سدان جدید اکتاویا سری گرین لاین با مصرف سوختی معادل ۳.۲ لیتر در صد کیلومتر و میزان آلایندگی تولیدی ۸۵ گرم CO2 در هر کیلومتر، یک ماشین مقرون به صرفه و جذاب برای خریداران اروپایی خواهد بود. مخصوصاً وقتی قیمت مناسب ۲۰ هزار پوندی آن را هم در نظر داشته باشیم.
پیشرانه سری گرین لاین، یک موتور ۱.۶ لیتری توربو دیزل است که ۱۰۹ اسب بخار نیرو تولید میکند. این موتور دیزل فولکس واگن در بسیاری از محصولات پایه این شرکت نیز یافت میشود. برای بهبود عملکرد مصرف سوخت، تایرهای با مقاومت چرخشی کم روی چرخهای آلیاژی ۱۶ اینچی قرار گرفتهاند. سیستم بازیافت انرژی جنبشی حاصل از ترمزها، آیرودینامیک بهبود یافته و کاهش وزن نیز در بهره وری بالای این خودرو موثر اند.۳۱ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
فرامرز
۳ بهمن ۱۳۹۲مصرفش عالیه ولی قیمتش گرونه. با توجه به این که تو اروپا خودروهایی که زیر ۱۰۰ گرم دی اکسید کربن تولید کنن از یه سری مالیات ها معاف میشن باز هم ۲۰ هزار پوند واسه این طراحی و قدرت خیلی زیاده.
محمد
۳ بهمن ۱۳۹۲اینجور ماشینا جون میدن واسه کلان شهر ها…من اگه جای مسءولان بودم تمام ناوگان تاکسیرانی رو تویوتا کمری هیبرید میکردم
زیگما
۳ بهمن ۱۳۹۲20 هزار پوند؟
گروووونه.یعنی 32 هزار دلار!تو امریکا با این پول میشه یه cla خرید!
فرامرز
۳ بهمن ۱۳۹۲البته قیمت مرسدس CLA تو انگلیس از ۲۴۷۷۵ پوند شروع میشه. تو آمریکا مسلماْ قیمت اشکودا هم پایین تره. البته قیمت پایه اشکودا اکتاویا ۱۶۳۱۰ پوند هست.
http://www.carbuyer.co.uk/reviews/mercedes/cla/review
http://www.carbuyer.co.uk/reviews/skoda/octavia/hatchback/review
زیگما
۴ بهمن ۱۳۹۲هه هه .اشکودا در امریکا به فروش نمیرسد برادر! سئات دیگر زیر مجموعه ی فولکس واگن هم در امریکا به فروش نمیرسد! با سلیقه امریکایی ها جور در نمیاد برادر. پیشنهاد بنده به شما:مطالعه بیشتر.
Zonda R
۴ بهمن ۱۳۹۲F.A
حتما بازارهای هدفش مشخصه
و
براساس اونها همه ی پارامتراش اماده شده
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ بهمن ۱۳۹۲درود.
به نظر من هم گرونه.
ولی من تو یکچیزی موندم.
اینکه موتوریکه دانشگاه اخن المان برای ایرانخودرو طراحی کرده ، با حجم
موتور 1500 سی سی ، 120 اسب بخار با توربو خروجی داره.
اون وقت این با حجم موتور 1600 و توربو 109 اسب بخار.
علتشو کسی میدونه؟؟؟
((( ایران و المان )))
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۳ بهمن ۱۳۹۲میلادجان اگه این اعدادی که گفتی رو خود ایرانخودرو اعلام کرده، دیگه قضیه روشنه!!! اگرهم واقعا این اعداد درست باشه حتما مصرفش و میزان آلایندگیش خیلی با این فرق داره!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۳ بهمن ۱۳۹۲درود.
محسن جان امار غلط نمیدن که.
زمانیکه میان تو ایرانخودرو از موتور رونمایی میکنند ، دیگه
موتورو که عوض نمیکنند.
اگرم امروز هفته نامه ی خودرو امروز رو خریده باشی در مورد
سمند دیزل تو ضیح داده و تمام مشخصاتش با اونی که من نوشتم
یکی است.
ولی حرف شما هم احتمالش هست در باره ی الایندگی.
((( ایران و المان )))
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۳ بهمن ۱۳۹۲میلادجان باعرض معذرت! نگو آمار غلط نمیدن که خندم میگیره :-) یعنی میخوای بگی اعدادی که ایرانخودرو درمورد مصرف سوخت یا شتاب یا آلایندگی و… اعلام میکنه با واقعیت یکی هست؟؟؟!! تو سایتش مصرف داخل شهر پرشیا رو گفته “11.2” و خارج شهر “6.38” !!! آیا اونهایی که پرشیا دارن همینو میگن ؟؟!!
مسعود
۴ بهمن ۱۳۹۲پرشیا من صدی 20 میسوزونه : )))))))
محسن . فقط آلمان . فقط پورشه
۳ بهمن ۱۳۹۲عجب مصرفی و عجب میزان آلایندگی کمی !!!
به نظرم اگه موتورش بنزینی بود، قیمتش ازاین هم کمتر میشد!
توفیقی.فقط دنیا.تمام شرکتهای خودروسازی
۳ بهمن ۱۳۹۲از پژو پارس خوشگلتره…
SALAR
۳ بهمن ۱۳۹۲این جور نگو……….
Saied
۳ بهمن ۱۳۹۲عاشق اینجور ماشینای کم مصرف و اقتصادیم!
Kurosh
۳ بهمن ۱۳۹۲نمی دونم…
باید فک کنم… :-?
SALAR
۳ بهمن ۱۳۹۲عالی . فقط قیمتش بالا……
امین
۳ بهمن ۱۳۹۲ابهت ماشین به حجم موتور بالا و در نتیجه صدای موتوره
SALAR
۳ بهمن ۱۳۹۲شاید……
محمد
۴ بهمن ۱۳۹۲تو که طرفدار ب ام و بودی چیشد پس؟؟؟پس خودت هم قبول داری LEXUS RCF ابهت بیشتری داره
امین
۴ بهمن ۱۳۹۲مگه یه طرفدار بی ام و نمیتونه حجم موتور بالا رو دوست داشته باشه؟؟
اولا حجم موتور بالا منظورم حداکثر 4000 سی سی هست … نه 5 لیتر برای یه سوپر اسپرت که نصف قدرتش صرف حمل خودش میشه
محمد
۴ بهمن ۱۳۹۲چه ربطی داره برادر من؟؟؟پورشه پانامرا توربو هم بالای 4000 سی سیه شتابش هم فوق العادس ….لکسوس RCF هم 5 لیتره و 4.5 ثانیه 0 تا 100 شه … ولی حق با توءه قبول دارم حجم موتور بیش از حد بالا شتاب ماشین رو پایین میاره و استفاده از توربو شارژر میتونه گزینه ی بهتری باشه
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۳ بهمن ۱۳۹۲بسمه تعالی
مصرفش عالیه و مثل بقیه ی دوستان به نظر منم خیلی گرونه،با این پول میشه ماشین بهتر از اینو خرید.
سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری
۳ بهمن ۱۳۹۲بسمه تعالی
میلاد باید به خودت افتخار کنی که چه قدر خوش سلیقه ای؛ فکر کنم اولین یا دومین نفری هستم که از اسمت تقلید کرده.
mahsa
۳ بهمن ۱۳۹۲فقط میتونم بگم ایهیم
احسان(احسان سابق)
۳ بهمن ۱۳۹۲شاید شرکت اشکودا میدونه باید چجور این ماشین رو بازاریابی کنه چون دلیلی نداره کسی واسه این ماشین همچین پولی خرج کنه
jawad
۴ بهمن ۱۳۹۲همچیش خوب فقط قیمتش مناسب نیست
مهدی
۴ بهمن ۱۳۹۲دورود
پدال جون داداش چرا نظرات منو مرتب سانسور میکنی؟
هم نظرات اعتراضی هم نظراتی که راجب خودروها میدم
سپاسگذارم
مهدی
محمد
۴ بهمن ۱۳۹۲هر چی باشه از ماشین های ایرانی زیباتره این طور نیست؟
حامد
۲۰ مهر ۱۳۹۴من یه اشکودا اکتاویا الگانس تو دانمارک خریدم با این مشخصات زیر، وکاملاً راضی هستم. حتی نسبت به بی ام و سری 300، اشکودا اکتاویا بهتره به نظرم البته با توجه به آپشنهای خیلی زیادش مثل سنسور جلو و عقب پارکینگ، سنسور باران، توان بالای 140 اسب بخار و شتاب 0 تا 100 در 8.4 ثانیه، سیستم صوتی عالی، استارت بدون سوئیچ، اندازه صندوق عقب بسیا بزرگ، برف پاک کن شیشه عقب، چراغهای سینونیم با تنظیم اتوماتیک و چراغهای ال ای دی و آپشنهای دیگه. وقتی با سرعت 140 کیلومتر بر ثانیه با دنده 6 حرکت می کنین، تنها صدایی که تو ماشین میاد صدای باد هست که به شیشه جلو میخوره! خیلی ماشین نرم و بی صدایی هست.
Nypris 276.000 kr
HK/Nm 140 hk / 250 Nm
0 – 100 km/t 8,4 sek
Tophastighed 215 km/t
Km/l 18,9 km/l
Bredde 181 cm
Længde 466 cm
Højde 146 cm
Lasteevne 550 kg
Trækhjul Forhjul
Cylindre 4
ABS-bremser Ja
Max. påhæng 1.500 kg
Airbags 9
ESP Ja
Tank 50 l
Gear 6 gear
Geartype Manuel
Vægt 1255 kg
حامد
۲۰ مهر ۱۳۹۴برای دوستانی که علاقه مند هستن لینک زیر رو معرفی می کنم که بعد از 40 دقیقه مقایسه دقیق اتومبیل های فولکس گلف، سیات لئون، و اشکودا اکتاویا، گزینه آخر رو به عنوان بهترین با درنظر گرفتن بالانس قیمت، کیفیت و راحتی سفر، اعلام می کنه!
https://www.youtube.com/watch?v=6qI-ZAE5PX4