نسخهٔ فیسلیفت اکتاویا با طراحی بیرونی جدید و پیشرانهٔ ۲۶۵ اسب بخاری فولکسواگن گلف GTI در نسخهٔ اسپرت RS راهی بازار خواهد شد.
اشکودا نسخهٔ فیسلیفت پرفروشترین محصول خود را با تغییرات ظاهری ملایم و تکنولوژیهای بیشتر در نسخههای سدان و استیشن معرفی کرده است. نسل چهارم اکتاویا در سال ۲۰۱۹ معرفی شده بود و بنابراین، نیاز به این بهروزرسانی میاندورهای داشت تا با نسل جدید مدلهای ساپرب و کودیاک هماهنگ شود. اصلیترین تغییر بیرونی اکتاویا ۲۰۲۴ چراغهای جلوی جدید با طراحی پیچیدهتر است که تکنولوژی LED ماتریکس هم برای آنها قابل سفارش خواهد بود.
بازطراحی سپر جلو با ورودیهای هوای کناری بلندتر، اصلاح سپر عقب و گرافیک جدید چراغهای LED عقب هم از دیگر ویژگیهای ظاهری اکتاویا ۲۰۲۴ هستند. علاوه بر این، در نسخهٔ اسپرتلاین تزئینات کرومی با تریم مشکی براق جایگزین شده و به لطف سیستم تعلیق اسپرت، ارتفاع از زمین کاهش پیدا کرده است. برای این نسخه رینگهای ۱۹ اینچی هم قابل سفارش خواهد بود.
در داخل خودرو، اکتاویا حالا بهصورت استاندارد با صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰ اینچی و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی ۱۰ اینچی ارائه میشود که دومی بهصورت سفارشی با یک نمونهٔ بزرگتر ۱۳ اینچی قابلجایگزینی خواهد بود. برای این ماشین همچنین گزینههای تودوزی جدیدی ارائه شده است که سازگاری بیشتری با محیطزیست دارند. در همین حال، ایمنی خودرو هم با جدیدترین سیستمهای کمکراننده مثل دستیار پارک از راه دور ارتقاء پیدا کرده است.
نسخهٔ اسپرت اکتاویا RS به لطف سپرهای اسپرتتر با ورودیهای هوای مثلثی شکل در جلو و دو سر اگزوز در عقب، در ظاهر از نسخههای معمولی متمایز میشود. در داخل این نسخه هم با صندلیهای اسپرت جلو، تودوزی جیر مشکی، دوخت قرمزرنگ، تریم فیبر کربنی، پدالهای آلومینیومی و غربیلک فرمان با نشان RS، مثل بیرون شاهد حال و هوایی اسپرت هستیم.
برخلاف قبل اما اکتاویا RS که با پیشرانههای بنزینی، دیزلی و پلاگینهیبریدی قابل خریداری بود، حالا فقط با یک موتور بنزینی عرضه میشود. این همان پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ فولکسواگن گلف GTI است که با ۲۶۵ اسب بخار قدرت، قویترین پیشرانهای است که تاکنون در یک اکتاویا ارائه شده است. یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه هم با کمک دیفرانسیل لغزش محدود با کنترل الکترونیکی، این نیرو را به چرخهای جلو ارسال میکند. در اکتاویا RS سیستم تعلیق اسپرت ۱۵ میلیمتر ارتفاع کمتری دارد و سیستم اگزوز اسپرت هم صدای جذابی را پخش میکند.
نسخههای معمولی اکتاویا ۲۰۲۴ ابتدا با پیشرانههای بنزینی، دیزلی و هیبریدی خفیف به بازار عرضه میشود اما در آیندهٔ نسخهٔ پلاگینهیبریدی هم با قوای محرکهٔ ارتقاءیافته که برد تمام الکتریکی بیشتری را ارائه میکند معرفی خواهد شد. لیست پیشرانههای این خودرو هماکنون از یک نمونهٔ ۱.۵ لیتری بنزینی توربو آغاز میشود که در دو سطح قدرت ۱۱۶ و ۱۵۰ اسب بخار بهصورت معمولی یا هیبریدی خفیف قابل انتخاب خواهد بود. یکی پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی با ۲۰۵ اسب بخار قدرت و یک نمونهٔ ۲ لیتری توربودیزل در نسخههای ۱۱۶ و ۱۵۰ اسب بخاری هم تکمیلکنندهٔ لیست پیشرانههای اکتاویا ۲۰۲۴ هستند.
Amirhossain Hossainy
۲۶ بهمن ۱۴۰۲قرار بود اسکودا بیاد ایران که…چقدر این دولت دروغ گفته تا حالا
۲۶ بهمن ۱۴۰۲البته بعدش میرن سراغ یمن و فلسطین و لبنان و سوریه
بعدش هم میرن کیش رو به چین اهدا میکنن و خزر رو به روسیه
تبریز آذربایجان رو هم میدن به تورکا حتی قزوین هم میره جزو کشور آذربایجان یا تورکیه یعنی اقتدار ایران همش به تورکیه یا آذربایجان میپیوندد بلوچستان هم میدن به پاکستان یا افغانستان مظلوم💪💪💪
کوروش
۲۷ بهمن ۱۴۰۲به همین خیال باش فعلا که ۴۵ ساله جایی رو شوهر ندادیم
آرارات رو هم ما ندادیم همه رو رضا پنجلی داد
silent
۲۶ بهمن ۱۴۰۲نسخه استیشنش از جذابیت بصری بیشتری بنظرم برخوردار هست .
۲۶ بهمن ۱۴۰۲هنوز نیومده ایران
Taha Ayoobi
۲۶ بهمن ۱۴۰۲جلو بی ام و
عقب آئودی
موتور فولکس واگن
علی جردن
۲۶ بهمن ۱۴۰۲از جلو دقیقا شبیه سری سه هست
Fy
۲۶ بهمن ۱۴۰۲من چوم ماشین هایی مثل لامبورگینی و استون مارتین و فراری و پورشه ۹۱۱ و اینکه خودم ده برابر بهترشو دارم برام جذابیتی نداره😐😐😐😐
۲۶ بهمن ۱۴۰۲آفرین منم چون چند خودروی سوپر کار درون ویلای شمالم دارم و یه اسکای لاین با یک رنگ کمیاب دارم و یک پراید ساخته شده از طلا و یک هایما 7X دارم که از همشون بهتره دیگه این لگنا واسم جذابیت نعره😎👌
ممد
۲۶ بهمن ۱۴۰۲چرا من یه لحظه فکر کردم بی ام وست😑
𝐀𝐥𝐢
۲۶ بهمن ۱۴۰۲از سبک طراحی اشکودا خوشم میاد
۲۶ بهمن ۱۴۰۲کیه خوشش نیاد؟
کامنت پایینی :
رامتین
۲۶ بهمن ۱۴۰۲زیاد خوشم نمیاد تا وقتی که برند اصلی موجوده و میشه گرفت. جتا gli را ترجیح میدم و از این خودرو ده پله بالاتر ، آرتئون را میشه گرفت.
sina
۲۶ بهمن ۱۴۰۲اقتصادی و دوست داستنی
Siyavash
۲۷ بهمن ۱۴۰۲بهترین موتور برایه این ماشین برایه وارد کردن به ایران موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۲۰۵ اسب بخار هست که سازگاری با بزین فوق اشغال ایران رو تا حدودی داره..نمونه هایه توربو برایه ایران خوب نیستن چون..بنزین اشغال ما با موتور توربو اونا سازگار نیس و مثلا ۱۶۰ اسب قدرت داشته باشه اونجا،،اینجا با بزنیم اشغال ما نهایت ۱۳۰ اسب بد و عمر مفید موتور به شدت پاین میاد باید حتما با بنزین سوپر و مکمل استفاده بشه که هر باک نزدیک ۱ تومن هزینش میشه…..ولی استایل خوبی داره این ماشین..داشبورد ساده و زیبایی هم داره…
همایون
۲۷ بهمن ۱۴۰۲فولکس واگن واقعا با دو برند اشکودا و سئات که البته الان دیگه تمام برقی شده و شد کوپرا گل کاشت این همه سال نشون داد که چطور میشه با حداقل هزینه کاربردی ترین و با ارزش ترین خودرو هر سگمنت رو ساخت که کاملا کاربردی باشه و تاریخ انقضا نداشته باشه،خیلی دوست داشتم اون دنیای فانتزی رو میدیدم که برند خدابیامرز ساب هم بجای اینکه برسه به دست بی لیاقت جنرال موتورز توسط فولکس واگن خریداری میشد تا الان هنوز هم خودروهای برند ساب رو تو بازار میداشتیم خدا لعنت کنه اون شرکت چینی که برند ساب ور خرید چون نه خودش مدت هاست استفاده میکنه از این برند و پلتفرمش و حق امتیاز خاش نه میفروشه کس دیگه استفاده کنه و این برند رو احیا کنه ساب خیلی خیلی حقش بیشتر از چیزی که سرنوشتش شد بود