شلبی آمریکن نسل جدید موستانگ شلبی GT350 را با پیشرانهٔ سوپرشارژ تنها در ۵۲۶ دستگاه و قیمت ۱۱۰ هزار دلار تولید میکند.
موستانگ شلبی GT350 بسیار قدرتمندتر از قبل بازگشته است. البته فورد در تولید این خودرو نقشی نداشته و GT350 توسط شرکت شلبی آمریکن ساخته و در حراجی برت جکسون رونمایی شده است. درنتیجه، در نام این خودرو خبری از فورد نیست و صرفاً شلبی GT350 نامیده میشود. همچنین در بیرون خودرو فقط نشانهای شلبی دیده میشود و اثری از لوگوی فورد به چشم نمیخورد. این موستانگ قدرتمند ۶۰ سال پس از معرفی اولین GT350 توسط کارول شلبی در سال ۱۹۶۵ رونمایی شده است.
زیر کاپوت GT350 جدید پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 آشنای کایوت قرار گرفته است که در حالت عادی ۴۸۰ اسب بخار قدرت تولید میکند ولی امکان سفارش یک سوپرشارژر ۳ لیتری ویپل هم وجود دارد که قدرت را به ۸۱۰ اسب بخار افزایش میدهد. برای انتقال نیروی هردو موتور اما امکان انتخاب گیربکسهای دستی و اتوماتیک وجود دارد. GT350 جدید علاوه بر ارتقاء پیشرانه به فنرهایی با ارتفاع کمتر، آنتیرول بارهای جدید و سیستم اگزوز بورلا هم مجهز شده و روی رینگهای ۲۰ اینچی فورجکاری شده قرار گرفته که با لاستیکهای پرفورمنس ویژهٔ شلبی پوشیده شدهاند.
شلبی GT350 مدل ۲۰۲۵ در ظاهر نیز خودروی فوقالعاده جذابی به نظر میرسد. در جلوی خودرو کاپوت آلومینیومی جدید و اسپلیتر سهتکه را میبینیم که جلوپنجرهٔ تهاجمی و نوشتهٔ SHELBY هم آنها را همراهی میکند. در پشت خودرو هم اسپویلر بزرگی جلبتوجه میکند درحالیکه نوارهای روی سقف و بدنه به میراث شلبی اشاره دارد. همچنین امکان سفارش پکیج فیبر کربنی هم وجود دارد.
در داخل شلبی GT350 شاهد صندلیهای چرمی با دوخت شلبی همراه با کفپوشهای جدید، پارکابیهای ویژه و پلاک روی داشبورد هستیم. نسخههای دستی هم از دستهدندهٔ توپی شکل بهره میبرند. از این خودرو تنها ۵۲۶ دستگاه ساخته خواهد شد که از طریق برخی نمایندگیهای فورد در آمریکا عرضه میشود. قیمت نسخهٔ سوپرشارژ شلبی GT350 از ۱۱۰ هزار دلار آغاز میشود.
شلبی همچنین برای کسانی که خواهان موستانگ افراطیتری هستند، GT350R را تدارک دیده است. این نسخه بهصورت استاندارد به پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ مجهز است که بیش از ۸۳۰ اسب بخار قدرت دارد و صرفاً با گیربکس دستی عرضه میشود. ازآنجاییکه این مدل برای پیست طراحی شده، به تعلیق سفتتر JRI، ترمزهای آلکون ریسینگ و رینگهای مسابقهای طلاییرنگ مجهز شده است. کاپوت آلومینیومی با دریچهٔ فیبر کربنی، گلگیرهای فیبر کربنی با خروجیهای هوا، بال فیبر کربنی عقب و دیفیوزر فیبر کربنی هم از دیگر ویژگیهای GT350R هستند.
خریداران این مدل در داخل نیز از صندلیهای مسابقهای اسپارکو، کمربندهای ایمنی چهار نقطهای، رول کیج و تریم فیبر کربنی بهرهمند خواهند شد. شلبی GT350R توسط شرکت Turn Key Automotive در میشیگان تنها در ۳۶ دستگاه ساخته خواهد شد که همه سفیدرنگ خواهند بود ولی شلبی پکیجهای گرافیکی بیرونی مختلفی را هم ارائه میکند.
Taha Ayoobi
۵ بهمن ۱۴۰۳چطور مجزا از فورد ساخته؟
امیر دهقان
۵ بهمن ۱۴۰۳تغییراتی که روی این موستانگ انجام شده توسط خود فورد صورت نگرفته و شلبی آمریکن انجام داده، مثل کاری که قبلاً با موستانگهای زیادی کرده بود و بیشتر یه تیونینگ محسوب میشه
ALI.A.NLANSR
۵ بهمن ۱۴۰۳ای جاااااننن
فقط همین
Bentley
۵ بهمن ۱۴۰۳Best of muscle cars
nima.jdm
۵ بهمن ۱۴۰۳پس چلنجر چی نامرد
Siyavash
۵ بهمن ۱۴۰۳خیلی خیلی به نظرم افراطی ازش قدرت میگیرن به نظرم برایه gt350 نهایت ۶۰۰ اسب ازش قدرت میگرفتن.و در نسخه gt500 ازش ۸۰۰اسب قدرت بگیرن یا نهایت ۸۵۰ اسب که بازم آین قدرت براش خیلی زیاده..
Saeed Jame
۵ بهمن ۱۴۰۳به به بالاخره اومد
ولی بیشتر منتظر نسخه رسمی خود فوردم و همچنین gt500
Titanium
۵ بهمن ۱۴۰۳از بچگی دوستش داشتم هنوزم دوستش دارم
علیزاده
۵ بهمن ۱۴۰۳فورد فقط شاسی و اتاق رو میده به شلبی امریکن بقیشو خودشون سرهم میکنن
BlackWing
۵ بهمن ۱۴۰۳به احتمال زیاد نسخه GT350 اصلی که فورد برای نسل قبل ساخته بود برای این اتاق ماستنگ قرار نیست از طرف کمپانی ساخته بشه ، یعنی بجای اینکه فورد اونو توسعه بده گذاشتن به عهده شلبی امریکن و فورد تمرکزش رو میزاره روی GT500
ممکنه مدل هایی مثل Boss 302 ، ماستنگ Bullit یا کبرا جت جایگزین GT350 بشن
نکته ای که هست تعداد ساخت این ماشینه یعنی ۵۲۶ دستگاه که دقیقا با تعداد اسب بخار GT350 نسل قبل یکیه !
amirboss
۵ بهمن ۱۴۰۳لذت بردن از ماستنگ تمومی نداره
Mr Tiger
۵ بهمن ۱۴۰۳موستانگ فقط نسخه پایش بخاطر موتور وی ۸ و قیمت زیر ۵۰ تا ارزش خرید داره وگرنه جی تی ۱۰۰۰ هم باشه میره زیر سلطنت اروپاییا بخصوص سلطان بی ام و و پورشه… فکر کن نسخه GTD که همون موستانگ معمولیه فقط کمی تیون شده و بزک با قیمت ۳۲۵۰۰۰ تا… خو میری نسخه hurricane rr بی ام و m5 رو میخری با ۹۰۰ اسب با بوگاتی کل میندازی با قیمت ۲۰۰ هزارتا
Cehx
۵ بهمن ۱۴۰۳کسی که می خواد موستانگ بگیره اصلا براش اروپایی ها مهم نیستند و کسی هم می خواد اروپایی بگیره اصلا براش موستانگ مهم نیست
چون کسی که موستانگ میگیره عاشق ماشین عضلانی و صدای موتور V8 و کسی هم اروپایی میگیره بخاطر اینه که ماشین معمولی رو بیشتر از عضلانی دوست داره و همچنین تکنولوژی های بیشتری در ماشینش می خواد
BlackWing
۵ بهمن ۱۴۰۳همون ماستنگ معمولیه اما کمی تیونینگ شده ؟
چند سالته داداش ؟
nikan
۵ بهمن ۱۴۰۳خیلی خفنه ها ولی من نسل قبلی شو ترجیح میدم
انجین voodoo شاهکار بود
این شبیه تیونای قبلی موستانگ دارک هورسه مثل هنسی ۸۵۰ اسبی یا سوپر اسنیک خود شلبی
نسخه r تو نسل قبلی
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/08/Ford-Mustang_Shelby_GT350R-2020-1024-05.jpg
و این نسل
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/01/2025-shelby-gt350r-767×431.jpg
خیلی بیش از حده به نظرم
Gt500 همیشه از gt350 قوی تر بوده
پس با این حساب gt500 جدید حداقل ۹۰۰ اسبه
صرفا خواستن جای gt350 خالی نمونه از سرشون وا کردن
امیدوارم یه نسخه از این نسل با انجین voodoo معرفی بشه حیفه کنار بزارنش
مک وان مونده و باس 302
nima.jdm
۵ بهمن ۱۴۰۳فقط جی تی ۵۰۰ دارک هاورس تمام