فولکسواگن هنوز نتوانسته یا نخواسته ظرفیتهای کامل اشکودا را همانند مدلهای سئات لئون کوپرا یا آئودی S3 و نسخههای خاص گلف GTI شکوفا کند؛ اما حالا نسخهی پرچمدار RS اوکتاویا را میتوان با قدرت ۲۴۵ اسب بخاری به دست آورد. با اینکه قدرت و عملکرد این خودرو نمیتواند با پسرعموهای خود برابری کند اما RS 245 دست و پا بسته هم نیست.
اگر بتوانید چشم خود را روی چراغهای جلوی عجیبوغریب و طراحی کمی سؤالبرانگیز ببندید، اسپورت ترین گونهی اوکتاویا در مقایسه با رقبا خودرویی با بهای نسبتاً ارزان و دارای پرفورمنسی برجسته خواهد بود. به این موارد میتوانید کابین جادار و محفظه صندوق بسیار جادار ۵۹۰ لیتری/۶۱۰ لیتری (برای نسخههای هاچبک و واگن) را اضافه کنید.
زیر کاپوت، پیشرانهی ۲ لیتری TSI آشنایی قرار گرفته که قدرت ۲۴۵ اسبی و گشتاور ۳۷۰ نیوتون متری دارد. بدین ترتیب شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خودرو تنها ۶.۶ ثانیه برای مدل هاچبک بوده و البته شتاب مدل واگن یکدهم ثانیه بیشتر است. صرفنظر از فرم بدنه، اوکتاویا RS 245 محدودیت سرعت الکترونیکی ۲۵۰ کیلومتر در ساعتی دارد.
این خودرو منحصراً بهصورت دیفرانسیل جلو عرضه شده اما دیفرانسیل لغزش محدود استاندارد برای فرستادن ۱۰۰ درصد قدرت به یکی از چرخهای جلو تعبیه شده است. این امر باعث کاهش کم فرمانی و افزایش پایداری خودرو در زمان عبور از پیچ میشود. خریداران میتوانند از بین گیربکس ۶ سرعته دستی استاندارد یا ۷ سرعته دو کلاچه اتوماتیک یکی را انتخاب کنند.
پهنای اکسل عقب ۳۰ میلیمتر افزایش یافته و سیستم تعلیق این بخش نیز از نوع مستقل میباشد. ارتفاع سواری این خودرو ۱۵ میلیمتر کمتر از مدلهای عادی بوده و با ۴ رنگ سفید، مشکی، خاکستری و قرمز عرضه میشود. این خودرو بهصورت استاندارد از رینگهای آلیاژی ۱۹ اینچی و تریم مشکی بهره می برد.
علیx76
۲۰ خرداد ۱۳۹۶چراغای جلوش یاد نسل قبلی E کلاس میندازه
اما اصلا جالب نشده بنظرم
قبلا خوشگلتر بود
amir8
۲۰ خرداد ۱۳۹۶من از این ماشینا ی اشکودا خیلی خوشم میاد
حس خوبی در محصولات این برند هست و تداعی گر یک برند با کیفیت و بی دردسر
طراحیشون هم به نظر من خیلی قشنگه
اکتاویا RS جزو ماشین های شهری مورد علاقه ی من هست