چک سرزمین زیبایی است با تاریخی پرفرازونشیب، در همین یکصدسال اخیر بیش از ۴ انقلاب به خود دیده است. تاریخ چک تاریخی بیست ساله است، به فاصله هر بیست سال یک بلای انقلابی بر سر این ملت نازل شد تا همهی امیدهایشان را به یاس مبدل کند. چک ۱۹۱۸ نخستین انقلاب مردمیاش را به خود دید اما در ۱۹۳۸ توسط آلمان هیتلری فتح و تقسیم شد. کافکا در همین عصر نفس کشید و مسخ، قصر و محاکمه را نوشت، آثاری که مملو بودند از رنج، پوچی و انتقاد از استبداد. در ۱۹۴۸ طعم یک انقلاب مردمی دیگر را چشید، انقلاب اما خیلی زود چکها را ناامید کرد و پدرانش را خورد. گرگور سامسا شخصیت اصلی رمان مسخ، مولود جامعه سرخورده و استبدادزده چک بود. چک بعدها از نو هوس انقلاب کرد. بهار پراگ در میان حوادث قرن بیستم بیشک یکی از مهمترین ها بود، انقلابی مردمی و روشنفکرانه، چک البته مثل همیشه بدشانس بود چون در ۱۹۶۸ بهار پراگ را درنیافته از نو به دام کمونیسم افتاد. این کشور سایه و شعر و غم در ۱۹۸۸ برای همیشه با دیوار، گوتوالد، کلاه کلمنتیس، سوسیالیسم تخیلی و پسران موبور روسی وداع گفت و به اصل خود در غرب بازگشت. آنها امروز کشوری توسعه یافته هستند، با بالاترین نمره در شاخص توسعه انسانی در اروپا، آنها این روزها به آینده میاندیشند. به بالندگی، به توسعه و ایجاد ثروت.
دراین راستا داستان بالندگی اشکودا که یکی از مهمترین شرکتهای صنعتی کشور چک است همچنان ادامه دارد. اشکودا مدتهاست از یک برند درجه دو به یک رتبه معتبر و قابلاعتنا نائل آمده. آنها این روزها به گسترش مدلهایشان فکر میکنند. بعد از آنکه پنج ماه پیش اشکودا از نسل جدید سدان مشهور خود سوپر ب رونمایی کرد تغییر طراحی محصولات اشکودا نیز کلید خورد و حالا در اینجا از نسل نو سوپر ب کومبی رونمایی شده است. سوپر ب کومبی همواره یکی از محصولات استراتژیک برند اشکودا بوده و بر طبق آمار موثق در بازه زمانی ۲۰۰۹ تا می ۲۰۱۵، ۲۰۰ هزار دستگاه از این مدل در سرتاسر جهان به فروش رسیده است که ۳۵% از کل فروش مدل سوپر ب است. پروفسور وینفرید والاند مدیرعامل اشکودا درباره این مدل گفته: این مدل یکی از محصولات استراتژیک و بهنوعی گل سرسبد محصولات ماست، با یک طراحی زیبا که احساسات شما را بر میانگیزد. کومبی اثباتی است بر توان بالای مهندسی و طراحی اشکودا. با یک نگاه کلی میتوان اطمینان، ظرافت، قدرت، صلابت، پویایی و تعادل را در چهره سوپر ب کومبی مشاهده کرد. اشکودا در نسل جدید فضای بیشتر و عملکرد بالاتر را برای خریداران به ارمغان آورده و طراحی، عملکرد و تکنولوژی بهکار رفته در سوپر ب کومبی را به شکل خارقالعادهای با هم هماهنگ نموده است. با نگاه به بدنه کومبی میتوان احساس کرد که این مدل بلندتر از مقدار واقعی خود است. این امر به دلیل استفاده از خطوط تورنادو و تیز کناری است که کومبی را کشیده و تیز نشان میدهد. همچنین استفاده از شیوه MQB برای طراحی این خودرو باعث شده تا قیاس با نسل پیشین، کومبی ۲۰۱۶ از فضای داخلی بیشتری برخوردار باشد. برای مثال سرنشینهای جلو از ۳۹ میلی متر فضای بیشتر بهره میبرند. فضای بالای سرنشینان از ۹۹۵ میلیمتر به ۱۰۰۱ میلیمتر رسیده و حجم صندوق عقب نیز با ۲۷ لیتر افزایش به ۶۶۰ لیتر رسیده است. اتاق کومبی در کل با ۷۰ میلیمتر افزایش روبرو شده که نشان میدهد فضای داخلی برای سرنشینان بیشتر شده است. تایرها و رینگهای بزرگ کومبی با گلگیر برآمده آن در هماهنگی کاملی قرار دارند و چراغهای عقب و جلو به اسپرت شدن ظاهر خودرو کمک بسیاری کرده است. در داخل هم اشکودا سنگ تمام گذاشته است و با طراحی یک داشبورد بیمرگ و مدرن، فضایی راحت و آرام برای سرنشینان تدارک دیده است. صفحه نمایشگر ضدنور کومبی از فنآوری گروه فولکسواگن بهره میبرد که باعث شده تا کومبی ۲۰۱۶ نسبت به نسل قبل سریعتر و سرگرمکننده تر باشد. کومبی همچنین از تکنولوژیهای مخابراتی نوین همچون MirrorLink، Apple CarPlay و Android Auto استفاده میکند.
تکنولوژیهای بکار رفته در کومبی باکیفیت و امتحان پس دادهاند و در عین وجوه کاربردی و سرگرم نمودن سرنشینان، نهایت امنیت و راحتی را ایجاد میکند به گونه ای که با نشستن در کابین اشکودا سوپر ب کومبی در مییابید این خودرو ارزش پولی را که برای آن پرداخت کردهاید دارد. شما در این مدل با استفاده از تکنولوژی SmartGate interface میتوانید نسبت به مدیریت اطلاعات واردشده به گوشی تلفن همراهتان اقدام کنید. در کنار سیستم صوتی تصویری Command، ۱۲ اسپیکر نصب شده با ۶۱۰ وات قدرت در داخل باعث میشود تا به خوبی به صدای واضح و زندهی موسیقی گوش دهید. بهکارگیری ۳۱ تکنولوژی ساده هوشمندانه در کومبی که ۱۰ مورد آنها کاملاً جدید هستند باعث شده تا کومبی سوپر ب در دو کلمه خلاصه شود: ساده و هوشمند.
برای نخستین بار در سویچ کومبی یک کلید مجازی تعبیه شده تا بتوان از طریق آن درب عقب را باز کرد. همچنین یک نگهدارنده تبلت در داشبورد و یک پورت USB و یک سوکت ۲۳۰ ولت در صندلی عقب قرار دارد تا سرنشینان همواره به برق دسترسی داشته باشند. همچنین هم در قسمت جلو و هم در عقب محفظههای نگهدارنده بطریهای یک لیتری وجود دارد.
نسل جدید پیشرانههای اشکودا با ۳۰% مصرف سوخت کمتر، ۲۰% بازدهی بالاتری برای خریداران به ارمغان آورده است. پیشرانه گرین لاین کومبی با مصرف ۳.۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر و تولید ۹۶ گرم CO2 در هر کیلومتر از جمله سبزترین پیشرانههای این رده خودرویی است. اشکودا به مدد کاهش ۷۵ کیلوگرمی وزن و بهبود آئرودینامیک بدنه در نسل جدید توانسته است از قدرت موتور نهایت استفاده را ببرد. پیشرانههای بنزینی این مدل از ۱۲۵ تا ۲۸۰ اسب بخار قدرت دارند و پیشرانههای دیزل نیز در طیفی از ۱۲۰ تا ۱۹۰ اسب بخار در سیلان هستند. در بخش ایمنی کومبی یکی از بهترینهای این رده است بهگونهای که با کمک سیستم پایداری الکترونیکی، ترمزهای چند پیستونه، سیستم ترمز اضطراری، سیستم نشاندهنده بادتایر، هفت ایربگ، صندلیهای اتوماتیک با کمربندهای ۳ نقطه اتصال و انبوهی دیگر از سیستمهای هشداردهنده سطح بالایی از ایمنی را به خریداران ارائه میکند. کومبی با کمک تعلیق مک فرسون در جلو و سیستمهای چنداتصاله عقب حداکثر ثبات و آرامش را برای سرنشینان به ارمغان میآورد. اشکودا با سوپر ب کومبی در نسل نوین خود نشان داده استانداردهای تازهای در محصولاتش ارائه میدهد. استانداردهایی که اشکودا را تا مرتبه یک خودروساز درجه یک بالا میبرد و به خریدار برای اتکا به این محصول اطمینان میدهد، درست مانند داستانهای کوندرا.
فصل ابتدایی کتاب “بیخبری” نوشته میلان کوندرا نویسنده مشهور چک تبار این موضوع را به خوبی اثبات میکند که مردم چک امروز با حسرت به گذشته نگاه نمیکنند. آنها حال را دریافتهاند و زندگی را دوست دارند، تلاش میکنند و برای بالندگی از پیشینه خود مایه نمیگذارند، آنها وقتی از نظام کمونیستی ۴ دهه قبل سخن میگویی میخندند و میگویند: این مسئله فراموش شده است؛ درست مانند زنی که سالهاست خاطره زجرآور عشق را “با خود برده است جایی دور، پیچیده دور گیسوانش، بافته با موهایش یا ریخته پای گلدانها، باقی را هم گذاشته توی کمد برای روز مبادا”. حالا این روزها چکیها میخندند و سمفونی گوشخراش انقلابهای بیست ساله را به فراموشی سپردهاند، آنها بهجای انقلاب به گردشگران پراگ، به خیابانهای تاریخی و به تولید فکر میکنند، به مدلهای زیبای اشکودا که نماد صنعت ملیشان است. امروز آنها میخندند و حسرت را فراموش کردهاند.
“مردم چک امروز با حسرت به گذشته نگاه نمیکنند. آنها حال را دریافتهاند و زندگی را دوست دارند، تلاش میکنند و برای بالندگی از پیشینه خود مایه نمیگذارند، آنها وقتی از نظام کمونیستی 4 دهه قبل سخن میگویی میخندند و میگویند: این مسئله فراموش شده است”
به طرز شگفتی با خوندن این جمله حس خاصی پیدا کردم !!!! مخصوصا : “مردم چک امروز با حسرت به گذشته نگاه نمیکنند”
حسن آقا دوست عزیز،اریک جان قلم آقای شاوردی رو فرمودن! واقعاً هم باید به آقای شاوردی بگم دست مریزاد. عاشق سوپرب هستم تو این کلاس ماشین سوپرب،فورد موندئو و مزدا 6 و شورولت مالیبو حرف هایی برای گفتن دارن.به نظرم انتخاب بین خودرو های مذکور یکی از سخت ترین کارهاست. اسم سوپرب به راستی برازنده ی این خودرو است.به معنی عالی و با شکوه. اشکودا به نظر بنده خودروهای ارزنده ای داره که خیلی هم شناخته شده نیستن(مخصوصاً در ایران به غیر از چند مدل محدود) در اروپا این برند فروش زیادی داره و مدل های سیتیگو،راپید،اوکتاویا،فابیا،سوپرب و اوکتاویا اسکات و یتی همگی جزو خودروهای ممتاز کلاس خودشون هستن.
دوستان همه لطف دارن به بنده… :-) تاریخ جمهوری چک خیلی تاریخ جالبیه و دوس داشتم با توجه به پیشرفت اشکودا، بخشی از این تاریخ رو در معرض نگاه مخاطبان عزیز پدال قرار بدم… امیدوارم ایران عزیز ما هم از تجربیات تلخ درس بگیره، حسرت رو ترک کنه و پا در جاده پرسنگلاخ اما پرامید تلاش و تولید بگذاره… البته بوهای خوبی شنیده میشه… ایشالا شرایط هرروز بهتر از دیروز بشه
دوستان خبر خوش اینه که با ورود قریب به یقین وی دبلیو به عنوان شریک اصلی ایران خودرو، به احتمال زیاد محصولات اشکودا که عمدتا بخش خودروهای اقتصادی فولکس واگن هست رو تو سبد تولیدات خواهیم دید.
من ک لذت بردم. حیف این مدلا هست و ما ازشون بی بهره ایم. اگه ایران خودرو به جای پژو همکار یا زیر مجموعه فلکس واگن بود سرنوشتش مثل اشکودا و سئات میتونست رقم بخوره.
خبر: *قرارداد ۱۰ ساله با بنز؛ مذاکره با فولکسواگن و سوزوکی؛ و احتمال قطع همکاری با پژو* بازده: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از انعقاد قرارداد تولید محصولات سواری و تجاری بنز در ایران در آینده نزدیک خبر داد. به گزارش بازده و به نقل از ایسنا، هاشم یکهزارع امروز سهشنبه در نشستی اظهار کرد: اخیرا مذاکرات خوبی با بنز داشتیم و این شرکت تصمیم گرفته به صورت تمام قد وارد بازار ایران شود. وی با بیان اینکه ظرف دو سه ماه آینده دفتر شرکت بنز دوباره در ایران راهاندازی خواهد شد، خاطرنشان کرد: همچنین طبق توافقات صورت گرفته به زودی قرارداد پنج سالهای با بنز امضا خواهد شد که بر اساس آن شرکت ستاره ایران به عنوان واردکننده و شرکت تاپ خودرو به عنوان تولیدکننده کار واردات و همچنین تولید و عرضه خودروهای بنز در ایران را آغاز خواهند کرد. ضمن آنکه بنز ابراز تمایل کرده ۵۰ درصد شرکت ستاره ایران را خریداری کند. یکهزارع در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال شراکت ایران خودرو با شرکت فولگس واگن اظهار کرد: شرکت فولگس واگن مذاکراتی با ایران خودرو داشته است. سیاست ما در مذاکرات با این شرکت مانند دیگر شرکتهای خارجی موضوعاتی همچون ساخت داخل، سرمایهگذاری، انتقال دانش فنی و صادرات بوده است اما در نهایت اینکه شریک فولگس واگن در ایران چه شرکتی خواهد بود اجازه دهید از سوی خود این شرکت اعلام شود. با این حال از نظر ما فولگس واگن یکی از گزینههای مناسب برای شراکت با ایران خودرو است *احتمال قطع همکاری با پژو
وی در رابطه با سرنوشت همکاری با شرکت رنو خاطرنشان کرد: تا سال گذشته قرارداد رنو با ایران خوردو و سایپا در قالب رنوپارس و برای تولید تندر ۹۰ بود. در گذشته قرار بود رنو کارخانهای با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار دستگاه تندر ۹۰ در ایران احداث کند و مجموعا سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه ال ۹۰ در ایران تولید شود که در عمل این اتفاق نیفتاد و تاکنون حداکثر ۴۰۰ هزار دستگاه تندر ۹۰ تولید شده و رنو در ایران سرمایهگذاری نکرد.
وی ادامه داد: همکاری ما با رنو از یک سال قبل از قالب شرکت رنوپارس خارج شده و ایران خودرو مستقیما با رنوی فرانسه مذاکره میکند. در این زمینه برای تولید خودروهای کپچر کلیو ۴ و خودروی کوئد به نتیجه رسیدهایم. خودروهای کوئد خودرویی نسبتا ارزان قیمت است که میتوانند به عنوان رقیب پراید مطرح شده و برنامهریزی ما تولید سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه از این خودرو است.
خودرو زیبا و ایده آلیه . قلم و متن زیبای آقای شاوردی لذت خوندن این بررسی رو دوچندان کرد. ظاهرا اشکودا یکی از نام های مطرح شده برای حضور در ایران در دوره پسا تحریمه که امیدوارم وارد بازار ایران بشه. ماهم باید روزی خاطرات تلخ گذشته کشورمون دور بریزم و همت به آبادانی و پیشرفت کشورمون ببندیم.
مدیر عامل ایران خودرو دیروز یه کم برای پژو خط و نشان کشیده و حرف از فولکس زده و گفته قرار داد تولید با بنز هم امضا شده.خدا کنه فولکس شریکی باشه که به کمکش ما هم بتونیم از شر این خودروهای 30 سال پیش راحت شیم.البته این خودرو ها تولید بشه بنزینش چیکار کنیم؟از این بنزین بی کیفیت داخلی بریزیم اتوش موتور تعجب میکنه!!
آقای محمدحسین شاوردی دست گلت درد نکنه خیلی عالی بود از هرنظر امیدوارم ماهم بتونیم هرچه زودتر تمام سختی ها روفراموش کنیم و با شادی و خنده فردامون رو خیلی عالی بسازیم و هر وقت یاد این دوران افتادیم فقط بخنیم و بیخیال ازش رد شیم…
” همچنین استفاده از شیوه MQB برای طراحی این خودرو باعث شده تا … ” تا اونجایی که میدونم MQB نام پلتفرم مشهور فولکس واگنه که توی خیلی از محصولات معروف مثل گلف و نیز زیرمجموعه هاش استفاده میشه، «شیوه برای طراحی خودرو » عبارت مناسبی به نظر نمیرسه.
شکودا هم مانند ائودی زیر مجموعه فلوکس واگن ه بهمین خاطر تازگی ها تو مدل هاشون مخصوصا تو چراغهای جلو و عقب شبیه هم هستند . فکر کنم این از سیایتهای کلی فلوکس TDI در پشت اکثر مدل های فلوکس و ائودی و …. که دیزلی هستند نوشته شده. شکودا سال ۲۰۱۴ تو فنلاند برای فروش شماره یک بوده . مخصوصا شکودا اوکتاویا
من از هر کی میپرسم میگه دیگه حالمون از ماشینهای فرانسوی بهم خورده خدا کنه دیگه با فرانسوی ها قرار مرار نذارن چون فرانسوی ها هم دست مارو تو پوست گردو گذاشتن هم خیلی قیافه هاشون تو مخ
ali2240
۶ مرداد ۱۳۹۴طراحیش خیلی عالیه، مدیریت و نبوغ ژرمن ها توی این ماشین کاملا قابل لمسه
امیر مرادی
۶ مرداد ۱۳۹۴بوی آئودی A4 avant میده….
رضا
۶ مرداد ۱۳۹۴کاش بجای این همه آشغال کره ای ازین دست محصولات خوب وترد میشد تا مردم تفاوت رو متوجه میشدن
کیان
۷ مرداد ۱۳۹۴“مردم چک امروز با حسرت به گذشته نگاه نمیکنند. آنها حال را دریافتهاند و زندگی را دوست دارند، تلاش میکنند و برای بالندگی از پیشینه خود مایه نمیگذارند، آنها وقتی از نظام کمونیستی 4 دهه قبل سخن میگویی میخندند و میگویند: این مسئله فراموش شده است”
به طرز شگفتی با خوندن این جمله حس خاصی پیدا کردم !!!!
مخصوصا :
“مردم چک امروز با حسرت به گذشته نگاه نمیکنند”
اریک
۶ مرداد ۱۳۹۴چه قلم خوبی!
حسن
۶ مرداد ۱۳۹۴ما که هر چی می بینیم ماشینه کدوم قلم؟!!
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۶ مرداد ۱۳۹۴حسن آقا دوست عزیز،اریک جان قلم آقای شاوردی رو فرمودن!
واقعاً هم باید به آقای شاوردی بگم دست مریزاد.
عاشق سوپرب هستم تو این کلاس ماشین سوپرب،فورد موندئو و مزدا 6 و شورولت مالیبو حرف هایی برای گفتن دارن.به نظرم انتخاب بین خودرو های مذکور یکی از سخت ترین کارهاست.
اسم سوپرب به راستی برازنده ی این خودرو است.به معنی عالی و با شکوه.
اشکودا به نظر بنده خودروهای ارزنده ای داره که خیلی هم شناخته شده نیستن(مخصوصاً در ایران به غیر از چند مدل محدود) در اروپا این برند فروش زیادی داره و مدل های سیتیگو،راپید،اوکتاویا،فابیا،سوپرب و اوکتاویا اسکات و یتی همگی جزو خودروهای ممتاز کلاس خودشون هستن.
محمدحسین
۷ مرداد ۱۳۹۴دوستان همه لطف دارن به بنده… :-) تاریخ جمهوری چک خیلی تاریخ جالبیه و دوس داشتم با توجه به پیشرفت اشکودا، بخشی از این تاریخ رو در معرض نگاه مخاطبان عزیز پدال قرار بدم… امیدوارم ایران عزیز ما هم از تجربیات تلخ درس بگیره، حسرت رو ترک کنه و پا در جاده پرسنگلاخ اما پرامید تلاش و تولید بگذاره… البته بوهای خوبی شنیده میشه… ایشالا شرایط هرروز بهتر از دیروز بشه
AHMADREZA
۶ مرداد ۱۳۹۴جلوش زشته ولی داخل و عقبش خوبه
داوود
۶ مرداد ۱۳۹۴قبل از اینکه از خود ماشین لذت ببرم، از ترجمه فوق العاده و حرفه ای آقای شاوردی لذت بردم!
بسیار عالی
محسن
۶ مرداد ۱۳۹۴دوستان خبر خوش اینه که با ورود قریب به یقین وی دبلیو به عنوان شریک اصلی ایران خودرو، به احتمال زیاد محصولات اشکودا که عمدتا بخش خودروهای اقتصادی فولکس واگن هست رو تو سبد تولیدات خواهیم دید.
نوید جهرمی
۶ مرداد ۱۳۹۴من ک لذت بردم.
حیف این مدلا هست و ما ازشون بی بهره ایم.
اگه ایران خودرو به جای پژو همکار یا زیر مجموعه فلکس واگن بود سرنوشتش مثل اشکودا و سئات میتونست رقم بخوره.
ALL CARS
۶ مرداد ۱۳۹۴خبر:
*قرارداد ۱۰ ساله با بنز؛ مذاکره با فولکسواگن و سوزوکی؛ و احتمال قطع همکاری با پژو*
بازده: مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو از انعقاد قرارداد تولید محصولات سواری و تجاری بنز در ایران در آینده نزدیک خبر داد.
به گزارش بازده و به نقل از ایسنا، هاشم یکهزارع امروز سهشنبه در نشستی اظهار کرد: اخیرا مذاکرات خوبی با بنز داشتیم و این شرکت تصمیم گرفته به صورت تمام قد وارد بازار ایران شود.
وی با بیان اینکه ظرف دو سه ماه آینده دفتر شرکت بنز دوباره در ایران راهاندازی خواهد شد، خاطرنشان کرد: همچنین طبق توافقات صورت گرفته به زودی قرارداد پنج سالهای با بنز امضا خواهد شد که بر اساس آن شرکت ستاره ایران به عنوان واردکننده و شرکت تاپ خودرو به عنوان تولیدکننده کار واردات و همچنین تولید و عرضه خودروهای بنز در ایران را آغاز خواهند کرد. ضمن آنکه بنز ابراز تمایل کرده ۵۰ درصد شرکت ستاره ایران را خریداری کند.
یکهزارع در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال شراکت ایران خودرو با شرکت فولگس واگن اظهار کرد: شرکت فولگس واگن مذاکراتی با ایران خودرو داشته است. سیاست ما در مذاکرات با این شرکت مانند دیگر شرکتهای خارجی موضوعاتی همچون ساخت داخل، سرمایهگذاری، انتقال دانش فنی و صادرات بوده است اما در نهایت اینکه شریک فولگس واگن در ایران چه شرکتی خواهد بود اجازه دهید از سوی خود این شرکت اعلام شود. با این حال از نظر ما فولگس واگن یکی از گزینههای مناسب برای شراکت با ایران خودرو است
*احتمال قطع همکاری با پژو
وی در رابطه با سرنوشت همکاری با شرکت رنو خاطرنشان کرد: تا سال گذشته قرارداد رنو با ایران خوردو و سایپا در قالب رنوپارس و برای تولید تندر ۹۰ بود. در گذشته قرار بود رنو کارخانهای با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار دستگاه تندر ۹۰ در ایران احداث کند و مجموعا سالانه ۵۰۰ هزار دستگاه ال ۹۰ در ایران تولید شود که در عمل این اتفاق نیفتاد و تاکنون حداکثر ۴۰۰ هزار دستگاه تندر ۹۰ تولید شده و رنو در ایران سرمایهگذاری نکرد.
وی ادامه داد: همکاری ما با رنو از یک سال قبل از قالب شرکت رنوپارس خارج شده و ایران خودرو مستقیما با رنوی فرانسه مذاکره میکند. در این زمینه برای تولید خودروهای کپچر کلیو ۴ و خودروی کوئد به نتیجه رسیدهایم. خودروهای کوئد خودرویی نسبتا ارزان قیمت است که میتوانند به عنوان رقیب پراید مطرح شده و برنامهریزی ما تولید سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه از این خودرو است.
محمود
۶ مرداد ۱۳۹۴والا هر چی فکر میکنم بد بخترو بیچاره تر از ما پیدا نمیشه. هر کی موافقه لایک کنه….
سعید
۶ مرداد ۱۳۹۴“… مردم چک امروز با حسرت به گذشته نگاه نمیکنند…”
کاش یه روز بیاد در مورد ایران هم بشه همچین حرفی زد
reza
۶ مرداد ۱۳۹۴خودرو زیبا و ایده آلیه .
قلم و متن زیبای آقای شاوردی لذت خوندن این بررسی رو دوچندان کرد.
ظاهرا اشکودا یکی از نام های مطرح شده برای حضور در ایران در دوره پسا تحریمه که امیدوارم وارد بازار ایران بشه.
ماهم باید روزی خاطرات تلخ گذشته کشورمون دور بریزم و همت به آبادانی و پیشرفت کشورمون ببندیم.
فرشاد
۶ مرداد ۱۳۹۴مدیر عامل ایران خودرو دیروز یه کم برای پژو خط و نشان کشیده و حرف از فولکس زده و گفته قرار داد تولید با بنز هم امضا شده.خدا کنه فولکس شریکی باشه که به کمکش ما هم بتونیم از شر این خودروهای 30 سال پیش راحت شیم.البته این خودرو ها تولید بشه بنزینش چیکار کنیم؟از این بنزین بی کیفیت داخلی بریزیم اتوش موتور تعجب میکنه!!
رضا
۶ مرداد ۱۳۹۴آقای محمدحسین شاوردی دست گلت درد نکنه خیلی عالی بود از هرنظر
امیدوارم ماهم بتونیم هرچه زودتر تمام سختی ها روفراموش کنیم و با شادی و خنده فردامون رو خیلی عالی بسازیم و هر وقت یاد این دوران افتادیم فقط بخنیم و بیخیال ازش رد شیم…
محمدحسین
۷ مرداد ۱۳۹۴ارادتمند دوست خوبم آقا رضا:-)
omid
۶ مرداد ۱۳۹۴” همچنین استفاده از شیوه MQB برای طراحی این خودرو باعث شده تا … ”
تا اونجایی که میدونم MQB نام پلتفرم مشهور فولکس واگنه که توی خیلی از محصولات معروف مثل گلف و نیز زیرمجموعه هاش استفاده میشه، «شیوه برای طراحی خودرو » عبارت مناسبی به نظر نمیرسه.
سامان از تبریز
۶ مرداد ۱۳۹۴چراغهای جلوش خیلی شبیه آئودی شده
ALiHidden
۶ مرداد ۱۳۹۴خیلی هم عالی
فقط احساس میکنم داخلش خیلی سفته(یعنی یه حسی بهم میگه بی کیفیته)
نمیدونم شاید هم اینطوری نباشه
ولی من این حسو بهش دارم
با نظر سامان هم موافقم جلوش شبیه آئودی شده…
بابک
۷ مرداد ۱۳۹۴داخلش رنگ و بوی جگوار رو میده
هم فرمونش هم طراحی داخلیش
21
۷ مرداد ۱۳۹۴چقد دوستداشتنیه روز به روز از دنیا بیشتر عقب میوفتیم
متین
۷ مرداد ۱۳۹۴شکودا هم مانند ائودی زیر مجموعه فلوکس واگن ه بهمین خاطر تازگی ها تو مدل هاشون مخصوصا تو چراغهای جلو و عقب شبیه هم هستند . فکر کنم این از سیایتهای کلی فلوکس TDI در پشت اکثر مدل های فلوکس و ائودی و …. که دیزلی هستند نوشته شده.
شکودا سال ۲۰۱۴ تو فنلاند برای فروش شماره یک بوده . مخصوصا شکودا اوکتاویا
سارا
۷ مرداد ۱۳۹۴فکر کن از تو سوال کنن ماشین شما چیه بعد تو بگی ” اشکودا سوپرب کومبی”
احتمال زیاد طرف جواب میده خودتی بی ادب :))
جابر
۸ مرداد ۱۳۹۴من از هر کی میپرسم میگه دیگه حالمون از ماشینهای فرانسوی بهم خورده خدا کنه دیگه با فرانسوی ها قرار مرار نذارن چون فرانسوی ها هم دست مارو تو پوست گردو گذاشتن هم خیلی قیافه هاشون تو مخ