سرانجام اشکودا رسماً پردهها را از روی هاچبک کاملاً جدید خود بنام اسکالا کنار زده است. این خودرو که در اصل نسخهٔ تولیدی کانسپت ویژن RS محسوب میشود، جایگزینی برای مدل راپید خواهد بود. اسکالا با طراحی متحول شده، جاهطلبی اشکودا را نشان میدهد. البته اسکالا صرفاً جایگزین غیرمستقیمی برای راپید نیست بلکه اولین حضور واقعی اشکودا در سگمنت بسیار رقابتی C هم محسوب میشود. همچنین این هاچبک جدید اولین محصول اشکودا است که بر روی پلتفرم MQB A0 گروه فولکسواگن ساخته شده است.
اسکالا هاچبکی تقریباً بهاندازهٔ فولکسواگن گلف بوده و با ۴.۳۶ متر طول و ۱.۷۹ متر عرض، کمی باریکتر اما کشیدهتر از همتای آلمانی خود است؛ همچنین فاصلهٔ محوری ۲.۶۵ متری هاچبک جدید اشکودا نیز حدود یک سانتیمتر از گلف بیشتر است. به همین دلیل، ابعاد داخلی اسکالا مشابه مدل بزرگتر اکتاویا بوده و همچنین بزرگترین صندوق بار این کلاس را هم ارائه میکند. صندوق بار این خودرو در حالت عادی ظرفیت برابر با ۴۶۷ لیتر دارد که در صورت خواباندن صندلیهای عقب این عدد به ۱۴۱۰ لیتر افزایش پیدا میکند.
اسکالا اولین محصول با زبان طراحی جدید اشکودا است که بعداً در محصولات آینده هم مورداستفاده قرار خواهد گرفت. این خودرو همچنین دقیقاً مثل آئودی A3 اسپرتبک، بین یک هاچبک پنجدر سنتی و یک استیشن قرار میگیرد. ازجملهٔ ویژگیهای ظاهری برجستهٔ اسکالا نیز میتوان به چراغهای جلوی مثلثی LED، پنجرههای جانبی سوم و شیشهٔ کشیدهٔ عقب اشاره کرد که با چراغهای عقب ترکیب شده است.
در داخل اسکالا نیز اشکودا رویکرد کاملاً جدیدی را در پیش گرفته است. در اینجا داشبوردی با خطوط صاف دیده میشود که صفحهنمایشهایی در اندازههای مختلف از ۶.۵ تا ۹.۵ اینچی در میانهٔ آن قرار میگیرد. علاوه بر این، یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲ اینچی بنام کابین مجازی هم قابل سفارش است که با نسل سوم سیستم اطلاعاتی-سرگرمی MIB کار میکند.
در اسکالا امکان بهروزرسانی نرمافزار سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و نقشهها از طریق سرویسهای آنلاین موبایل بنام Skoda Connect وجود خواهد داشت. این سیستم همچنین امکان قفل یا باز کردن درهای خودرو را از طریق گوشی هوشمند تلفن همراه فراهم میکند. در کابین این هاچبک جدید نیز از متریال نرم و باکیفیت استفاده شده و نورپردازی LED در دو رنگ مختلف هم برای آن در نظر گرفته شده است.
اشکودا برای اسکالا پنج پیشرانهٔ بنزینی، دیزلی و گازسوز توربوشارژ مختلف را در نظر گرفته است. پیشرانهٔ بنزینی پایهٔ این خودرو از نوع ۱ لیتری سه سیلندر با ۹۵ اسب بخار قدرت است درحالیکه نسخهٔ ۱۱۵ اسب بخاری همین موتور هم قابل سفارش است. در صدر لیست موتورهای بنزینی اسکالا هم یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری چهار سیلندر با ۱۵۰ اسب بخار قدرت قرار گرفته است.
برای کسانی که به موتورهای دیزلی علاقه دارند اشکودا یک پیشرانهٔ ۱.۶ لیتری چهار سیلندر با ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور را در نظر گرفته است؛ و نهایتاً یک پیشرانهٔ ۱ لیتری G-Tec با ۹۰ اسب بخار قدرت هم برای اسکالا قابل سفارش است که با گاز طبیعی یا همان CNG کار میکند. برای انتقال قدرت موتورها نیز گیربکسهای مختلف پنج و شش سرعتهٔ دستی و هفت سرعتهٔ دوکلاچه ارائه میشود. برای این خودرو امکان سفارش سیستم کنترل شاسی اسپرت هم وجود دارد که حالات رانندگی معمولی و اسپرت را ارائه میکند.
اسکالا بهصورت استاندارد به سیستمهای ایمنی حفظ حرکت میان خطوط و سیستم پایش جلو با ترمز شهری اضطراری مجهز است درحالیکه تجهیزات کمکرانندهای مثل کروز کنترل تطبیقی و کمک پارک هم برای آن قابل سفارش خواهد بود. هاچبک کاملاً جدید اشکودا اسکالا از نیمهٔ اول سال ۲۰۱۹ راهی نمایندگیهای فروش در اروپا خواهد شد.
فرامرز
۱۶ آذر ۱۳۹۷طول فولکس گلف ۴.۲۶ متر هست که ۱۰ سانت از این کوچیکتره. علت جادارتر بودن صندوق اشکودا (تقریباْ ۹۰ لیتر) هم همینه
محمد
۱۶ آذر ۱۳۹۷مطمئنید اسمش اسکالا هست؟؟؟
مگه میشه اسم ۲ ماشین از ۲ تا برند مختلف یکی باشه؟؟؟
مگه کپی رایت نیست؟؟؟
رنو اسکالا —— اشکودا اسکالا
حتی حروف نوشتنشون هم یکیه
farhad
۱۶ آذر ۱۳۹۷رنو ماشینی به اسم اسکالا نداره فقط در بازار ایران مگان هاچبک رو برای عدم تداخل فروش بین نگین خودرو و پارس خودرو به این اسم می فروخت این ماشین همه جای دنیا به اسم مگان فروخته میشه.
emad1990
۱۷ آذر ۱۳۹۷اشکودا برند خیلی خوبیه.جاش تو ایران با قیمت غیر فضایی خالیه