علیرغم گسترش خط تولید و عرضهی مدلهای جدید، اشکودا عجلهای برای ورود به بازار ایالاتمتحده ندارد.
مدیر اجرایی ارشد اشکودا آقای برنارد مایر در نمایشگاه خودروی پاریس به خبرنگاران گفت که اگرچه این کمپانی نمیتواند بازار آمریکا را در برنامههای آیندهی خود نادیده بگیرد اما وقتی به جابجاییهای الکتریکی و دیجیتالی شدن نگاه میکنیم، اولویتی فوری و آنی برای این کار نداریم.
ما در حال بررسی و ارزیابی بازار آمریکا هستیم اما عجلهای برای ورود به این کشور نداریم. تا زمانی که تصمیم نهایی را بگیریم ممکن است یک سال طول بکشد.
مایر گفته که در این لحظه اشکودا روی صادرات خودروهای خود به ایران (!) توسط شرکای محلی تمرکز دارد. سال آینده قرار است اشکودا برای نخستین بار به بازارهای ایران و کره جنوبی وارد شود. صادرات به ایران در ابتدا تنها به صورت خودروهای کاملا ساخته شده خواهد بود و سپس ارزیابی برای گسترش بیشتر حضور در بازار ایران از طریق همکاری با شرکای محلی صورت میگیرد. رنو و پژو سیتروئن در حال حاضر در حال تقویت حضور خود در ایران هستند و این پالس مناسبی برای نمایش فرصتهای بالقوه بازار ایران برای شرکتهایی چون فولکسواگن است.
با در نظر گرفتن این نکته که آمریکاییها عاشق شاسیبلندها هستند، تصمیم اشکودا برای عدم ورود آنی به بازار این کشور شگفتانگیز است مخصوصاً اینکه میبینیم به تازگی اولین شاسیبلند خود یعنی کودیاک را نیز عرضه کرده است.
جالب اینکه این کمپانی اهل جمهوری چک در ماه ژوئن نامهای تجاری یتی، اوکتاویا و ساپرب را در ایالاتمتحده ثبت کرده و این امر نشاندهندهی قصد اشکودا برای بازگشت به بازار این کشور است. از طرف دیگر ثبت تجاری این نامها تضمین کنندهی عدم استفادهی دیگر شرکتها از نامهای یاد شده میباشد. اشکودا همچنین قصد دارد سال ۲۰۱۹، نسخه پلاگین هیبریدی سوپرب را روانه بازار نموده و کمی پس از آن نخستین خودروی تمام برقی خود را نیز بسازد.
منبع: autonews
سینا
۱۷ مهر ۱۳۹۵“اگه” بیاد خوب میشه
ونوم
۱۷ مهر ۱۳۹۵اگر وارد بازار بشه با وجود کیفیت بالا فکر نکنم فروش خوبی کنه چون خیلی از ایرانی ها اسمشو نشنیدن اکثر عشق ماشین ها مثل من هم که باید پراید مدل اس ال ار 125 و یا پرشینا داشبورد سوناتایی داشته باشیم با تعرفه فعلی واردات
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ مهر ۱۳۹۵شاید استقبال خوبی بشه ازش
audi sq7
۱۷ مهر ۱۳۹۵آره . تو ایران زیاد شناخته شده نیست.ولی در صورتی که فولکس واگن داره حمایتش می کنه .
کلا توی ایران مردم فقط ماشین ها ی کره ای رو میشناسند
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ مهر ۱۳۹۵بنز و بی ام و هم همه میشناسن ولی پول ندارن
فرامرز
۱۷ مهر ۱۳۹۵اگه فولکس واگن بخواد میتونه لوگوی لامبورگینی یا حداقل آئودی رو بچسبونه رو این و وارد کشورهای جهان سوم کنه همونطور که رنو لوگوی خودشو میچسبونه رو ماشینای داچیا
Elemento
۱۷ مهر ۱۳۹۵دوست عزیز در مورد لامبورگینی با احترام صحبت کن !!!
.
لوگوی لامبورگینی فقط برازنده ی خودشه و بس.
.
(حداقل) در مورد آئودی یعنی چی ؟؟
همین الان TT و A6 و A5 در ایران قیمتشون از مدل های بنز و BMW بهتره. .
ارزش لوگوی آئودی خیلی بالاتر ازین حرفاست که روی یک برند غیر پرمیوم نصب بشه.
.
.
.
به نظر من اشکودا اگر با 2 شرط وارد ایران بشه قظعا موفق خواهد بود.
1 قیمت مناسب. در حد 200 یا 300 تومن
2 خدمات خوب و قطعات در دسترس.
.
آرش
۱۷ مهر ۱۳۹۵چیه فکر کردی ایرانه … که ماشین چینی بیارن مارک ایران خودرو و سایپا بزنن بچاپونن به ملت ؟
نوید جهرمی
۱۸ مهر ۱۳۹۵تو ایران شناخته شده بودن یا نبودن در درجه ی چندم اهمیته. اگر قیمتش مناسب باشه( مهم ترین فاکتور) آپشناش تکمیل باشه، قدرتش بالا باشه موفقیتش قطعیه.
اما اگر بخوان با قیمت بالا و غیر رقابتی با موتور ضعیف عرضه کنن راحت شکست میخوره.
حسین
۱۷ مهر ۱۳۹۵فروش خوب تو ایران اولویت بندیش
قیافه
آپشن
قیمت خودرو
آپشن
آپشن
موتور
کیفیت
حالا میخاد ژاپنی یا کره ای باشه یا اشکودا
کامیاب
۱۷ مهر ۱۳۹۵فروش خوب در ایران اینا رو میخواد
قیمت
قیافه
آپشن
آپشن و قیافه با هم
آپشن،قیمت و قیافه مشترکا
مارک دهن پر کن و ترجیحا کره ای
قیافه و آپشن مشترکا
آرم خوشگل برند و ترجیحا کره ای
تبلیغات کذایی درمورد قابلیتاش
آپشن و قیافه
ودرنهایت کاربردی بودن
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ مهر ۱۳۹۵اخه توایران هیچ خودرویی قیمت واقعی عرضه نمیشه
حميد
۱۷ مهر ۱۳۹۵الویت خیدارهای إیرانی اول طراحی بعد ابشن مخصوصا سقف و صندلی چرمی و مانیتور
ایمنی و کیفیت و اینها میمونه اخر
uss zumwalt DDG-1000
۱۷ مهر ۱۳۹۵اپشن ها حذف میکنن
امیر.عارف
۱۷ مهر ۱۳۹۵ورود به بازار آمریکا خیلی سخت هست اول باید بیاد تو ایران تا هم عیب هاش را بتونه برطرف کنه و هم یه مقدار پول جمع کنه واسه سرمایه گذاری تو بازار آمریکا
محمدرضا
۱۷ مهر ۱۳۹۵کی گفته اشکودا عیب داره که برطرف کنه!
تو بعضی کشورهای اروپایی اشکودا اکتاویا در صدر پرفروشترین مدلها قرار داره و خیلی هم ماشین قابل اعتمادی هست.
SS
۱۷ مهر ۱۳۹۵احتمال ورودش از یک سال پیش مطرح هست و حتی نمایندگی ادعایی هم گفته بود منتظر ترخیص خودروها از گمرک هست!
اما به نظر من مهمترین نکته قیمت گذاری هست چون مدلی مثل اکتاویا لحاظ قیمتی در کلاس النترا هست اما از لحاظ اتاق و موتور میتونه با سوناتا هم رقابت کنه
به نظرم اگر شرکت وارد کننده دندون گردی نکنه و قیمت گذاری درست انجام بده احتمال موفقیتش زیاده (مخصوصا مدل های اکتاویا و رپید که قیمت مناسبی دارن و جادار و پرقدرت هستن)
آبين
۱۷ مهر ۱۳۹۵دوستانی که اشکودا رو با ماشینهای کره ایی مقایسه میکنند کافیه به امتیازهای مدلهای مختلف اشکودا مثل سوپرب یا اکتاویا در مجلات معتبر اروپایی مثل اتو اکسپرس نگاهی بیاندازند که اکثرشون پنج ستاره کامل رو دارند تو هرجای اروپا اشکودا یک برند قابل اطمینان در صنعت خودروست چون اصلش آلمانیه
reza
۱۷ مهر ۱۳۹۵جلوش خوبه ولی عقبش یه مقدار میلنگه.
فکر نکنم مردمان عاشق خودرو هایی کذب بی کیفیت هم چون سانتافه بیان ازش استقبال کنن.
نمونه اش هم اوتلندر با کیفیت ژاپنی و قیافه بهتر که توی دراز مدت اصلن دل ادمو نمی زنه برخلاف سانتافه رو ازش استقبال نمیکنن .
باعث تاسف هستش که مردم مردم ماشین ژاپنی رو که شرکت وارد کننده ایرانیش تو خود سایت میتسوبیشی نوشته شده رو ول میکنن و میرن خودرو هایی رو میخرن که وارد کنندهاش اصلن معتبر نیست و تو خود وبسایت مادر اسمشون رو نیاوردن.تو ایران تا اون جایی که من میدونم فقط دو تا شرکت وارد کننده رسمی وجود داره که تو خود وبسایت مادر اسمشون اورده شده.یه ستاره بنز و یه آرین موتور.
واسه همین هم احتمال موفقیتش کمه.
متاسفم که چنین مردمانی داریم.
باعث تاسف هستش.
دانیال
۱۷ مهر ۱۳۹۵دادش وضع مالی مردم رو هم درنظر بگیر بعد قضاوت کن! شما اگه پول سانتافه رو داشته باشی میری یه ژاپنی خیلی ضعیفتر و با امکانات کمتر میخری؟ هرکسی میخواد از پولش حداکثر استفاده رو بکنه
khosravi
۱۷ مهر ۱۳۹۵دوست عزیز. میشه بفرمایید منظورتون رو از امکانات کمتر و خیلی ضعیفتر ؟
لنسر
۱۸ مهر ۱۳۹۵درود
دوست عزیز ، اولا فک کنم خودتم نفهمیدی چی گفتی وضع مالی مردم چ ربطی ب قدرت و اپشن ماشین داره.
و دوما درسته اپشن های سانتافه بیشتر از اوتلندر هس ولی اوتلندر هم مثل خیلی از ژاپنی های دیگه دست و پا بسته نیس
سوما، گفتی خیلی ضعیفتر ،بهت توصیه میکنم بری وزن اوتلندر و سانتافه رو مقایسه کنی با قدرت موتورشون شاید متوجه بشی ک خیلی ضعیفتر سانتافه س ن اوتلندر
چهارما اوتلندر 2017 با قیمت حدودی 210 تومن داره عرضه میشه و مثل سانتافه قیمتش سرب فلک نکشیده در حالی ک باید بدونی قیمت های جهانی شون تقریبا در مدل پایه یکی هس
از بقیه دوستان هم عذر میخوام چون این پست برای این دو خودرو نبود
reza
۱۹ مهر ۱۳۹۵آقای لنسر شما یه بار دیگه برو نظرمو بخون.
دارم میگم یه سری مردم به جای این که برن ماشین ژاپنی همچون اوتلندر رو ول میکنن میرن سانتافه میخرن
نوید جهرمی
۱۸ مهر ۱۳۹۵قدر زر، زرگر شناسد قدر گوهر، گوهری
علی
۱۸ مهر ۱۳۹۵شما با پول سانتافه چی رو پیشنهاد میکنید؟
reza
۱۹ مهر ۱۳۹۵دقیقا نوید جان
sunmartin
۱۷ مهر ۱۳۹۵مرد حسابی سانتافه و سورنتو در آمریکا غوغا کردن و بلحاظ کیفیت و طراحی در سطح عالی قرار دارند کجای سانتافه کاذبه؟واقعا با کوبیدن کره ای ها تنها شخصیت خودتون نمایش میدید و از فروش بالا و ارزش های اونها کم نمیکنه من خودم شخصا اشکودا را قبول دارم کاص بجای انواع رنو و پژد اشکودا و سئات در دو خودرو ساز بزرگ کشور جای میگرفتند اما افسوس که فرانسوی ها با چنبره و سیطره بر اقتصاد بزرگ کشور جای عرض اندام به سایر شرکت های خوب اروپایی و آسیایی را نمیدهند اگر اشکودا با قیمت مناسب و پشتیبانی فنی خوب وارد بشن با اقبال عمومی مواجه میشوند
Hami
۱۷ مهر ۱۳۹۵بیادم با ده برابر قیمت میاد :(
جیانی آنیلی
۱۷ مهر ۱۳۹۵همیشه احساس خوبی به اشکودا داشتم و دارم… امیدوارم اگرم اومد حالا حالاها موندگار بشه
آرمان
۱۸ مهر ۱۳۹۵شکودا سیاست خوبی رو پیش گرفته ، میگه ایران تا آمریکا تحریک بشه ، ما شدیم وسیله رقابت عده ای …