اشکودا بهتازگی نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ سدان کامپکت اکتاویا خود را معرفی کرده است که خودروی بسیار خوب و درخور توجهی است؛ اما تنها چیزی که میتوانست در این خودرو بهتر شود، ارائهٔ قدرت بیشتر بود که خوشبختانه حالا اشکودا با معرفی نسخهٔ اسپرت و قویتر RS 245، این مورد را هم برطرف کرده است. باید اعتراف کنیم که نسخهٔ اسپرت RS 245 اشکودا اکتاویا خودرویی تحسینبرانگیز است تا جایی که میتوان آنرا با هاچبکهای دوقلوی اسپرت فولکسواگن گلف GTI و سئات لئون کوپرا قابلمقایسه دانست. مدل RS اکتاویا در نمونههای قبلی ۲۲۰ اسب بخار قدرت داشت و پسازآن نسخهای با ۱۰ اسب بخار قدرت بیشتر با نام RS 230 معرفی شد. حال نسخهٔ جدید RS که برای نمونهٔ فیسلیفت شدهٔ اکتاویا ارائه شده است بازهم قدرت بیشتری پیدا کرده است و درواقع قدرتمندترین و سریعترین اکتاویای تاریخ محسوب میشود.
اشکودا اکتاویا RS 245 مجهز به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو است که همانطور که احتمالاً حدس زدهاید همان پیشرانهٔ بکار رفته در نسخهٔ فیسلیفت شدهٔ گلف GTI است. این پیشرانه در اکتاویا RS 245 همانگونه که از نامش مشخص است ۲۴۵ اسب بخار قدرت تولید میکند؛ بنابراین اکتاویا RS 245 از نزدیکترین سدان در گروه فولکسواگن یعنی جتا GLI که ۲۱۰ اسب بخار قدرت دارد قویتر است؛ اما این نسخهٔ جدید نهتنها ۱۵ اسب بخار قدرت بیشتری دارد که گشتاور آن نیز ۲۰ واحد افزایش یافته و به ۳۷۰ نیوتن متر رسیده است. برای انتقال نیروی موتور نیز بهصورت استاندارد یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی ارائه شده است درحالیکه یک نمونهٔ هفت سرعتهٔ اتوماتیک DSG دوکلاچه نیز برای آن قابل سفارش است. اکتاویا RS 245 در سه نسخهٔ سدان لیفتبک، هاچبک و استیشن عرضه خواهد شد.
اشکودا در این سدان اسپرت خود از دیفرانسیل VAQ استفاده کرده است که به انتقال نیروی بهتر موتور از طریق چرخهای جلو به آسفالت کمک میکند. بدین ترتیب اکتاویا RS 245 در نسخهٔ سدان میتواند در ۶.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت دست پیدا کند درحالیکه نمونهٔ سنگینتر استیشن به یکدهم ثانیه زمان بیشتری برای این کار نیاز دارد. حداکثر سرعت این خودرو بهصورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. RS 245 به میزان ۱۴ میلیمتر ارتفاع کمتری نسبت به نسخهٔ استاندارد اکتاویا دارد و بهصورت استاندارد به رینگهای اسپرت ۱۹ اینچی مجهز شده است.
اشکودا اکتاویا RS 245 به همراه نسخههای اسکات و اسپرتلاین کودیاک در نمایشگاه ژنو در ماه مارس به نمایش درخواهد آمد.
احمد
۱۶ بهمن ۱۳۹۵واسه اشکودا احترام زیادی قایلم !!!(حمزه ندارم :-D )
مثل آتیش زیر خاکستر هست که حالا گُر گرفته!!!
آیندش واقعا روشنه
فرزاد لاکچری
۱۶ بهمن ۱۳۹۵رینگ اسپرتش خیلی تو ذوق میزنه باعث شده ماشین از بغل زشت بنظر بیاد
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۶ بهمن ۱۳۹۵سلام :
با آرزوی سلامتی برای همه
اولین چیزی که توجه من رو در این خودرو جذب کرد رینگ های بسیار زیبا بود.
نکته ی دوم پیشرانه ی بسیار پر قدرت و پرگشتاور.
برای این خودرو و برند اشکودا ، مثل همیشه بهترین ها رو آرزومندم.
موفق باشید.
محمدرضا
۱۶ بهمن ۱۳۹۵اکتاویا هاچبک نداره، فقط سدان لیفت بک و استیشن کومبی.
سیاوش
۱۷ بهمن ۱۳۹۵دوستان !!!!در اسب بخارعلی همایونی در بررسی هایما گفت این نوع گیربکس ها اتومات شش دنده را در هر صورت به گیر بکس های دو کلاچه یا Dual کلاچ ترجیح میدم کسی دلیلشو میدنه تا الان فکر می کردم بهترین گیربکس و لذت بخش ترین گیربکس همون دوکلاچه است چه ایرادی دارن به نظرتون ؟
امیرحسین
۱۷ بهمن ۱۳۹۵چراغ جلوش مثل بنز E نسل قبلیه البته تا قبل از 2014
اسماعیل
۱۷ بهمن ۱۳۹۵جلوش مثل بنزه ؟ مطمئنی ؟
گمونم ایران (نمیدونم کدوم شرکت) میخوان با اشکودا قرارداد ساخت بندند . کسی چیزی شنیده ؟