پس از انتشار تیزرهای متعدد، اشکودا سرانجام رسماً از سدان جدید اسلاویا پردهبرداری کرده است. این یک سدان سگمنت B است که برای بازار هند طراحی شده تا پس از کراساوور کوشاک، دومین محصول اشکودا برای تصرف بازار خودروی این کشور پرجمعیت آسیایی باشد. مثل کوشاک، این سدان جدید هم بر اساس پلتفرم MQB-A0-IN ساخته شده که توسط اشکودا برای هند توسعه داده شده است.
اسلاویا ۴,۵۴۱ میلیمتر طول، ۱,۷۵۲ میلیمتر عرض و ۱,۴۸۷ میلیمتر ارتفاع داشته و فاصلهٔ محوری آن برابر با ۲,۶۵۱ میلیمتر است که این یعنی ابعاد آن تقریباً هماندازهٔ سدان راپید است. این سدان جدید در ظاهر از زبان طراحی معمولی اشکودا پیروی میکند و استایل کلی آن به همان فرم سنتی سدانهای سه جعبهای اما با سقف کوپه مانند شبیه است؛ بنابراین در ظاهر این خودرو میتوان ویژگیهایی از سدانهای بزرگتر اکتاویا و ساپرب را مشاهده کرد.
در جلوی خودرو چراغهای تمام LED الهام گرفته از فابیا، جلوپنجرهٔ ششضلعی بزرگ و مجموعهٔ پیچیدهای از ورودیهای هوا روی سپر دیده میشوند درحالیکه چراغهای L شکل LED کریستالی و خروجی هوای تزئینی روی سپر هم از ویژگیهای بخش عقبی خودرو هستند. اسلاویا در سه تیپ اکتیو، آمبیشن و استایل با پنج رنگ بیرونی مختلف و رینگهایی حداکثر ۱۶ اینچی به بازار عرضه میشود.
در داخل خودرو، داشبورد تا حد زیادی از مدل سابکامپکت فابیا اما با متریال لوکس کمتر گرفته شده و برخی قطعات هم از فولکسواگن پولو قرض گرفته شدهاند. کیفیت، تکنولوژی و طراحی اسلاویا نسبت به محصولات قبلی اشکودا در این کلاس بسیار بهبود پیدا کرده درحالیکه کارایی خودرو همچنان حفظ شده است. کابین این سدان جدید کاملاً جادار بوده و فضای کافی برای سرنشینان عقب را همراه با ۵۲۰ لیتر فضای بار ارائه میکند.
روی داشبورد خودرو یک نمایشگر ۱۰ اینچی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی به همراه یک نمایشگر ۸ اینچی بهعنوان صفحه آمپر دیجیتالی جای گرفتهاند و غربیلک فرمان دو پرهٔ آشنای اشکودا هم در اینجا به چشم میخورد. تجهیزات اسلاویا هم شامل تهویهٔ صندلیهای جلو، ورود بدون کلید، سانروف سفارشی، پد شارژر بیسیم، پورتهای USB-C برای سرنشینان عقب، نگهدارندههای لیوان عقب، جیب برای گوشیهای هوشمند، قلابهای آویزان کردن لباس و محفظههای فراوانی برای قرار دادن اشیاء میشود. از لحاظ ایمنی هم این خودرو به شش ایربگ و سیستمهای کمکرانندهٔ پایهای مثل کنترل شروع حرکت در سربالاییها مجهز شده است.
برای پیشرانه، خریداران هندی میتوانند از بین یک موتور ۱ لیتری سه سیلندر توربوشارژ بنزینی با ۱۱۵ اسب بخار قدرت یا نمونهٔ قویتر ۱.۵ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۵۰ اسب بخار قدرت یکی را انتخاب کنند. انتقال نیروی موتور ضعیفتر توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا شش سرعتهٔ اتوماتیک مبدل گشتاوری صورت میگیرد اما برای موتور قویتر گیربکسهای شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ دوکلاچه در نظر گرفته شده است. نیروی هردو موتور هم به چرخهای جلو منتقل میشود.
اشکودا اسلاویا هماکنون در هند قابل سفارش است اما تحویل آن به خریداران از سهماههٔ نخست سال آینده آغاز خواهد شد. علاوه بر اشکودا اسلاویا و کوشاک، گروه فولکسواگن دو مدل دیگر را هم برای بازار هند در نظر گرفته که بهزودی با نشان فولکسواگن معرفی خواهند شد.
مرتضی
۲۸ آبان ۱۴۰۰جالبه اشکودا توی کنفرانس رونمایی اسلاویا تاکید زیادی روی لوکس و پریمیوم بودن این ماشین داشت در حالی که اشکودا توی اروپا یه برند متوسط یا متوسط رو با پایینه
فاصلش هم از زمین زیاده و حداکثر سایز رینگش ۱۶ اینچه که گویای وضع جاده های هندوستانه…
دقیقا جایگاه تارا رو برا ما داره
Avan
۲۹ آبان ۱۴۰۰قیمتش چقدره؟
کوبیده
۲۸ آبان ۱۴۰۰سدان ارزان قیمت هند هم رفت جزو رویا های ما
پویان
۲۸ آبان ۱۴۰۰خیر. اینطور نیست.
با عمل به اقتصاد مقاومتی این که سهله. خودرو فوق العاده هم میتونیم بسازیم
پویا
۲۸ آبان ۱۴۰۰فکر کنم کنایه زد
میثم
۲۸ آبان ۱۴۰۰با همون اقتصاد مقاومتی موفق شدیم چندین نمونه واکسن کرونا بسازیم
قرار بود نه تنها خودکفا بشیم بلکه صادر هم بکنیم
ولی نمیدونم چرا همین واکسیناسیون قطره چکانی که الان انجام میشه همش وارداتیه
پویان
۲۹ آبان ۱۴۰۰میثم واکسن چالش جهانیه. قدمی که کشور برداشت برا واکسن درسته کامل نبود. ولی زمینه پیشرفت های آینده رو فراهم میکنه. در ضمن عمل به اقتصاد مقاومتی مهمه که امثال تو انجام نمیدی
پویان
۲۹ آبان ۱۴۰۰میثم واکسن چالش جهانیه. قدمی که کشور برداشت برا واکسن درسته کامل نبود. ولی زمینه پیشرفت های آینده رو فراهم میکنه.
پویان
۲۹ آبان ۱۴۰۰کاملا جدی گفتم. تفکرات امثال شما نمیذاره کشور صنعتی بشه. چرا سطح تغکرت آنقدر کوچیکه که به این ماشین راضی شدی
Hosein
۲۹ آبان ۱۴۰۰اولا که پراید گرون شده تا کسانی که می خوان ماشینشون رو عوض کنند با یه قیمت خوب به کسانی که توانایی خرید خودرو صفر ندارند بدهند و خودشون ماشین جدید بخرند وگرنه کسی به جز شما برای پراید ۲۰۰ نمیده،ثانیا اسم این رو باید به جای اشکوادا بزارن اپتیماپولو چون ترکیبی از این دو تا هست البته از نظر ظاهری و نه کیفی و ثالثا ما ایرانی ها فقط به انحصاری ها گیر دادیم وگرنه ایران ده بیست تا خودرو ساز داره که خودرو خارجی رو با بهترین کیفیت تولید می کنند مثل جک و چری و حتی اس دبلیو ام که ریشه ایتالیایی داره و بهتره بدونید داخلی سازی این خودرو ها از هندی سازی اشکوادا هم بیشتره ، آخرین مطلب اگر ایرانخودرو و سایپا با هم ادغام شوند میتوانند در حد کمپانی های موفق فرانسوی مثل psa ماشین تولید کنند ولی دو تا مشکل بزرگ وجود دارد اول این که مافیا ها نمی گذارند صنعت ملی رشد کنه و دوم این که متأسفانه بیشتر ما ایرانی ها (خودمون رو قبول نداریم) وگرنه با وجود تحریم می تونیم سوپر کار هم درست کنیم و دیگه لازم نیست با دیدن یه تازه کار هندی دلمون غش و ضعف بره.والسلام
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۸ آبان ۱۴۰۰با توجه به کلاس و قیمتش واقعا زیباست و طراحی خوبی داره.
و به ویژه تو بازار ایران هم میتونست خودروی موفقی باشه.
میثم
۲۸ آبان ۱۴۰۰بسیار ماشینهای زیبا و با کیفیت و دوست داشتنی تولید میکنه
من واقعا حس خوبی به این برند دارم
TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ
۲۸ آبان ۱۴۰۰جلوش واقعا قشنگ و شیکه
Ardy
۲۹ آبان ۱۴۰۰جناب hossein
تازه کار هندی؟؟
اشکودا نزدیک ب صد سال قدمت داره و متعلق چک هست البته ک تمام دویتان این رو میدونن