اشکودا

اشکودا کاروک ساخت آلمان، نتیجه استقبال بسیار زیاد!

اولین دستگاه از کراس اوور اشکودا کاروک در جولای سال ۲۰۱۷ خط مونتاژ کارخانه در جمهوری چک را ترک کرد. البته این خودروساز اندکی پس از تولید محصول جدیدش فهمید نمی‌تواند به تقاضای بالای مشتریان پاسخ دهد و بنابراین تصمیم گرفت تا آن را در تأسیسات دیگری نیز تولید کند. به نظر می‌رسد اشکودا هنوز هم نمی‌تواند به تقاضای زیاد مشتریان پاسخ شایسته‌ای بدهد و به همین دلیل تصمیم گرفته تا کاروک را در خارج از وطن خود نیز تولید نماید.


این کراس اوور کامپکت به زودی در تأسیسات گروه فولکس‌واگن در شمال آلمان نیز تولید خواهد شد. تأسیسات Osnabrück فولکس‌واگن در چند ماه آینده مسئول پاسخ به تقاضای زیاد مشتریان خواهد بود.


گروه فولکس‌واگن در همین کارخانه خودروی تیگوان را نیز می‌سازد و البته از سال ۲۰۲۰ نیز اقدام به مونتاژ T-Roc کانورتیبل خواهد کرد. جدای از تولید محصولات فولکس‌واگن و کاروک، تأسیسات مورد بحث به تولید پورشه کیمن و رنگ کردن بدنه سوپرمینی فابیا نیز مشغول است. سه خط تولید Osnabrück سال پیش بیش از ۷۶ هزار دستگاه خودرو تولید کرده و البته حدود ۲۳۰۰ نفر نیز در آنجا کار می‌کنند.

اضافه شدن T-Roc کانورتیبل نیازمند سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیون یورویی خواهد بود و فولکس‌واگن با این میزان سرمایه خواهد توانست تا ۲۰ هزار نسخه از این خودرو را تولید نماید.


به اشکودا برگردیم. سال آینده یک برادر کوچک‌تر از کاروک و کودیاک نیز به سبد محصولات این برند اضافه خواهد شد. پیش‌نمایش این خودرو که به فرم کانسپت ویژن X در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۹ به‌صورت تولیدی حضور خواهد داشت. ماه پیش و در چین یک کراس اوور جدید با نام کامیک رونمایی شد اما این خودرو فقط مختص بازار همین کشور خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. سعید سابق

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (222 ديدگاه)

    دقیقا از چی این استقبال به عمل اومده ؟

    1. Maximus

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (325 ديدگاه)

      هم کلاسان اشکودا کاروک ، تویوتا chr ، فولکس TRoc ، نیسان قشقایی ، رنو کجار ، و سئات آتکا هستند

      طراحیش از CHR متوازن تره اما نقطه ی قوت طراحی CHR نمای جلوشه که بی نظیره … اشکودا کاروک‌ هارمونی محصولات فولکس ، سئات یا رنو رو نداره اما به هیچ عنوان زشت نیست و به نظرم اگه وارد ایران بشه و با CHR رقابت کنه راحت میتونه حداقل نصف فروش CHR رو به خودش اختصاص بده چون خواسته ی مشتری های تویوتا که همون بی دردسری و کم خرجی هست رو حتی بهتر از تویوتا برآورده میکنه البته به شرطی که نمایندگیش حداقل در حد ایرتویا محصولات رو پشتیبانی کنه

      1. #ali.m#

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        “خواسته ی مشتری های تویوتا که همون بی دردسری و کم خرجی هست رو حتی بهتر از تویوتا برآورده میکنه”
        رو چه امار و تجربه ای اینجوری میگی؟

        1. Maximus

          ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (325 ديدگاه)

          گفتگو با مالکان و آشنایان

        2. #ali.m#

          ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (1836 ديدگاه)
        3. Maximus

          ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (325 ديدگاه)

          حالت خوبه؟

    2. فرهاد

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (138 ديدگاه)

      با سلام
      ذائقه اروپایی ها فرق داره برعکس شرقی ها از جمله کر ه ای ها که فقط اپشن و زرق و برق رو در انتخاب مد نظر دارند به کیفیت و کارایی اهمیت میدن
      کیا و هیوندای اینقدر فس لیفت میدن که خودشون هم گیج میشن چون اعتماد به نفس لازم رو پیدا نکردند هنوز علیرغم پیشرفت قابل تحسین و غیر قابل انکارشون

  2. Maximus

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (325 ديدگاه)

    اشکودا نماد کم خرجی نیست ، بلکه نماد بی خرجی هست !!!
    حتی قیافه ی محصولاتش رو از اول یه ذره نامتناسب طراحی می‌کنه تا اگه بعداً به جایی خورد خریدار غصه‌ی از تناسب خارج شدنش رو نخوره و اگه براش سخت بود است اصلا دنبال صافکاری نره!!!

    1. #ali.m#

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      این چه حرفیه؟
      این ماشین زشت،طراحی میشه که اگه تصادف کرد راننده تو ذوقش نخوره و نره درستش کنه؟
      این حرفا رو از کجا در میارید ؟
      به نظر من اشکودا اصلا زشت نیست .
      اشکودا ،فولکس و ائودی هر سه از یک ریشه در طراحی استفاده میکنن .
      منتها تو ائودی سنگ تمام میذارن و تقریبا بدون مشکل طراحی میشه.
      خود فولکس و اشکودا خیلی به هم شبیهن .
      حتی به نظرم جلوی کاروک از ماشین های فولکس زیبا تره.

      1. Maximus

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (325 ديدگاه)

        سلام
        کسی نگفت زشته
        از خودت حرف تو دهن بقیه نذار

    2. ADAK

      ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
      سوابق: (1858 ديدگاه)

      عجب !
      امثال شماها عجب رازهای شرکت های خودروسازی را میدونید ها …

      1. #ali.m#

        ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
        سوابق: (1836 ديدگاه)

        adak
        اگر با من بودی باید بگم برای اینکه بفهمی طراحی این شرکت ها به هم نزدیکه حتما نباید راز های شرکت هارو بدونی .
        با مقدار ناچیزی دقت و فکر کاملا مشخصه.

        1. ADAK

          ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
          سوابق: (1858 ديدگاه)

          نه #ali.m#
          با Maximus بودم و نظریه جدیدشون :
          ” اشکودا نماد کم خرجی نیست ، بلکه نماد بی خرجی هست !!!
          حتی قیافه ی محصولاتش رو از اول یه ذره نامتناسب طراحی می‌کنه تا اگه بعداً به جایی خورد خریدار غصه‌ی از تناسب خارج شدنش رو نخوره و اگه براش سخت بود است اصلا دنبال صافکاری نره!!! ”

          مثلا تصور کنین ؛ طراح طرح را تهیه میکنه می بره پیش مقام مسءول
          بعد ایشون میگه :
          این خوب نیست ، زیادی تناسب داره ! یکم نامتناسب اش کن
          :-) :-) :-)

  3. ایلیا

    ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (731 ديدگاه)

    یعنی ممکنه کسی توی آلمان بی کار باشه؟
    چطور ممکنه این همه صنعت و کارخونه توی یه کشور وجود داشته باشه؟
    دوستان صنایع خودروسازی آلمان فقط یک قطره از دریای صنعت آلمان هستن. توی صنایع نفت و گاز، صنایع شیمی و پتروشیمی، حمل و نقل و هر چیز دیگه ای که به ذهنتون برسه آلمان لبریزه از شرکت های بزرگ.
    گاهی احساس میکنم مساحت آلمان برای جا دادن این همه شرکت و ابر کارخونه کافی نیست!

  4. سامان

    ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۷
    سوابق: (27 ديدگاه)

    در برابر رقبا از ژاپن و آمرییییکا یعنی پشم خالص ….من نمیدونم برای چی این آشغال قد بلند صف کشیدن با این برند آشغال آدم فکر میکنه ماشین چینیه….گم شید بابا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا