۲۰ دانشآموز ۱۷ و ۱۸ ساله از رشتههای مختلف وظیفه تبدیل یک دستگاه کاروک به نمونهای کانورتیبل را بر عهده داشتهاند. جزئیات این پروژه ویژه منتشر نشده اما تیزر منتشر شده نشان میدهد با یک خودروی عجیب دو درب طرف هستیم. با توجه به نمای عقب بلند این خودرو میتوان گفت احتمالاً کاروک روباز دارای سقف تاشونده ای خواهد بود که پشت صندلیها پنهان میشود.
هنوز مشخص نیست جنس سقف از پارچه خواهد بود یا فلز اما احتمال استفاده از سقف پارچهای بیشتر است. یکی از اسکچ های منتشر شده نشان میدهد طرح مطالعاتی کاروک کابریولت نه تنها فاقد دربهای عقب بوده بلکه صندلیهای عقب نیز فضای کافی برای نشستن افراد ندارند.
این اولین پروژه مطالعاتی اشکودا نیست که توسط دانشجویان خوشذوق انجام میشود زیرا قبلاً نیز ۴ خودروی منحصربهفرد معرفی شده بودند. اولین نمونه یک سیتی گوی دو نفره در سال ۲۰۱۴ بود و پس از آن نیز فابیای پیکاپ در سال ۲۰۱۵، رپید اسپیس بک کوپه در سال ۲۰۱۶ و سیتی گوی الکتریکی باگی نیز در سال ۲۰۱۷ معرفی شده بودند.
بهروزرسانی: اشکودا تصاویر بیشتری از کراس اوور کامپکت و روباز خود را منتشر کرد. جزئیات جدیدی نیز منتشر شدهاند که نشان میدهند این خودروی غیرمعمول به لطف جذبکنندههای شوک قرض گرفته شده از اوکتاویا RS ارتفاع کمتری دارد.
نیروبخش کاروک کابریولت پیشرانه ۱.۵ لیتری TSI آشنایی است که در خودروهای گروه فولکسواگن بکار رفته و باعث میشود این خودرو ظرف مدت ۸.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت و حداکثر سرعت ۲۰۴ کیلومتر در ساعت برسد. ما همچنین میدانیم این خودرو همان ابعاد و فاصله بین محوری نسخه عادی کاروک را داشته اما بخش عقبی تغییر کرده و سیستم اگزوز جدیدی نیز بکار رفته است. ستونهای A و B نیز اصلاح شده و دستگیرههای درب نیز از نوع نورانی هستند. سپرهای جدید به همراه پروژکتورهایی که لوگوی اشکودا را در شب نشان میدهند تکمیل کننده تغییرات هستند.
شاهین
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷دانش آموزانشون این پروژه هارو انجام میدن حالا شما حساب کن مهندساشون چیکارا میکنن!
عارف
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷تعریف پروژه کروکی کردن یک خودرو در ایران خودرو یا سایپا:
طراحی، بریدن سقف سمند یا تیبا:
بودجه: 100 میلیارد تومن
زمان اجرا: 4 سال
تعداد نیروی پروژه: 1420 نفر
محمد
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷عارف عزیز اینایی که نوشتی هزینههای ما واسه تغییر گرافیک چراغ جلو و عقبه فقط
بهراد
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷خوش به حالشون دختر و پسر کنار هم بدون تعصب
دارن روی ماشین کارمی کنن و ماشین جدید طراحی می کنن
ینی کارگاه مجهزی دارن که توش کار بکنن . موسسه ای هست که حمایتشون کنه
حتی محصول تولیدیشون هم حمایت میشه و ممکنه که تولید انبوه بشه!
میتونن باز هم پیشرفت بکنن. حساب کنین ببینین از کیا جلو ترن!
مهران
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷اشکودا مدرسه داره؟
#ali.m#
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷جالبه دانش اموزهای 17ساله این کارو میکنن.
واقعا خیلی ازشون عقب تریم.
همین امروز تو دانشگاه سر کارگاه باید یه موتور ماشینو میزدن ب برق تا کار کنه و ما مثلا یاد بگیریم .که تازه فهمیدن پیمانکار یادش رفته برق سه فاز بکشه واسه کارگاه .و نمیتونیم موتور رو راه بندازیم .
ما هم رفتیم هوا خوری .
ما کجاییم ،اونا کجا .
Stern des südens
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷لذت بردم از این کارشون
A.B
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷تو هنرستان ما هم یه پیکان بود بدنه نداشت فقط شاسی و موتور بود از رو همون بهشون یاد میدادن! کاتالیزور و اگزوزم نداشت هروقت روشنش میکردن صداش کل هنرستانو میگرفت روغن سوزیم داشت دانشگاهم یه پاترول بود و یه پژو 405 تازه دانشگاه آزاد بود کلیم پول میگرفت !!!