اشکودا تقریباً پنج سال پس از عرضهٔ کراساوور کودیاک به بازار، حالا بهروزرسانی میاندورهای آنرا انجام داده است. کودیاک مدل ۲۰۲۱ ظاهر بروز شدهای را با جدیدترین تکنولوژیهای اشکودا همراه کرده است. جلوپنجرهٔ عمودیتر، چراغهای جلوی باریکتر با امکان سفارش تکنولوژی LED ماتریکس، طراحی جدید مه شکنهای جلو، بازطراحی سپرهای جلو و عقب، دیفیوزر جدید، تغییراتی جزئی در چراغهای عقب و نوشتهٔ بزرگ SKODA در میانهٔ درب صندوق از تغییرات بیرونی این خودرو هستند درحالیکه حالا امکان سفارش رینگهای بزرگ ۲۰ اینچی هم برای آن وجود خواهد داشت.
در داخل خودرو، پانل داشبورد تقریباً بدون تغییر باقی مانده اما نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی که بهصورت استاندارد ۸ اینچی است، بروز شده و یک صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰.۲۵ اینچی هم آنرا همراهی میکند. همچنین برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی یک نمایشگر بزرگتر ۹.۲ اینچی هم قابل سفارش خواهد بود. در همین حال، برای کودیاک مدل ۲۰۲۱ یک غربیلک فرمان دو پرهٔ جدید در نظر گرفته شده درحالیکه مدلهای SportLine و RS از غربیلک فرمان سه پره با طراحی جدیدی بهرهمند شدهاند.
بهبود نورپردازی داخلی، تریمهای تزئینی جدید، دوخت متضاد و صندلیهای جدید با گرمکن، تهویه و ماساژور هم از دیگر بهروزرسانیهای داخلی این کراساوور میان سایز هستند. این خودرو برای مدل ۲۰۲۱ به رادیوی دیجیتالی، قابلیت ادغام گوشیهای هوشمند و قابلیتهای کنترل از راه دور هم مجهز شده است. کابین کودیاک یکی از جادارترینها در این سگمنت محسوب میشود و میتواند تا هفت نفر را در خود جای دهد.
پیشرانهٔ پایهٔ کودیاک مدل ۲۰۲۱ یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزینی با ۱۵۰ اسب بخار قدرت است که در کنار یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی قرار میگیرد تا نیروی آنرا به چرخهای جلو منتقل کند؛ اما کسانی که خواهان قدرت بیشتری هستند میتوانند سراغ موتورهای ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی ۱۹۰ اسب بخاری یا ۲ لیتری دیزلی با دو سطح قدرت ۱۵۰ و ۲۰۰ اسب بخار بروند. این موتورهای ۲ لیتری همگی بهصورت استاندارد به گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه متصل هستند و بهجز نسخهٔ دیزلی ۱۵۰ اسب بخاری که سامانهٔ چهارچرخ محرک برای آن قابل سفارش است، دو نسخهٔ دیگر بهصورت استاندارد از این سیستم بهره میبرند.
پرچمدار خانوادهٔ کودیاک یعنی نسخهٔ اسپرت RS تغییر مهمی را تجربه کرده زیرا بجای پیشرانهٔ بایتوربودیزل قبلی حالا به یک موتور ۲ لیتری بنزینی توربو مجهز شده که ۲۴۵ اسب بخار قدرت تولید میکند. اشکودا طی ماههای آینده پذیرش سفارشات خرید برای کودیاک فیسلیفت را آغاز خواهد کرد. این خودرو در بریتانیا از ماه جولای به بازار عرضه خواهد شد.
زیزیگولو
۲۵ فروردین ۱۴۰۰فقط میشه گفت : دستای مهندس ها و کار آفرینایی که با تکنولوژی جادو میکنن??
Ramin
۲۵ فروردین ۱۴۰۰1.5 لیتری توربو 150 اسب ؟
ملاحظه کردید که موتور 1.5 لیتری چینی ها خیلی قدرتمنده…
دوستان به موتور چینی ایراد میگیرن. آلمان هم از این موتور های میزنه ولی قدرت کمتر.
قدرتمند ترین موتور های 1.5 لیتری چینی که دیدم یکیش برای uni t هست که 180 اسبه. یکی هم موتور 1.5 لیتری توربو 3 سیلندر ( 3 سیلندر ) جیلی هست که 175 اسب قدرت داره. بقیه هم بین 150 الی 170 هستن.
فیلا که چینی ها موتور های 1.5 لیتری ساخت خودشون قدرت بیشتری نسبت به 1.5 لیتری آلمانی ها داره.
محض اطلاع بدونید geely و changan موتور های خودشونو میسازن.
متاسفانه الان حسودان میان دیس میدن. ولی فیلا موتور 1.5 لیتری توربو چین قدرت بیتشری داره.
حالا موتور 2 لیتری توربو 190 اسب ؟؟ ?????? خسته نشه اشکودا
به خدا چینی ها برن اروپا بازار رو در اختیار خودشون میگیرن… هم کیفیت بالا . قدرت بالا. ایمنی بالا. آپشن های بالا. گارانتی هم بالاس.
.
حالا بعضی ها میان این داستان رو کتمان میکنن و انکارش میکنن.
هر چقدر میخواهید دیس بدید ولی فیلا که چینی ها در هر لحاظ بهتر از اشکودا سئات رنو پژو و… هستن. چه قدرت. چه کیفیت. چه آپشن.
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس….
محمد مختاری آذر
۲۵ فروردین ۱۴۰۰ببین کونیگزگ با موتور 3 سیلندر 2 لیتر تویین توربو 600 اسب بخار تولید می کنه پس نگو چینی ها خوبن
بی ام و با موتور 4 سیلندر 2 لیتر 258 اسب بخار تولید می کنه
ایران
۲۵ فروردین ۱۴۰۰همینو بگو از اروپایی بدش میاد میخواد بگه چینیا بهترن این نظر شخصی و باید بهش احترام گذاشت ولی اشتباه
Aryan kia
۲۵ فروردین ۱۴۰۰لنسر ایوو هم از موتور ۴ سیلندر ۲ لیتر ۴۰۰ اسب کشید بیرون
آقای رامین همه چیز قدرت نیست اگر آلمانی ها نخواستن از این موتور بیشتر بکشن حتما صلاح بوده و استهلاک ماشین زیاد میشده اما چین به این چیزا فک نمیکنه
mahan
۲۵ فروردین ۱۴۰۰مهندس رامین به عل کمتر کردن حساسیت قدرت بیشتری نکشیدند وگرنه این شرکت تحت سلطه فولکس واگن هست و بخواد بهترین و قدرمتند ترین توربو هارو میسازه ولی اولویت این خودرو دوام فنی بالا توی سرق اروپاست مثل بقیه داچیا های دیگه
Nima RST
۲۵ فروردین ۱۴۰۰شما درکی از کوالیتی نداری وگرنه ماشین چینی هزار اسب بخارم از موتور دو لیتری بگیره بخاطر کوالیتیش هنوز آشغاله
حسین دهمرد
۲۵ فروردین ۱۴۰۰آره حسودای پلاستیکی اه اه.
چین کلا یه موتور داره که اونم نقشه هاشو از میتسو خریده البته عیبی نداره اتفاقا همکاری و کمک گرفتن خیلی ام خوبه حتی یه قالب پنیر میخری وقتی پولشو دادی دیگه مال توعه ولی دیگه قیافه گرفتن و اینهمه تعریف و تمجید نداره. حالا گاو مال یکی دیگس شیر از جای دیگه اومده تو قیافه میگیری؟
david
۲۶ فروردین ۱۴۰۰کیفیت و دوام هم موئلفه های مهمی هستن که باید توجه کرد بهشون
شاعر
۲۵ فروردین ۱۴۰۰طراحیش منو یاد طرح “شاسی بلند گنو” انداخت
این طرح پرابهت رو یه طراح در اختیار ایران خودرو قرار داد و از اونجایی که مدیران دولتی نه دلشون برای صنعت کشور میسوزه و نه دوس دارن خودشون رو به زحمت بندازن این طرح هیچوقت جدی گرفته نشد.
طرحش شبیه همین اشکودا بود البته با جلو پنجره بزرگتر
واقعا متاسفم تو کشوری هستم که صنعتش افتاده دست یه عده که فقط فکر رانت و پرکردن جیب خودشونن
AMIR-REZA
۲۵ فروردین ۱۴۰۰??کاملا موافقم
ولی یه نکته ای هم وجود داره که ایران خودرو پلت فرمشو نداشت که همچین ماشینی بسازه
شاعر
۲۵ فروردین ۱۴۰۰درست میگید آقای AMIR-REZA
پلتفرمش رو نداشت ولی وقتی سدان پیتون رو بر مبنای پلتفرم سمند طراحی کردند بازم شاهد این بودیم که ایرانخودرو منفعل عمل کرد و حاضر نشد پیتون رو با اون ظاهر جذاب تولید کنه
Hadi
۲۵ فروردین ۱۴۰۰اشکودا خیلی برند خوبیه و پتانسیل بالایی داره ولی زیر فولکس واگن محو شده ی جورایی…
همه محصولات اشکودا چه از نظر طراحی مشخصات و امکانات خیلی کاملن و خوب ولی کمتر توجهی بهشون میشه…
مثل همین کودیاک که عالیه…
کاش اشکودا اوکتاویا بیاد ایران……
mahan
۲۵ فروردین ۱۴۰۰دلم برای اشکودا میسوزه یک برند با پتانسیل بالا که کیفیت و طراحی خیلی خوبی داره و میتونه بهتر باشه اما به خاطر سیاست فولس واگن اجازه رشد بیشتر نمیده بهش البته اینم هست که بودجه خرید توی بلوک شرق محدوده و به نسبت متوسطه ولی خب میتونه به کشور های دیگه بفرسته.بنظرم خاورمیانه و هند و … میتونه زمین خوبی برای بازی اشکودا باشه.بیشتر حس می کنم پرنده ای هست که تو قفس گیر کرده
Rman
۲۵ فروردین ۱۴۰۰چه ماشین مظلومی هستی!!!!!
الان 35 دقیقه از پستت گذشته اما هنوز هیچ کسی برات کامنت نگذاشته … ???
من یه پیشنهاد دارم. تو بعضی فروم ها یا سایت های شبیه پدال (مخصوصا سایت های فیلم) دیدم که بچه های ثابت یه پست قدیمی رو انتخاب می کنن. میرن اونجا با هم بیشتر آشنا میشن. یه چیزی مثل صندلی داغ. یعنی بچه ها یه سوالاتی در مورد سلیقه یا تحصیلات یا علایق یا … از یه کاربری که انتخاب کردن می پرسن و اونم جواب میده.
مثلا من خودم دوست دارم با بعضی ها بیشتر اشنا بشم. مثلا همین آقا شاهین تحریریه. آقای دهقان که مطلب گذاشتن. آقای آرین و …
Rman
۲۵ فروردین ۱۴۰۰نامردها منتظر بودین من شروع به تایپ کنم بعد یهو مطالب تون رو پست کنین؟
?????
بردیا
۲۵ فروردین ۱۴۰۰کلا از طراحی اشکودا خوشم نمیاد
زبان طراحیش رو دوست ندارم سلیقست دیگه دست خودم نیست :)
یوسف
۲۵ فروردین ۱۴۰۰تو میانه متن یه عکس هست که تمامی شاسی بلندهای اشکودا از گذشته تا کنون رو نشون میده. اولین خودرو از سمت چپ (زرد رنگ) مدلی به نام Trekka هستش که داستان جالبی داره.
Trekka در واقع جزو ساخته های اشکودا نیست. این خودرو در نیوزیلند طراحی و تولید شد و در تنها خودرویی هست که تا کنون کاملا در نیوزیلند توسعه پیدا کرده و تولید شده. این خودرو از پیشرانه نسل نخست اکتاویا بهره میبرد که از چکسلواکی به نیوزیلند وارد می شد. بسیار ارزان بود و با وجود اینکه توان آفرود لندروور رو نداشت بسیار کاری و جان سخت بود. در تیراژ محدودی به استرالیا هم صادر شد و حتی در جنگ ویتنام هم حضور پیدا کرد.
سگ سرابی
۲۵ فروردین ۱۴۰۰تشکر و خسته نباشید به آقای امیر دهقان