سئات ایبیزا سابقهای طولانی در پشت سر خود دارد بهگونهای که عرضهٔ اولین نسل آن به سال ۱۹۸۴ بازمیگردد. نسل کنونی ایبیزا که نسل چهارم آن محسوب میشود، از سال ۲۰۰۸ تاکنون در بازار حضور داشته است بنابراین بهطور طبیعی تقریباً زمان عرضهٔ نسل جدید آن فرارسیده است. در حال حاضر مشخص شده است که نسل جدید این هاچبک سابکامپکت اسپانیایی در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۷ در ماه مارس (اسفند) رونمایی میشود.
سئات هماکنون در حال آزمایش پروتوتایپهای نسل آیندهٔ ایبیزا است و تصاویر جاسوسی زیادی هم از آنها منتشر شده که البته بسیار عجیب هستند چراکه نسخههای در حال آزمایش ایبیزا در نگاه کلی یک هیوندای i20 به نظر میرسد. این بدان خاطر است که سئات برای گمراه کردن جاسوسان صنعتی و جلوگیری از مشخص شدن طراحی نسل جدید ایبیزا، با قطعات و برچسبهایی، ظاهر آنرا شبیه به هیوندای i20 کرده است و در صورت عدم دقت کاملاً شبیه به i20 به نظر میرسد.
نسل جدید سئات ایبیزا بر روی پلتفرم انعطافپذیر MQB فولکسواگن ساخته خواهد شد و شالودهٔ آن با فولکسواگن پولو مشترک است. نسل جدید این خودرو با فضای داخلی بروز شده توسط پلاستیک نرم و تکنولوژی بیشتر، کمی لوکستر از قبل شده است و همچنین درنتیجهٔ رشد ابعاد خودرو، فضای داخلی آنهم افزایش پیدا کرده است. در مورد طراحی بیرونی هم بدیهی است که نسل جدید ایبیزا مشابه هیوندای i20 نخواهد بود و انتظار میرود از یک طراحی بسیار تیز و شارپ مشابه نسخهٔ بهتازگی فیسلیفت شدهٔ لئون برخوردار باشد.
اگرچه این برند متعلق به فولکسواگن در مورد قوای محرکهٔ نسل جدید ایبیزا هنوز سخنی به میان نیاورده است اما در حال حاضر میدانیم برای این خودرو مجموعهای از موتورهای بنزینی و دیزلی که اکثراً از نوع توربوشارژ هستند ارائه خواهد شد. هماکنون اگر فقط به لیست پیشرانههای فولکسواگن پولو و اشکودا فابیا نگاه کنید میتوانید از طیف دقیق موتورهای نسل آیندهٔ ایبیزا اطلاع پیدا کنید؛ بنابراین ممکن است پیشرانهٔ ۱ لیتری تنفس طبیعی برای نسخهٔ پایهٔ ایبیزا ارائه گردد.
خبر بد در مورد نسل پنجم سئات ایبیزا اینکه ساخت نسخهٔ استیشن یا ST این خودرو به دلیل تقاضای کم برای نسل آینده از دستور کار خارج شده است اما بجای آن یک کراساوور کوچکتر از آتکا بنام آرونا بر اساس ایبیزا ساخته خواهد شد. رونمایی کراساوور آرونا برای سپتامبر ۲۰۱۷ برنامهریزی شده است و بهاحتمالزیاد تنها بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه میگردد. تولید نسل آیندهٔ سئات ایبیزا علاوه بر خانهاش در اسپانیا، در الجزایر هم در کنار فولکسواگن گلف فیسلیفت و اشکودا اکتاویا تولید خواهد شد و در جولای ۲۰۱۷ (تیر ۹۶) به بازار عرضه میگردد.
بهادر
۲۳ آذر ۱۳۹۵الان از برچسب استفاده می کنن دو روز دیگه هم از طراحیای کره کپی برداری میکنن.
گهی پشت به زین و گهی زین به پشت
البته در حد شوخی بود وگرنه کمپانی سئات خودش کمپانی قوی هست.
پژمان
۲۳ آذر ۱۳۹۵عقبش شبیه توسان اصلا نشده
ناشناس
۲۳ آذر ۱۳۹۵قبل از اینکه مطلب رو کامل بخونم گفتم خدایا این که هیوندا i20 هست!!! خخخخخ
احمد
۲۳ آذر ۱۳۹۵الگوی طراحی خودروسازی دنیا شده هیوندا و کیا
احمد باقری
۲۳ آذر ۱۳۹۵طراحیش میتونست خیلی بهتر از اینا باشه.
یوسف
۲۳ آذر ۱۳۹۵با این پوشش محاله کسی تو نگاه اول شک کنه این سئاته
سیاوش
۲۳ آذر ۱۳۹۵زشت