مرحلهٔ یکچهارم نهایی، گروه چهارم، شاسیبلندهای میان سایز، دوئل اول
مرحلهٔ یکچهارم نهایی سری رقابتهای خودرویی پدال به ایستگاه چهارم رسیده است که به کراساوورهای میان سایز اختصاص دارد. در مرحلهٔ مقدماتی در این گروه دوازده کراساوور طی شش دوئل باهم به رقابت پرداختند تا از بین آنها شش خودرو به این مرحله راه پیدا کردند. آخرین دوئل این گروه هم بین جیپ گرند چروکی و تویوتا ونزا برگزار شد که نتیجهٔ آنرا در ادامه مشاهده میکنید.
نتایج دوئل قبلی بین جیپ گرند چروکی و تویوتا ونزا
مجموع آراء: ۱۲۶۲
آراء جیپ: ۹۲۶
آراء تویوتا: ۳۳۶
پیروز دوئل: جیپ گرند چروکی با کسب ۷۳ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ یکچهارم نهایی | |
اشکودا کودیاک | کیا سورنتو |
؟ | |
میتسوبیشی اوتلندر | فورد اج |
؟ | |
جیپ گرند چروکی | شورلت بلیزر |
؟ |
کیا سورنتو
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۲۰
پلتفرم: N3 هیوندای-کیا
امتیاز از کاربایر: ۴.۵ از ۵
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵
فروش سال ۲۰۲۰ در اروپا: ۶,۸۸۴ دستگاه
فروش یازده ماه اول ۲۰۲۱ در اروپا: ۱۵,۶۷۱ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۲ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۵ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۳ درصد
سیستمهای ایمنی: ۸۷ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۷ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: لیست متنوعی از پیشرانهها، کابین زیبا و لوکس، سواری و هندلینگ رضایتبخش
نقاط منفی: ردیف سوم صندلیها برای بزرگسالان مناسب نیست، فضای بار اندک در صورت باز بودن سه ردیف صندلی، متریال کابین میتوانست بهتر باشد
چکیده: این سورنتوی شیک و خوشچهره از سه ردیف صندلی، ویژگیهای مطلوب و رفتار رانندگی راحت و روانی برخوردار است که آنرا به یک کراساوور میان سایز جذاب تبدیل کردهاند
اشکودا کودیاک
تاریخ معرفی: نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶
پلتفرم: MQB گروه فولکسواگن
امتیاز از کاربایر: ۴.۵ از ۵
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵
فروش سال ۲۰۲۰ در اروپا: ۶۹,۵۱۶ دستگاه
فروش یازده ماه اول ۲۰۲۱ در اروپا: ۵۴,۰۱۹ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۹۲ درصد
حفاظت از کودکان: ۷۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۱ درصد
سیستمهای ایمنی: ۵۴ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۳ سال یا ۹۶ هزار کیلومتر (بهصورت سفارشی ۵ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر)
نقاط مثبت: عالی برای رانندگی، کابین جادار و کاربردی، ظاهر هوشمندانه، ارزش بالا در برابر قیمت
نقاط منفی: در تیپهای پایه صندلیهای ردیف سوم سفارشی هستند، سواری خشک در برخی مدلها، قیمت گران پیشرانههای قویتر و تیپهای بالایی
چکیده: اشکودا کودیاک هفت صندلی دارد، از ارزش بسیار خوبی در برابر قیمت برخوردار است و تجربهٔ رانندگی مناسبی را ارائه میکند
مقایسهٔ مشخصات فنی
کیا سورنتو | اشکودا کودیاک | |
پیشرانه | ۲.۲ لیتری I4 | ۲.۰ لیتری I4 |
تنفس | توربودیزل | توربودیزل |
قدرت | ۲۰۰ اسب بخار | ۲۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۴۰ نیوتن متر | ۴۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | جلو یا چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفرتاصد | ۹.۱ ثانیه | ۷.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۰۵ کیلومتر/ساعت | ۲۱۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۷.۰ لیتر ترکیبی | ۶.۶ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۱۸۰ گرم/کیلومتر | ۱۷۴ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۶۷ لیتر | ۶۰ لیتر |
وزن | ۱۹۴۹ کیلوگرم | ۱۷۳۴ کیلوگرم |
طول | ۴,۸۱۰ میلیمتر | ۴,۶۹۷ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۱۵ میلیمتر | ۲,۷۹۱ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۱۸۰ لیتر | ۲۷۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۷ نفر | ۷ نفر |
قیمت پایه بریتانیا | ۳۰,۷۴۰ پوند | ۲۸,۲۵۵ پوند |
قیمت موردبررسی | ۳۶,۱۴۰ پوند | ۳۸,۶۵۰ پوند |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Arman
۲۰ دی ۱۴۰۰سورنتو دوست داشتنی
چه کابینی داره
احمد
۲۰ دی ۱۴۰۰خوابشو باید در ایران ببینیم
مردیم از خوشی
۲۰ دی ۱۴۰۰فکرش را نمی کردم ولی اشکودا گزینه بهتری هست
صندوق بزرگ تر
شتاب بهتر
کم مصرف تر
سرعت بیش تر
ارسلان
۲۰ دی ۱۴۰۰جدا از پرفورمنس بهتر اشکودا و کیفیت بالاترش / توی پست “” ایمنترین خودروهای سال ۲۰۲۱ در آزمونهای یوروانکپ “” که پدال چن پست عقبتر منتشر کرد 2 تا از خودروها اشکودا بودن ولی کره ای ها هیچ جایی در اون لیست نداشتن البته با اون وضع آتش سوزی و مشکلات عجیب غریب جای تعجبی هم نداره
برای کسی که به قیمت هم اهمیت میده فک نمیکنم اختلاف 2 هزار دلار ارزش از دست دادن دنیایی از برتری فنی کیفیتی و ایمنی نسبت به کره ای ارزشش رو براش داشته باشه
دايان
۲۰ دی ۱۴۰۰اکانت ساز خوبمون اقا ارسلان که این دهمین اسمش هست :))) حالا اسمای قبلی رو نمیگم ولی یکم لحنتو عوض کن حداقل اینطور خیلی ضایع هست
پارسال که گروه هیوندا کیا ایمن ترین گروه سال شد و پدال هم مطلبشو گذاشت واس اکانت ساز ها ایمنی مهم نبود خخخ
ارسلان
۲۰ دی ۱۴۰۰به قول معروف “” کافر همه را به کیش خود پندارد ” فشاری میشی چرا تهمت میزنی ؟؟
اصلا بیا یه کاری بکنیم تو که اینقدر مطمن هستی بیا شرط ببندیم اگه من مولتی اکانت بودم پدال از طریق اطلاعات سرور و ای پی موقعیت مکانی و آیی دی دیواس کاملا متوجه میشه /
اگه من مولتی بودم 200 میل میزارم وسط (پوله 2 ساعت تریدینگ منه) 100 میل میدم به پدال بخاطر به زحمت افتادن در اوردن اطلاعات 100 میل هم به خودت میدم ولی اگه تو مولتی در اومدی 10 میل خالی بده پدال اونم بخاطر در اوردن اطلاعات و برای من همونقدر که ضایع بشی بسه حالا ببینم مردش هستی یا نه ؟
amirmohammad
۲۰ دی ۱۴۰۰وقتی کسی خیلی غیرمنطقی راجع به چیزی نظر میده اول خودشو زیرسوال میبره بعد هم داد میزنه که حرفای منو کسی جدی نگیره چون از رو حرص یا ناراحتی یا عصبانیته ارسلان جان
اگه به یوروانکپ خیلی علاقه مند هستی که باید نظرت خلاف این باشه چون کره ای ها تا جایی که پدال مطالبشو گذاشته تو این چندسال بیشتر از برندای مورد علاقت تاپ سیفتی یوروانکاپ رو کسب کردن
ارسلان
۲۰ دی ۱۴۰۰amirmohammad
جدیدا همه یاد گرفتن فقط میگن فلان چیز فلانه ولی وقتی نوبت به اثبات میرسه میمونن توش اینجور کامنت دادن بهش میگن “” باد هوا “” و کسی که روی هوا حرف میزنه از رو حرص یا ناراحتی یا عصبانیته امیر محمد حالا در ادامه خواهم گفت
تو میگی “” کسی خیلی غیرمنطقی راجع به چیزی نظر میده “”
خب نظره من داشت چی میگفت ؟؟
میگفتش پرفورمنس اشکودا بهتره که با 2 لیتر 200 اسب تولید میکنه در حالی که کیا باید حجیم تر باشه تا همونقدر تولید کنه جفتشون هم توربو هستن / شتاب اشکودا 7 هست / کیا 9 هس
خب کجاش بی منطقی دیدی ؟؟ یا نکنه بیان واقعیت وقتی به مزاجت خوش نیاد میشه بی منطقی ؟؟ 😂😂
در بحث ایمنی و کیفی هم که چپ و راست خبر از مشکلات آتش سوزی و خاموش شدن انجین وسط خیابون و غیره از کره ای ها به گوش میرسه
سال 92 من 1 هفته بیمارستان بستری شدم بخاطر مشکلات انعقاد خون یه دکتر انترم اومد داشت بصورت اکادمیک و از روی چیزایی که خونده بود نظر میداد بعد استادش که دکتر رسمی بود بهش گفت یادت باشه توی معالجه علاعم بالینی مهمه نه اینکه کتاب چی گفته / علاعم بالینی یعنی چیزی که ما در میدان عمل میبینیم
خب در میدان عمل مگه چپ و راست کیا هیوندای منفجر نمیشن توی خیابونا پستش توی همین هفته منتشر توی پدال
خب با این تفاسیر معلوم شد چه کسی کامنتش از رو حرص یا ناراحتی یا عصبانیته / پس خودت رو زیره سوال نبر عزیزم
amirmohammad
۲۰ دی ۱۴۰۰من کار ندارم تو میتونی هرچقدر که میخوای حرص بخوری و عصبی بشی فوقش بستری میشی دوباره به من که ضربه ای وارد نمیشه اما تا جایی که خبرها میگن کره ای ها به شدت رو دور افزایش فروش هستن و جنسیس هم دیروز فروشش اعلام شد که سه برابر شده بود.هیوندا کیا هم هر کدوم امسال افزایش فروش داشتن حالا تو تا صبح از اتش سوزی بگی چیزی تغییر میکنه؟نه این امار فروش میدان عمله.مشکل برای همه برند ها هست کافیه یه سرچ بکنی تو گوگل میبینی که بزرگترین فراخوان های تاریخ خودروسازی مال ژاپنی ها بوده که اصلا بد نیس این نشونه مسیولیت پذیری هست
بزار اونایی که خریدن و دارن نگران اتش سوزی باشن نه تو که اینجا داری زیرعکس ها از روی عصبانیت و غیره غیرمنطقی بودنت رو جار میزنی چون تا جایی که امار فروش و مجلات تست کننده میگن مردم میلشون برای خرید کره ای ها هرسال رو به افزایشه و میدان عمل رو میتونی با این قضیه حس کنی
ارسلان
۲۰ دی ۱۴۰۰ببین روانشناسا میگن ادم چیزی که زیاد تجربه میکنه زیادم به زبون میاره /
خب توی کامنتات چپ و راست میگی —> “” حرص بخوری و عصبی بشی , حرفای منو کسی جدی نگیره , ناراحتی یا عصبانیته “”
همین ثابت میکنه از لحاظ روحی در چه وضعی هستی
بعدم وقتی سواد پزشکی نداری مگه مجبورت کردن نظر بدی / ادم وقتی عمل میکنه (من سنگ کلیه داشتم) بعد از عمل باید 2 هفته بعدش روزانه واکسن آنوکساپارین دوز 20 بزنه چون وقتی بدن زخمی میشه بخاطر عمل یا هرچی بدن توی اون ناحیه شروع میکنه به انعقاد خون تا جلوی خونریزی رو بگیره اگه زخم عمیق باشه ممکنه یکی از این لخته ها وارد جریان خون بشه رگ رو مسدود کنه و باعث پدیده ای به اسم Deep vein thrombosis یا ترومبوز سیاهرگی عمقی میشه که خیلی خطرناکه
دکتر برای من انوکساپارین دوز 20 ننوشته بود که واکسن رقیق کننده و حل کننده لخته ی خون هست برای همین یه سری مشکلاتی ایجاد کرد که معمولا همه بعد از عمل به این واکسن احتیاج پیدا نمیکنن کسایی مثله من که کارم پشت میزی و با رایانه هست تحرک کمی دارن باید براشون تجویز بشه
R@m!n
۲۰ دی ۱۴۰۰ارسلان جان بنظرم وقتت و اعصابت رو صرف بحثایی مهمتری بزار حیفه که کاربرایی مثله تو قاطی این بحثای پوچ بشن.
ارسلان
۲۰ دی ۱۴۰۰روی جفت چشام آقا رامین من به احترام شما دیگه با این کاربران / دقیقتر بخوام بگم این کاربر هزار چهره بحث نمیکنم هرچند بنده فقط به دعوت از نگارنده ی مقاله نظرم رو گفتم و به کسی کاری نداشتم اما یه سری اکانتا میان با ریپلای به بنده بحث میکنن و یه سری چیزا مطرح میکنن که میکروب شاخی در میاره که با چشم غیر مسلح هم قابل رویت هست
البته برای من جواب دادن بهشون مهم نیست مهم اینه کاربران غیر فعال حتی کسی که اکانت نداره و صرفا بازدید کننده این وسط اصل قضیه دستش بیاد و با حرفای یه سری متعصب به بیراهه نرن
کیان
۲۰ دی ۱۴۰۰داداش اینها جایزه دوس دارن، اصلا درکی از درامد و فروش و کیفیت ندارن !!!
نمیشه از کسایی ک نه پشت ماشین نشستن نه صلاحیت نشستن دارن نه خودرویی عوض کردن انتظار داشت با اپشن و بزک و جایزه اغوا نشد
من فکر میکنم طبیعی هست با بی تجربپی اینطور نظر داد و …
تو مدارس هم قبلا به هممون کارت صد افرین هزار افرین دادن (یادش بخیر) اما در نهایت اونی برنده بود ک تو دنیای واقعی فهم و درکش و سوادش بالاتر بود نه کارت بگیره
amirmohammad
۲۰ دی ۱۴۰۰شرمنده حوصله ندارم این همه رو بخونم همون افزایش فروش و این قضایا کافیه برای اثبات و راحت نقض کردنت.عصبانیت زیاد=بیماستان
موفق باشی
جناب ایکس
۲۱ دی ۱۴۰۰🦓😀😀🦓
سید جواد روحانی . طرفدار بنز
۲۰ دی ۱۴۰۰ارسلان نمیخواد به همه جواب بدی شما حرفتو زدی و حقیقت هم نمیشه تغییر داد ، حقیقت هم اینه که حتی اگر الان هیوندا و کیا بنزم شده باشن تا وقتی که آتش سوزی ها و فراخوان هاشون تمومی پیدا نکنه و از نظر موتور یه حرفی برای گفتن پیدا نکنن به آلمانیا که هیچی به ژاپنیا هم نمیتونن برسن ، شخصا فقط با برند جنسیس حال میکنم تو ماشینای کره ای و چنتا مدل خاص مثل آزرا ۶ سیلندرای قدیمی و سوناتا nf و سنتنیال ، بقیشون خیلی حرف و حدیث پشتشون هست ، در کل هیوندا و کیا در آینده خودروساز بسیار پیشرفته ای میشه و شخصا باهاش خصومت شخصی ندارم که بخوام منکرش بشم ولی اول باید بتونه خودشو از لحاظ فنی و طراحی پیدا بکنه و هنوز نتونسته جایگاه اصلی خودشو پیدا کنه و افسار گسیخته عمل میکنه
کوبیده
۲۰ دی ۱۴۰۰کلیت حرفت درسته داداش ولی چرا قپی میای درامد تریدر ااگه خیلی کارکشته باشه ب زور روزی حول حوش 50 دلار باشه
Ali_x76
۲۰ دی ۱۴۰۰اون حجم صندوقی که نوشته مربوط به باز بودن ردیف سومه
با در نظر گرفتن طول بیشتر سورنتو، میشه نتیجه گرفت فضای سرنشین بزرگتری داره
ضمنا تو این ماشینا، قابلیت حرکت صندلیها مرسومه، پس عملا کودیاک میتونه فضای پای سورنتو رو داشته باشه، یا برعکس، سورنتو فضای بار کودیاک رو
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۲۰ دی ۱۴۰۰کیا داخلش شیک تره بیرونشم به نظرم کمی بهتره و گارنتیش هم خیلی بیشتره (باکشم بزرگتره که یکی از ضد کره ای ها توی یکی از دوئل ها یه نقطه قوت گرفته بودش و گفته بود هرچی بزرگتر بهتر و وقتی بزرگتر باشه یعنی میتونی بیشتر رانندگی کنی و بیشتر لذت ببری😐😂)
اشکودا مصرف سوخت بهتر فضای بار بیشتر و شتاب بیشتری داره
قیمت ها هم خیلی نزدیکن
به نظرم کیا شیک تره و بهتره
به شخصه بخوام بخرم بین این دوتا میرم سمت کیا
amirmohammad
۲۰ دی ۱۴۰۰سورنتو طراحی خیلی شیک تری داره با اختلاف زیاد و سواری بهتری هم داره ظاهرا و کلا سورنتو همیشه خیلی خوب بوده
دايان
۲۰ دی ۱۴۰۰توی تمام تست و بررسی ها و مقایسه ها بین این دوتا سورنتو رتبه اول رو کسب کرد اخرین مجلات هم که مقایسشون کردن اتواکسپرس و اتودیلی بودن
سورنتو
کیان
۲۰ دی ۱۴۰۰تو امارهای فروش چیزی کسب کرده ؟
تو بخش هایی ک طرفداراش فشاری میشن و پیداشون نمیشه تو امار فروش چیزی کسب کرده ؟ ابرو داری کرده ؟
دلت واقعا با مجلات خوشه و جایزه انصافا
دايان
۲۰ دی ۱۴۰۰اخی از بس بهت گفتم فشاری تو دلت مونده :)))))) نتیجه داد پس ایول به خودم
عزیزم آمار فروشش با افزایش روبرو شده و و تو امریکا ۸۱ هزارتا فروخته و فروش جهانیش بالاتر اشکودا بوده خود برند کیا راضیه و داره از سودش کیف میکنه تو چرا ناراحتی؟ :)))))
hssn
۲۰ دی ۱۴۰۰اول اینکه بازی بچگانه ای که کی فیک کی هست رو تموم کن دوم لفظ فشاری رو چون پدال جای این حرفا نیست ، این بحثا برای زیر 12 سال هم چیپه… نکنید
دايان
۲۰ دی ۱۴۰۰بگم یه جایزه هم به تو بدن بلکه آروم بشی و فشاری نشی :)))))))
کیان
۲۰ دی ۱۴۰۰دیروز کجا بودی اینو بگو ؟ یه دونه جایزه بگیر تو لیست نبود !!!
فکر کنم فشارت این دفعه افتاده بود
خوشحال باش با جایزه
دیروز
دایان
امار تلخ و حقیقت تلخ
و مجلات پولی
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۲۰ دی ۱۴۰۰داش گلم دایان جان
یکم به اعصابت مسلط باش
پدال رو با این کامنتا پر نکنید
لطفا یکم کمتر خودمونی باشید
توی تلگرام این چیزا جایزه ولی یه سایت که ۵۰ درصدشون بزرگسالن نه
ارسلان
۲۰ دی ۱۴۰۰کیان
همین آمار برای رسوا کردنش کافیه
کیا سورنتو : فروش سال ۲۰۲۰ در اروپا:—— ۶,۸۸۴ دستگاه 😂😂😂
اشکودا کودیاک : فروش سال ۲۰۲۰ در اروپا: ——۶۹,۵۱۶ دستگاه
دايان
۲۰ دی ۱۴۰۰وقتی خودتو ریپلای میکنی :)))
آمار فروش جهانی ۲۰۲۰ سورنتو: ۱۷۴ هزارتا
آمار فروش جهانی ۲۰۲۰ اشکودا کودیاک:۱۳۵ هزارتا 😂😂😂 باز ضربه 😂
دايان
۲۰ دی ۱۴۰۰خداوکیلی اگه منم جای تو بودم هر روز میدیدم یه خبر از کسب جایزه یا تحسین توسط مجلات برای برندهایی هست که ضدشون هستم مثل تو مجبور بودم بگم پولی هستن و الکی چون واقعا اینطور وقتی یکی کم میاره هیچ چیز دیگه ای جز این نمیتونه بگه! خداروشکر جای تو نیستم و هر روز این حس بد رو تجربه نمیکنم :))))))) دیروز هم اینجا بودم داشتم افزایش فروش ۲۰۰ درصدی رو میدیدم
عزیزم اگه خیلی درگیر بحث ایمنی هستی بیا من لینک مطالب ایمنی یوروانکپ و IIHS رو میزارم،تو هم واس برند های مورد علاقت بزار ببینیم کدوم بیشترن! ولی هرکس کمتر بود مطالب ایمنی برند مورد علاقش کلا باید از سایت بره،قبول؟ :)))) یا این رو قبول کن اگه سر حرفت هستی یا کلا تو مطالبی که مربوط به برندهای مورد علاقت نیستن نیا و الکی خودتو اذیت نکن! منتظرم :)))
کیان
۲۰ دی ۱۴۰۰امار جهانی و از کجا میاری اخه رو هوا حرف میزنی !!!
لینکت و بده
رفرنس معتبر بده
اینم مثه جایزه و مجلات پولی هست ک فله ای عدد میدی !!!
از خودت عدد و رقم در میاری
یه لینک معتبر بذار اینجا بگو فلان سایت یا منبع با استناد به این امار این فروش و اعلام کردن !!!
اسکودا اصلا فروش جهانی براش معنی نداره، بخاطر فولکس اصلا خیلی جاها نمیفروشنش خودشون تا با سبد محصولات فولکس تداخل نداشته باشه، بعدش میای میگی امار جهانی !!!
مجتبی
۲۱ دی ۱۴۰۰سلام اقای دایان که اسمت خیلی زیباست (ایرانی اصیل کردی) داشتن تعصب در مورد هر برند خارجی چه از طرف من یا شما یا ارسلان چه کمکی به پیشرفت خودرو سازی ایران میکنه انها دارن روز به روز پیشرفت میکنند وما با قرعه کشی خودروهای چند دهه قبل کمپانی های دیگر را ثبت نام میکنیم ومنتظر برنده شدن میمونیم که اگه برنده شدیم با 100 ملیون سود بفروشیم به ی بدبخت دیگه ولی رگ غیرتمون باد نمیکنه که اگه میکرد تا 1 سال اگه هیچ کس هیچ خودرویی از این دو تا کارخانه نمیخرید حتما مجبور به ساختن خودرویی در حد رقابت با کمپانی های مطرح میشدند اگه میدونستیم توهین یعنی بی احترامی که خودمون به خودمون برای منافع شخصی میکنیم هیچوقت تو این مملکت منافع جمع فدای منافع شخص نمیشد ما مردم ایران اینقدر خودخواه شدیم که حتی برای شخص خودمون از برندهای خارجی طرفداری کورکورانه میکنیم چون بجایی رسیدم که فقط منافع خودمون برامون مهمه نه جمع و این خیلی خطرناکه هرزمان درایران منافع جمعی فدای منافع شخصی شده بیشترین ضربه به ایران و مردممون وارد شده بازم ببخشید که طولانی شد و ربطی به مطلب پدال نداشت.
جناب ایکس
۲۱ دی ۱۴۰۰قضیه این جایزه چیه؟ میشه برای منم بگین؟🙏
علی
۲۰ دی ۱۴۰۰سورنتو واقعا طراحی ش نامناسبه
کودیاگ هم دلیلی نمیبینم بخرم وقتی تیگوان هست
مردیم از خوشی
۲۰ دی ۱۴۰۰درسته کیا سورنتو از لحاظ طراحی بهتر هست ولی اشکودا هم چیز بدی نیست و به نظرم طراحی زیبای داره
Ali
۲۰ دی ۱۴۰۰اشکودا
کلا ماشین شیک تریه
Northrop/McDonnell Douglas YF-23
۲۰ دی ۱۴۰۰کیا کابین شکیل تری داره
متریال اشکودا بهتر هست
مصرف سوخت کمتر اشکودا
فضای بار بیشتر اشکودا
شتاب بهتر اشکودا باعث میشه بهتر باشه
اما یه نکته خیلی مهم که گارانتی هست کیا با اختاف فاحشی سر تر هست
به همین یک دلیل انتخابم کیا هست
میثم
۲۰ دی ۱۴۰۰با اینکه کره ایها خیلی خوبن
ولی از اشکودا نمیشه گذشت
R@m!n
۲۰ دی ۱۴۰۰کودیاک در واقع ورژن بلوک شرق فولکس تیگوان هست و خوشبختانه تو اون بازه کوتاه بنظرم بهترین کراس اووری که وارد بازار ما شد تیگوان بود و در کلاس خودش و در تمامی بخش ها محصولی فوق العاده بود.
تو اون زمان قرار بود اشکودا هم با مدل های سوپرب و چند کراس دیگه وارد شه که متاسفانه نشد.
حسین
۲۰ دی ۱۴۰۰مشخصات اشکودا یک سر و گردن بالاتره. هیچ دلیلی برای رای دادن به سورنتو وجود نداره
کوبیده
۲۰ دی ۱۴۰۰چرا اشکودا تو خاورمیانه نیست
عاشق پدال
۲۱ دی ۱۴۰۰بخوام یکی از این دوتا رو بخرم قطعا اشکودا رو میخرم.
اما چون شرائط ایران فرق داره کیا بهتره براتون.
عاشق پدال
۲۱ دی ۱۴۰۰دعا کنین پولهای بلوکه شده همش ماشین بشه از کره جنوبی.
چرا؟
چون که زیرا.
ازل
۴ شهریور ۱۴۰۱من هر دوی این ماشین ها رو دارم سورنتو در مشهد و اسکودا در استانبول ، در ترکیه اسکودا میگن نه اشکودا، در هر صورت هر دو عالین ولی اگه یکی رو بخوام انتخاب کنم قطعا اون اسکودا هست لذت رانندگی با اسکودا یه چیز دیگس