مرحلهٔ یکچهارم نهایی، دور اول، قسمت چهارم، اولین دوئل از گروه سدانهای متوسط
مزدا ۶ | اشکودا ساپرب |
؟ | |
تویوتا کمری | تویوتا اونسیس |
؟ | |
هوندا آکورد | شورلت مالیبو |
؟ | |
فولکسواگن پاسات | رنو تالیسمان |
؟ |
مزدا ۶
تاریخ معرفی: نمایشگاه مسکو ۲۰۱۲
نسل کنونی: سوم
پلتفرم: GL مزدا
امتیاز از کاربایر: ۴.۳ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۲۳,۰۹۰ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۹,۹۶۳ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۲ درصد
حفاظت از کودکان: ۷۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۶ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۱ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
اشکودا ساپرب
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۵
نسل کنونی: سوم
پلتفرم: MQB فولکسواگن
امتیاز از کاربایر: ۴.۳ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۸۱,۴۱۰ دستگاه
فروش ششماههٔ نخست ۲۰۱۸ در اروپا: ۴۱,۸۱۱ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۶ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۶ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۱ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۶ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
مقایسهٔ مشخصات فنی
اشکودا ساپرب | مزدا ۶ | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 | ۲.۵ لیتری I4 |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۲۸۰ اسب بخار | ۲۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۳۵۰ نیوتن متر | ۴۲۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دوکلاچه | ۶ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۵.۸ ثانیه | ۶.۶ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر/ساعت | ۲۴۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۷.۱ لیتر (ترکیبی) | ۹.۰ لیتر (ترکیبی) |
تولید آلایندگی | ۱۶۰ گرم/کیلومتر | – |
ظرفیت باک | ۶۶ لیتر | ۶۲ لیتر |
وزن | ۱۵۴۰ کیلوگرم | ۱۶۱۵ کیلوگرم |
طول | ۴.۸۶ متر | ۴.۸۹ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۸۴ متر | ۲.۸۳ متر |
حجم صندوق بار | ۶۲۵ لیتر | ۴۱۵ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۲۳,۲۴۵ پوند | ۲۲,۳۲۵ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10075242]
s ๏ я ๏ u s h
۱۷ مرداد ۱۳۹۷اگه بخوایم فنی انتخاب کنیم اشکودا ولی پرستیژی که مزدا داره….
در کل مزدا (طراحیش بینظیره لامصب..!!)
aston martin
۱۷ مرداد ۱۳۹۷اشکودا اگه این جلوپنجره ی داغوونو نداشت قطعا اشکودارو انتخاب میکردم
والا جلوپنجره پراید ازین بهتره :/
مزدا
۱۷ مرداد ۱۳۹۷مزدااا عاشقتم??
پیکان جوانان گوجه ای
۱۷ مرداد ۱۳۹۷فروش مزدا تو 2018 خیلی افت کرده
Radin
۱۷ مرداد ۱۳۹۷جفتشون حرف ندارن از لحاظ فنی اشکودا بهتره حجم صندوقش هم که تخت ۲ نفرس:) مصرف سوخت بهتری نسبت ب مزدا داره رای من اشکوداس
Radin
۱۷ مرداد ۱۳۹۷دوباره پدال ۲ تا شرکتو با هم مقایسه کرد:/ تویوتا کمریو با هوندا آکورد مقایسه میکردین و تویوتا اونسیسو با مالیبو.
سام
۱۷ مرداد ۱۳۹۷میشه منظورتون را واضح تر بگید؟ دو تا شرکت یعنی چه؟!
Hamid...Audi
۱۷ مرداد ۱۳۹۷فکر کنم نسبت به دوئل دور بعدی که بین کمری و آونسیسه اعتراض دارن…
کیان
۱۷ مرداد ۱۳۹۷موافقم ، به شخصه حس میکنم که پدال عشق کره هست، چون هرچی تو مصاف کیا سید و پژو 308 خواستم که اطلاعات غلط و اصلاح کنن نپذیرفتن
خب شما چرا دیگه پدال جان ؟ شما هم کره ای دوس دارین ؟!
سام
۱۷ مرداد ۱۳۹۷با شما کاملا موافقم کیان جان.این مشکلی است که اکثر سایت های اینترنتی خودرو و نشریات چاپی در ایران به آن دچار هستند و انگار شب و روز دارند برای ماشین های فوق العاده پیش پا افتاده کره ای تبلیغات کاذب و اغراق آمیز می کنند.تبلیغاتی که گاها مشتری را گمراه می کنه و اونو راحت به بیراه می بره،مخصوصا در مورد ماشین های دست دوم کره ای تبلیغات دروغ و مزخرف و گمراه کننده به طرز وحشتناکی زیاد است.گاهی وقت ها که آدم مطالب این سایت ها و مجلات چاپی رو می خونه احساس می کنه که پای صحبت یک مشت دلال ماشین نشسته که هر طور شده می خواهند سانتافه و یا توسان دست دوم خودشان رابه خریدار بی خبر غالب کنند وجالبه که این ماشین ها را حتی برتر از تویوتا و نیسان و هر برند دیگری در کره زمین می دونند!…دو ماشینی که نسخه های وارداتی آنها به ایران اینقدر کند هستند که توی سربالایی ها تند جاده های کوهستانی به زحمت راه می رند و اگر ظرفیت بار و مسافر در اونا تکمیل باشه در چنین جاهایی کاملا شما رو بیچاره می کنند ولی چون کره ای هستند و مشتی دلال پر نفوذ در خرید و فروش و واردات آنها دست دارند هیچ نشریه و سایتی رو نمی بینی که در این موارد حرف بزنه انگار همه شون خفقان و روزه سکوت گرفتند. نبود برندهای مشهور و سابق دار آمریکایی،اروپایی،ژاپنی و ….در بازار ایران باعث شده که ماشین های فوق العاده معمولی و ارزان قیمت کره ای دراین بازار پادشاهی کنند و یک عده هم اونا را تا عرش بالا ببرند.
امیر دهقان
۱۷ مرداد ۱۳۹۷دورود دوستان
سیاست و خط مشی اصلی ما در برگزاری دوئلها همواره بیطرفی محض بوده، هست و خواهد بود و مطمئن باشین که هیچگاه این اصل رو زیر پا نخواهیم گذاشت. بارها گفتم که اصلاً هدف ما از برگزاری این رقابتها شناسایی خودروهای محبوب نزد شما مخاطبین است. بنابراین اگه بخوایم از برندی طرفداری کنیم کل رقابتها رو زیر سوال بردهایم.
در مورد دوئل پژو 308 و کیا سید هم من طبق معمول برای تهیۀ جدول مشخصات به سایت auto-data مراجعه کردم اما تو این سایت هنوز مشخصات نسل جدید سید که بتازگی معرفی شده وجود نداشت و به همین دلیل مشخصات نسل قبلی رو وارد جدول کردم اما بعداً سردبیر محترم مشخصات نسبتاً کاملی از نسل جدید سید در سایت دیگهای پیدا کردن و ترجیح دادن که مشخصات جدید جایگزین قبلیها بشه.
امیر
۱۷ مرداد ۱۳۹۷خیلی خیلی انتخاب سختیه.منصفانه نگاه کنیم اشکودا بهتره ولی مگه میشه از مزدا گذشت؟
چیزی از ارزش مزدا کم نمیشه توی این سگمنت اشکودا همه رو شکست میده
رامتین
۱۷ مرداد ۱۳۹۷این که میگید از نظر فنی اشکودا بهتره بی معناست. صرفا عدد اسب بخار که ملاک نیست. مثلا مزدا بلد نیست از همین موتور بجای 250 اسب 330 اسب بگیره. اگه اینطور بود باز هم اشکودا رای میاورد؟
ضمن اینکه با موتور ضعیفتر گشتاور مزدا عدد حیرت آوریه.
Amir Machine
۱۷ مرداد ۱۳۹۷دوست عزیز
بر اساس اما و اگر و اینکه فلان شرکت از فلان موتور میتونه فلان قدرت رو بگیره که نمیشه رای داد یا ماشین خرید که، ملاک اعداد واقعی و رسمیه، اگه اینطوریه که پس منم میگم فولکسواگن یعنی مالک اشکودا تو کانسپت گلف R400 از یه موتور 2 لیتری 400 اسب بخار قدرت گرفته بود پس میشه موتور اشکودا هم 400 اسب قدرت داشته باشه.
اینا همش حرفه و با واقعیت زمین تا آسمون فرق داره.
ملاک مشخصات رسمی این دوتا ماشین هست که قطعاً در بخش فنی اشکودا برتری داره.
با وجود حجم موتور کمتر، 30 اسب بخار قدرت بیشتری داره و از اون مهمتر دو لیتر مصرف سوخت کمتر، این برتری نیست؟ سیستم چهارچرخ محرک یا شتاب بهتر چی؟
از طرف دیگه ساپرب گیربکس دوکلاچه داره و صندوق بارش هم بزرگتره درحالیکه همۀ اینها با تنها هزار پوند بیشتر بدست میاد.
ضمناً موتور مزدا با 500 سیسی حجم بیشتر باید هم گشتاور بیشتری داشته باشه و اصلاً هم حیرتآور نیست. ضمن اینکه با وجود گشتاور بیشتر اما تو شتاب حدود یک ثانیه از ساپرب کُندتره که این نشون میده گشتاور بیشتر در عمل لااقل در بحث شتاب گیری تاثیری نداره.
و در آخر اختلاف فروش فاحش بین ساپرب و مزدا 6 خودش خودروی برتر رو کاملاً نشون میده.
عاشق
۱۷ مرداد ۱۳۹۷سلام امیر عزیز
شما درست میگید اصلا نمیشه یه محصول رو چون موتورشو تو یه محصول دیگه گذاشتن و قدرت گرفتن مقایسه کرد.
کلا سیستم تعلیق و سیستم خنک کاری و برنامه ریزی ای سی یو همشون فرق میکنه. حتی میلنگ این دو مدل ولو با یک موتور یکسان فرق میکنه
چون باید بتونه این خروجی رو مدیریت کنه. باید بتونه خنک بمونه. باید بتونه هندلینگ کنه.
مثل اورکلاک سی پی یو میمونه. موتور پرایدم میشه تیون کرد و سیصد تا اسب بخار قدرت گرفت ولی چند دقیقه و یا چند ساعت قادر به گرفتن این قدرت هستن؟ قطعا بعد دو سه دقیقه موتور میپوکه. میلنگ تاب برمیداره. تسمه پاره میکنه.
بهزاد
۱۸ مرداد ۱۳۹۷دوست گرامی این تریم اشکودا که انتخاب شده قیمت پایه اش 29 هزار پوند هست که با سفارش برخی آپشنها که ضروری هم هست و مالیات و… به بیش از 35 هزار پوند میرسه.
شتاب یک خودرو در صورت AWD بودن بسیار بهتر خواهد بود.
بخش اعظم فروش اشکودا ساپرب از نوع دیزل یا مدلهای ضعیف تر هست که در نهایت مالیات کمتری به دنبال داره و قویترین و اسپرت ترین مدلش حجم کوچکی از فروش کل را در اختیار داره.
البته مزدا 6 هم خودروی ارزانی در کلاسش نیست و فاصله قیمت تریم بالاهاش با اشکودا زیاد نیست و در کل در اروپا ساپرب خودروی موفق تری بوده.
مانی
۱۹ مرداد ۱۳۹۷اشکودا از همه نظر بهتره
تو این کلاس ۲لیتر مصرف کمتر غیرِ قابل چشم پوشیه
طراحی یه چیز سلیقهای هست ولی من کاپوت عضلانی و چراغهای خشن اشکودا رو ترجیح میدم
البته نمای عقبِ مزدا بهتره و نمایه جلوش هم حالتِ لوکستری داره
یکم قیمت پیشترِ اشکودا بخاطر ۴چرخ محرک بودن و گیرباکس ۲کلاچه هست که منطقیه
البته اونا که دیدن میگن کیفیت متریال اشکودا هم بهتره
جالبه ماشینهای ۲دیفرانسیل پرمصرف تر از تک هستن با این حال ۲لیر مصرفش کمتره
تنها دلیلِ برنده شدن مزدا تعدادِ زیادِ طرفدارهای ژاپنِ پدال هست نه منطق
سعید(تهران)
۱۷ مرداد ۱۳۹۷مزدا عالیه ولی باید یه بار ساپرب رو از نزدیک ببینید، من چون ترکیه هستم هر روز میبینم، از نزدیک فوق العاده زیباست و حتی کیفیت متریال داخلیش از برادرش پاسات هم یه سر و گردن بالاتره…
مصطفی محمدی
۱۷ مرداد ۱۳۹۷سلام
بنده ساکن قزوینم و حدودا یک ماه قبل یک زوج نسبتا میانسال سوئیسی با یک عدد اشکودا اوکتاویا مدل 2009 اومده بودن و دو شب و سه روز مهمان شهر ما بودن. شخصا ماشینشون رو از نزدیک دیدم و میتونم بگم سرتر از هیوندایی سانتافه ایی بود که پدرم داره. مخصوصا رنگش که ابی نقره ایی تیره بود. سعی میکنم چیزایی که از دیدن ماشینشون به یادم مونده را برای شما ذکر کنم
کارکرد ماشینشون بالای چهارصد هزار کیلومتر بود. نکته ی به خصوص در این مورد این بود که ماشینشون مدل scout بود که ارتفاعش بالاتر از مدل معمولیه و مخصوص جاده های ناهموار و افرود سبک هست. موتورشم 1.8 بود.
تمام وسایلی که برای سفر نیاز داشتن مثل چادر و زیرانداز و یک جعبه که به صورت میز باز میشد و دارای گاز خوراک پزی بود همه رو با خودشون داشتن. دوتا از این دبه های ذخیره ی بنزین اهنی روی سقف داشتن که یه حالت خیلی زیبای به ماشین میداد. یک چیز جالب دیگه این بود تو روز شیشه های ماشین حالتی شبیه به سیاه شدن به خودش میگرفت. مثل عینکایی که زیر نور افتاب بگیری و سیاه میشه.
یک چیز دیگه این بود که ماشینشون چهارتا کنترل جداگانه برای سردی گرمی هوا و شدت فن داشت. دوتا برای جلو و دوتا برای عقب
صندوق عقبش خیلی جادار بود اینقدر جادار که من به تنهایی میتونستم برم داخلش و اونجا بخوابم بدونه اینکه صندلی های عقب رو جدا کرد.
واقعا زوج شریف و نازنینی بودن. بیشتر از ماشین خودشون خوب بودن.
عاشق
۱۷ مرداد ۱۳۹۷بهش مسیر ابریشم میگن
مسیری که از چین شروع میشه و به اروپا ختم میشه
خلیام این مسیر رو میان و میرن
من خودم چندتا موتورسوار دیدم اواخر تیر بود و منم منتظر یارانم بودم بریزن به حسابم اون شب تو خیابون پلاس بودم دیدم چهار پنج تا موتوری رد شدن با سرعت کم اولش فکر کردم اوباشن ولی با دقت نگاشون کردم دیدم موتوراشون از این هزار سی سی ها هستو و جعبه معبه روشون وصله و همشونم لباس مسابقه ایی دارن پلاکشونم همش خارجی و اون مربع ابی اروپا رو داشت
بهنام
۱۷ مرداد ۱۳۹۷مزدا حتی اگه خراب یا تصادفی باشه
#ali.m#
۱۷ مرداد ۱۳۹۷?مزدا?
طراحیش بینظیره .
داشبوردشو ببینید .
چهرش 3سال پیر تره ولی همچنان زیبا تر از اشکوداست .
نسل جدیدش با سیستم sky active. x چه شود .
حمیدرضا
۱۷ مرداد ۱۳۹۷یعنی قشنگ نصف رایا به خاطر برند مزدا رفته سمت مزدا وگرنه واقعا هیچ ویژگیی نداره حتی مدلشم قدیمی تر از اشکودا هست
رای من اشکودا
Sevlan
۱۷ مرداد ۱۳۹۷واقعیت اینکه که خودروهای ژاپنی به جز چند مدا مشخص مثل چندتا مدل نیسان و تویوتا ، فروش دلچسبی تو اروپا ندارن ، و این تو آمارهای فروش به وضوح مشخصه ، نه که بد باشن ، یخورده تعصب هم دخیله و اینکه نوع طراحی خودروهای اروپایی با شخصیت و روحیاتشون بهتر میخونه ،اینجام خداییش رو کاغذ و از نظر فنی مشخصات ساپرب بهتره و اینکه شیک و اتو خورده ست ، ولی این به معنی بد بودن مزدا نیست و مزدا عشقه و هیچی از ارزشاش کم نمیشه ، نصف لذتی رو که مزدا پشت رل نصیب راننده میکنه تو ساپرب نیست و انتخاب خود منم مزدا۶هستش ، خدلیی فک نکنم کسی باشه تو دنیا که از برند مزدا و ماشیناش بدش بیاد!!!
عاشق
۱۷ مرداد ۱۳۹۷تعصب اسمش نیست. هیوندایی و کیا فروش خوبی دارن کرهایی هستن
تویوتا فروش خوبی داره
سوبارو یکی از بازارهای مهمش اروپاس
مهم زنجیره ی تامین خدماته. خیلی از شرکتا وارد اروپا نمیشن چون تو تامین خدمات و اینا میمونن. اروپا چیزی به اسم شهرنشینی عقده واری که ما داریم اصلا ندارن خیلیهاشون تو همون منطقه روستایی خودشون زندگی میکنن و قعطا مدلی میخرن که تو همون منطقه شون نماینده فروش و تعمیر و غیره رو داشته باشه. درسته اروپاییا میرن کل دنیا رو میگردن ولی نرخ روستا نشینی بالایی دارن و اصلانم براشون عار نیست طوری که اینجا هست. اصلا براشون فرقی نداره طرف شهری باشه روستایی.
Saeed
۱۷ مرداد ۱۳۹۷بعضی از دوستان طوری راجب شتاب بهتر اشکودا میگن انگار راجب ۲ تا هایپر کار دارن نظر میدن.بابا این ۲ تا ماشینتوکلاس سدانخانوادگی مید سایز هستن ۱ ثانیه که هیچ ۲-۳ ثانیه همتاثیری خاصی نداره.بعد دوستی که میگه گشتاور تاثیر نداره عزیزم گشتاور تو شتاب ۰ تا ۱۰۰ تاثیری نداره که تخت گار بری فرقی نداره اما تو شتاب گیریهای لحظه ای کلی تاثیر گذاره.علت فروش اشکودا هم پشتیبانی فولکس واگن هست که عملا برند ارزونترو تو اروپا داده میده مثل داچیا برای رنو.صد البته اشکودا برند فوق العاده ای هست و شکی درش نیست.از لحاظ فضا برتری کاملا با اشکودا هست که برتری خیلی مهمی هست تو اینکلاس که ماشین خانوادگی هست .از لحاظ زیبایی و پرستیژ هممزدا یه سر و گردن بالاتره.
شاهين
۱۷ مرداد ۱۳۹۷آخه چرا هی میگید از رو تعصب همه به مزدا رای میدن؟ چه تعصبی مگه مزدا مال بابامونه؟! این همه ادم همه رو مزدا تعصب دارن؟ پس حتما یه چیزی هست دیگه که همه دوسش دارن، بعدم اینکه فرضا شتاب اسکودا ۴ ثانیه کمتر از مزدا بود من بازم به مزدا رای میدادم، بابا جان شما چجوری حاضری پول به قیافه و طراحی مسخره اسکودا بدی اخه؟ مزدا واقعا طراحیش به برندهای لوکس جهانی نزدیکه
سام
۱۷ مرداد ۱۳۹۷به نظرم طراحی اشکوا اصلا زشت نیست دوست عزیز.بلکه بسیار با ابهت و جذاب است.
امیر
۱۷ مرداد ۱۳۹۷اشکودا واقعا خوبه ولی از مزدا یه چیز دیگس انصافا
زیبایی در طراحی و اختلاف گشتاور چشمگیرش
بقیه مشخصاتم ک زیاد فرقی نمیکنه البته غیر از مصرف سوخت که اونم با 500سی سی حجم اضافه مشکل چندانی نداره
حسام
۱۷ مرداد ۱۳۹۷با اینکه تمام اعداد و ارقام به نفع اشکودا هست، باز من مزدا رو انتخاب میکنم چون دوستداشتنی تره
سام
۱۷ مرداد ۱۳۹۷هر دو ماشین عالی هستند و انتخاب بین این دو بسیار سخت است.با این وجود،من به مزدا رأی می دهم.
سید مهران میرابوالقاسمی
۱۷ مرداد ۱۳۹۷مزدا بهترینه مصرف سوختشم پدال اشتباه زده.
امیر دهقان
۱۷ مرداد ۱۳۹۷https://www.fueleconomy.gov/feg/PowerSearch.do?action=noform&path=1&year1=2018&year2=2018&make=Mazda&baseModel=6&srchtyp=ymm
https://www.auto-data.net/en/mazda-6-iii-sedan-gj-facelift-2018-2.5-skyactiv-g-250hp-automatic-33074
Saeed..peugeot
۱۸ مرداد ۱۳۹۷رای من مزدا به خاطر ظاهر بسیار زیباتر…و برند قوی تر..در ضمن تو اینکلاس خودرو باید شتاب و بقیه چیزاش نیاز و برطرف کنه همه چی که شتاب نیست…در ضمن به مراتب میشه گفت خودرویی که قدرت زیادی با توجه به موتورش ازش بیرون میکشن حساسیت بالا تر و صرفه اقتصادی ندارد.
مزدا عالیه