اشکودا

معرفی اشکودا اکتاویا RS جدید با موتورهای بنزینی و دیزلی قدرتمند

اوایل سال جاری اشکودا از اکتاویا RS iV پلاگین‌هیبریدی به‌عنوان اولین محصول RS الکتریکی‌شدهٔ خود رونمایی کرد و حالا این خودروساز اهل چک نسخه‌های سنتی بنزینی و دیزلی اکتاویا RS را هم معرفی کرده که مثل قبل در دو نسخهٔ سدان لیفت‌بک و استیشن ارائه می‌شوند. اکتاویا RS بنزینی هم مثل نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی خود ۲۴۵ اسب بخار قدرت دارد اما این قدرت در اینجا توسط یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربو تولید می‌شود. این موتور ۳۷۰ نیوتن متر هم گشتاور دارد که بین دورهای ۱۶۰۰ تا ۴۳۰۰ rpm ارائه می‌شود.

نیروی این موتور به‌صورت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی انتقال پیدا می‌کند اما یک نمونهٔ هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه هم برای آن قابل سفارش است. اکتاویا RS بنزینی در صورت تجهیز به گیربکس دوکلاچه ظرف ۶.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد که ۰.۶ ثانیه از اکتاویا RS iV پلاگین‌هیبریدی سریع‌تر است. حداکثر سرعت این مدل نیز به‌صورت الکترونیکی روی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

نسخهٔ دیزلی اکتاویا RS هم به یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربودیزل مجهز است که ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نسخهٔ دیزلی صرفاً با گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه عرضه می‌شود و تنها مدل اکتاویا RS است که امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد. اکتاویا RS دیزلی در صورت تجهیز به سامانهٔ چهارچرخ محرک ظرف ۶.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

صرف‌نظر از نوع پیشرانه، هر سه نسخهٔ اکتاویا RS به کیت بدنهٔ اسپرت مجهز هستند که اوایل امسال در مدل RS iV معرفی شد. این کیت شامل‌ سپرهای خاص RS، جلوپنجرهٔ مشکی‌رنگ، تریم مشکی در قسمت‌های مختلفی مثل قاب آینه‌های جانبی، چراغ‌های مه شکن LED اختصاصی، رینگ‌های ۱۸ اینچی آلیاژی مشکی‌رنگ و کالیپرهای ترمز قرمزرنگ می‌شود. چراغ‌های جلوی تمام LED ماتریکس هم که برای اولین بار در نسل چهارم اکتاویا معرفی شد نیز در نسخه‌های RS به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود.

کابین اکتاویا RS نیز تقریباً به‌طور کامل مشکی‌رنگ بوده و به‌صورت استاندارد از صندلی‌های اسپرت، غربیلک فرمان چرمی سه پره، تریم آلکانترا، دوخت قرمزرنگ و نوارهای تزئینی با نمای خاص RS برخوردار است. صفحه آمپر دیجیتالی و نمایشگر بزرگ‌تر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی هردو با گرافیک مخصوص RS هم از دیگر تجهیزات استاندارد این نسخهٔ اسپرت هستند.

تمام مدل‌های اکتاویا RS به سیستم فرمان پیشرفته و تعلیق اسپرت با طراحی چند اتصالی در عقب مجهز هستند که ارتفاع خودرو از سطح زمین را ۱۵ میلی‌متر کمتر کرده است. علاوه بر این، برای این ماشین سیستم تعلیق تطبیقی کنترل پویای شاسی هم به‌عنوان یک آپشن قابل سفارش خواهد بود درحالی‌که نسخهٔ بنزینی آن دیفرانسیل لغزش محدود با کلاچ چندصفحه‌ای را هم ارائه می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. ایمان جباری

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    برندهایی مثل اشکودا جاشون تو ایران به شدت خالیه
    آئودی و BMW و مرسدس بنز نخواستیم آقایون
    حداقل اینها رو وارد کنید خدا لعنتتون کنه

  2. ایلیاا

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (103 ديدگاه)

    آقا نمیشه اینو بیارن ایران بدن 40 ملیو به ما؟
    خدایی ما هم میخوایم چند سال زندگی کنیم،

  3. رامین

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (919 ديدگاه)

    خداییش ماشین خوبی زدن. از برندای آندرریتد هست واقعا.

    1. مانی

      ۱۵ تیر ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      منظورش اینه که از برند‌هایی‌ هست که خوبه
      منتها دست کم گرفته شده،خوب فارسی‌ بنویس ما هم بفهمیم

      1. رامین

        ۱۵ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (919 ديدگاه)

        داداش الان به کی توضیح دادی ؟؟؟ بعدم این کلمه دیگه خیلی رایج شده.

      2. دانیال

        ۱۵ تیر ۱۳۹۹
        سوابق: (148 ديدگاه)

        اونجوری با کلاس تره لابد

        موافقم 2
        مخالفم 1
  4. GTR.SPEED

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (177 ديدگاه)

    سلام اشکودا اکتاویا RS ظاهر اسپرتی داره چراغ های عقبش جذابه

  5. AMIR-REZA

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (333 ديدگاه)

    اونا اکتاویا آر اس دارن ما هم کوییک آر اس ??

  6. ارشیاsvj

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    اخجون!!!دو دیفرانسیله???
    ?????

  7. امینMAF

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (344 ديدگاه)

    بنظر من نسخه استیشن به این نمیاد
    نسخه ار اس استیشنو دیگه نباید میزدن
    ولی در هر صورت واقعا ماشین خوبو خوشگلو باکیفیتی شده
    پشتشم انصافن خوب دراومده

  8. Hadi

    ۱۴ تیر ۱۳۹۹
    سوابق: (2200 ديدگاه)

    خیلی خوب و با ابهته…
    توی کلاس خودش واقعاً گزینه جذابی هستش ?

  9. کیانوش

    ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (826 ديدگاه)

    واقعا نمیدونم چرا بازار واگن هارو بیخیال شده و کراس اور ها اینقدر محبوب شدن چه دلیل منطقی هست که ادم ی استیشن واگن به این زیبایی و کاربردی بودن و البته سواری در حد سدان ها رو ول کنه و بره ی کراس اور بگیره که تو جاده به اندازه استیشن ها و سدان ها خوب نیست و تو افرود هم مزیتی نداره نسبت به سدان ها حقیقتا اینکه ده سالنت ارتفاع بیشتری داره از زمین دلیل نمیشه که افرودر بهتری باشه اگ به ارتفاع از زمین باشه پس پژو مارس خودمون باید در حد رنجرور تو افرود خوب باشه چون ارتفاعش حداقل بیست سانت هستش فکر کنم پارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا