اشکودا

جراحی زیبایی جزئی اشکودا سیتیگو

اگر قصد خرید یک خودروی کوچک شهری از گروه فولکس‌واگن داشته باشید می‌توانید از بین فولکس‌واگن آپ، اشکودا سیتیگو و سئات Mii یکی را انتخاب کنید. این سه خودرو اساساً کاملاً یکسان هستند و فقط در طراحی جلو و عقب با یکدیگر تفاوت دارند. حال یکی از اعضای این گروه یعنی اشکودا سیتیگو برای سال ۲۰۱۷ جراحی زیبایی جزئی‌ای را تجربه کرده است.

skoda-citigo-2017-1024-02

این خودرو که قرار است رسماً در نمایشگاه ژنو در ماه آینده به نمایش عمومی درآید، از جلوپنجره، چراغ‌های جلو، کاپوت، پروژکتورها و سپر جلوی جدیدی بهره‌مند شده است. سیتیگو در این به‌روزرسانی افزایش طولی جزئی داشته است که به‌سختی به ۲.۵ سانتیمتر می‌رسد اما هنوز هم با ۳.۶۵ متر طول یکی از کوچک‌ترین خودروهای موجود در بازار بوده و پارک کردن آن بسیار راحت است.

skoda-citigo-2017-1024-03

اما همراه با تغییرات بیرونی، اشکودا همچنین برخی تجهیزات جدیدی را هم در نسخهٔ بروز شدهٔ سیتیگو تعبیه کرده است؛ بنابراین حالا خریداران در داخل سیتیگو جدید شاهد داشبورد دورنگ (در تیپ‌های بالایی)، صفحه آمپر بازطراحی شده، صندلی‌های ارگونومیک‌تر، غربیلک فرمان چندمنظوره و تهویهٔ اتوماتیک هستند.

skoda-citigo-2017-1024-06

علاوه بر این، تجهیزات ایمنی بیشتری به‌صورت استاندارد برای سیتیگو ۲۰۱۷ ارائه شده درحالی‌که تجهیزات آپشنال اضافی هم برای آن قابل سفارش است؛ و البته غیرازاین موارد، رینگ‌های جدید، رنگ‌های جدید و تریم‌های جدیدی هم برای این هاچ‌بک کوچک شهری ارائه شده است.

skoda-citigo-2017-1024-05

همانند قبل خریداران می‌توانند از بین نمونه‌های سه‌در و پنج‌در سیتیگو یکی را انتخاب کنند درحالی‌که پیشرانهٔ آن‌هم همان واحد ۱ لیتری سه سیلندر است که با قدرت‌هایی از ۶۰ تا ۷۵ اسب بخار قابل سفارش است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Ace

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (11527 ديدگاه)

    اشکودا سیتیگو واقعا برای بازار ایران ایده آله
    قیمتش 8300 یورو هست . ( که البته متاسفانه فکر نکنم اینجا زیر 50 تومن بدن )
    صفر تا 100 در 13.2 ثانیه.
    مصرفش 3.5 لیتر بصورت ترکیبی.
    85 اسب بخار قدرت.
    در هر کیلومتر 96 گرم CO2 تولید میکنه. در حالی که 206 های اصل فرانسوی در هر کیلومتر 158 گرم CO2 تولید میکردند.

    1. فرامرز

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (1590 ديدگاه)

      تازه این ۸۳۰۰ یورو شامل ۲۰ درصد مالیات اتحادیه اروپا هست. یعنی قیمت بدون مالیات زیر ۷۰۰۰ یورو میشه که با تعرفه ۴۰ درصدی (یا حتی کمتر اونطور که خودشون میگن) و سایر هزینه ها باید زیر ۱۰۰۰۰ یورو باشه که میشه ۴۲ میلیون. البته باز هم واسه جیب مردم ما گرونه ولی خیلی بهتر از ام وی ام ۱۱۰ و … هست و با همین ۴۲ میلیون هم بدن خوب فروش میره چون این قسمت بازار تشنه ماشین به روز و با کیفیت هست

      1. Ace

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11527 ديدگاه)

        کالا درسته
        خوبه که شما ساکن اونجایی و اینقدر خوب از قیمت ها سر در میاری.
        البته اگه این ماشین رو 42 بدن فکر نکنم کسی سراغ ماشین داخلی و چینی بره.
        واقعا بازار تشنه ی یک مارک خوب و باکیفیته. مخصوصا زیر 50 میلیونی ها.
        .
        نسل قبل میتسوبیشی میراژ که 12/000 دلار بود رو میدادن 68 میلیون.

    2. سیاوش

      ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (222 ديدگاه)

      این که خودش نوشته 60 تا 75 اسب بخار شما 85 رو از کجا آوردی؟ برادر ؟ 85 چی میگه ؟رنو سیمبل در سایت خود رنو در قیمت پایه 6995 یورو است ومدل SE آن 8500 یورو تقریبا با این اشگودا هم قیمت اند ناقابل نگین خودرو قیمت 84 رو چسبونده روش بعد شما خیال میکنی اینو میان 50 یا 60 تومن بدن ؟ناقابل شما اینم چون مارک اش خوبه و از کره ای ها بهتره 85 تا 90 غالب میکنن به پاچه ملت .بعد دوست دارم بیام ببین بازم مثل شما میاین چه چه به به کنین باز بگین 206 آشغاله و ال و بل ؟؟؟؟دوست گرامی؟

      1. Ace

        ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11527 ديدگاه)

        این ماشین چندین تیپ و حجم موتور داره.
        206 داغون و خسته ی ما اوایل 6 تا تیپ داشت.
        این ماشین هم چندین حجم موتور و چندین قدرت و گشتاور داره.

        من آلایندگی رو برای موتور 85 اسبی نوشتم.
        اعداد مربوط به آلایندگی موتور 70 اسبی در اینترنت نبود.
        راضی شدی ؟!؟
        برای اطلاعات بیشتر به سایت مجله ی Top Gear مراجعه کن ، موفق باشی.

      2. Ace

        ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
        سوابق: (11527 ديدگاه)

        دلیل علاقه و توجه ما به عدد 85 رو درک نمیکنم !!!

        1. نوید جهرمی

          ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (3761 ديدگاه)

          ولی من درک میکنم :)

        2. سیاوش

          ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
          سوابق: (222 ديدگاه)

          دمت گرم اینو خیلی خوب اومدی

    3. نوید جهرمی

      ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
      سوابق: (3761 ديدگاه)

      اگه مسئولین عاقل بود این نمونه هایی که هم مصرف و آلایندگی کمی دارن و هم مناسب برای شهرها هستن رو با تعرفه خیلی کمتر یا حتی صفر وارد میکردن. اگه شعارشون رفاه مردمه به این شعار عمل کنن. اینا که دیگه لوکس نیستن که بهانه دشته باشن.
      شخصا دلم میخواد به جای این محدودیت حجم موتور مثلا میگفتن از سال فلان فقط ماشین های هایبریدی و برقی مجوز واردات دارن. هم به فکر محیط زیست بونشون رو نشون میدن و هم از قانون گذاری خلق الساعه دور میشن. واردکننده و مردم هم تکلیف خودشونو میفهمن.

  2. بهزاد

    ۲۴ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2562 ديدگاه)

    این ماشین اسب بخارش همون 60 و 75 هستش و آلایندگی موتور کاتالوگیش برای 75 زده 96 و برای 60 اسبی زده 101.
    موتور 70 اسبی نداره.

  3. ASA

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    واقعا خوبه یه ماشین کلاچ داشته باشه
    کنترلش دستته

  4. حمیدرضا

    ۲۵ بهمن ۱۳۹۵
    سوابق: (2405 ديدگاه)

    این ماشین با فولکس اپ و سه ات می یه پلتفرم و حتی دیزاین داخلی تقریبا یه شکل داره ولی مدل تولیدی اشکودا از همه ارزون تره حالا چه دلیلی داره معلوم نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا