اشکودا

اولویت ایران نسبت به آمریکا برای اشکودا

علیرغم گسترش خط تولید و عرضه‌ی مدل‌های جدید، اشکودا عجله‌ای برای ورود به بازار ایالات‌متحده ندارد.

2017-skoda-kodiaq-46
مدیر اجرایی ارشد اشکودا آقای برنارد مایر در نمایشگاه خودروی پاریس به خبرنگاران گفت که اگرچه این کمپانی نمی‌تواند بازار آمریکا را در برنامه‌های آینده‌ی خود نادیده بگیرد اما وقتی به جابجایی‌های الکتریکی و دیجیتالی شدن نگاه می‌کنیم، اولویتی فوری و آنی برای این کار نداریم.

2017-skoda-kodiaq-61
او تائید کرد که:

ما در حال بررسی و ارزیابی بازار آمریکا هستیم اما عجله‌ای برای ورود به این کشور نداریم. تا زمانی که تصمیم نهایی را بگیریم ممکن است یک سال طول بکشد.

مایر گفته که در این لحظه اشکودا روی صادرات خودروهای خود به ایران (!) توسط شرکای محلی تمرکز دارد. سال آینده قرار است اشکودا برای نخستین بار به بازارهای ایران و کره جنوبی وارد شود. صادرات به ایران در ابتدا تنها به صورت خودروهای کاملا ساخته شده خواهد بود و سپس ارزیابی برای گسترش بیشتر حضور در بازار ایران از طریق همکاری با شرکای محلی صورت می‌گیرد. رنو و پژو سیتروئن در حال حاضر در حال تقویت حضور خود در ایران هستند و این پالس مناسبی برای نمایش فرصت‌های بالقوه بازار ایران برای شرکت‌هایی چون فولکس‌واگن است.

2017-skoda-kodiaq-60-1
با در نظر گرفتن این نکته که آمریکایی‌ها عاشق شاسی‌بلندها هستند، تصمیم اشکودا برای عدم ورود آنی به بازار این کشور شگفت‌انگیز است مخصوصاً اینکه می‌بینیم به تازگی اولین شاسی‌بلند خود یعنی کودیاک را نیز عرضه کرده است.

2017-skoda-kodiaq-48-1
جالب اینکه این کمپانی اهل جمهوری چک در ماه ژوئن نام‌های تجاری یتی، اوکتاویا و ساپرب را در ایالات‌متحده ثبت کرده و این امر نشان‌دهنده‌ی قصد اشکودا برای بازگشت به بازار این کشور است. از طرف دیگر ثبت تجاری این نام‌ها تضمین کننده‌ی عدم استفاده‌ی دیگر شرکت‌ها از نام‌های یاد شده می‌باشد. اشکودا همچنین قصد دارد سال ۲۰۱۹، نسخه پلاگین هیبریدی سوپرب را روانه بازار نموده و کمی پس از آن نخستین خودروی تمام برقی خود را نیز بسازد.

منبع: autonews

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۰ دیدگاه‌ها

  1. سینا

    ۱۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (350 ديدگاه)

    “اگه” بیاد خوب میشه

    1. ونوم

      ۱۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (543 ديدگاه)

      اگر وارد بازار بشه با وجود کیفیت بالا فکر نکنم فروش خوبی کنه چون خیلی از ایرانی ها اسمشو نشنیدن اکثر عشق ماشین ها مثل من هم که باید پراید مدل اس ال ار 125 و یا پرشینا داشبورد سوناتایی داشته باشیم با تعرفه فعلی واردات

      1. uss zumwalt DDG-1000

        ۱۷ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (4433 ديدگاه)

        شاید استقبال خوبی بشه ازش

      2. audi sq7

        ۱۷ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (95 ديدگاه)

        آره . تو ایران زیاد شناخته شده نیست.ولی در صورتی که فولکس واگن داره حمایتش می کنه .
        کلا توی ایران مردم فقط ماشین ها ی کره ای رو میشناسند

        1. uss zumwalt DDG-1000

          ۱۷ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (4433 ديدگاه)

          بنز و بی ام و هم همه میشناسن ولی پول ندارن

      3. فرامرز

        ۱۷ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (1597 ديدگاه)

        اگه فولکس واگن بخواد میتونه لوگوی لامبورگینی یا حداقل آئودی رو بچسبونه رو این و وارد کشورهای جهان سوم کنه همونطور که رنو لوگوی خودشو میچسبونه رو ماشینای داچیا

        1. Elemento

          ۱۷ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (11564 ديدگاه)

          دوست عزیز در مورد لامبورگینی با احترام صحبت کن !!!
          .
          لوگوی لامبورگینی فقط برازنده ی خودشه و بس.
          .
          (حداقل) در مورد آئودی یعنی چی ؟؟
          همین الان TT و A6 و A5 در ایران قیمتشون از مدل های بنز و BMW بهتره. .
          ارزش لوگوی آئودی خیلی بالاتر ازین حرفاست که روی یک برند غیر پرمیوم نصب بشه.
          .
          .
          .
          به نظر من اشکودا اگر با 2 شرط وارد ایران بشه قظعا موفق خواهد بود.
          1 قیمت مناسب. در حد 200 یا 300 تومن
          2 خدمات خوب و قطعات در دسترس.
          .

        2. آرش

          ۱۷ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (111 ديدگاه)

          چیه فکر کردی ایرانه … که ماشین چینی بیارن مارک ایران خودرو و سایپا بزنن بچاپونن به ملت ؟

      4. نوید جهرمی

        ۱۸ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (3793 ديدگاه)

        تو ایران شناخته شده بودن یا نبودن در درجه ی چندم اهمیته. اگر قیمتش مناسب باشه( مهم ترین فاکتور) آپشناش تکمیل باشه، قدرتش بالا باشه موفقیتش قطعیه.
        اما اگر بخوان با قیمت بالا و غیر رقابتی با موتور ضعیف عرضه کنن راحت شکست میخوره.

  2. حسین

    ۱۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (420 ديدگاه)

    فروش خوب تو ایران اولویت بندیش
    قیافه
    آپشن
    قیمت خودرو
    آپشن
    آپشن
    موتور
    کیفیت
    حالا میخاد ژاپنی یا کره ای باشه یا اشکودا

    1. کامیاب

      ۱۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (499 ديدگاه)

      فروش خوب در ایران اینا رو میخواد
      قیمت
      قیافه
      آپشن
      آپشن و قیافه با هم
      آپشن،قیمت و قیافه مشترکا
      مارک دهن پر کن و ترجیحا کره ای
      قیافه و آپشن مشترکا
      آرم خوشگل برند و ترجیحا کره ای
      تبلیغات کذایی درمورد قابلیتاش
      آپشن و قیافه
      ودرنهایت کاربردی بودن

    2. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      اخه توایران هیچ خودرویی قیمت واقعی عرضه نمیشه

  3. حميد

    ۱۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1724 ديدگاه)

    الویت خیدارهای إیرانی اول طراحی بعد ابشن مخصوصا سقف و صندلی چرمی و مانیتور
    ایمنی و کیفیت و اینها میمونه اخر

    1. uss zumwalt DDG-1000

      ۱۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (4433 ديدگاه)

      اپشن ها حذف میکنن

  4. امیر.عارف

    ۱۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (876 ديدگاه)

    ورود به بازار آمریکا خیلی سخت هست اول باید بیاد تو ایران تا هم عیب هاش را بتونه برطرف کنه و هم یه مقدار پول جمع کنه واسه سرمایه گذاری تو بازار آمریکا

    1. محمدرضا

      ۱۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (82 ديدگاه)

      کی گفته اشکودا عیب داره که برطرف کنه!
      تو بعضی کشورهای اروپایی اشکودا اکتاویا در صدر پرفروشترین مدلها قرار داره و خیلی هم ماشین قابل اعتمادی هست.

  5. SS

    ۱۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (818 ديدگاه)

    احتمال ورودش از یک سال پیش مطرح هست و حتی نمایندگی ادعایی هم گفته بود منتظر ترخیص خودروها از گمرک هست!
    اما به نظر من مهمترین نکته قیمت گذاری هست چون مدلی مثل اکتاویا لحاظ قیمتی در کلاس النترا هست اما از لحاظ اتاق و موتور میتونه با سوناتا هم رقابت کنه
    به نظرم اگر شرکت وارد کننده دندون گردی نکنه و قیمت گذاری درست انجام بده احتمال موفقیتش زیاده (مخصوصا مدل های اکتاویا و رپید که قیمت مناسبی دارن و جادار و پرقدرت هستن)

  6. آبين

    ۱۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (3 ديدگاه)

    دوستانی که اشکودا رو با ماشینهای کره ایی مقایسه میکنند کافیه به امتیازهای مدلهای مختلف اشکودا مثل سوپرب یا اکتاویا در مجلات معتبر اروپایی مثل اتو اکسپرس نگاهی بیاندازند که اکثرشون پنج ستاره کامل رو دارند تو هرجای اروپا اشکودا یک برند قابل اطمینان در صنعت خودروست چون اصلش آلمانیه

  7. reza

    ۱۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (223 ديدگاه)

    جلوش خوبه ولی عقبش یه مقدار میلنگه.
    فکر نکنم مردمان عاشق خودرو هایی کذب بی کیفیت هم چون سانتافه بیان ازش استقبال کنن.
    نمونه اش هم اوتلندر با کیفیت ژاپنی و قیافه بهتر که توی دراز مدت اصلن دل ادمو نمی زنه برخلاف سانتافه رو ازش استقبال نمیکنن .
    باعث تاسف هستش که مردم مردم ماشین ژاپنی رو که شرکت وارد کننده ایرانیش تو خود سایت میتسوبیشی نوشته شده رو ول میکنن و میرن خودرو هایی رو میخرن که وارد کنندهاش اصلن معتبر نیست و تو خود وبسایت مادر اسمشون رو نیاوردن.تو ایران تا اون جایی که من میدونم فقط دو تا شرکت وارد کننده رسمی وجود داره که تو خود وبسایت مادر اسمشون اورده شده.یه ستاره بنز و یه آرین موتور.
    واسه همین هم احتمال موفقیتش کمه.
    متاسفم که چنین مردمانی داریم.
    باعث تاسف هستش.

    1. دانیال

      ۱۷ مهر ۱۳۹۵
      سوابق: (148 ديدگاه)

      دادش وضع مالی مردم رو هم درنظر بگیر بعد قضاوت کن! شما اگه پول سانتافه رو داشته باشی میری یه ژاپنی خیلی ضعیفتر و با امکانات کمتر میخری؟ هرکسی میخواد از پولش حداکثر استفاده رو بکنه

      1. khosravi

        ۱۷ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (6 ديدگاه)

        دوست عزیز. میشه بفرمایید منظورتون رو از امکانات کمتر و خیلی ضعیفتر ؟

      2. لنسر

        ۱۸ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (211 ديدگاه)

        درود
        دوست عزیز ، اولا فک کنم خودتم نفهمیدی چی گفتی وضع مالی مردم چ ربطی ب قدرت و اپشن ماشین داره.
        و دوما درسته اپشن های سانتافه بیشتر از اوتلندر هس ولی اوتلندر هم مثل خیلی از ژاپنی های دیگه دست و پا بسته نیس
        سوما، گفتی خیلی ضعیفتر ،بهت توصیه میکنم بری وزن اوتلندر و سانتافه رو مقایسه کنی با قدرت موتورشون شاید متوجه بشی ک خیلی ضعیفتر سانتافه س ن اوتلندر
        چهارما اوتلندر 2017 با قیمت حدودی 210 تومن داره عرضه میشه و مثل سانتافه قیمتش سرب فلک نکشیده در حالی ک باید بدونی قیمت های جهانی شون تقریبا در مدل پایه یکی هس
        از بقیه دوستان هم عذر میخوام چون این پست برای این دو خودرو نبود

        1. reza

          ۱۹ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (223 ديدگاه)

          آقای لنسر شما یه بار دیگه برو نظرمو بخون.
          دارم میگم یه سری مردم به جای این که برن ماشین ژاپنی همچون اوتلندر رو ول میکنن میرن سانتافه میخرن

      3. نوید جهرمی

        ۱۸ مهر ۱۳۹۵
        سوابق: (3793 ديدگاه)

        قدر زر، زرگر شناسد قدر گوهر، گوهری

        1. علی

          ۱۸ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (140 ديدگاه)

          شما با پول سانتافه چی رو پیشنهاد میکنید؟

        2. reza

          ۱۹ مهر ۱۳۹۵
          سوابق: (223 ديدگاه)

          دقیقا نوید جان

  8. sunmartin

    ۱۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    مرد حسابی سانتافه و سورنتو در آمریکا غوغا کردن و بلحاظ کیفیت و طراحی در سطح عالی قرار دارند کجای سانتافه کاذبه؟واقعا با کوبیدن کره ای ها تنها شخصیت خودتون نمایش میدید و از فروش بالا و ارزش های اونها کم نمیکنه من خودم شخصا اشکودا را قبول دارم کاص بجای انواع رنو و پژد اشکودا و سئات در دو خودرو ساز بزرگ کشور جای میگرفتند اما افسوس که فرانسوی ها با چنبره و سیطره بر اقتصاد بزرگ کشور جای عرض اندام به سایر شرکت های خوب اروپایی و آسیایی را نمیدهند اگر اشکودا با قیمت مناسب و پشتیبانی فنی خوب وارد بشن با اقبال عمومی مواجه میشوند

  9. Hami

    ۱۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (31 ديدگاه)

    بیادم با ده برابر قیمت میاد :(

  10. جیانی آنیلی

    ۱۷ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (161 ديدگاه)

    همیشه احساس خوبی به اشکودا داشتم و دارم… امیدوارم اگرم اومد حالا حالاها موندگار بشه

  11. آرمان

    ۱۸ مهر ۱۳۹۵
    سوابق: (85 ديدگاه)

    شکودا سیاست خوبی رو پیش گرفته ، میگه ایران تا آمریکا تحریک بشه ، ما شدیم وسیله رقابت عده ای …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا