موافقم 3
    مخالفم 12
  2. shetab-car

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (231 ديدگاه)

    تعداد مطالب چری تو پدال داره می ره بالا مثل بقیه سایت ها نشید
    بیشتر بخاطر اینکه دنیای اتومبیل رو پوشش میدید دنبال می کنم

    موافقم 9
    مخالفم 7
  3. froG-driVer

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (1013 ديدگاه)

    اگر نمای جلو رو فاکتور بگیرین برام جذابن نمی‌دونم چرا 😂

  4. FY

    ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (290 ديدگاه)

    آلفارومئو مناطق محروم😂

    موافقم 3
    مخالفم 4
    1. حسین

      ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      سلام باید خدمت شما عرض کنم این خودرو زیر مجموعه خودرو سیات هست و خود سیات زیر مجموعه فولک واگن. تمام قسمت های این خودرو کیفیت فولکس واگن داره و من از نزدیک مدل ها قبلشو‌ هم دیدم بسیار با کیفیت هست.

  5. ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (4901 ديدگاه)

    شبیه تویوتا هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا