مرحلهٔ نهایی، گروه پنجم، سدانهای سابکامپکت
هیوندای اکسنت
تاریخ معرفی: دسامبر ۲۰۱۶
نسل کنونی: پنجم
پلتفرم: GB هیوندای-کیا
امتیاز از کاربایر: – از ۵
امتیاز از کارانددرایور: ۴.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: صفر دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: صفر دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: ۵۸,۹۵۵ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: ۲۹,۰۹۰ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در هند: ۴۶,۶۰۵ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: – درصد
حفاظت از کودکان: – درصد
حفاظت از عابر پیاده: – درصد
سیستمهای ایمنی: – درصد
امتیاز کلی: – ستاره
گارانتی: پنج سال یا ۹۶ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: پیشرانهٔ قدرتمند، ظاهر زیبا، رانندگی پویا، ارزش بالا
نقاط منفی: سروصدای زیاد موتور، کاربرد زیاد پلاستیک خشک در داخل، صندلیهای عقب تنگ، نداشتن نسخهٔ هاچبک
اشکودا راپید
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۲
نسل کنونی: اول
پلتفرم: A05 گروه فولکسواگن
امتیاز از کاربایر: ۳.۶ از ۵
امتیاز از کارانددرایور: – از ۵
فروش سال ۲۰۱۷ در اروپا: ۶۶,۵۱۲ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در اروپا: ۶۰,۹۰۶ دستگاه
فروش سال ۲۰۱۷ در آمریکا: صفر دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در آمریکا: صفر دستگاه
فروش سال ۲۰۱۸ در هند: ۹,۵۷۹ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۴ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۰ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۹ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۱ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: سه سال یا ۶۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: هزینههای نگهداری بسیار پایین، ارزش استثنایی در برابر قیمت، صندوق بار بزرگ، خودرویی بسیار کاربردی
نقاط منفی: نهچندان سرگرمکننده برای رانندگی، طراحی ساده، سواری نهچندان راحت
مقایسهٔ مشخصات فنی
هیوندای اکسنت | اشکودا راپید | |
پیشرانه | ۱.۶ لیتری I4 | ۱.۴ لیتری I4 |
تنفس | طبیعی | توربوشارژ |
قدرت | ۱۳۰ اسب بخار | ۱۲۵ اسب بخار |
گشتاور | ۱۶۰ نیوتن متر | ۲۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته اتوماتیک | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۹.۳ ثانیه | ۹.۰ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۹۵ کیلومتر/ساعت | ۲۱۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۷.۳ لیتر ترکیبی | ۵.۰ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | – | ۱۱۵ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۴۵ لیتر | ۵۵ لیتر |
وزن | ۱۲۱۰ کیلوگرم | ۱۱۵۰ کیلوگرم |
طول | ۴.۳۸ متر | ۴.۴۸ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۵۸ متر | ۲.۶۰ متر |
حجم صندوق بار | ۳۹۵ لیتر | ۵۵۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | – | ۱۴,۰۱۵ پوند |
قیمت موردبررسی | – | ۱۷,۷۱۰ پوند |
قیمت پایه آمریکا | ۱۵,۹۱۵ دلار | – |
قیمت موردبررسی | ۱۶,۸۸۰ دلار | – |
قیمت پایه هند | ۸۰۰,۰۰۰ روپیه | ۸۰۹,۰۰۰ روپیه |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=10301401]
The best or nothing
۳ اردیبهشت ۱۳۹۸اکسنت گزینه قابل قبول تریه … طراحی اشکودا بیش از اندازه سادست … بحث فنی این دوتام ک زیاد مطرح نیست
محمد
۳ اردیبهشت ۱۳۹۸دقیقا
فرم اشکودا راپید واقعا قدیمیه
نمای بغل رو تو عکس ۳ ببینید
واقعا بی انصافیه در حق این کلاس اگه راپید با طراحی ۲۰۱۲ و فرم قدیمی قهرمان این گروه بشه
محمد
۳ اردیبهشت ۱۳۹۸و جالبه که توی این کلاس اقتصادی، اکسنت با قیمت کمتری، مشخصات قویترش رو به خریدار میده
محمد
۳ اردیبهشت ۱۳۹۸بابا طراحی اشکودا سال ۲۰۱۲ است
نمای بغل رو ببینید تو عکس ۳
خودرو قابل قبولیه اما واسه اینکه برنده این کلاس باشه واقعا مقداری سالخورده است
amir
۳ اردیبهشت ۱۳۹۸اگه یه روز اوضاع مملکتم درست شه و آشفتگی ها ازبین بره،بعد بگن با ۱۹۰۰۰ دلار یه ماشین انتخاب کن که گیربکس اتومات( نهc.v.t)-تهویه اتومات-سانروف-ورودوخروج بدون کلید-استارت دکمه ای-گرمکن صندلی جلو-اپل کارپلی و اندرویداتو-هشدارنقطه کور و گرمکن آینه-دوربین عقب و مانیتور،داشته باشه,قطعا و حتما،انتخابم اکسنت هست!البته اگر تا اونموقع،کمپانی به خاطر کراس اور،تولیدشو متوقف نکنه…..!
لامذهب مگه داریم،ماشین از این بهتر و اقتصادی تر
فقط لطفا دوستان نیان بگن،بزک دوزک کره ای ها کورت کرده که دیگه هیچیا!!!
تو این رنج قیمت،رودست نداره.حالا گیرم به فرض شما با بیل،آپشن ریخته باشن توش!
محمد
۳ اردیبهشت ۱۳۹۸البته ۱۶.۰۰۰ دلار نه ۱۹.۰۰۰
و اینکه یکی داچیا ساندروهای جدید تو رنج اقتصادی خوب دراومده
یکی هم همین هیوندا اکسنت
Amir
۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ندونسته کامنت نزاریم
نسخه پایه ش ۱۶هزارتاس ک تقریبا هیچی نداره
فولش۱۹هزارتاس
تقلب!
۳ اردیبهشت ۱۳۹۸جالبه!!!! خود پدال هوندا سیتی رو برنده دوئل نمی نهایی هوندا و اشکودا اعلام کرده، بعد بازنده رو اورده فینال ? !!! لینک زیر رو ببینید:
https://www.pedal.ir/%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7/%D8%AF%D9%88%D8%A6%D9%84-%D8%AA%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%AA%D8%A7-%DB%8C%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D8%B3-ia-%D9%87%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%DA%A9%D8%B3%D9%86%D8%AA/
امیر دهقان
۳ اردیبهشت ۱۳۹۸اکسنت و سیتی یکبار در مرحله یکچهارم نهایی در برابر هم قرار گرفتن که سیتی شکست خورد:
https://www.pedal.ir/هوندا/دوئل-هوندا-سیتی-هیوندای-اکسنت/
اما سیتی بخاطر فرد بودن تعداد اعضای گروهش با قانون شکست با کمترین اختلاف رای به مرحله نیمهنهایی راه پیدا کرد، یعنی بصورت غیرمستقیم ولی اشکودا راپید بصورت مستقیم و با پیروزی در دوئل های قبلی به مرحله نیمهنهایی رسیده بود
علاوه بر این، در مرحله نیمهنهایی هم راپید با اختلاف خیلی کم اون هم بخاطر آرا تلگرام شکست خورد
بنابراین برای اینکه از برگزاری دوئل تکراری جلوگیری کنیم و با توجه به اینکه سیتی در اصل در مرحله یکچهارم نهایی شکست خورده و باید حذف میشد، ترجیح دادیم راپید به مرحله فینال راه پیدا کنه
البته این تغییر تاثیری در نتیجه نهایی این گروه نخواهد داشت چون با توجه به آرا تلگرام، تا این لحظه اکسنت برندهس
پس چه سیتی به این مرحله میومد چه راپید، در نهایت اکسنت پیروز گروه سدانهای سابکامپکت میشه
محمد
۳ اردیبهشت ۱۳۹۸نکته ظریفی بود
اتفاقا اگه هوندا فینالیست بود به هوندا رای میدادم
و هوندا قطعا رقیب بهتر و بروزتری هم بود برای فینال
امیر
۳ اردیبهشت ۱۳۹۸بخاطر جادار بودن ومصرف خیلی کمتر وباک بزرگتر و قدرت بیشتر و کابین شیک تر راپید بنظرم منطقی تره چون تواین سگمنت این موارد خیلی مهمه (البته غیر از کابین ک کاملا سلیقس)
فقط حیف تنفس طبیعی نیس !
حمیدرضا
۳ اردیبهشت ۱۳۹۸خیلی انتخاب سخته هردو ماشین های خیلی خوبین یکم مقایسه فروششون سخته چون سلیقه در امریکا با اروپا متفاوته در هندم اشکودا کلا برند نوپایی هست برعکس هیوندای کاملا شناخته شده باید چنتا بررسی ازش تو یوتوب ببینم بعد نظر بدم
овsкиكMас
۳ اردیبهشت ۱۳۹۸اکسنت
آپشن های بیشتر،به روز تر،سواری بهتر،پیشرانه بهتر،گارانتی بهتر،طراحی خیلی بهتر.نمرات خیلی خوبی
Radin
۳ اردیبهشت ۱۳۹۸نداشتن نسخه هاچبک از نقاط منفیه واقعا؟؟؟
سورنا
۳ اردیبهشت ۱۳۹۸واقعا اکسنت باخت !؟؟؟؟
این نشون میده دوئل ۹۰ درصد از رو تعصب رای میدن نه چیز دیگه ای
اکسنت تو همه چی برتره ولی باخت !!!
مانی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۸با تلگرام حساب کنی اکسنت برنده شده
تو این کلاس مصرفف سوخت خیلی مهمه
اکسنت 2.3 لیتر بیشتر مصرف میکنه در صورتی که اشکودا بزرگتر و پرشتابتره
چجوری تو همه چیز اکسنت سر تره؟؟؟