شلبی

معرفی موستانگ شلبی GT350 جدید با 810 اسب بخار قدرت

شلبی آمریکن نسل جدید موستانگ شلبی GT350 را با پیشرانهٔ سوپرشارژ تنها در ۵۲۶ دستگاه و قیمت ۱۱۰ هزار دلار تولید می‌کند.

موستانگ شلبی GT350 بسیار قدرتمندتر از قبل بازگشته است. البته فورد در تولید این خودرو نقشی نداشته و GT350 توسط شرکت شلبی آمریکن ساخته و در حراجی برت جکسون رونمایی شده است. درنتیجه، در نام این خودرو خبری از فورد نیست و صرفاً شلبی GT350 نامیده می‌شود. همچنین در بیرون خودرو فقط نشان‌های شلبی دیده می‌شود و اثری از لوگوی فورد به چشم نمی‌خورد. این موستانگ قدرتمند ۶۰ سال پس از معرفی اولین GT350 توسط کارول شلبی در سال ۱۹۶۵ رونمایی شده است.

زیر کاپوت GT350 جدید پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 آشنای کایوت قرار گرفته است که در حالت عادی ۴۸۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند ولی امکان سفارش یک سوپرشارژر ۳ لیتری ویپل هم وجود دارد که قدرت را به ۸۱۰ اسب بخار افزایش می‌دهد. برای انتقال نیروی هردو موتور اما امکان انتخاب گیربکس‌های دستی و اتوماتیک وجود دارد. GT350 جدید علاوه بر ارتقاء پیشرانه به فنرهایی با ارتفاع کمتر، آنتی‌رول بارهای جدید و سیستم اگزوز بورلا هم مجهز شده و روی رینگ‌های ۲۰ اینچی فورج‌کاری شده قرار گرفته که با لاستیک‌های پرفورمنس ویژهٔ شلبی پوشیده شده‌اند.

شلبی GT350 مدل ۲۰۲۵ در ظاهر نیز خودروی فوق‌العاده جذابی به نظر می‌رسد. در جلوی خودرو کاپوت آلومینیومی جدید و اسپلیتر سه‌تکه را می‌بینیم که جلوپنجرهٔ تهاجمی و نوشتهٔ SHELBY هم آن‌ها را همراهی می‌کند. در پشت خودرو هم اسپویلر بزرگی جلب‌توجه می‌کند درحالی‌که نوارهای روی سقف و بدنه به میراث شلبی اشاره دارد. همچنین امکان سفارش پکیج فیبر کربنی هم وجود دارد.

در داخل شلبی GT350 شاهد صندلی‌های چرمی با دوخت شلبی همراه با کف‌پوش‌های جدید، پارکابی‌های ویژه و پلاک روی داشبورد هستیم. نسخه‌های دستی هم از دسته‌دندهٔ توپی شکل بهره می‌برند. از این خودرو تنها ۵۲۶ دستگاه ساخته خواهد شد که از طریق برخی نمایندگی‌های فورد در آمریکا عرضه می‌شود. قیمت نسخهٔ سوپرشارژ شلبی GT350 از ۱۱۰ هزار دلار آغاز می‌شود.

شلبی همچنین برای کسانی که خواهان موستانگ افراطی‌تری هستند، GT350R را تدارک دیده است. این نسخه به‌صورت استاندارد به پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ مجهز است که بیش از ۸۳۰ اسب بخار قدرت دارد و صرفاً با گیربکس دستی عرضه می‌شود. ازآنجایی‌که این مدل برای پیست طراحی شده، به تعلیق سفت‌تر JRI، ترمزهای آلکون ریسینگ و رینگ‌های مسابقه‌ای طلایی‌رنگ مجهز شده است. کاپوت آلومینیومی با دریچهٔ فیبر کربنی، گلگیرهای فیبر کربنی با خروجی‌های هوا، بال فیبر کربنی عقب و دیفیوزر فیبر کربنی هم از دیگر ویژگی‌های GT350R هستند.

خریداران این مدل در داخل نیز از صندلی‌های مسابقه‌ای اسپارکو، کمربندهای ایمنی چهار نقطه‌ای، رول کیج و تریم فیبر کربنی بهره‌مند خواهند شد. شلبی GT350R توسط شرکت Turn Key Automotive در میشیگان تنها در ۳۶ دستگاه ساخته خواهد شد که همه سفیدرنگ خواهند بود ولی شلبی پکیج‌های گرافیکی بیرونی مختلفی را هم ارائه می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۲ دیدگاه‌ها

  1. Taha Ayoobi

    ۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (5472 ديدگاه)

    چطور مجزا از فورد ساخته؟

    موافقم 24
    مخالفم 2
    1. امیر دهقان

      ۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (775 ديدگاه)

      تغییراتی که روی این موستانگ انجام شده توسط خود فورد صورت نگرفته و شلبی آمریکن انجام داده، مثل کاری که قبلاً با موستانگ‌های زیادی کرده بود و بیشتر یه تیونینگ محسوب میشه

      موافقم 36
      مخالفم 1
      1. Taha Ayoobi

        ۵ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (5472 ديدگاه)

        تشکر

    2. امیر

      ۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (6 ديدگاه)

      داداش از اول سلبی جدا بود و تیون و ساخت ماشین انجام میداد بعداً فورد خریدش و شد تیونر مخصوص فورد

      1. Taha Ayoobi

        ۵ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (5472 ديدگاه)

        👍👍👍

        موافقم 1
        مخالفم 1
  2. ALI.A.NLANSR

    ۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (128 ديدگاه)

    ای جاااااننن
    فقط همین

    موافقم 23
    مخالفم 5
    1. SMS

      ۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (684 ديدگاه)

      عالیه ولی تعداد…
      موستانگ هیچ وقت نباید بره تو کلکسیون همیشه باید تو پیست باشه

      موافقم 6
      مخالفم 1
  3. Bentley

    ۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (583 ديدگاه)

    Best of muscle cars

    موافقم 26
    مخالفم 4
    1. nima.jdm

      ۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (558 ديدگاه)

      پس چلنجر چی نامرد

      موافقم 11
      مخالفم 6
  4. Siyavash

    ۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1021 ديدگاه)

    خیلی خیلی به نظرم افراطی ازش قدرت میگیرن به نظرم برایه gt350 نهایت ۶۰۰ اسب ازش قدرت میگرفتن.و در نسخه gt500 ازش ۸۰۰اسب قدرت بگیرن یا نهایت ۸۵۰ اسب که بازم آین قدرت براش خیلی زیاده..

    موافقم 15
    مخالفم 10
  5. Saeed Jame

    ۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (90 ديدگاه)

    به به بالاخره اومد
    ولی بیشتر منتظر نسخه رسمی خود فوردم و همچنین gt500

    موافقم 13
    مخالفم 3
  6. Titanium

    ۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (197 ديدگاه)

    از بچگی دوستش داشتم هنوزم دوستش دارم

    موافقم 10
    مخالفم 4
  7. علیزاده

    ۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (325 ديدگاه)

    فورد فقط شاسی و اتاق رو میده به شلبی امریکن بقیشو خودشون سرهم میکنن

    موافقم 6
    مخالفم 2
  8. BlackWing

    ۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1407 ديدگاه)

    به احتمال زیاد نسخه GT350 اصلی که فورد برای نسل قبل ساخته بود برای این اتاق ماستنگ قرار نیست از طرف کمپانی ساخته بشه ، یعنی بجای اینکه فورد اونو توسعه بده گذاشتن به عهده شلبی امریکن و فورد تمرکزش رو میزاره روی GT500

    ممکنه مدل هایی مثل Boss 302 ، ماستنگ Bullit یا کبرا جت جایگزین GT350 بشن

    نکته ای که هست تعداد ساخت این ماشینه یعنی ۵۲۶ دستگاه که دقیقا با تعداد اسب بخار GT350 نسل قبل یکیه !

    موافقم 16
    مخالفم 4
    1. Taha Ayoobi

      ۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5472 ديدگاه)

      اگه اون تریم ها بیان که من عاشقشون میشم

      موافقم 1
      مخالفم 4
  9. amirboss

    ۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (902 ديدگاه)

    لذت بردن از ماستنگ تمومی نداره

    موافقم 8
    مخالفم 5
  10. Mr Tiger

    ۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (69 ديدگاه)

    موستانگ فقط نسخه پایش بخاطر موتور وی ۸ و قیمت زیر ۵۰ تا ارزش خرید داره وگرنه جی تی ۱۰۰۰ هم باشه میره زیر سلطنت اروپاییا بخصوص سلطان بی ام و و پورشه… فکر کن نسخه GTD که همون موستانگ معمولیه فقط کمی تیون شده و بزک با قیمت ۳۲۵۰۰۰ تا… خو میری نسخه hurricane rr بی ام و m5 رو میخری با ۹۰۰ اسب با بوگاتی کل میندازی با قیمت ۲۰۰ هزارتا

    موافقم 22
    مخالفم 26
    1. Cehx

      ۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (293 ديدگاه)

      کسی که می خواد موستانگ بگیره اصلا براش اروپایی ها مهم نیستند و کسی هم می خواد اروپایی بگیره اصلا براش موستانگ مهم نیست
      چون کسی که موستانگ میگیره عاشق ماشین عضلانی و صدای موتور V8 و کسی هم اروپایی میگیره بخاطر اینه که ماشین معمولی رو بیشتر از عضلانی دوست داره و همچنین تکنولوژی های بیشتری در ماشینش می خواد

      موافقم 15
      مخالفم 6
    2. BlackWing

      ۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1407 ديدگاه)

      همون ماستنگ معمولیه اما کمی تیونینگ شده ؟
      چند سالته داداش ؟

      موافقم 11
      مخالفم 8
      1. Mr Tiger

        ۵ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (69 ديدگاه)

        کهن سال شما بفرما تفاوتش چیه؟ چهارچرخ محرک شده؟ شاسیش عوض شده؟ سیستم رانندگی جدید داره؟ همون ماستنگه موتور تیون شده تعلیق و ترمز تقویت شده و احتمالا کمی فیبر کربن… ماشینای آمریکایی هر ۱۰ سال یبار پلتفرم رو بروز رسانی میکنن در مقابل آلمانی ها هر ۳ سال یکبار… هندلینگ و مهندسی هم حرفی در مقابل آلمانی ها ندارن… دوج چلنجر از ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۴ بروز رسانی نشد… موستانگ از ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۳… مقایسه بی ام و ام۲ و موستانگ رو هم نگاهی بندازی تو یوتیوب بد نیست

        موافقم 14
        مخالفم 13
        1. حسن

          ۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (2232 ديدگاه)

          والا 911 که هیچ وقت هیچ تغییری نکرده تا اخرالزمان که نور خورشید هم خاموش بشه تغییر نمیکنه صد مدل با صد تا اسم داره ب ام و ام 5 هم که تقریبا با کود حیوانی یکی شده2.5 تن وزنشه شما خر سوار بشی بهتره تا زیر پات 3 تن اهن باش تکنولوجی هم چی داره که بقیه ندارن یا نمیتونن نصب کنن هر چی داره پولش را میگیرن بقیه اگه ندارن متد خودرو نیاز نداره یا اپشن دلبخواهیه خریدار اگه خواست پولش را میده براش نصب میکنن نه زوری که از قبل نصب باشه خریدار مجبور باشه پولش را بده حالا کاری به افت بعضی از برندهای اروپایی نداریم که تا استارت خوردن 20 هزار تا ازشون پریده

          موافقم 9
          مخالفم 4
        2. amirboss

          ۵ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (902 ديدگاه)

          داداشمون دوفاز شده یکی از برق بکشتش بیرون.

          موافقم 1
          مخالفم 2
        3. principle

          ۶ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (64 ديدگاه)

          به نظرم این که
          “موستانگ فقط نسخه پایش بخاطر موتور وی ۸ و قیمت زیر ۵۰ تا ارزش خرید داره” و “نسخه GTD که همون موستانگ معمولیه فقط کمی تیون شده و بزک” حرف منصفانه و منطقی ای نیست چه امریکایی فن باشی چه نباشی موستانگ رو نمیشه دوست نداشت مخصوصا دستپخت شلبی که حرف نداره البته GTD رکورد مناسبی تو نوربرگرینگ نزد. در مورد 911 واقعا میشه بگی ترکیب برندس چرا باید تغییرش بده این که کاربری های مختلف و سطوح مختلف بودجه خریداران رو پوشش میده فوق العادس مشتری متناسب با نیازش برای رانندگی روزانه carrera ها شتاب turbo و ترک دی gt2 gt3 لذت خالص S/T R speedster تفریح خارج جاده داکار رو انتخاب میکنه و تک تکشون بی نظیرن برای من هیچ ماشینی جای 911 رو نمیگیره- در مورد m5 هم فکر میکنم عقل سلیم حکم بکنه چیزی رو که استفاده نکردیم راجع بش اینقدر تندروی نکنیم و با ادبیات نامناسب شاءن و منزلت خودمونو مورد عنایت قرار ندیم مجلات و کانال های (evo-motor1-autoexpress-motortrend-autocar-autotrader-theStraightpipes-chrisHarris-joeAchilles-milePerHr-car magazine-etc) اکثر قریب به اتفاقشون m5 g90 رو تحسین کردن و بعد از تست به این نتیجه نرسیدن که کود حیواتی یا انسانی ساخته شده گفته شد که بعد مدتی انتظارم از پاسخگویی ماشین رو کالیبره باید میکردم حتی تو یه مجله دیگه جایی برای تعریف میزان بادی رول از جمله “گویی در دنیای دو بعدی حرکت میکنم” استفاده کردند. ای کاش کمتر حرف بزنیم بیشتر مطالعه کنیم برای ماشینی با این ابعاد که بیشتر سگمنت f محسوب میشه تا سگمنت e ویلبیس 3m سیستم هایبرید و باتری چه وزنی رو باید انتظار داشته باشیم؟ شاید هم همه پول گرفتند همه دروغ میگن فقط ما که تست نکردیم میدونیم که موستانگ به درد نخوره 911 مسخره ای بیش نیست و m5 هم کود حیوانی

    3. دکتر استاپ

      ۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (52 ديدگاه)

      می‌تونه هم بره کوروت C8 ZR1 بخره با ۱۷۵ هزارتا که hurricane rr بی ام و m5 رو با خاک یکسان می‌کنه

      موافقم 13
      مخالفم 12
    4. Taha Ayoobi

      ۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5472 ديدگاه)

      سلطنت اروپایی ها😂
      داداش خیلی به خودت فشار نیار.

      موافقم 10
      مخالفم 12
    5. Siyavash

      ۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (1021 ديدگاه)

      دقیقا👌

      موافقم 6
      مخالفم 3
    6. Saeed Jame

      ۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (90 ديدگاه)

      من خودم بی ام و دوست دارم مخصوصا m5 اما شورشو درنیار کاربر عزیز
      خودتم میدونی وضعیت خودروی اروپا مخصوصا المانیا اصلا خوب نیست و فعلا امریکا ازادانه تر خودرو میسازه

      موافقم 9
      مخالفم 1
  11. nikan

    ۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (197 ديدگاه)

    خیلی خفنه ها ولی من نسل قبلی شو ترجیح میدم
    انجین voodoo شاهکار بود
    این شبیه تیونای قبلی موستانگ دارک هورسه مثل هنسی ۸۵۰ اسبی یا سوپر اسنیک خود شلبی
    نسخه r تو نسل قبلی
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/08/Ford-Mustang_Shelby_GT350R-2020-1024-05.jpg
    و این نسل
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/01/2025-shelby-gt350r-767×431.jpg
    خیلی بیش از حده به نظرم

    Gt500 همیشه از gt350 قوی تر بوده
    پس با این حساب gt500 جدید حداقل ۹۰۰ اسبه
    صرفا خواستن جای gt350 خالی نمونه از سرشون وا کردن
    امیدوارم یه نسخه از این نسل با انجین voodoo معرفی بشه حیفه کنار بزارنش
    مک وان مونده و باس 302

    موافقم 4
    مخالفم 1
  12. nima.jdm

    ۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (558 ديدگاه)

    فقط جی تی ۵۰۰ دارک هاورس تمام

    موافقم 5
    مخالفم 4
  13. حسن

    ۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2232 ديدگاه)

    تمامش داستانه خود فورد گفت من و شلبی نداره همه چی مال خودشه هر کار دوس داره انجام بده
    پس با یک موستانگ اصیل طرفیم که کار شلبیه
    وجدانا زندگی تو خارج از ایرانم برای یک ماشین باز سخته خیلی باید پولدار باشی تا اعصابت اروم باشه جوری که هر خودرویی اومد بتونی بخری

    موافقم 5
    مخالفم 5
  14. شاهین

    ۵ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    حداکثر قدرتش ناامیدم کرد همش 480 اسب!
    نسل قبلی با بی ام و ام4 رولینگ میرفتن با دور موتور بالا و هرزگردی اصن یه چیز دیگه ای بود …

    موافقم 5
    مخالفم 2
  15. M power

    ۶ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (480 ديدگاه)

    کار تیونر .همینه ماشینه کارخونرو میگیره با بزک دوزکو البته قدرت بیشتر وقیمت دو برابر میده خلق امریکایی

    موافقم 1
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا