ABT که بهنوعی تیونر خانوادگی محصولات گروه فولکسواگن محسوب میشود، کیت تیونینگی را برای کوپرا لئون تدارک دیده است. این کیت که برای نسخهٔ ۲ لیتری لئون در هردو مدل هاچبک و استیشن ارائه میشود، باعث افزایش قدرت و بهبود هندلینگ خواهد شد. در آینده احتمالاً ABT برای کوپرا لئون ۱.۴ لیتری هیبریدی هم کیت ارتقائی را ارائه خواهد کرد.
نسخهٔ مختلف این پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو در چندین خودرو از محصولات گروه فولکسواگن مثل آئودی S3، گلف GTI و R، تیراک R، اشکودا اکتاویا RS، کوپرا فورمنتور و… ارائه میشود و بنابراین تقویت آن برای مهندسان ABT بسیار آسان است. آنها با ارتقاء نرمافزار ECU توانسته قدرت این پیشرانه را در کوپرا لئون هاچبک به ۳۶۰ اسب بخار و در لئون استیشن به ۳۷۰ اسب بخار برسانند که ۵۰ اسب بخار از نسخهٔ استاندارد بیشتر است. گشتاور موتور نیز در هردو نسخه با ۵۰ نیوتن متر افزایش به ۴۵۰ نیوتن متر رسیده است.
در لئون هاچبک نیروی موتور فقط به چرخهای جلو منتقل میشود اما نسخهٔ استیشن به سامانهٔ چهارچرخ محرک 4drive مجهز است که نیرو را از گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه تحویل میگیرد. ABT هنوز اعداد پرفورمنس لئون با این کیت تیونینگ را اعلام نکرده اما مطمئناً از نمونهٔ استاندارد سریعتر خواهد بود که در نسخهٔ هاچبک محرک جلو ظرف ۵.۷ ثانیه و استیشن چهارچرخ محرک ظرف ۴.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد.
علاوه بر افزایش قدرت، ABT رینگهای آلیاژی چند پرهٔ ۲۰ اینچی زیبای Sport GR در رنگهای مشکی مات یا براق با لاستیکهای ۲۳۵ را هم برای لئون در نظر گرفته است. در آخر نیز کمکفنرهای سفتتر ABT ارتفاع خودرو را ۳۰ میلیمتر کاهش داده و پایداری آن در جاده را بهبود بخشیدهاند. کیت تیونینگ ABT شامل ارتقاء قدرت، رینگها و تعلیق، بدون احتساب هزینهٔ نصب با قیمت ۵,۹۹۰ یورو ارائه میشود.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۷ شهریور ۱۴۰۰من هم بیرون و هم داخل کوپرا رو بیشتر گلف دوست دارم ولی همیشه گلف رو بخاطر قویتر بودنش بیشتر دوست داشتم ولی با این پک که قکیتر از گلف شده واقعا تو دل برو تر از گلفه
datsun
۷ شهریور ۱۴۰۰این خوده گلفه با تغییرات سیات
احمدرضا
۷ شهریور ۱۴۰۰یه گلفه که سئات فقط زحمت کشیده طراحیش رو عوض کرده
فرق این دوتا عین توت فرنگی گلخونه ای و توت فرنگی زمین کشاورزی میمونه
حالا ABT اومده یه خورده فرق بینشون گزاشته 😁
رامتین
۷ شهریور ۱۴۰۰گلف هم میشه تا 350 اسب ارتقا داد براحتی. اما گشتاور یک خودروی 4 سیلندر 2 لیتری را خیلی سخت میشه به 500 نیوتن متر رسوند و جز یکی دو مورد، خودرویی ندیدم.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۷ شهریور ۱۴۰۰کوپرا در حالت عادی ۲۰ اسب از گلف ضعیفتره منظورم از پرفورمنس بهتر این بودو به نظرم طراحی سئات لئون بهتر از گلفه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۸ شهریور ۱۴۰۰کوپرا لئون هم ماشین جالبیه اما خب درواقع همون گلفه،بجای این من خود گلف مارک ۸ رو ترجیح میدم که همیشه هم گفتم این نسخه از گلف زیباترین هاچبکیه که دیدیمش،هیچ هاچبکی به اندازه مارک ۸ به دل من ننشسته…
Aryan🥋🥋🥋judo
۸ شهریور ۱۴۰۰این کوپرا خیلی طراحی های پخته ای داره
مسعود
۸ شهریور ۱۴۰۰قشنگ تر از گلفه
حسین دهمرد
۸ شهریور ۱۴۰۰زبان طراحی شو بهتر از فولکس میدونم اما به لحاظ برندینگ بالاخره فولکس بالاتره.
Mahdi
۹ شهریور ۱۴۰۰چه فیس و نمای جانبی خفنی داره خیلی حال کردم