پس از انتشار تصاویر جاسوسی و اسکچهای رسمی، اشکودا سرانجام مدل جدید کودیاک GT که صرفاً برای بازار چین در نظر گرفته شده را رسماً رونمایی کرده است. این خودرو که نسخهٔ کوپهٔ کراساوور کودیاک محسوب میشود، اولین کراساوور کوپهٔ اشکودا و چهارمین کراساوور این شرکت در چین به شمار میرود؛ بنابراین چین تنها کشور دنیا محسوب میشود که چهار کراساوور اشکودا کامیک، کاروک، کودیاک و کودیاک GT در آن قابل خریداری هستند. کودیاک GT نیز هماکنون پرچمدار جدید اشکودا در چین بهحساب میآید. این کشور آسیایی مهمترین بازار فروش اشکودا محسوب میشود.
کودیاک GT که بر اساس نسخهٔ معمولی کودیاک ساخته شده است، از ویژگی معمول کراساوورهای کوپه یعنی خط سقف شیبدار برخوردار است؛ بنابراین، درحالیکه نمای جلویی این خودرو با کودیاک معمولی که در اروپا عرضه میشود یکسان است، قسمت جانبی و عقبی آن نمای متفاوتی دارند. کودیاک GT در ظاهر پویاتر از نسخهٔ معمولی به نظر میرسد که شیب تند شیشهٔ عقب، درب صندوق بار جدید و دو سر اگزوز در قسمت پایینی سپر به این تصویر کمک کردهاند. نسخهٔ کوپهٔ کودیاک ۴.۶۳ متر طول دارد که این یعنی حدود شش سانتیمتر از کودیاک معمولی کوتاهتر است.
هرچند اشکودا هنوز تصویری از داخل کودیاک GT منتشر نکرده اما گفته است که این خودرو از کابین شیک و اسپرتی برخوردار است. همچنین طبق گفتهٔ سازنده، کابین این ماشین از متریال با کیفیت بالا برخوردار بوده و بهصورت استاندارد به کابین مجازی (صفحه آمپر دیجیتالی) کاملاً قابل تنظیم مجهز است. در همین حال، کودیاک GT از ویژگیهای اتصالی شامل اینترنت وای فای، کارپلی اپل و کارلایف بایدو هم سود میبرد.
اشکودا برای این کراساوور کوپه یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی در نظر گرفته است که در دو سطح قدرت مختلف ۱۸۶ اسب بخار و ۲۲۰ اسب بخار ارائه میشود. نسخهٔ اول با سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو عرضه میگردد اما نسخهٔ قویتر بهصورت استاندارد به گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است. تجهیزات ایمنی این ماشین نیز شامل مواردی چون کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت، سیستم تشخیص نقاط کور و… میشود. اشکودا کودیاک GT برای اولین بار در نمایشگاه خودروی گوانگژو که در تاریخ ۱۶ تا ۲۵ نوامبر برگزار میشود به نمایش عمومی درخواهد آمد.
فرامرز
۲۷ مهر ۱۳۹۷بازار چین جذاب ترین بازار هم برای تولیدکننده ها و هم برای مشتری هاست. مشتری ها دسترسی به طیف گسترده ای از محصولات (شامل خودروهای چینی، خودروهای موجود در بازار آمریکا و اروپا، به علاوه خودروهای خاص مورد پسند چینی ها) با قیمت مناسب و رقابتی دارن. همچنین علیرغم رقابت سنگین این بازار پتانسیل فروش بالایی برای خودروسازها داره
مزدا
۲۷ مهر ۱۳۹۷اگه خودروسازهای چینی بر فرض ایران بودن یعنی تعداد خودروساز ایرانی به اندازه خودروسازهای چینی بود دولت میگفت ما این همه خودرو ساز داریم چرا به خودرو سازهای خارجی اجازه بدیم بیان اینجا ماشین تولید کنن!!ولی سیاست دولت چین خوبه چون با این کار همه به انتخاب ملتشون احترام میزارن هم به پیشرفت خودروسازیشون کمک میکنن
sina
۲۷ مهر ۱۳۹۷چقد خوب میشد اون دوتا چراغ رو سپرش رو حذف میکرد.
حمیدرضا
۲۷ مهر ۱۳۹۷این کجاش کوپست
علی
۲۷ مهر ۱۳۹۷کوپه چهار دره .احتمالا تو ذهنت کوپرو فقط به دو در سیو کردی به اشتباه.
با تچکر