شلبی آمریکن نسل جدید موستانگ شلبی GT350 را با پیشرانهٔ سوپرشارژ تنها در ۵۲۶ دستگاه و قیمت ۱۱۰ هزار دلار تولید میکند.
موستانگ شلبی GT350 بسیار قدرتمندتر از قبل بازگشته است. البته فورد در تولید این خودرو نقشی نداشته و GT350 توسط شرکت شلبی آمریکن ساخته و در حراجی برت جکسون رونمایی شده است. درنتیجه، در نام این خودرو خبری از فورد نیست و صرفاً شلبی GT350 نامیده میشود. همچنین در بیرون خودرو فقط نشانهای شلبی دیده میشود و اثری از لوگوی فورد به چشم نمیخورد. این موستانگ قدرتمند ۶۰ سال پس از معرفی اولین GT350 توسط کارول شلبی در سال ۱۹۶۵ رونمایی شده است.
زیر کاپوت GT350 جدید پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 آشنای کایوت قرار گرفته است که در حالت عادی ۴۸۰ اسب بخار قدرت تولید میکند ولی امکان سفارش یک سوپرشارژر ۳ لیتری ویپل هم وجود دارد که قدرت را به ۸۱۰ اسب بخار افزایش میدهد. برای انتقال نیروی هردو موتور اما امکان انتخاب گیربکسهای دستی و اتوماتیک وجود دارد. GT350 جدید علاوه بر ارتقاء پیشرانه به فنرهایی با ارتفاع کمتر، آنتیرول بارهای جدید و سیستم اگزوز بورلا هم مجهز شده و روی رینگهای ۲۰ اینچی فورجکاری شده قرار گرفته که با لاستیکهای پرفورمنس ویژهٔ شلبی پوشیده شدهاند.
شلبی GT350 مدل ۲۰۲۵ در ظاهر نیز خودروی فوقالعاده جذابی به نظر میرسد. در جلوی خودرو کاپوت آلومینیومی جدید و اسپلیتر سهتکه را میبینیم که جلوپنجرهٔ تهاجمی و نوشتهٔ SHELBY هم آنها را همراهی میکند. در پشت خودرو هم اسپویلر بزرگی جلبتوجه میکند درحالیکه نوارهای روی سقف و بدنه به میراث شلبی اشاره دارد. همچنین امکان سفارش پکیج فیبر کربنی هم وجود دارد.
در داخل شلبی GT350 شاهد صندلیهای چرمی با دوخت شلبی همراه با کفپوشهای جدید، پارکابیهای ویژه و پلاک روی داشبورد هستیم. نسخههای دستی هم از دستهدندهٔ توپی شکل بهره میبرند. از این خودرو تنها ۵۲۶ دستگاه ساخته خواهد شد که از طریق برخی نمایندگیهای فورد در آمریکا عرضه میشود. قیمت نسخهٔ سوپرشارژ شلبی GT350 از ۱۱۰ هزار دلار آغاز میشود.
شلبی همچنین برای کسانی که خواهان موستانگ افراطیتری هستند، GT350R را تدارک دیده است. این نسخه بهصورت استاندارد به پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 سوپرشارژ مجهز است که بیش از ۸۳۰ اسب بخار قدرت دارد و صرفاً با گیربکس دستی عرضه میشود. ازآنجاییکه این مدل برای پیست طراحی شده، به تعلیق سفتتر JRI، ترمزهای آلکون ریسینگ و رینگهای مسابقهای طلاییرنگ مجهز شده است. کاپوت آلومینیومی با دریچهٔ فیبر کربنی، گلگیرهای فیبر کربنی با خروجیهای هوا، بال فیبر کربنی عقب و دیفیوزر فیبر کربنی هم از دیگر ویژگیهای GT350R هستند.
خریداران این مدل در داخل نیز از صندلیهای مسابقهای اسپارکو، کمربندهای ایمنی چهار نقطهای، رول کیج و تریم فیبر کربنی بهرهمند خواهند شد. شلبی GT350R توسط شرکت Turn Key Automotive در میشیگان تنها در ۳۶ دستگاه ساخته خواهد شد که همه سفیدرنگ خواهند بود ولی شلبی پکیجهای گرافیکی بیرونی مختلفی را هم ارائه میکند.
Taha Ayoobi
۵ بهمن ۱۴۰۳چطور مجزا از فورد ساخته؟
امیر دهقان
۵ بهمن ۱۴۰۳تغییراتی که روی این موستانگ انجام شده توسط خود فورد صورت نگرفته و شلبی آمریکن انجام داده، مثل کاری که قبلاً با موستانگهای زیادی کرده بود و بیشتر یه تیونینگ محسوب میشه
Taha Ayoobi
۵ بهمن ۱۴۰۳تشکر
امیر
۵ بهمن ۱۴۰۳داداش از اول سلبی جدا بود و تیون و ساخت ماشین انجام میداد بعداً فورد خریدش و شد تیونر مخصوص فورد
Taha Ayoobi
۵ بهمن ۱۴۰۳👍👍👍
ALI.A.NLANSR
۵ بهمن ۱۴۰۳ای جاااااننن
فقط همین
SMS
۵ بهمن ۱۴۰۳عالیه ولی تعداد…
موستانگ هیچ وقت نباید بره تو کلکسیون همیشه باید تو پیست باشه
Bentley
۵ بهمن ۱۴۰۳Best of muscle cars
nima.jdm
۵ بهمن ۱۴۰۳پس چلنجر چی نامرد
Siyavash
۵ بهمن ۱۴۰۳خیلی خیلی به نظرم افراطی ازش قدرت میگیرن به نظرم برایه gt350 نهایت ۶۰۰ اسب ازش قدرت میگرفتن.و در نسخه gt500 ازش ۸۰۰اسب قدرت بگیرن یا نهایت ۸۵۰ اسب که بازم آین قدرت براش خیلی زیاده..
Saeed Jame
۵ بهمن ۱۴۰۳به به بالاخره اومد
ولی بیشتر منتظر نسخه رسمی خود فوردم و همچنین gt500
Titanium
۵ بهمن ۱۴۰۳از بچگی دوستش داشتم هنوزم دوستش دارم
علیزاده
۵ بهمن ۱۴۰۳فورد فقط شاسی و اتاق رو میده به شلبی امریکن بقیشو خودشون سرهم میکنن
BlackWing
۵ بهمن ۱۴۰۳به احتمال زیاد نسخه GT350 اصلی که فورد برای نسل قبل ساخته بود برای این اتاق ماستنگ قرار نیست از طرف کمپانی ساخته بشه ، یعنی بجای اینکه فورد اونو توسعه بده گذاشتن به عهده شلبی امریکن و فورد تمرکزش رو میزاره روی GT500
ممکنه مدل هایی مثل Boss 302 ، ماستنگ Bullit یا کبرا جت جایگزین GT350 بشن
نکته ای که هست تعداد ساخت این ماشینه یعنی ۵۲۶ دستگاه که دقیقا با تعداد اسب بخار GT350 نسل قبل یکیه !
Taha Ayoobi
۵ بهمن ۱۴۰۳اگه اون تریم ها بیان که من عاشقشون میشم
amirboss
۵ بهمن ۱۴۰۳لذت بردن از ماستنگ تمومی نداره
Mr Tiger
۵ بهمن ۱۴۰۳موستانگ فقط نسخه پایش بخاطر موتور وی ۸ و قیمت زیر ۵۰ تا ارزش خرید داره وگرنه جی تی ۱۰۰۰ هم باشه میره زیر سلطنت اروپاییا بخصوص سلطان بی ام و و پورشه… فکر کن نسخه GTD که همون موستانگ معمولیه فقط کمی تیون شده و بزک با قیمت ۳۲۵۰۰۰ تا… خو میری نسخه hurricane rr بی ام و m5 رو میخری با ۹۰۰ اسب با بوگاتی کل میندازی با قیمت ۲۰۰ هزارتا
Cehx
۵ بهمن ۱۴۰۳کسی که می خواد موستانگ بگیره اصلا براش اروپایی ها مهم نیستند و کسی هم می خواد اروپایی بگیره اصلا براش موستانگ مهم نیست
چون کسی که موستانگ میگیره عاشق ماشین عضلانی و صدای موتور V8 و کسی هم اروپایی میگیره بخاطر اینه که ماشین معمولی رو بیشتر از عضلانی دوست داره و همچنین تکنولوژی های بیشتری در ماشینش می خواد
BlackWing
۵ بهمن ۱۴۰۳همون ماستنگ معمولیه اما کمی تیونینگ شده ؟
چند سالته داداش ؟
Mr Tiger
۵ بهمن ۱۴۰۳کهن سال شما بفرما تفاوتش چیه؟ چهارچرخ محرک شده؟ شاسیش عوض شده؟ سیستم رانندگی جدید داره؟ همون ماستنگه موتور تیون شده تعلیق و ترمز تقویت شده و احتمالا کمی فیبر کربن… ماشینای آمریکایی هر ۱۰ سال یبار پلتفرم رو بروز رسانی میکنن در مقابل آلمانی ها هر ۳ سال یکبار… هندلینگ و مهندسی هم حرفی در مقابل آلمانی ها ندارن… دوج چلنجر از ۲۰۰۸ تا ۲۰۲۴ بروز رسانی نشد… موستانگ از ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۳… مقایسه بی ام و ام۲ و موستانگ رو هم نگاهی بندازی تو یوتیوب بد نیست
حسن
۵ بهمن ۱۴۰۳والا 911 که هیچ وقت هیچ تغییری نکرده تا اخرالزمان که نور خورشید هم خاموش بشه تغییر نمیکنه صد مدل با صد تا اسم داره ب ام و ام 5 هم که تقریبا با کود حیوانی یکی شده2.5 تن وزنشه شما خر سوار بشی بهتره تا زیر پات 3 تن اهن باش تکنولوجی هم چی داره که بقیه ندارن یا نمیتونن نصب کنن هر چی داره پولش را میگیرن بقیه اگه ندارن متد خودرو نیاز نداره یا اپشن دلبخواهیه خریدار اگه خواست پولش را میده براش نصب میکنن نه زوری که از قبل نصب باشه خریدار مجبور باشه پولش را بده حالا کاری به افت بعضی از برندهای اروپایی نداریم که تا استارت خوردن 20 هزار تا ازشون پریده
amirboss
۵ بهمن ۱۴۰۳داداشمون دوفاز شده یکی از برق بکشتش بیرون.
principle
۶ بهمن ۱۴۰۳به نظرم این که
“موستانگ فقط نسخه پایش بخاطر موتور وی ۸ و قیمت زیر ۵۰ تا ارزش خرید داره” و “نسخه GTD که همون موستانگ معمولیه فقط کمی تیون شده و بزک” حرف منصفانه و منطقی ای نیست چه امریکایی فن باشی چه نباشی موستانگ رو نمیشه دوست نداشت مخصوصا دستپخت شلبی که حرف نداره البته GTD رکورد مناسبی تو نوربرگرینگ نزد. در مورد 911 واقعا میشه بگی ترکیب برندس چرا باید تغییرش بده این که کاربری های مختلف و سطوح مختلف بودجه خریداران رو پوشش میده فوق العادس مشتری متناسب با نیازش برای رانندگی روزانه carrera ها شتاب turbo و ترک دی gt2 gt3 لذت خالص S/T R speedster تفریح خارج جاده داکار رو انتخاب میکنه و تک تکشون بی نظیرن برای من هیچ ماشینی جای 911 رو نمیگیره- در مورد m5 هم فکر میکنم عقل سلیم حکم بکنه چیزی رو که استفاده نکردیم راجع بش اینقدر تندروی نکنیم و با ادبیات نامناسب شاءن و منزلت خودمونو مورد عنایت قرار ندیم مجلات و کانال های (evo-motor1-autoexpress-motortrend-autocar-autotrader-theStraightpipes-chrisHarris-joeAchilles-milePerHr-car magazine-etc) اکثر قریب به اتفاقشون m5 g90 رو تحسین کردن و بعد از تست به این نتیجه نرسیدن که کود حیواتی یا انسانی ساخته شده گفته شد که بعد مدتی انتظارم از پاسخگویی ماشین رو کالیبره باید میکردم حتی تو یه مجله دیگه جایی برای تعریف میزان بادی رول از جمله “گویی در دنیای دو بعدی حرکت میکنم” استفاده کردند. ای کاش کمتر حرف بزنیم بیشتر مطالعه کنیم برای ماشینی با این ابعاد که بیشتر سگمنت f محسوب میشه تا سگمنت e ویلبیس 3m سیستم هایبرید و باتری چه وزنی رو باید انتظار داشته باشیم؟ شاید هم همه پول گرفتند همه دروغ میگن فقط ما که تست نکردیم میدونیم که موستانگ به درد نخوره 911 مسخره ای بیش نیست و m5 هم کود حیوانی
دکتر استاپ
۵ بهمن ۱۴۰۳میتونه هم بره کوروت C8 ZR1 بخره با ۱۷۵ هزارتا که hurricane rr بی ام و m5 رو با خاک یکسان میکنه
Taha Ayoobi
۵ بهمن ۱۴۰۳سلطنت اروپایی ها😂
داداش خیلی به خودت فشار نیار.
Siyavash
۵ بهمن ۱۴۰۳دقیقا👌
Saeed Jame
۵ بهمن ۱۴۰۳من خودم بی ام و دوست دارم مخصوصا m5 اما شورشو درنیار کاربر عزیز
خودتم میدونی وضعیت خودروی اروپا مخصوصا المانیا اصلا خوب نیست و فعلا امریکا ازادانه تر خودرو میسازه
nikan
۵ بهمن ۱۴۰۳خیلی خفنه ها ولی من نسل قبلی شو ترجیح میدم
انجین voodoo شاهکار بود
این شبیه تیونای قبلی موستانگ دارک هورسه مثل هنسی ۸۵۰ اسبی یا سوپر اسنیک خود شلبی
نسخه r تو نسل قبلی
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/08/Ford-Mustang_Shelby_GT350R-2020-1024-05.jpg
و این نسل
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2025/01/2025-shelby-gt350r-767×431.jpg
خیلی بیش از حده به نظرم
Gt500 همیشه از gt350 قوی تر بوده
پس با این حساب gt500 جدید حداقل ۹۰۰ اسبه
صرفا خواستن جای gt350 خالی نمونه از سرشون وا کردن
امیدوارم یه نسخه از این نسل با انجین voodoo معرفی بشه حیفه کنار بزارنش
مک وان مونده و باس 302
nima.jdm
۵ بهمن ۱۴۰۳فقط جی تی ۵۰۰ دارک هاورس تمام
حسن
۵ بهمن ۱۴۰۳تمامش داستانه خود فورد گفت من و شلبی نداره همه چی مال خودشه هر کار دوس داره انجام بده
پس با یک موستانگ اصیل طرفیم که کار شلبیه
وجدانا زندگی تو خارج از ایرانم برای یک ماشین باز سخته خیلی باید پولدار باشی تا اعصابت اروم باشه جوری که هر خودرویی اومد بتونی بخری
شاهین
۵ بهمن ۱۴۰۳حداکثر قدرتش ناامیدم کرد همش 480 اسب!
نسل قبلی با بی ام و ام4 رولینگ میرفتن با دور موتور بالا و هرزگردی اصن یه چیز دیگه ای بود …
M power
۶ بهمن ۱۴۰۳کار تیونر .همینه ماشینه کارخونرو میگیره با بزک دوزکو البته قدرت بیشتر وقیمت دو برابر میده خلق امریکایی