اشکودا

19 محصول جدید اشکودا در 2 سال آینده!

اشکودا در کنفرانس خبری سالانه خود برنامه‌های مهم برای عرضه ۱۹ خودروی جدید تا پایان سال ۲۰۲۰ را اعلام کرده است.


این خودروساز اهل جمهوری چک اطلاعات زیادی را دراین‌باره منتشر نکرده اما تأیید کرده یکی از این خودروها نسخه تولیدی کانسپت ویژن X خواهد بود که اخیراً در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ رونمایی شده بود. این خودرو در سال ۲۰۱۹ و به همراه خودروهای دوستدار محیط زیستی همچون سیتی گوی الکتریکی و ساپرب پلاگین هیبرید رونمایی خواهد شد.


یک سال بعدتر نیز شاهد معرفی نسخه تولیدی کانسپت ویژن E خواهیم بود. این خودرو دارای قوای محرکه باتری الکتریکی خواهد بود و زیرساخت آن پلتفرم MQB می‌باشد. این معماری در خودروهایی همچون فولکس‌واگن ID Buzz و ID Crozz نیز بکار رفته است.


اشکودا در تلاش است تا سال ۲۰۲۵ در مجموع ۱۰ خودروی الکتریکی شده را به بازار عرضه کند. این خودروساز برای تحقق هدف خود در ۵ سال آینده حدود ۲ میلیارد یورو را صرف سرمایه‌گذاری در سرویس‌های حمل‌ونقل جدید و الکتریکی خواهد کرد.

اشکودا ساپرب پلاگین هیبریدی
اما چکی‌ها جدای از صحبت درباره محصولات آینده خود گفته‌اند که سال ۲۰۱۷ موفق‌ترین سال تاریخ کمپانی بوده زیرا فروش اشکودا به ۱۲۰۰۵۰۰ دستگاه رسیده و سود عملیاتی نیز با رکوردشکنی به ۱.۶ میلیارد یورو رسیده است. یکی از اعضای هیئت‌مدیره اشکودا که مسئول بخش مالی و آی تی می‌باشد گفته رسیدن به چنین دستاوردهایی نتیجه به‌کارگیری موفقیت‌آمیز استراتژی تولید شاسی بلندها و صرفه‌جویی‌های هزینه‌ای می‌باشد.

skoda-kodiaq


درحالی‌که کراس اوورهای کودیاک و کاروک طرفداران زیادی را بین مشتریان پیدا کرده‌اند اما این اوکتاویاست که پرفروش‌ترین محصول اشکودا در سال ۲۰۱۷ بوده است. چین بزرگ‌ترین بازار این برند بوده و ۳۲۵ هزار دستگاه خودرو به مشتریان چینی فروخته شده است. پس از چین نیز آلمان با فروش ۱۷۳ هزار دستگاهی، جمهوری چک با فروش ۹۵ هزار دستگاهی و بریتانیا با فروش ۸۰۱۰۰ دستگاهی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

اشکودا اکتاویا
اشکودا در اولین سال کامل توانسته حدود ۱۰۰ هزار دستگاه از شاسی‌بلند کودیاک را بفروشد. کاروک نیز محبوب بوده و در اولین ماه سال پیش فروش ۶۵۰۰ دستگاهی را ثبت کرده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. Just bentley continental

    ۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (571 ديدگاه)

    جنگه مگه داداش??

  2. Rezalp

    ۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (5344 ديدگاه)

    خدایا همه دارن پیشرفت می کنن
    چرا باید بخت ما اینقدر سیاه باشه

  3. me84

    ۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1768 ديدگاه)

    .
    چقدر هم ماشیناش خوشگلن لامصب.
    عکس آخری رو نگاه کنید. یه برند ارزونه.

  4. حمید

    ۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1717 ديدگاه)

    کاش ماموت علاوه بر فولکس این رو هم وارد می‌کرد
    قیمتش بهتره

  5. sina

    ۵ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (2658 ديدگاه)

    بنظر من فولکس باید از بین اسکودا و سئات، سئات رو و از بین مان و اسکانیا، مان رو بفروشه و هزینه هاش رو صرف توسعه محصوالات الکترونیکی و قوی کردن شرکت مادر کنه.
    یکم زشته که فولکس خودش تو بعضی امار فروش از زیر شاخه هاش عقب تره.

    1. پارسا

      ۵ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (141 ديدگاه)

      اصلا متوجه نشدم ?
      حالا مگه فولکس واگن به مشکل مالی خورده؟
      اینجوری بخوایم حساب کنیم بین لامبو و بوگاتی یا بنتلی و پورشه یا…. باید یکیو بفروشه -__-
      بیخیال داداش خیلی دستشون بازتر از این حرفاس واسه الکتریکی سازی
      اتفاقا به نظر من داشتن این همه برند واسش بهترین ابزار الکتریکی سازیه ، شما فکر کن این همه برند غول هر کدوم تو یه سبک یا تو یه بازار میشن بازوای الکتریکی سازی فولکس ، چی از این بهتر؟

      1. sina

        ۵ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (2658 ديدگاه)

        پارسا جان
        اول اینکه اره فولکس بعد از جریمه 14 میلیارد دلاری دیزل گیت به مشکل مالی خورده و الان هم تمام تلاششو داره میکنه ک بدون فروش زیر شاخه هاش (بیشتر بحث فروش دوکاتی مطرحه) بتونه دیزل گیت رو رد کنه که البت عالی کار کرده تا الان انصافا.
        مقایسه ای که با لانبو و پورش کردی مع الغارق هست زیرا من دو تا از زیر شاخه های کم اهمیت تر رو گفتم که مشابه شون رو داره حود فولکس.
        چرا داشتن این همه زیرشاخه بهترین ابزار برای الکتریکی سازی هست؟ من درست متوجه نشدم منظورت رو.
        بحث من اینه که فولکس در مقایسه با رقیب اصلی خودش یعنی تویوتا تمرکزی کمتری رو هیبرید ها و الکتریکی ها داشته و بجاش دیزل ها رو توسعه داده، حالا که این رخداد پیش اومده چه بسا که نیازه با سرعت بیشتر ب سمت الکتریکی شدن پیس بره.
        در مورد سئات هم سالی حدود چهارصد هزارتا فروش داره و من معتقدم اگه به جای اون روی همین اسکودا و فولکس سرمایه گذاری کنه قطعا نتایجش بهتر خواهد بود.

    2. پارسا

      ۵ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (141 ديدگاه)

      اینم بگم که بازار هدف سئات و اشکودا کلا فرق میکنه ، فروختن هرکدوم یعنی از دست دادن یه باز مهم و در نتیجه ضرر خالص

  6. ماهموت

    ۴ خرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1 ديدگاه)

    صد برابر بهتر از ماشینای فرانسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا