هیجان ساخت پیکاپ تراک ها به اشکودا نیز سرایت کرده و پس از معرفی شاسیبلند جدید کودیاک در اوایل سال جاری این شرکت ظاهراً در نظر دارد که خودروی کاربردی دیگری را به سبد محصولات خود اضافه کند.
عضو هیئتمدیرهی این برند در خلال نمایشگاه خودروی پاریس و در مصاحبه با موتورینگ تایید کرده که اشکودا نیم نگاهی به پیکاپ تراکها داشته اما این موضوع ضرورتاً به معنی تولید اینگونه خودرو در آینده نیست.
همینالان اگر ما استراتژی جدیدی را در پیش بگیریم میتوانیم دربارهی آن فکر کنیم. البته که ما میتوانیم دربارهی همهچیز فکر کنیم اما در نهایت باید امکان انجام و سودمندی آن را در نظر بگیریم. سؤال این است که ما تا چه اندازه میتوانیم اشکودا را توسعه دهیم. اگر بتوانیم طیف محصولات خود را زیاد بکنیم، چرا این کار را نکنیم.
درحالیکه بازار اروپا میتواند نقطهی روشنی برای عرضهی یک پیکاپ تراک باشد و رقیبی بالقوه برای رنو آلاسکان محسوب شود اما آمریکای شمالی که خواهان بیشتری برای این نوع خودروها دارد میتواند یک حالت تهدید برای اشکودا به حساب آید:
در ایالاتمتحده تولیدکنندههای محلی محافظت میشوند و برندهای خارجی زیادی تلاش دارند تا وارد این بازار شوند اما عموماً شکست میخورند. ما باید همهچیز را برای برند کوچکی چون اشکودا تحلیل کنیم و این برای ورود به هر بازار بزرگی لازم است.
برای ورود چنین پیکاپ تراکی به بازار فولکسواگن آماروک میتواند به عنوان خودروی پایه در نظر گرفته شود، درست همانند نیسان ناوارا که زمینهساز ساخت رنو آلاسکان و پیکاپ آینده ی مرسدس بنز GLT بوده است.
جدای از پیکاپ تراک اشکودا، این کمپانی اهل جمهوری چک در نظر دارد که ونی تجاری را نیز عرضه کند اما اوضاع دقیقاً همانند قبل است:همانطوری که گفتم، هماکنون ما در حال فکر در مورد این موضوع هستیم اما تصمیم دراینباره گرفته نشده است. هنوز برای صحبت دربارهی آن خودرو زود است. باید اوضاع را تحلیل کنیم.
منبع: motoring
سینا
۱۸ مهر ۱۳۹۵بعید میدونم در آمریکا موفق بشه… با این حال ماشین خوبی بنظر میاد . در آمریکا پیکاپ ها با شرایط عالی بفروش میرسن و برای نوجوانان هم پیکاپ های دست دوم قیمت چندانی ندارند.پس احتمالا قشر جوان هم ترغیب به خرید اشکودا نمی شوند حتی اگر با شرایط ویژه ای به فروش برسه. من فکر میکنم بدرد شرق اروپا بخوره…
البته صحبتی ازحضورش در خاورمیانه نشده اما بازار خاورمیانه هم از پیکاپ تویوتا اشباعه
کامیاب
۱۹ مهر ۱۳۹۵اگر قرار هست که اشکودا بیاد ایران،کاش تولید اینم قطعی بشه،یکم از دست وانتای داخلی راحت شیم
(ali (CHEVY NOVA
۱۸ مهر ۱۳۹۵(در ایالاتمتحده تولیدکنندههای محلی محافظت میشوند و برندهای خارجی زیادی تلاش دارند تا وارد این بازار شوند اما عموماً شکست میخورند. ما باید همهچیز را برای برند کوچکی چون اشکودا تحلیل کنیم و این برای ورود به هر بازار بزرگی لازم است.)
این حرف مدیر خو د کمپانی هست که مهمه
وانت خوبی هست اما نه برا بازار امریکا
وانت های امریکایی در اون بازار بیشتر از 60 سال هست دیگه جا افتادن و نمیشه به اون حوضه نفوذ کرد
امار فروش سالانه وانت های امریکایی رو ببینید تا به حرفم برسید
فورد سری اف 38 ساله مقام 1 رو داره و سالی 750000 وانت میفروشه
شورولت و جی ام سی روی هم سالی 650000 وانت میفروشن و مقام 2 رو دارن
دوج رم هم سالی 400000 وانت میفروشه و مقام 3 رو داره
این 4 ماشین رتبه 1 تا 4 رو تو فروش در امریکا دارن
تویوتا و نیسان هم رتبه های پایین تر رو دارن
شاعر میگه
کار هر کس نیست وانت ساختن امریکایی میخواهد و امریکایی ساز کهن
احمد باقری
۱۹ مهر ۱۳۹۵ماشین خوبیه.