سئات در نهایت نخستین SUV، خود را با نام آتیکا به لیست محصولاتش اضافه کرد. آتیکا روز پنج شنبه هفته گذشته یعنی یک ماه پیش از نمایش عمومی آن در نمایشگاه ژنو، رسما رونمایی شد.
بازار داغ SUV ها در اروپا موجب شده که سئات به دنبال راهی برای حضور در این بخش سودآور، باشد و آتیکا همان راه حل این خودروساز اسپانیایی هست. این شروع یک برنامه ریزی برای اضافه کردن کراساوور کوچکتر این شرکت بر اساس نسل بعدی ایبیزا نیز هست، در حالی که، احتمالا یک SUV بزرگ با هفت صندلی نیز در برنامههای آتی این شرکت گنجانده شده است. آتیکا مستقیما بخش محبوب SUV های کامپکت را هدف قرار داده و قصد رقابت با بزرگانی مانند گروه رنو-نیسان نیسان قشقایی، رنو کجار، مزدا CX-5، هیوندای ix35 و فورد کوگا، را دارند و شباهت آن به فولکس واگن تیگوان جدید، هم به خاطر استفاده از پلت فرم ماژولار MQB این گروه آلمانی است. این اشتراک همچنین باعث شده تا آتیکا از نظر طول ۴.۳۶ متر، عرض ۱.۸۴ متر و ارتفاع ۱.۶ متر، فاصلهی بین دو محور ۲.۶۴ متر، و حجم ۵۱۰ لیتری صندوق عقب در مدل دیفرانسیل جلو (به صورت استاندارد) و حجم ۴۸۵ لیتر صندوق در مدل تمام چرخ متحرک، مشابه کراساوور لئون باشد. هنگامی که آتیکا در ماه سپتامبر وارد بازار اروپا شود تمام پیشرانههای توربوشارژر، از جمله مدل پایه ۱.۰ لیتری بنزینی سه سیلندر با توان ۱۱۳ اسب بخار، موتور ۱.۴ لیتری بنزینی با ۱۴۸ اسب بخار و مجهز به تکنولوژی غیر فعال سازی سیلندر بر روی آن قابل دسترسی است، همچنین به همراه انواع پیشرانههای دیزلی که شامل موتور ۱.۶ لیتری TDI با توان ۱۱۳ اسب بخار، موتور ۲.۰ لیتری TDI با توان ۱۴۸ اسب بخار و ۱۸۷ اسب بخار نیز در دسترس خواهد بود.
[دانلود ویدئو] منبع: carscoops
احسان(احسان)
۲۵ بهمن ۱۳۹۴بنظر میاد ماشین اقتصادی و کاربردی باشه و ادعایی هم نداره.اما چراغای جلوی ماشین خیلی تو دید هست و میشه گفت نسبت به خیلی از هم کلاسی هاش جوون پسندتره
sunmartin
۲۵ بهمن ۱۳۹۴سئات عالی کارکرده مدل لئون که شتاب بالا و طراحی بی نظیر داشت و ایبیزا و سایر اونها عالی بودن نمیدونم چرا از این برند برای بازار ایران استفاده نمیکنند یکی از مدل های سئات در مقام مقایسه با سه خودوری هم کلاس بهترین در گروه بود که در همین پدال گزارش کامل درج شده سئات همیشه سعی کرده با بزرگان رقابت کند
Reza :: Deutschland :: Mercedes
۲۵ بهمن ۱۳۹۴بسیار زیبا و جوان پسند
الان دیگه هرشرکتی بخواد بازارو حفظ کنه نباید از رده ی اس یو وی ها غافل بشه
king 918
۲۵ بهمن ۱۳۹۴خیلی خوش تیپه و خوش استایل حال کردم خدایی خیلی خوب طراحی شده بدون خطوط اضافی کاملا درست طراحی شده از چراغ گرفته تا طراحی بدنه فوق العادس کابینش هم واقعا قشنگه کلا عالیه لایک داره واقعا دمشون گرم ……………
بعد از مدت یه چیزی شبیه ماشین دیدیم تو این همه طراحیه شلوغ الکی
sina
۲۵ بهمن ۱۳۹۴خدا وکیلی میدونید فکر کنید داخلشو از سوناتا و النترا 2016 کپی کرده
Archi KHAN
۲۵ بهمن ۱۳۹۴خیلی معقول و باوقار شده …
طراحی و استایل بیرونی با حال و هوای محصولات فولکس واگنِ
( مدل تیگوان )
یاسین
۲۵ بهمن ۱۳۹۴آره.آخر هم این سئات شاسی بلند خانوادگیش رو به بازار داد.خوبه مخصوصا اون تکنولوژی از کار انداختن سیلندر!که با صرفه و اقتصادیه.و معمولا خودروهایی که اقتصادی هستند ظاهر و داخل ساده تری هم دارند و از عقب یه نمونه شبیه اس یو وی نسل اول بی ام دبلیو هست و بزنم به تخته تمام استاندارد ها رو داره که صد البته طبیعیه!خلاصه ای شیر اسپانیایی خوب کارکرده!با تشکر از فراهانی!«»
احسان
۲۵ بهمن ۱۳۹۴انتظار بیشتری از سیات داشتم
moein
۲۵ بهمن ۱۳۹۴طراحی رو دوس داشتم یه جوری بود!!!
shz
۲۵ بهمن ۱۳۹۴بسیار زیبا ولی کاشکی رویه داشبورد وکیلومترش بیشتر کار میکردند
maha
۲۵ بهمن ۱۳۹۴این نوع طراحی رو تو آئودی و فولکس هم میشه دید که واقعا با وقاره. نسل جدید هیوندایی هم داره به این سمت میره.
احمد باقری
۲۶ بهمن ۱۳۹۴خیلی خوب کار کرده، طول کشید تا این ماشین رو عرضه کنه، ولی در کل، عملکرد خوبی خواهد داشت.