اشکودافولکس واگن

ناکامی اشکودا ساپرب iV و فولکس پاسات GTE در تست گوزن

تست ترسناک گوزن که معمولاً با چپ کردن شاسی بلندها و ترکیدن لاستیک‌ها همراه است به بررسی توانایی یک خودرو در مانورهای ناگهانی می‌پردازد. این تست تمامی جنبه‌های دینامیکی یک خودرو را در زمانی کوتاه نشان می‌دهد. پاس کردن تست گوزن با نتایج خوب یک کار کم‌نظیر است اما اگر این کار به خوبی صورت نگیرد شاید خودرو در معرض چپ کردن قرار گیرد و این امر سؤالات زیادی را در بحث ایمنی به وجود خواهد آورد.

این بار به سراغ اشکودا ساپرب رفته‌ایم که در سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت تنها با یکی از مخروط‌های مسیر برخورد کرده است. البته این خودرو نقطه‌ضعف‌هایی در هندلینگ خود دارد. ساپرب در هنگام ورود به تست کم فرمانی و هنگام خروج از آن بیش فرمانی را نشان داده و نتوانسته از برخورد با مانع جلوگیری کند. اگرچه عملکرد این خودرو به اندازه برخی نمونه‌های پیشین بد نیست اما به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین مانع برای اشکودا کنار آمدن با وزن بدنه است که باعث می‌شود نتواند مانورهای ناگهانی را به خوبی انجام دهد.

بسیاری از افراد خواهند گفت خودروهای بزرگ‌تر دیگر هم ‌چنین عملکردی دارند اما در این ویدئو عملکرد بسیار موفق محصولاتی با ابعاد مشابه همچون پژو ۵۰۸ و مرسدس C کلاس نیز به نمایش گذاشته شده است. هر دو خودرو در سرعت‌های بالاتر بسیار پایدارتر از اشکودا بوده‌اند. مرسدس توانسته تست را با سرعت ۷۴ کیلومتر در ساعت پشت سر بگذارد و پژو نیز با سرعت ۷۸ کیلومتر در ساعت تست گوزن را تکمیل کرده است.

خوشبختانه فولکس‌واگن پاسات GTE کمی بهتر از هم‌خانواده خود بوده اما عملکرد آن نیز در حد بهترین‌ها نیست. همان ویژگی‌های کم فرمانی و بیش فرمانی اشکودا در پاسات نیز دیده می‌شود. این خودرو نتوانسته تست گوزن با سرعت ۶۸ کیلومتر در ساعت را پاس کند.

با اینکه مرسدس و پژو توانسته‌اند سربلند از این آزمایش بیرون بیایند اما باید گفت کم فرمانی در جاده‌ها بسیار ایمن‌تر از بیش فرمانی است. اگرچه کم فرمانی باعث می‌شود شما در مسابقات عقب بمانید اما در این حالت کنترل خودرو بسیار راحت‌تر خواهد بود.

[دانلود ویدئو]
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. MASIHA

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (946 ديدگاه)

    یه دوستی دارم عشقه elx هست
    یعنی از اوناس هااا
    بهش بگی دنیا یا elx میگه elx
    کلافه کرده مارو?میگه فولکس پاسات رو به پانامرا و سری 5 ترجیح میدم?

    1. Me

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (309 ديدگاه)

      دوستت مسافرکشه؟

      1. behnam1012

        ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
        سوابق: (983 ديدگاه)

        نه ، احتمالا شوتی باشه

  2. Farzad

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (2561 ديدگاه)

    بازم بدک نبود ، امای جای کار خیلی بیشتری دارن .
    کلا خیلی از ماشین ها تو این تست فاجعه هستن و حتی ممکنه به راحتی چپ بشن .

  3. (saeed(peugeot

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (238 ديدگاه)

    فولکس و زیر گروه هاش ( که پلتفرم و پیشرانه ) بهشون میده ……از اشکودا بگیر تا فولکس …. باید برن از پژو هندلینگ و یاد بگیرند …….

    ……تمام……

    1. ارش

      ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (1549 ديدگاه)

      یه موقعی سیتروئن بهترین بود تو هندلینگ .

  4. Behrouz. anzali

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (372 ديدگاه)

    از پژو شوکه شدم واقعا کارش خیلی خوب بود مرسدس که جای خودش داره

    1. (Saeed(peugeot

      ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
      سوابق: (395 ديدگاه)

      دوست عزیز تو اپارات فیلم مقایسه ۵۰۸ جدید با سری ۵ و بنز و فک کنم آئودی هست …..که تو بیشتر پارامترهای تست پا به پای بزرگان هستش ….البته قدمت و پیشینه پژو همه چیز و مشخص میکنه …. ولی جالبیش اینجاس پژو ۵۰۸ با اون قیمت … تو هندلینگ مثل بنز و بی ام و هست فوق العادش میکنه .

  5. SS

    ۱۲ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (126 ديدگاه)

    پژو بالاتر از حد تصورات ام عمل کرد ??????

  6. سیاوش

    ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
    سوابق: (222 ديدگاه)

    اینم یه نمونه از اثبات به کسانی که هی میگن نمی دونم فرانسه اشغال سازه جمع کنن برن بابا با این حرفاشون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا