در ادامهٔ برگزاری دور ششم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال امروز به گروه سدانهای کامپکت رسیدهایم که در دوئل قبلی آن شاهد رقابت میان پژو ۴۰۸ و امجی GT بودیم. در این دوئل مجموعاً تعداد ۱۵۵۶ رأی به ثبت رسیده که پژو با دریافت ۱۱۸۸ عدد از آنها یعنی کسب ۷۶ درصد از آراء پیروز شده است درحالیکه امجی تنها ۳۶۸ رأی دریافت کرده است. حال امروز در ششمین دوئل گروه سدانهای کامپکت هوندا سیویک و اشکودا اکتاویا به مصاف یکدیگر رفتهاند.
مزدا ۳ | هیوندای الانترا | میتسوبیشی لنسر | کیا سراتو |
مزدا ۳ | میتسوبیشی لنسر | ||
فولکسواگن جتا | سوبارو ایمپرزا | تویوتا کرولا | رنو مگان |
؟ | ؟ | ||
شورلت کروز | نیسان سنترا | پژو ۴۰۸ | امجی GT |
شورلت کروز | پژو ۴۰۸ | ||
سئات تولدو | فیات تیپو | اشکودا اکتاویا | هوندا سیویک |
فیات تیپو | ؟ |
هوندا سیویک
سیویک مطمئناً یکی از مشهورترین و البته محبوبترین محصولات هوندا است. این ماشین برای اولین بار در سال ۱۹۷۲ بهعنوان یک خودروی سابکامپکت معرفی شده و در انواع گوناگون هاچبک سهدر و پنجدر، سدان و استیشن به تولید رسید. بدین ترتیب بود که حیات یکی از محبوبترین خودروهای دنیا آغاز شد و طی سالهای بعد نسلهای مختلف آن یکی پس از دیگری راهی بازارهای جهانی شدند که نسل پنجم آن به کشورمان هم راه پیدا کرد؛ اما از نسل هفتم به بعد که در سال ۲۰۰۰ معرفی شد، سیویک رشد ابعاد را تجربه کرده و به کلاس بالاتر کامپکت منتقل گردید. سیویک هماکنون در نسل دهم خود قرار دارد که برای اولین بار نسخهٔ سدان آن در سپتامبر سال ۲۰۱۵ رونمایی شد. سپس چندی بعد در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۵ نسخهٔ کوپهٔ آنهم معرفی گردید؛ اما در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶، هوندا برای اولین بار نسخهٔ لیفتبک سیویک را هم معرفی کرد که البته آنرا میتوان چیزی بین یک سدان و یک هاچبک دانست. نسل دهم سیویک برخلاف گذشته خودرویی جهانی بوده و در تمامی کشورها با ظاهر یکسانی عرضه میشود درحالیکه در نسل قبلی اینطور نبود. سیویک هماکنون با پنج پیشرانهٔ مختلف در بازارهای جهانی عرضه میگردد که کوچکترین آنها یک واحد ۱ لیتری سه سیلندر است. همچنین در خانوادهٔ این خودروی محبوب ژاپنی دو نسخهٔ اسپرت و عملکردی هم به نامهای Si و تایپ R وجود دارند. تایپ R پرچمدار خانوادهٔ سیویک است که به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۳۱۰ اسب بخار قدرت مجهز است. ولی برای این رقابت ما نسخهٔ معمولی سیویک موتور ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ را انتخاب کردهایم. این موتور ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۴۰ نیوتن متر گشتاور دارد که توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک یا CVT به چرخهای جلو انتقال پیدا میکند.
اشکودا اکتاویا
اکتاویا سابقهٔ بسیار کمتری نسبت به سیویک دارد بهگونهای که معرفی نسل نخست آن به سال ۱۹۹۶ بازمیگردد. البته اشکودا بین سالهای ۱۹۵۹ تا ۱۹۷۱ هم از نام اکتاویا استفاده کرده بود اما پس مالکیت فولکسواگن این نام دوباره احیاء شد. نسل اول اکتاویا که در دو نسخهٔ سدان لیفتبک و استیشن تولید میشد، بر روی پلتفرم A4 گروه فولکسواگن ساخته شده بود که با خودروهای فراوانی از این گروه مانند آئودی A3، فولکسواگن گلف و سئات لئون مشترک بود. در مارس سال ۲۰۰۴ اما نسل دوم این ماشین رونمایی شد که پس از تجربهٔ فیسلیفتی در سال ۲۰۰۸، تا سال ۲۰۱۳ روی خط تولید بود درحالیکه در ماه پایانی سال ۲۰۱۲ نسل سوم یا کنونی اکتاویا رونمایی شد. این نسل هم مانند اسلاف خود همچنان در دو نسخهٔ سدان لیفتبک و استیشن تولید میشود درحالیکه این بار از پلتفرم MQB گروه فولکسواگن استفاده کرده است که البته همچنان با طیف گستردهای از خودروهای این گروه خودروسازی مشترک است. نسل کنونی اکتاویا بهتازگی فیسلیفتی را تجربه کرده که برای اولین بار در ماه ژانویهٔ امسال رونمایی شد و از مهمترین تغییر آن میتوان به دوتکه شدن چراغهای جلو اشاره کرد. اکتاویا هماکنون با طیف بسیار وسیعی از پیشرانههای بنزینی، دیزل و حتی CNG گروه فولکسواگن به بازار عرضه میشود که ما از بین آنها موتور ۱.۸ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ بنزینی را انتخاب کردهایم. این موتور ۱۸۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد که برای انتقال نیروی آن گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی و هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ DSG در نظر گرفته شده است. اکتاویا در حالت استاندارد بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه میشود اما برای موتورهای قدرتمند آن مثل نمونهٔ موردبررسی ما امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم وجود دارد.
هوندا سیویک | اشکودا اکتاویا | |
پیشرانه | ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر | ۱.۸ لیتری ۴ سیلندر |
تنفس | توربوشارژ | توربوشارژ |
قدرت | ۱۸۰ اسب بخار | ۱۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۴۰ نیوتن متر | ۲۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | CVT | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | جلو | جلو/چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۷ ثانیه | ۷.۴ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۰ کیلومتر/ساعت | ۲۳۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۶.۴ لیتر (ترکیبی) | ۶ لیتر (ترکیبی) |
وزن | ۱۳۲۵ کیلوگرم | ۱۲۵۸ کیلوگرم |
طول | ۴.۶۳ متر | ۴.۶۷ متر |
فاصلهٔ محوری | ۲.۷۰ متر | ۲.۶۸ متر |
حجم صندوق بار | ۴۲۵ لیتر | ۵۹۰ لیتر |
قیمت پایه | ۱۸,۸۹۰ پوند | ۱۷,۱۹۵ پوند |
*مشخصات ذکر شده در جدول متعلق به نسخۀ دیفرانسیل جلوی اکتاویا است.
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
[polldaddy poll=9876348]
Amir
۲۵ آبان ۱۳۹۶.
اشکودا واقعا بهتره
جدول کاملا گویاست
کارن
۲۵ آبان ۱۳۹۶درود
منم معتقدم اشکودا قوی تره و هوندا رو درسته قورت میده.
اقایون توجه کنید که حجم صندوق اشکودا هم بیشتره.
سامان اذری
۲۶ آبان ۱۳۹۶کارن جان
حجم صندوق اشکودا بزرگتره برا همون سیویک رو قورت میده؟؟
ناشناس
۲۵ آبان ۱۳۹۶داداش تو این مدت که تو این سایت هستم، متعصب غیر منطقی به اندازه تو ندیدم. اصن معلوم نیست فازت چیه. جدول چیرو میگه دقیقا؟ اشکودا واقعا بهتره؟!! آدم شک میکنه با این همه کامنتت که اصن ماشین باز هستی یا نه. اصن میدونی سیویک چیه؟ نه دیگه نمیدونی. نیازم نیست امثال شما بدونن. تو خواب غفلت و تعصب باقی بمونید.
طبق جدول هوندا از حجم موتور کمتر قدرت یکسانی گرفته. اونوقت اشکودا بهتری؟!
طبق جدول سیویک با حجم کمتر و گشتاور کمتر و وزن بیشتر در نهایت شتاب بهتری داره. اونوقت اشکودا بهتره؟!
در مورد مصرف سوخت هم مطمئن باش هوندا تو عمل همون چیزیه که اعلام میکنه. درحالیکه اشکودا زیرمجموعه ی فولکس متقلبه. شما که از ماشین سر در میاری باید بدونی که این اعداد کاملا گول زننده هستن. چند وقت پیش مطلبی میخوندم راجع به اینکه خودروسازان چه مقدار مصرف سوخت اعلامیشون متفاوته با عمل. خیلی از ماشینای ژاپنی مثل هوندا و مزدا تقریبا همون چیزی بودن که اعلام میکردن. به خصوص مزدا که حتی تو عمل مصرفشون کمتر از اعلامیه کارخونست. در حالیکه بعضی آلمانی ها خیلی تفاوت داشتن تو عمل. بهت قول میدم این دو تا رو تست کنی مصرف اشکودا به مراتب بیشتر خواهد بود. بالاخره اشکودا زیرمجموعه متقلب ترین خودروساز تاریخه دیگه.
برتری های اشکودا یکی ماکزیمم سرعتشه که اونهمه سرعت با این ماشینا به هیچ دردی نمیخوره. سیویک هم قطعا محدود کننده داره. فکز نکن نمیتونست سرعت بالاتری داشته باشه. یکی هم حجم صندوقشه که برعکس یه برتری قابل توجهه.
این از جدول. اما شما که این همه کامنت و تجربه داری تو این سایت بهتره بدونی که همه چیز جدول نیست عزیز من. کیفیت اشودا رو با هوندا مقایسه میکنی؟ قابلیت اطمینان و دوام این دوتا رو با هم مقایسه میکنی؟ ارزش برند و وجهه و عظمت هوندا و به خصوص این مدلشو با اشکودا مقایسه میکنی؟ زیبایی این دوتا قابل مقایسست اصن؟ طراحی اشکودا کاملا قدیمی میزنه و هیچی نیست در مقابل هوندا. تو طراحی داخلی هم سیویک یکی از ده طراحی برتر 2017 شد. فروش و محبوبیت این دو قابل مقایسن اصن؟ ایمنی این دوتا رو باهم مقایسه میکنی؟ سیویک رتبه TSP+ از IIHS گرفته. بالاترین رتبه ایمنی. نه خدایی سیویک رو با اشکودا مقایسه میکنی؟ اصن ممکنه یه ماشین باز اشکودا رو ترجیح بده به سیویک جز شما؟ یا احتمالا متعصبین غیر منطقی دیگه؟
دوست عزیز خیلی متعصب بی منطقی هستی. همینو بس. تا پای یه ماشین آلمانی یا یکی از زیرمجموعه هاش در کار باشه رقیبشو حتی اگه صد برابر بهترم باشه میکوبی. بعد جالبه به بقیه تهمت تعصب کورکورانه میزنی.
Amir Machine
۲۵ آبان ۱۳۹۶دوست عزیز «ناشناس»
اون دوستمون فقط نظرشو گفته، همین.
در واقعیت هم اشکودا برتریهایی داره، مثلاً سیستم چهارچرخ محرک برای اکتاویا ارائه میشه که تیپهای معمولی سیویک از اون بیبهرهان. یا گیربکس دوکلاچه که اصلاً قابل قیاس یا گیربکس CVT نیست.
شما خیلی اشکودا رو دست کم گرفتی، اشکودا یکی از بهترین و پرفروشترین برندهای فولکسواگنه و محبوبیت بسیار زیادی تو اروپا داره تا جایی که حتی فروش بعضی از محصولاتش از محصولات خود فولکسواگن هم بالاتره، اونم تو اروپا یعنی رقابتیترین بازار دنیا.
ضمناً تا کی میخواین دیزلگیت رو تو هر بحثی مطرح کنین؟ نمیخواین این بهونۀ کلیشهای رو رها کنین؟ فکر میکنین فقط فولکسواگن تقلب کرده و شرکتهای ژاپنی پاک و منزه هستن؟ جریان ایربگهای تاکاتا رو یادتون رفته که چندین نفر رو به کشتن داد؟ یا این رسوای اخیر شرکت فولاد ژاپنی رو چی؟
طراحی هم یه یحث کاملاً سلیقهایه، بنابراین چطور میشه حکم کلی داد که سیویک زیباتره؟ اتفاقاً بنظر من طراحی سادۀ اکتاویا از طراحی شلوغ سیویک بهتره.
آمار فروش این دوتا ماشین رو بررسی کردی که میگی قابل مقایسه نیستن؟ بخاطر اینکه اشکودا تو آمریکا حضور نداره، باید آمار فروش اروپا رو مقایسه کرد یعنی جایی که اکتاویا سال گذشته 226 هزار دستگاه فروش داشته درحالیکه سیویک فقط 45 هزار دستگاه فروخته.
با چه دلیلی ایمنی سیویک را قابل مقایسه با اکتاویا نمیدونی؟ هردو ماشین تو آزمونهای یورو انکپ پنج ستاره رو گرفتن درحالیکه ایمنی کلی بزرگسالان در اکتاویا 93 درصد و در سیویک 92 درصد اعلام شده. ایمنی کودکان هم در اکتاویا 86 درصد و در سیویک 67 درصده.
همۀ این حرفهایی که اینجا زدم با سند و مدرک رسمیه. البته من بههیچعنوان منکر برتریهای سیویک نیستم، این ماشین الان پرفروشترین سدان آمریکا است. ولی این چیزها رو گفتم تا اشکودا رو اینقدر دست کم نگیرین و فکر نکنین که سیویک مثل رولزرویسه و اکتاویا پراید.
الف.ی
۲۵ آبان ۱۳۹۶به بعضی دلایل شما به نظر من هیچ ایرادی وارد نیست ولی فقط نظرشو گفته که دیگه قرار نیست اینجا هر نظری به ذهن کسی رسید بقیه بگن نظرت محترمه و … به هرحال ممکنه بعضی مواقع باعث جبهه گیری هم بشه
در ضمن میشه از بیشتر بودن آمار فروش اشکودا نسبت به فولکس لینک بدی؟ طراحی سیویک هم به هیچ وجه شلوغ نیست اتفاقا خیلی هم ساده است ولی طراحی اکتاویا نسبت به سیویک واقعا بده اشکودا اکتاویا رو مثل یه پیرمرد خواب آلود طراحی کرده
همینطور اینکه چون اکتاویا تو آمریکا حضور نداره پس اروپا رو در نظر بگیریم که اصلا دلیل منطقی نیست هرکدوم بازار اصلی خودشون رو دارن
ناشناس
۲۵ آبان ۱۳۹۶آقای ((Amir Machine)):
۱- گیربکس این دو تا رو شما تست کردی که نظر میدی؟ نکنه باز مثل یه عده فکر میکنی این CVT ها CVT های چندین سال پیشن؟ نه خیر داداش. اول سوار شو بعد نظر بده. خودم سوار شدم که میگم. هر کدوم مزیت ها و معایب خودشونو دارن و اگه مطالعه کنی راجع بهشون متوجه میشی مزیت های CVT خیلی بیشتر و کاربردی تره. ضمنا شما برو تست های هوندا سیویک رو ببین که با همین CVT چه قدر از لذت و هندلینگش تعریف میکنن.
۲-از کی تا حالا اروپا شده رقابتی ترین بازار دنیا؟؟!! بازاری که مردمش رو برندهای خودشون تعصب دارن و دولت هاشون تعرفه های زیادی رو برندهای غیر اروپایی میذارن از کی تا حالا شده رقابتی؟ شما برو برندهای پرفروش رو ببین اونجا. رنو و پژو و … . پس باید بگیم رنو و پژو و … از تویوتا و هوندا و مزدا و… بهترن؟؟ نه خیر داداش. هم تعرفه بالاتر بقیه ماشین ها، هم تسهیلات بیشتر برای برندهای خودشون به همراه تعصبشون باعث میشه برن این دوتا برند به مراتب پایین تر رو بخرن. محض اطلاعت رقابتی ترین بازار دنیا همه میدونن که خود آمریکاست.
3- بله. گندکاری های فولکس حالا حالا باید گفته شه. برندی که متقلبه و با تقلب مردم رو گول میزنه و الا… فرض میکنه، چه اطمینانیه که دو روز دیگه نگن یه جا دیگش مشکل داشته و تقلب کرده. کسی که همون اول به مشتریاش با تقلب دروغ میگه چه تضمینی هست بعدها بشه بهش اعتماد کرد. ضمنا ایربگ های تاکاتا موضوعش تقلب نبود داداش. اول شما برو معنی تقلب رو بدون بعد. بعدشم تاکاتا چه ربطی به هوندا و خودروسازای ژاپنی داره؟ مگه بحث ژاپن و آلمانه. بحث خودروسازیه. چرا یه دفعه بی منطق میشید آخه. رسوایی فولاد ژاپن هم با اینکه ربطی به خودروسازاش نداشت، همون یه مدت بعد خبرش گفتن که ماشینایی که از فولاداش استفاده میکردن هیچ مشکلی ندارن و بازم فراتر از استانداردهای لازم هستند. این تقلب به هیچ وجه قابل مقایسه با دیزل گیت نیست که به دست خود خودروسازی فولکس انجام شد.
4- درمورد زیبایی حق با شماست نمیشه مطلقا گفت یه چیزی زیباتره. ولی شما برو تو خیابون این دو تا ماشینو به مثلا 100 نفر نشون بده. ببین چندتاشون میگن اشکودا زیباتره. ضمنا طراحی داخلی هوندا یکی از برترین طراحی های 2017 شد.
5- اینکه اشکودا تو آمریکا نیست به هوندا چه آخه. خوب باشه هم میخواد چه غلطی بکنه؟؟ گنده تر از اونم نتونستن در مقابل هوندا و تویوتا دووم بیارن. چه برسه به این. ضمنا همونطور که گفتم بازار اروپا به هیچ وجه مناسب نیست برای مقایسه. لذا بازار اروپا برای اشکوا و بازار آمریکا برای هوندا. این به اون در. پس بریم آمار جهانیشونو ببینیم که دیگه نیاز به بحث نیست.
6- درمورد ایمنی. آخه برادر من اون پنج ستاره یورو انکپ اوکتاویا واسه سال 2013 هستش که استانداردها مثل الان نبود. سال 2017 یا 2016 اصن تست و آماری از این ماشین من ندیدم که ندیدم. در حالیکه تست سیویک واسه 2017 هستش که تست ها فوق العاده سخت گیرتر شدن. تازه اونم سیویک هاچ بک پنج درب. نه این. IIHS از نظر سخت گیری به مراتب بیشتر از انکاپ هستش و تو اون سیویک بالاترین امتیاز ممکن رو گرفته. تازه سال به سال تست هاشو انجام میده. پس جای بحث نیست.
sina
۲۵ آبان ۱۳۹۶امیرجان
راجب یه قسمت از کامنت که در مورد دیزل گیت بود دو نکته:
اینکه یه شرکت دانسته و عمدا بیاد و سعی کنه قوانین رو دور بزنه با اینکه یه شرکتی مثل تاناکا محصولاتش نقص داشته باشن کلی تفاوته.
فولکس تعمدی بود کارش.
دوم اینکه فولکس بایستی رو ب روی تویوتا قرار بگیره نه شرکتی تولید کننده ایربگ و فولاد.
پ.ن: سیویک 2016 حدود 367 هزارتا فروش داشت که 5 امین خودرو و دومین سدان پرفروش دنیا بود و تو 2017 تا الان پرفروش ترین سدان دنیا بوده. جز کمری و کرولا هیشکی نزدیک هم نیست.
ناشناس
۲۵ آبان ۱۳۹۶سینا جان این آماری که دادی شما واسه بازار آمریکا هستش. تا اینجای 2017 پرفروش ترین ماشین دنیا کرولا هستش با اختلاف. در نه ماه اول 2017 تویوتا کرولا حدود 930 هزارتا فروخته و سیویک 612 هزارتا. کرولا اول و سیویک چهارم تو کل ماشینا.
ضمنا اون 367 هزارتا هم واسه آمریکا هستش. تو سال 2016 تو کل دنیا سیویک 654 هزار تا فروخت.
sina
۲۵ آبان ۱۳۹۶اره حق با شماست
باس می نوشتم امریکا/
ممنونم
Amir
۲۵ آبان ۱۳۹۶.
ناشناس :
دوست عزیز
من متعصب ،بیمنطق ، بیسواد ،
هرچی شما دوست داری فکر کن
هزار جور بدبختی و کار دارم که کم اهمیت ترینش این نیست که بخوام خودم رو به شما ثابت کنم
هر جور دوست داری فکر کن
به نظر من اشکودا بهتر از هونداست
نظر شما هم برام هیچ اهمیتی نداره
منم میتونم بگم Mat Watson سه بار شتاب سیویک رو تست کرد هر چی روز زد نتونست اختلاف شتاب اعلام شده با نتیجه ی کار خودش رو به کمتر از یک ثانیه برسونه
اصلا بیخیال
Amir
۲۵ آبان ۱۳۹۶.
خیلی هم طولانی نوشته بودی ۳ خطش رو جسته گریخته خودم بیشتر حوصلم نکشید ادامه بدم
اگر احیانا توهینی کردی که من نفهمیدم ، فقط سطح ادب و تربیت خودتون رو نشون دادید
اگر توهین نکردی هم که هیچ چی ?
در مورد فولکس هم هر چی بگی ، این واقعیت که فولکس فعلا همه ی خودروسازان رو از نظر آمار فروش کرده فرستاده قاطی باقالی ها هنوز محکم ترین سند بر درستکاری این شرکته.
Amir Machine
۲۵ آبان ۱۳۹۶ناشناس
اصلاً همۀ برتریهای اکتاویا نسبت به سیویک تو این دوئل یعنی گشتاور بیشتر، مصرف سوخت یکسان با وجود حجم موتور بیشتر، امکان سفارش سیستم چهارچرخ محرک، حجم صندوق بیشتر، وزن کمتر و قیمت کمتر به کنار، بریم سراغ آمار فروش
دوست من تو بازار اروپا تعرفه کجا بود؟! اکثر کشورهای اروپایی عضو سازمان تجارت جهانی یا WTO هستند که اصل اولش حذف هرگونه تعرفۀ گمرکی و عدم تبعیض بین شرکتها است. بنابراین اروپا بازاری کاملاً آزاده و تو همین بازار آزاد خودروسازان ژاپنی از لحاظ فروش حرفی در برابر آلمانیها و فرانسویها ندارن، همونطور که شرکتی مثل فولکسواگن تو بازار آمریکا حریف ژاپنیها نمیشه (البته بحث ماشینهای لوکس جداس).
پس اگه بخوایم فقط فروش را ملاک قرار بدیم باید فروش جهانی رو مقایسه کنیم که اینجا یه مشکل بزرگ هست. هوندا تو سبد محصولاتش فقط سیویک رو بعنوان سدان و هاچبک کامپکت داره که تو کل بازارهای جهانی عرضه میشه اما گروه فولکسواگن سدانها و هاچبکهای زیادی داره که هرکدوم مخصوص بازارهای خاصی هستن مثل گلف، جتا، سئات لئون، همین اکتاویا، مدلهای مخصوص بازار چین و… .
پس برای مقایسۀ عادلانه باید فروش کل ماشینهای کامپکت گروه فولکسواگن رو با سیویک مقایسه کرد که امکانش نیست.
اگه هم بخوایم کل فروش گروه رو مد نظر قرار بدیم که فولکسواگن با وجود همین دیزلگیتی که شما چپ و راست ازش یاد میکنین، سال گذشته بزرگترین خودروساز دنیا شد یعنی هوندا که هیچ، تویوتا رو هم مغلوب کرد.
تو بحث ایمنی هم تا وقتی که اکتاویا توسط NHTSA یا IIHS آزمایش نشه نمیشه قضاوت کرد.
شما وقتی اکتاویا اصلاًٌ توسط سازمانهای تست تصادف آمریکایی موردآزمایش قرار نگرفته از کجا میدونی ایمنیش پایینتر از سیویکه؟ از چیزی که اصلاً انجام نشده اطلاع داری؟
از کجا معلوم که حتی اکتاویا نتونه نتایج بهتری از سیویک تو این آزمونها کسب کنه؟
پس ملاک قیاس ایمنی این دو ماشین فعلاً آزمون یورو انکپه که طبق اعلام این سازمان اکتاویا و سیویک ایمنی تقریباً برابری دارن.
ناشناس
۲۵ آبان ۱۳۹۶در مورد تعرفه وارداتی ها، همین چند روز پیش پدال تو یه مطلبی با عنوان ((چرا خودروهای آمریکایی در ژاپن موفق نیستند؟))آماری از تعرفه ها داده بود. ژاپن هیچ تعرفه ای نداشت. در حالیکه اتحادیه اروپا تعرفه 10 درصدی برای ورود خودرو وضع کرده. آمریکا هم فقط 2.5 درصد.
بهروز
۲۵ آبان ۱۳۹۶ناشناس :
داداش شما از تعصب حرف میزنی اما کامنتت سرتا پا نشانگر تعصب بیش از اندازه است.
من شمردم تو 8 مورد اشکودا بهتره و فقط تو 2 مورد شتاب و فاصله محوری عملکرد سویک بهتره.
الف.ی
۲۵ آبان ۱۳۹۶برتری نسبتا کامل با سیویکه
هوندا با موتور کم حجم تر اسب بخار مساوی داره و گشتاور کم تر و وزن بیشتر و گیربکس کند تر و دف جلو بودن نسبت به اکتاویا با گیربکس دو کلاچش و چهار چرخ محرکش شتاب بهتری داره و صد البته اشکودا نیاز داره طراحیش رو تو این مدل خیلی بهتر کنه
Amir Machine
۲۵ آبان ۱۳۹۶دوست عزیز الف.ی
بنظر دوستمون امیر اشکودا ماشین برتر این دوئله و منم تاحدودی همین نظر رو دارم چون اکتاویا اصلاً ماشین دست و پا بستهای نیست بلکه چون برای ایرانیها شناختهشده نیست دست کم گرفته میشه.
پس آیا ما نباید نظرمون رو بگیم چون ممکنه به مذاق خیلیها خوش نیاد؟
در مورد طراحی نظر شما اینه که سیویک شلوغ نیست و زیباتره که کاملاً محترمه اما من شخصاً طراحی سادۀ اکتاویا رو بیشتر میپسندم.
برای مقایسۀ آمار فروش هم چارۀ دیگهای نیست چون بازار اصلی اکتاویا اروپا و بازار اصلی سیویک آمریکا است اما این دو بازار از لحاظ میزان کلی فروش قابل قیاس نیستن که بخوایم فروش اکتاویا تو اروپا رو با فروش سیویک تو آمریکا مقایسه کنیم.
اونی هم که گفتم فروش بعضی از محصولات اشکودا از فولکسواگن بیشتر شده، با توجه به این مطلب بود:
https://www.pedal.ir/%D9%81%D9%88%D9%84%DA%A9%D8%B3-%D9%88%D8%A7%DA%AF%D9%86/%D8%B9%D9%85%D9%84%DA%A9%D8%B1%D8%AF-%D9%81%D9%88%D9%82%E2%80%8C%D8%A7%D9%84%D8%B9%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B4%DA%A9%D9%88%D8%AF%D8%A7/
الف.ی
۲۵ آبان ۱۳۹۶دوست عزیز
متشکر از این مسئولیت پذیری شما که مسئولیت حرفی که زدی رو می پذیری و بخاطرش لینک میدی
کاملا منطقی پاسخ کامنت دوم من رو دادی نشون دادی از اون متعصب های غیر منطقی نیستی باز هم ممنون که فضای سایت رو آشفته نمیکنی
راستی منظور من هم اون بالا این نبود که حرفمون رو نزنیم چون ممکنه بعضی ها خوششون نیاد
از این بحث کوتاه بسیار خرسند شدم
Amir Machine
۲۵ آبان ۱۳۹۶دوست محترم «الف.ی»
منم همینطور
ممنون
Amir Machine
۲۵ آبان ۱۳۹۶دوست عزیز «sina»
حرف شما در مورد دیزلگیت درسته اما حرف من اینه که تا هر بحثی تو این سایت مطرح میشه همه برای کوبیدن گروه فولکسواگن و بطورکلی خودروسازی آلمان سریع دیزلگیت رو مطرح میکنن.
مطمئناً این یه تقلب و رسوایی بزرگ بود که خب همه متوجه شدن و فولکسواگن هم ضرر و جریمهش رو داد، مثل متهمی که دوران محکومیتش تموم شده.
ضمناً این رسوایی اسمش روشه: دیزلگیت، یعنی در مورد آلایندگی ماشینهای دیزلی بود چه ربطی به بنزینیها داره؟
sina
۲۵ آبان ۱۳۹۶Amir Machine
امیر جان
خودروساز المانی نه ولی این لکه ننگ حالا حالا ها رو پیشونی فولکس خواهد موند بنظرم و اجتناب ناپذیر هستش.
این رسوایی مال فولکسه حالا بنزینی یا دیزلی فرقی نداره. کمپانی درگیر این مساله است.
بهرام
۲۵ آبان ۱۳۹۶مگه میشه تو این سگمنت « سیویک » رقیب داشته باشه ???????
رامتین
۲۵ آبان ۱۳۹۶جدول مهم نیست. سیویک فوق العاده است. پرفروشترین خودروی سال جهان در سدانها. البته آمار دوستان هم گواه است. 75 به 25.
ناشناس
۲۵ آبان ۱۳۹۶پرفروش ترین خودروی جهان چه تو سدان ها و چه تو کل ماشین ها کرولا هست داداش. اونی که شما میگی یکی دو روز پیش مطلبشو گذاشت پدال بازار آمریکا بود اونم نه آمار یک سال. بلکه تا اینجای 2017.
رامین
۲۵ آبان ۱۳۹۶پس تا پایان سال صبر بفرمایید. در حال حاضر که کرولا واقعا عقب افتاده. موتور قدیمی با گیربکس cvt. تمام خودروهای رقیبش که در سگمنت سدانهای کامپکت هستند پیشرفت زیادی کردند. فولکس واگن جتا که نسخه GLI هم داره یک سر و گردن از هر نظر بهتر از کرولاست.
امیرحسین
۲۵ آبان ۱۳۹۶البته باید بگم مصرف سوختی که اینجا اعلام شده واسه کارخونه نیست و از سایت کار اند درایور گرفته شده
من خودم اینجا به سیویک رای دادم ولی شما دیگه خیلی تند رفتی
ناشناس
۲۵ آبان ۱۳۹۶اصن تو سایت کارانددرایور اثری از برند اشکودا نیست. اگه شما چیزی پیدا کردی لینکشو برای ما هم بفرست.
شندی
۲۶ آبان ۱۳۹۶بهتره بدون تعصب رای بدیم، هردوتاشون خودروهای شایسته ی احترام و خوبی هستند. بنده احساس میکنم طراحی هوندا یکم پخته تر از اشکودا است برا همین به هوندا رای میدم.
(Ali(Chevy Nova
۲۵ آبان ۱۳۹۶هوندا رو انتخاب مىکنم
راستى رفقاى ژاپنى بازى که تهران هستن هر زمان گذرتون سمت شهر پردیس خورد قبل پمپ بنزین کمرد یه گاراژ هست کارش تىونىنگ وانتهاى ژاپنى هستش
یه مرکز تىونىنگ دیگه هم توى کارخانه ازماىش سمت شهرک صنعتى اتحاد هست
حتما سر بزنىد و حالش رو ببرید
amin
۲۵ آبان ۱۳۹۶علی آقا آدرس اون تعمیرگاه جیپ که گفتید رو میدی بیزحمت؟
(Ali(Chevy Nova
۲۵ آبان ۱۳۹۶امىن جان
برو مترو علم و صنعت به سمت اتوبان باقرى وسط خىابون یه بلوار هستش اونقدر برو که برسى به یه برىدگى
وقتى رسىدى به برىدگى سمت راست چندتا تعمىرگاه هست و پشت اون تعمىرگاه یه کوچه که توش پر ماشىن امریکایی هست و اسم مکانىک هم جلىل هست
ىدونه مکانىکى هم سمت طرشت هست که از زىر گذر طرشت باىد برى و زمانى که زىر گذر رو رد کردى مشخصه
اما من از لحاظ انصاف قبول ندارم هىچ کدومشون رو
شهاب شورلت
۲۵ آبان ۱۳۹۶ی نکته ای که خیلی وقته بش فکر میکنم
شتاب ماشین های جدید هست که چقدر مناسب شدن
الان این سیویک ارزان قیمت با موتور ۱۵۰۰ از ماشینایی که تو ایران پر شتاب حساب میشن مثله ازرا و اریون و ماکسیما پرشتاب تره و فوق العاده کم مصرف تره
اگه وارد میشد با قیمت مناسب خیلی خوب میشد
البته اینطور ک پیداس این اشکودا هم برند تواناییه
Reza nst
۲۵ آبان ۱۳۹۶شما ماکسیما سوار شدی ک درمورد شتباش نظر میدی داداش؟ببخشیدا عذر میخام اگه سوارم شدی فک کنم مدل2002رو سوار شدی ک پارس خودرو منتاژ میکرد اونام تو زمان خودشون شاخ بودن الان این سیوک رو برو با ماکسیما۲۰۱۷مقایسه کن بازم شتابش بیشتره؟گشتاور چی؟
سیوک قدیمی هم از ماکسیما قدیمی ضعیف تر بوده تو سدان های هم رنج ماکسیما مث گرانجور و اپتیما و..ماکسیما از همه سره ماکسیما سوارا میفهمن من چی میگم شمام وقتی پشت ماکسیما نشستی بعد نظر بده مرسی♥️
AK_007
۲۵ آبان ۱۳۹۶دوست عزیز این رفیقمون گفت مدل های جدید نسبت ب اونایی ک تو ایرانن پیشرفت داشتن
ن نسبت ب مدلای جدید بالاترشون
دارن قدیمی داخل و جدید خارج رو با توجه ب حجم موتور مقایسه میکنن
ولی ماکسیما هم معایب خودشو داره
بهرام
۲۵ آبان ۱۳۹۶آقا رضا این چه طرزه حرف زدنه ؟ اگه به ماکسیما سوار شدنت مینازی متاسفم برات بعدشم هر سگمنتی رو با خودش مقایسه میکنن کدوم آدم عاقلی ماکسیما ۲۰۱۷ رو با سیویک مقایسه میکنه
Rezanst
۲۷ آبان ۱۳۹۶من چیزی سیویک رو با ماکسیما مقایسه نکردم شما برو خوب بخون بعذ بیا کامنت بذار این رفیقمون بحث ماکسیمارو کشید وسط من رو ماکسیما تعصب دارم تعصبمم بی جا نیست از نظر من ماشین تو سگمن خودش ب پاش نداریم وسلام
#ali.m#
۲۵ آبان ۱۳۹۶سیویک کاملا برتری داره از هر نظر .
چه فنی چه ظاهری .
فاصله طراحی تو این دوتا خیلی زیاده و سیویک با اختلاف جلو تره مخصوصا داشبوردش .
?سیویک?
شاهين
۲۵ آبان ۱۳۹۶تنها رقیب هوندا سیویک به نظرم مزدا ۳ هست. اشکودا که دست گرمیه
ُSaeed
۲۵ آبان ۱۳۹۶به نظر من فینال زود هنگام بین مزدا 3 و سیویک رو برگزار کنید
هم خودتونو راحت کنید هم ما…
Hosein
۲۵ آبان ۱۳۹۶فقط ظاهر سیویک کافیه …..
آرش آمریکایی
۲۵ آبان ۱۳۹۶قطعا هوندا رو انتخاب میکنم
?Chalenger?
۲۵ آبان ۱۳۹۶?just ?civic? ?
#ali.m#
۲۵ آبان ۱۳۹۶سیویک پادشاه قلمروی خودشه .
?سیویک?
#ali.m#
۲۵ آبان ۱۳۹۶یه نکته جالب اینکه این سگمنت پر شده از ژاپنی های کم ادعا ولی کار درست .
مزدا 3
سیویک
کرولا
لنسر
ایمپرزا
اما به نظر خودم سیویک و ایمپرزا از همه بهترن .
datsun
۲۵ آبان ۱۳۹۶❤هوندا❤
حسین
۲۵ آبان ۱۳۹۶توی این سگمنت بهترین ماشین همین سیویک میشه
sina
۲۵ آبان ۱۳۹۶سیویک یه ماشین نیست، یه سبک زندگیه!
بهترین کامپکت دنیاست.
تو همه این لیست ها حضور داره این نسل سیویک:
ایمن ترین
مقرون به صرفه ترین
مورد اعتمادترین
کمترین افت قیمت
پرفروش ترین
طراحی برتر
خودروی سال
…
مهران
۲۵ آبان ۱۳۹۶قطعا انتخاب من سیویک هست البته بماند که عاشق سیویک type r هستم
ابولفضل نصیری
۲۵ آبان ۱۳۹۶با احترام به سیویک که از 1500 سی سی همون اسب رو گرفته ولی در آخر میبینیم که مصرفش بیشتره و این به نظرم مهم ترین ضعف سیویک میتونه باشه ولی واقعا اکتاویا یه سرو گردن بهتره و انتخاب من اکتاویاست
Mohamad
۲۵ آبان ۱۳۹۶با تعصب هوندا
بی تعصب هوندا
بی منطق و با منطق بازم هوندا
محمد
۲۵ آبان ۱۳۹۶هیچ جوره نمی تونم با طراحی اشکودا کنار بیام برام قابل حضم نیست.حداقل سیویک قیافش آشناتر و جذاب تره.
حمیدرضا
۲۵ آبان ۱۳۹۶به هوندا رای دادم چون از ظاهرش بیشتر از اشکودا خوشم میاد و اینکه به نظرم به مصرف و قدرت کارایی بیشتری داره
mohammad_FM 480
۲۵ آبان ۱۳۹۶اشکودا طراحی ساده در عین حال زیبایی داره و اگه حجم موتور رو ملاک قرار ندیم و نگیم سیویک بهتره، بنظرم اشکودا برتری داره نسبت به هوندا ولی سیویک واقعا جالبه مخصوصا تو نمای عقب و طرح چراغاش .طراحی داخلیش هم زیباتره…
خیلی شک داشتم ولی به سیویک رای دادم و دلیل اصلیش چراغای عقبش بود..!
Saman
۲۶ آبان ۱۳۹۶چی شد؟! هوندا سیویک و اششکودا؟ مثل مقایسه یه بازوکا با تفنگ بادی هستش :D هوندا سیویک رقیب نداره و نزدیک ترین خودرو در این سگمنت به سیویک مزدا۳ و شورولت کروز هستن اششکودا ترجیحن تشریف ببره قاطی فوولووکسها :D
کیوان
۲۷ آبان ۱۳۹۶هوندا سیویک حتمن بهتره
احسان
۸ آذر ۱۳۹۶خداییش اشکودا اکتاویا خیلی ماشین خوبیه. اعداد و ارقام هم این رو تایید می کنه. اما اصلا هوندا سیویک روهم نباید نادیده گرفت هم از لحاظ تکنولوژی و هم از لحاظ طراحی
هر دو عالی هستند و انتخاب خیلی خیلی سختیه! من سواری خودروهای گروه فولکس واگن رو خیلی قبول دارم. بدون اغراق یه سر و گردن از همرده هاش راحت تره و بی صدا تر، پرشتاب تر و بی نقص.
اما من فکر می کنم هوندا از لحاظ طراحی جدید تره! گرچه اکتاویا هم اصالت و زیبایی خاصی داره. اکتاویا یه خودروی شیک برای میانسالها و هوندا سیویک یه خودروی عالی برای جوانها است.
انتخاب من متاسفانه هوندا سیویک! اگرچه اکتاویا هم خیلی عالیه!