سئات

رونمایی از نخستین SUV سئات

سئات در نهایت نخستین SUV، خود را با نام آتیکا به لیست محصولاتش اضافه کرد. آتیکا روز پنج شنبه هفته گذشته یعنی یک ماه پیش از نمایش عمومی آن در نمایشگاه ژنو، رسما رونمایی شد.

SEAT ATECA
SEAT ATECA
بازار داغ SUV ها در اروپا موجب شده که سئات به دنبال راهی برای حضور در این بخش سودآور، باشد و  آتیکا همان راه حل این خودروساز اسپانیایی هست. این شروع یک برنامه ریزی برای اضافه کردن کراس‌اوور کوچکتر این شرکت بر اساس نسل بعدی ایبیزا نیز هست، در حالی که، احتمالا یک SUV بزرگ با هفت صندلی نیز در برنامه‌های آتی این شرکت گنجانده شده است.
SEAT ATECA
SEAT ATECA
آتیکا مستقیما بخش محبوب SUV های کامپکت را هدف قرار داده و قصد رقابت با بزرگانی مانند گروه رنو-نیسان نیسان قشقایی، رنو کجار، مزدا CX-5، هیوندای ix35 و فورد کوگا، را دارند و شباهت آن به فولکس واگن تیگوان جدید، هم به خاطر استفاده از پلت فرم ماژولار MQB این گروه آلمانی است.
SEAT ATECA
SEAT ATECA
این اشتراک همچنین باعث شده تا آتیکا از نظر طول ۴.۳۶ متر، عرض ۱.۸۴ متر و ارتفاع ۱.۶ متر، فاصله‌ی بین دو محور ۲.۶۴ متر، و حجم ۵۱۰ لیتری صندوق عقب در مدل دیفرانسیل جلو (به صورت استاندارد) و حجم ۴۸۵ لیتر صندوق در مدل تمام چرخ متحرک، مشابه کراس‌اوور لئون باشد.
SEAT ATECA
SEAT ATECA
هنگامی که آتیکا در ماه سپتامبر وارد بازار اروپا شود تمام پیشرانه‌های توربوشارژر، از جمله مدل پایه ۱.۰ لیتری بنزینی سه سیلندر با توان ۱۱۳ اسب بخار، موتور ۱.۴ لیتری بنزینی با ۱۴۸ اسب بخار و مجهز به تکنولوژی غیر فعال سازی سیلندر بر روی آن قابل دسترسی است، همچنین به همراه انواع پیشرانه‌های دیزلی که شامل موتور ۱.۶ لیتری TDI با توان ۱۱۳ اسب بخار، موتور ۲.۰ لیتری TDI با توان ۱۴۸ اسب بخار و ۱۸۷ اسب بخار نیز در دسترس خواهد بود. تمام موتور‌ها با یک گیربکس دستی شش سرعته استاندارد عرضه خواهند شد و امکان انتخاب گیربکس هفت سرعته دو کلاچه نیز برای آن‌ها فراهم می‌شود. اولین SUV سئات با یک مجموعه جامع از امکانات ایمنی و تکنولوژی، همراه است از جمله سیستم کمکی تراکم ترافیک با امکان ترمز کمکی و فعال سازی سیستم استارت/استاپ در مواقع ضروری، سیستم کمک راننده برای مواقع اضطراری که با کنترل سرعت و حفظ مسیر به راننده کمک می‌کند و درصورتی‌که راننده هیچ توجهی به هشدار‌های طولانی مدت آن نکند قادر است خودرو را متوقف سازد. سیستم کمکی ACC جلو، سیستم تشخیص ترافیک، تشخیص نقطه کور، هشدار دهنده موانع عقب و دوربین با محدوده دید وسیع، را شامل می‌شود.


[دانلود ویدئو] منبع: carscoops

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهرداد فراهانی

مهندس صنایع و از علاقه‌مندان تکنولوژی و خودرو هستم، قبل از پیوستن به پدال در وب‌سایت های خبری دیگر در حوضه آی‌تی می‌نوشتم و وظیفه سردبیر و مدیریت وبسایتی در زمینه آی‌تی و خودرو را هم دارم. درحال حاضر مفتخر به نویسندگی در سایت پدال هستم.

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. احسان(احسان)

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2874 ديدگاه)

    بنظر میاد ماشین اقتصادی و کاربردی باشه و ادعایی هم نداره.اما چراغای جلوی ماشین خیلی تو دید هست و میشه گفت نسبت به خیلی از هم کلاسی هاش جوون پسندتره

  2. sunmartin

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (75 ديدگاه)

    سئات عالی کارکرده مدل لئون که شتاب بالا و طراحی بی نظیر داشت و ایبیزا و سایر اونها عالی بودن نمیدونم چرا از این برند برای بازار ایران استفاده نمیکنند یکی از مدل های سئات در مقام مقایسه با سه خودوری هم کلاس بهترین در گروه بود که در همین پدال گزارش کامل درج شده سئات همیشه سعی کرده با بزرگان رقابت کند

  3. Reza :: Deutschland :: Mercedes

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2279 ديدگاه)

    بسیار زیبا و جوان پسند
    الان دیگه هرشرکتی بخواد بازارو حفظ کنه نباید از رده ی اس یو وی ها غافل بشه

  4. king 918

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2488 ديدگاه)

    خیلی خوش تیپه و خوش استایل حال کردم خدایی خیلی خوب طراحی شده بدون خطوط اضافی کاملا درست طراحی شده از چراغ گرفته تا طراحی بدنه فوق العادس کابینش هم واقعا قشنگه کلا عالیه لایک داره واقعا دمشون گرم ……………
    بعد از مدت یه چیزی شبیه ماشین دیدیم تو این همه طراحیه شلوغ الکی

  5. sina

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (307 ديدگاه)

    خدا وکیلی میدونید فکر کنید داخلشو از سوناتا و النترا 2016 کپی کرده

  6. Archi KHAN

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (2206 ديدگاه)

    خیلی معقول و باوقار شده …
    طراحی و استایل بیرونی با حال و هوای محصولات فولکس واگنِ
    ( مدل تیگوان )

  7. یاسین

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (46 ديدگاه)

    آره.آخر هم این سئات شاسی بلند خانوادگیش رو به بازار داد.خوبه مخصوصا اون تکنولوژی از کار انداختن سیلندر!که با صرفه و اقتصادیه.و معمولا خودروهایی که اقتصادی هستند ظاهر و داخل ساده تری هم دارند و از عقب یه نمونه شبیه اس یو وی نسل اول بی ام دبلیو هست و بزنم به تخته تمام استاندارد ها رو داره که صد البته طبیعیه!خلاصه ای شیر اسپانیایی خوب کارکرده!با تشکر از فراهانی!«»

  8. احسان

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (313 ديدگاه)

    انتظار بیشتری از سیات داشتم

  9. moein

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (856 ديدگاه)

    طراحی رو دوس داشتم یه جوری بود!!!

  10. shz

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (37 ديدگاه)

    بسیار زیبا ولی کاشکی رویه داشبورد وکیلومترش بیشتر کار میکردند

  11. maha

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (86 ديدگاه)

    این نوع طراحی رو تو آئودی و فولکس هم میشه دید که واقعا با وقاره. نسل جدید هیوندایی هم داره به این سمت میره.

  12. احمد باقری

    ۲۶ بهمن ۱۳۹۴
    سوابق: (4715 ديدگاه)

    خیلی خوب کار کرده، طول کشید تا این ماشین رو عرضه کنه، ولی در کل، عملکرد خوبی خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا