کوپرا جزئیات بیشتر و گالری تصاویر بزرگی را از اولین محصول مستقل خود یعنی کراساوور کوپهٔ فورمنتور منتشر کرده است. این کراساوور کامپکت اسپانیایی با پنج پیشرانهٔ مختلف (شامل دو نمونهٔ پلاگینهیبریدی) با خروجیهایی از ۱۵۰ تا ۳۱۰ اسب بخار به بازار عرضه میشود. خانوادهٔ مدلهای این ماشین به دو دسته تقسیم خواهد شد که شامل فورمنتور با قدرتی کمتر از ۲۴۵ اسب بخار و فورمنتور VZ با قدرتی ۲۴۵ اسب بخار یا بیشتر میشود. حروف VZ از کلمهٔ اسپانیایی «Veloz» گرفته شده که سرعت یا سریع معنا میدهد.
پیشرانههای نسخهٔ معمولی فورمنتور شامل ۲ لیتری توربودیزل ۱۵۰ اسب بخاری و ۱.۵ لیتری بنزینی توربوی ۱۵۰ اسب بخاری با گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ دوکلاچه به همراه یک نمونهٔ ۲ لیتری بنزینی توربو با ۱۹۰ اسب بخار قدرت میشود. قویترین پیشرانهٔ قابل انتخاب برای این خودرو نیز یک واحد ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی است که ۳۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. این موتور که بهصورت استاندارد به گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است، خودرو را ظرف ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند و امکان رسیدن به حداکثر سرعت ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت را برای آن فراهم میکند.
این پیشرانهها همگی از ابتدای عرضهٔ فورمنتور به بازار قابل انتخاب هستند و سپس از سال ۲۰۲۱، دو قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی هم به آنها اضافه میشود که با سئات لئون مشترک هستند. نسخهٔ قویتر این قوای محرکه از یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری بنزینی توربو با ۱۵۰ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی ۱۱۵ اسب بخاری و یک پکیج باطری ۱۳ کیلووات ساعتی تشکیل شده و مجموعاً ۲۴۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند درحالیکه مجموع خروجی نسخهٔ ضعیفتر ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور است. هردو نسخهٔ پلاگینهیبریدی فورمنتور از بُرد تمام الکتریکی ۵۰ کیلومتری برخوردار هستند.
کوپرا فورمنتور فارغ از نوع پیشرانه بهصورت استاندارد به سیستم کنترل دینامیک شاسی و سیستم فرمان پیشرفته مجهز است درحالیکه مدلهایی با قدرت بیش از ۱۵۰ اسب بخار بهصورت استاندارد از سیستم تعلیق چند اتصالی عقب هم برخوردار هستند. فورمنتور همچنین از جدیدترین تکنولوژیهای ارتباطی و ایمنی مثل سیستم اطلاعاتی-سرگرمی جدید MIB3 با نمایشگر ۱۲ اینچی، صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی، کروز کنترل تطبیقی، دستیار سفر، تشخیص نقاط کور، دستیار خروج و دستیار اضطراری نیز سود میبرد.
کوپرا فورمنتور از همین پاییز جاری به نمایندگیهای فروش در سراسر اروپا وارد میشود. فعلاً فقط قیمت مدل بالا ردهٔ ۳۱۰ اسب بخاری اعلام شده است که در بریتانیا از ۳۹,۸۳۰ پوند و در آلمان از ۴۳,۹۵۳ یورو آغاز میشود.
Car Lover IS BACK
۲۰ مهر ۱۳۹۹مطمئنید ایتالیاییه؟؟؟
زیزیگولو
۲۰ مهر ۱۳۹۹تا اونجایی که من میدونم این ماشین اسپانیایی هستش …. درکل به نظر من اسپانیا تو صنعت خودروسازی اصلاً مطرح نیستش و حرفی واسه گفتن نداره
فاطمه جامعی
۵ آبان ۱۴۰۲دقیقا درسته، اسپانیا و چند تا کشور دیگه مثل ایتالیا و … در این عرصه فعالیت خاصی ندارن.
مهران
۲۰ مهر ۱۳۹۹چقدر جاش توی بازار ایران خالیه
MC20
۲۰ مهر ۱۳۹۹نمیدونم چرا هرچقدر طراحی ماشین جذاب باشه ولی موتور قوی نداشته باشه به دل من نمیشینه ولی مثلا ماکسیما رو ببینید چه ماشین بی ریختیه ولی همه دوسش دارن(تو ایران)
(Saeed(peugeot
۲۰ مهر ۱۳۹۹این برند زیر مجموعه سئات هستش …. سئات هم همون فولکس که یه مقدار طراحیاش با سلیقه و برند دیگه ساخته میشه
ارشیاSVJ
۲۰ مهر ۱۳۹۹?????چی هست!!!
?????
رامتین
۲۰ مهر ۱۳۹۹در واقع اسم این خودرو سئات کوپراست. کامل باید بیان بشه. ساخت اسپانیا و زیرمجموعه شرکت فولکس. همانند اشکودا که آنهم زیرمجموعه فولکس هست و در کشور چک تولید میشه. سئات خودروهای فوق العاده ای داره که مهمترینش لئون و اتکاست. خودروهایی که چند سال پیش زمزمه اومدنش به ایران بود!
Alireza
۲۱ مهر ۱۳۹۹هرچی بیرونش خوشگله داخلش تیز و بی روحه
javad
۲۲ مهر ۱۳۹۹چقدر خوبه بیرونش
برای داخل باید بیشتر کار میکردن
فاطمه جامعی
۵ آبان ۱۴۰۲امه خب من اسپانیا رو داخل خیلی صنعت های دیگه قبول دارم.