کوچک شدن در همه جای صنعت خودروسازی به چشم میخورد و این کار بیش از همه در گروه فولکسواگن دیده میشود. این کمپانی پیشازاین پیشرانهی ۳ سیلندر ۱ لیتری را در گلف و آئودی A3 قرار داده اما حالا ما شاهد اشکودا اکتاویا با همین پیشرانه هستیم. یک قدم به عقب؟ نه اصلاً.
پیشرانهی کوچک ۱ لیتری قدرت بیشتری را نسبت به واحد ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری قبلی تولید میکند. در حقیقت، پیشرانهی جدید گشتاور به خصوص بالایی را در میان برخی پیشرانههای بنزینی امروزی نشان میدهد.
این عمل به معنی پرفورمنس بیشتر و آلایندگی کمتر این پیشرانه نسبت به مدل قبلی است. مصرف سوخت نیز نسبت به گذشته بهبود ۸ درصدی را نشان میدهد.
ما قضاوت خودمان را تا زمان تست کامل خودرو در مدت زمان طولانی انجام نمیدهیم اما باید گفت که راندمان ضعیف یکی از نقاط ضعف پیشرانههای کوچک استفاده شده در خودروهای بزرگتر است. برخلاف این، اکتاویای ۳ سیلندر یک معاملهی خوب است.
متأسفانه این پیشرانه تنها در پایینترین مدلها یعنی S و SE در دسترس است. بنابراین کسانی که خواهان تجهیزات بیشتری هستند باید تیکهای بیشتری را در لیست آپشن ها بزنند.
شاید گشتاور ۲۰۰ نیوتون متری زیاد به چشم نیاید اما کشش احساسبرانگیزی را ایجاد میکند مخصوصاً هنگامی که در شهر مشغول رانندگی هستید. پیشرانه در سرعتهای نرمال بزرگراهی کاملاً نرم و روان است. با رسیدن دور موتور به ۴۰۰۰ دور در دقیقه، پیشرانه کمی خشن عمل میکند اما بدتر از سایر پیشرانههای دیزل فولکسواگن نیست.
دماغهی خودرو در زمان عبور از پیچها میخواهد در خط مستقیم حرکت کند که بخش اعظم آن به پیشرانهی سبکوزن اکتاویا مربوط میشود. این مسئله تأثیر دگرگونکنندهای بر هندلینگ اکتاویا ندارد. سیستم فرمان خودرو فاقد احساسی است که شما در سئات لئون و یا گلف به دست میآورید. همچنین این خودرو با سیستم کنترل شاسی دینامیک نیز در دسترس نیست. برای به دست آوردن این سیستم باید مدل ۱۴۸ اسب بخاری و بالاتر را انتخاب کنید.
چیزی که میتوانید سفارش دهید پکیج آئرو است که اسپویلرها، فلاپ های هوای فعال و لاستیکهایی با مقاومت چرخشی کمتر را به خودرو اضافه میکند. همچنین میتوانید چتری را سفارش دهید که در محفظهی زیر صندلی سرنشین قرار میگیرد و یک نگهدارندهای برای قرار دادن تبلت در پشت صندلیها نیز قابل سفارش است.
آپشن ۳۰۰ پوندی نیز برای شارژ بیسیم تلفن هوشمند وجود دارد که محفظهای در کنسول مرکزی را برای این کار فراهم میکند. این سیستم همچنین تلفن هوشمند را به خودرو متصل کرده و برخی کارها را میتوان از طریق گوشی انجام داد.
مشخصات اشکودا اکتاویا ۱.۰ TSI S DSG
قیمت: ۱۷۹۱۰ پوند
پیشرانه: ۳ سیلندر ۱ لیتری بنزینی
قدرت/گشتاور: ۱۱۳ اسب بخار/۲۰۰ نیوتون متر
گیربکس: ۷ سرعته ی اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: ۱۰ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۰۲ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۳.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
بنتلی
۲۵ خرداد ۱۳۹۵با این قیمت و با مشخصات و قدرت بیشتر خیلی گزینه های بهتر و جدید تری وجود داره،پاسات،کمری،مالیبو و…البته این حرفم دلیل بر بد بودن این خودرو نی،از دید ی خریدار ب موضوع نگا کردم.
Nima
۲۵ خرداد ۱۳۹۵درسته با این پول مالیبو میدن و کمرى. قطعا انتخاب من هم مالیبو هست.(توى تست کار اند درایور مالیبو بهتر از کمرى بود)
نوید جهرمی
۲۵ خرداد ۱۳۹۵قیمت خودرو در انگلیس کمی گرون تر از اروپا و اروپا کمی گرون تر از امریکاس.
یو اس اس اینترپرایز
۲۵ خرداد ۱۳۹۵قربون نظرات دوستان عزیز.از طرف من همه تاییدیه میگیرن
Nima
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ماشین خوبیه
طراحى داخلیش خیلى ارزشمند تر از 18.000 پوند هست.
شتاب و سرعت خوبى هم داره.
راستى محصولات اشکودا بخصوص در جلو منو یاد مرکورى خدابیامرز میندازه. واقعا شبیه هستن.
حیف شد که از بین رفت مرکورى.
ولى یادشو یه آلمانى برام زنده نگه داشته. واقعا از این ماشین خوشم اومد.
احمد باقری
۲۵ خرداد ۱۳۹۵در کل، فقط میشه گفت در حد متوسط هست.
یو اس اس اینترپرایز
۲۵ خرداد ۱۳۹۵قیمت 17910 پوند میشه 87759000 تومن
بنظرم با این اسب بخار سرعت و مصرف سوختش خوبه
خودروی 3 سیلندری بتونه 202 کیلومتر درساعت سرعت داشته باشه خوبه
احسان
۲۱ مرداد ۱۳۹۵شما یه ماشین همه چیز تموم بذار جلوی یک ایرانی اصلا کار به کیفیت و تجهیزات و ایمنی و راحتی و هزینه کم و مصرف سوخت و طراحی نداره، فقط نگاه میکنه حداکثر سرعتش چقدره! و این در حالیه که ۹۹ درصد زندگیش باید با حداکثر سرعت ۱۲۰ کیلومتر رانندگی کنه!
احسان(احسان سابق)
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ماشین خوبیه.همین…