اشکودا

مهجور و سربه‌زیر! بررسی کوتاه اشکودا اکتاویا 2016

کوچک شدن در همه جای صنعت خودروسازی به چشم می‌خورد و این کار بیش از همه در گروه فولکس‌واگن دیده می‌شود. این کمپانی پیش‌ازاین پیشرانه‌ی ۳ سیلندر ۱ لیتری را در گلف و آئودی A3 قرار داده اما حالا ما شاهد اشکودا اکتاویا با همین پیشرانه هستیم. یک قدم به عقب؟ نه اصلاً.

Skoda Octavia 2016
Skoda Octavia 2016
پیشرانه‌ی کوچک ۱ لیتری قدرت بیشتری را نسبت به واحد ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری قبلی تولید می‌کند. در حقیقت، پیشرانه‌ی جدید گشتاور به خصوص بالایی را در میان برخی پیشرانه‌های بنزینی امروزی نشان می‌دهد.

Skoda Octavia 2016
این عمل به معنی پرفورمنس بیشتر و آلایندگی کمتر این پیشرانه نسبت به مدل قبلی است. مصرف سوخت نیز نسبت به گذشته بهبود ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

Skoda Octavia 2016
ما قضاوت خودمان را تا زمان تست کامل خودرو در مدت زمان طولانی انجام نمی‌دهیم اما باید گفت که راندمان ضعیف یکی از نقاط ضعف پیشرانه‌های کوچک استفاده شده در خودروهای بزرگ‌تر است. برخلاف این، اکتاویای ۳ سیلندر یک معامله‌ی خوب است.

Skoda Octavia 2016
متأسفانه این پیشرانه تنها در پایین‌ترین مدل‌ها یعنی S و SE در دسترس است. بنابراین کسانی که خواهان تجهیزات بیشتری هستند باید تیک‌های بیشتری را در لیست آپشن ها بزنند.

Skoda Octavia 2016
شاید گشتاور ۲۰۰ نیوتون متری زیاد به چشم نیاید اما کشش احساس‌برانگیزی را ایجاد می‌کند مخصوصاً هنگامی که در شهر مشغول رانندگی هستید. پیشرانه در سرعت‌های نرمال بزرگراهی کاملاً نرم و روان است. با رسیدن دور موتور به ۴۰۰۰ دور در دقیقه، پیشرانه کمی خشن عمل می‌کند اما بدتر از سایر پیشرانه‌های دیزل فولکس‌واگن نیست.

Skoda Octavia 2016
دماغه‌ی خودرو در زمان عبور از پیچ‌ها می‌خواهد در خط مستقیم حرکت کند که بخش اعظم آن به پیشرانه‌ی سبک‌وزن اکتاویا مربوط می‌شود. این مسئله تأثیر دگرگون‌کننده‌ای بر هندلینگ اکتاویا ندارد. سیستم فرمان خودرو فاقد احساسی است که شما در سئات لئون و یا گلف به دست می‌آورید. همچنین این خودرو با سیستم کنترل شاسی دینامیک نیز در دسترس نیست. برای به دست آوردن این سیستم باید مدل ۱۴۸ اسب بخاری و بالاتر را انتخاب کنید.

Skoda Octavia 2016
چیزی که می‌توانید سفارش دهید پکیج آئرو است که اسپویلرها، فلاپ های هوای فعال و لاستیک‌هایی با مقاومت چرخشی کمتر را به خودرو اضافه می‌کند. همچنین می‌توانید چتری را سفارش دهید که در محفظه‌ی زیر صندلی سرنشین قرار می‌گیرد و یک نگه‌دارنده‌ای برای قرار دادن تبلت در پشت صندلی‌ها نیز قابل سفارش است.

Skoda Octavia 2016
آپشن ۳۰۰ پوندی نیز برای شارژ بی‌سیم تلفن هوشمند وجود دارد که محفظه‌ای در کنسول مرکزی را برای این کار فراهم می‌کند. این سیستم همچنین تلفن هوشمند را به خودرو متصل کرده و برخی کارها را می‌توان از طریق گوشی انجام داد.

درمجموع، پیشرانه‌ی ۱ لیتری قوی اشکودا اکتاویا هزینه‌های کمتری را نسبت به پیشرانه‌ی ۱.۲ لیتری قبلی تحمیل می‌کند اما جای شرمندگی است که این قوای محرکه‌ی احساس‌برانگیز تنها در تریم های سطح پایه‌ی S و تریم های میانی SE قابل دسترسی است.

Skoda Octavia 2016

مشخصات اشکودا اکتاویا ۱.۰ TSI S DSG

قیمت: ۱۷۹۱۰ پوند

پیشرانه: ۳ سیلندر ۱ لیتری بنزینی

قدرت/گشتاور: ۱۱۳ اسب بخار/۲۰۰ نیوتون متر

گیربکس: ۷ سرعته ی اتوماتیک، دیفرانسیل جلو

شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۰ ثانیه

حداکثر سرعت: ۲۰۲ کیلومتر در ساعت

مصرف سوخت: ۳.۷ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. بنتلی

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1626 ديدگاه)

    با این قیمت و با مشخصات و قدرت بیشتر خیلی گزینه های بهتر و جدید تری وجود داره،پاسات،کمری،مالیبو و…البته این حرفم دلیل بر بد بودن این خودرو نی،از دید ی خریدار ب موضوع نگا کردم.

    1. Nima

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (1659 ديدگاه)

      درسته با این پول مالیبو میدن و کمرى. قطعا انتخاب من هم مالیبو هست.(توى تست کار اند درایور مالیبو بهتر از کمرى بود)

    2. نوید جهرمی

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (3793 ديدگاه)

      قیمت خودرو در انگلیس کمی گرون تر از اروپا و اروپا کمی گرون تر از امریکاس.

    3. یو اس اس اینترپرایز

      ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      قربون نظرات دوستان عزیز.از طرف من همه تاییدیه میگیرن

  2. Nima

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (1659 ديدگاه)

    ماشین خوبیه
    طراحى داخلیش خیلى ارزشمند تر از 18.000 پوند هست.
    شتاب و سرعت خوبى هم داره.
    راستى محصولات اشکودا بخصوص در جلو منو یاد مرکورى خدابیامرز میندازه. واقعا شبیه هستن.
    حیف شد که از بین رفت مرکورى.
    ولى یادشو یه آلمانى برام زنده نگه داشته. واقعا از این ماشین خوشم اومد.

  3. احمد باقری

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    در کل، فقط میشه گفت در حد متوسط هست.

  4. یو اس اس اینترپرایز

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (4433 ديدگاه)

    قیمت 17910 پوند میشه 87759000 تومن
    بنظرم با این اسب بخار سرعت و مصرف سوختش خوبه
    خودروی 3 سیلندری بتونه 202 کیلومتر درساعت سرعت داشته باشه خوبه

    1. احسان

      ۲۱ مرداد ۱۳۹۵
      سوابق: (85 ديدگاه)

      شما یه ماشین همه چیز تموم بذار جلوی یک ایرانی اصلا کار به کیفیت و تجهیزات و ایمنی و راحتی و هزینه کم و مصرف سوخت و طراحی نداره، فقط نگاه میکنه حداکثر سرعتش چقدره! و این در حالیه که ۹۹ درصد زندگیش باید با حداکثر سرعت ۱۲۰ کیلومتر رانندگی کنه!

  5. احسان(احسان سابق)

    ۲۵ خرداد ۱۳۹۵
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    ماشین خوبیه.همین…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا