یک هفته پیش سئات نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ کراساوور آتکا را معرفی کرد و حالا نسخهٔ پرفورمنس کوپرای آنهم معرفی شده است. جای تعجب نیست که کوپرا آتکا مدل ۲۰۲۱ همهٔ ویژگیهای طراحی جدید را از نسخهٔ معمولی گرفته و برخی ویژگیهای خاص خود را هم به آن اضافه کرده است. تغییرات ظاهری این کراساوور اسپرت جدید شامل بازطراحی چراغهای جلو با طرحی مشابه محصولات جدیدتر سئات مثل لئون و تاراکو، جلوپنجرهٔ جدید کوپرا با الهام از کراساوور فورمنتور، سپر جلوی تهاجمیتر با ورودیهای هوای بزرگتر، چراغهای LED عقب و رینگهای آلیاژی ۱۹ اینچی با تریم مسی میشود.
کوپرا آتکا مدل ۲۰۲۱ در داخل هم از صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی، ارتقاء سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با رابط کاربری جدید و نمایشگر بزرگتر ۹.۲ اینچی و غربیلک فرمان چرمی جدید برخوردار شده است. علاوه بر این، ارائهٔ تریمهای کوپرا، و گزینههای جدید متریال و تودوزی هم بخشی از بهروزرسانی میاندورهای این کراساوور اسپرت اسپانیایی هستند.
زیر کاپوت کوپرا آتکا اما همچنان همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته که بهصورت استاندارد به یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک متصل شده است. خروجی این موتور هم تغییری نکرده و مثل قبل ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. بااینحال، کوپرا با تنظیم دقیقتر سیستم چهارچرخ محرک بهمنظور به حداکثر رساندن چسبندگی و پرفورمنس، شتاب صفرتاصد آتکا را بهبود داده و حالا خودرو ظرف ۴.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد که ۰.۳ ثانیه بهتر از قبل است. حداکثر سرعت آتکا اما تغییری نداشته و همچنان ۲۴۷ کیلومتر بر ساعت است.
در آتکای جدید مثل قبل لانچ کنترل و سیستم کنترل شاسی تطبیقی بهصورت استاندارد ارائه میشوند اما کالیبراسیون فرمان و پاسخ پدال گاز بروز شده تا چابکی خودرو به حداکثر رسیده و واکنش آن به دستورات راننده بهبود پیدا کند. همچنین ترمزهای ۱۸ اینچی برمبوی خنک شونده هم بهعنوان یک آپشن قابل سفارش هستند. در بخش ایمنی نیز کوپرا آتکا مدل ۲۰۲۱ از سیستمهای کمکراننده پیشرفتهٔ جدیدی شامل کروز کنترل تطبیقی پیشبینی کننده، دستیار خروج، دستیار جلو با ترمز پیش از تصادف و دستیار مسافرت برخوردار شده است.
..Hossein
۳ تیر ۱۳۹۹دوست داشتنیه
محمد
۳ تیر ۱۳۹۹مهم ترین ویژگیه یک خودرو قیمتش هست لطفا قیمت هارو هم درج کنین
امیر.عارف
۳ تیر ۱۳۹۹ماشین قشنگیه ولی ای کاش 6 سیلندر بود
net
۳ تیر ۱۳۹۹طراحی داخلی ساده و قشنگ هست و چراِغ عقبش خوبه و لوله اگزوزش قشنگه و اگر به جای ۴ لوله اگزوز ۲ لوله اگزوز در سمت چپ و راست داشت قشنگتر بود برای کراس اور دو لوله اگزوز کافی هست.رینگ مسی و چراغ جلو و خطوط مسی فرمان بد هست