اشکودا کودیاک RS به پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ فولکسواگن گلف GTI مجهز است که ۲۶۵ اسب بخار قدرت را به هر چهارچرخ تحویل میدهد.
برای سالها، شاسیبلندهای اسپرت فقط توسط برندهای لوکس تولید میشدند ولی مدتی است که این بخش گسترش پیدا کرده و حالا چند برند اقتصادی مثل اشکودا هم در آن حضور دارند. این شرکت چهار سال پیش برای اولین بار، کودیاک RS را با پیشرانهٔ بایتوربودیزل معرفی کرد و در فیسلیفت سال ۲۰۲۱ پیشرانهٔ آن را به بنزینی تغییر داد. حال نسل دوم این کراساوور اسپرت با پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ آشنای گروه فولکسواگن معرفی شده است یعنی همان موتوری که در گلف GTI استفاده میشود.
این مدل جدید ۲۶۵ اسب بخار قدرت دارد که افزایشی ۲۰ اسب بخاری را نسبت به نسل قبلی نشان میدهد. علاوه بر این، گشتاور کودیاک RS جدید هم با ۳۰ نیوتن متر افزایش به ۴۰۰ نیوتن متر رسیده است. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل میشود و خودرو را ظرف ۶.۳ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرساند. حداکثر سرعت این کراساوور اسپرت هم ۲۳۲ کیلومتر بر ساعت خواهد بود.
کودیاک RS علاوه بر پیشرانهٔ قدرتمند، از ویژگیهای پیشرفتهٔ دیگری مثل چراغهای جلوی ماتریکسی LED، کمکفنرهای قابل تنظیم، تهویهٔ صندلیهای جلو، سیستم صوتی کانتون و شیشههای چندلایه برای پنجرههای جانبی هم بهره میبرد. اشکودا همچنین برای این خودرو حالتهای رانندگی مختلف مثل اسپرت، برفی و آفرود را هم در نظر گرفته است. این کراساوور چکی در طراحی هم مثل نسخهٔ معمولی خود، با چراغهای جلوی دوقسمتی، رینگهای بزرگ ۲۰ اینچی دورنگ و نمایشگر اطلاعاتی-سرگرمی تبلتی بزرگ ۱۳ اینچی در میانهٔ داشبورد، ترندهای این روزهای جهان خودرو را دنبال کرده است.
کودیاک RS در کنار اکتاویا RS تنها خودروی اشکودا محسوب میشود که از سیستم اگزوز با دو سر اگزوز مجزا بهره میبرد. روی کنسول مرکزی هم نمایشگرهای لمسی گرد کوچکی برای دسترسی سریع به عملکردهای پرکاربرد تعبیه شده است. کودیاک RS در خانوادهٔ کراساوورهای اسپرت اشکودا به مدل الکتریکی انیاک RS خواهد پیوست که ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد.
محمد ۱
۱۱ آبان ۱۴۰۳یه رخ ولوویی داره.. نمای سه بعدی .. جلوش…
البته از نوع اقتصادی….
amirkhanzadeh
۱۱ آبان ۱۴۰۳ماشین خیلی خوش تراشه
و چون مهندسی آلمانی داره
و همچنین رگه فولکس واگنی داره
همه و همه این ماشین رو مردمی و اقتصادی و کاربردی کرده
حالا که اشکودا تو ایران چند مدل وارد شده بنظرم اینم وارد کنند
امین
۱۱ آبان ۱۴۰۳ماشین خوب ولی گران قیمت هست
مدل پایه که هنوز اعلام قیمت نشده قطعا زیر ۵۷۰۰۰ یورو نیست و شاید بالاتر شروع شه و با چند آپشن ضروری که جدیدا نمیتونی تک تک انتخاب کرد و حتما باید پکیج بخری حوالی ۷۰ قابل انتظار هست
قبل کرونا با ۷۰ تا خیلی انتخاب های رده بالا وجود داشت اما دیگه اون دوران تموم شد متاسفانه
A
۱۱ آبان ۱۴۰۳ولوو؟؟؟؟ همهٔ محصولات شون بهنظرم مثل نسلهای قدیم بامو هستن
Sara
۱۱ آبان ۱۴۰۳با عرض خسته نباشید
در تیتر شتاب 6.3 اعلام شده
در متن شتاب 4.3 اعلام شده
لطفا تصحیح کنید
تشکر از شما
AMIR
۱۱ آبان ۱۴۰۳واقعا از نگاه کردن بهش سیر نمیشم اشکودا چقد پیشرفت کرده الان میتونه رقیب بی ام وه هم باشه!
امین
۱۱ آبان ۱۴۰۳نمیتونه و قرار نیست رقیب بی ام و باشه.
ماشین خوبیه اما در حد خودش باید مقایسه بشه.
محمدهادی
۱۲ آبان ۱۴۰۳ازینا تو ترکیه ریخته
عاشق اشکوان ترک ها
ارزان،کم مصرف و مدرن
اشکودا عشق مردم ترکیه
۱۲ آبان ۱۴۰۳تایید میکنم
JaMsHiD-B
۱۱ آبان ۱۴۰۳خیلی خوبه
گروه فولکس واگن هرجا دست برد شد بهشت
برعکس استلانتیس جهان خوار
Kiarash
۱۱ آبان ۱۴۰۳خیلی خوب شده 👏
ali_x76
۱۱ آبان ۱۴۰۳جلوپنجرهش خیلی شبیه ب ام و های نسل قبلی شده
(ضخامت و ۳ تایی بودن هر پره و حجم کلی جلو پنجره)
اگه از وسط جداشون کنیم و یه نوار چند سانتی بین دو قسمت بیافته، میشه خود سری ۸
arvin44
۱۱ آبان ۱۴۰۳بنظرم طراحیشو از بی ام و الهام گرفته
Saji
۱۱ آبان ۱۴۰۳این احمقا تو طراحی چه مشکلی با اهرم دنده دارن؟
حدقل تو نمونهای اسپورت بزارن بمونه جذابیت طراحیش تکمیل شه….
علی منصوری
۱۱ آبان ۱۴۰۳همیشه ب این برند با اصالت اروپای شرقی احترام گذاشتم ، سالها با کمپرسورهای ساخت این شرکت سروکار داشتم، نوآور یا خاص نیست ولی قدمت و استمرار تو تولید محصولات با ارزش خرید و اقتصادی از این کمپانی، باعث شده الان شاهد طراحیهای جسورانه و ورود ب سگمنت های جدید بشیم،
ی طراحی بی نقص و پخته بخصوص نمای خارجی ماشین نشانگر حریفی جدید تو این کلاس ماشینیم،