لوکانو L7 بهعنوان جدیدترین خودروی چینی که بهطور همزمان در ایران و اروپا عرضه شده، در برابر رقبای اروپایی چه عملکردی خواهد داشت؟
لوکانو L7 جدیدترین شاسیبلند بازار کشورمان محسوب میشود که توسط گروه ماموت عرضه شده است. این خودرو بهتازگی با نام جیکو ۷ به بازار اروپا هم راه پیدا کرده است. لوکانو L7 با هدف ارائهٔ شاسیبلندی در سگمنت C با قیمت شاسیبلندهای سگمنت B، به هر آپشنی که فکرش را بکنید مجهز است اما آیا این دست و دلبازی در امکانات به قیمت کاستی در جاهای دیگر تمام شده است؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، لوکانو L7 را برابر کراساووری همقیمت از سگمنت پایینتر قرار دادهایم. اشکودا کامیک یک کراساوور خانوادگی معمولی است که برخلاف رقیب چینی، نمیخواهد خود را لوکس جلوه دهد و قصد دارد از طرق دیگری خریداران را راضی نگه دارد.
همچنین بخوانید: لوکانو ۷ چری در ایران؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند وارداتی ماموت
لوکانو L7
ارزش لوکانو در برابر قیمت غیرقابلانکار است. این کراساوور چینی با آپشنهای کامل ۲۹,۴۳۵ پوند قیمت دارد که حدود هزار پوند از اشکودا کامیک ارزانتر است. درحالیکه برخی خودروهای تازهوارد چینی مثل فونیکس FX از خود گروه چری در بازار اروپا کمی ناشناخته به نظر میرسند، لوکانو ویژگیهایی دارد که باعث میشود خود را از دیگر هموطنانش متمایز کند. در طراحی بیرونی این خودرو بهوضوح نفوذ رنجروور دیده میشود درحالیکه گرافیک شطرنجی چراغهای جلو کمی آئودی را به یاد میآورد.
اشکودا کامیک
اشکودا کامیک را برای هماهنگی با لوکانو L7 با پیشرانهٔ ۱.۵ لیتری و گیربکس اتوماتیک انتخاب کردهایم که قیمت را در تیپ SE L به ۳۰,۶۴۵ پوند رسانده است. این دومین تیپ بالا ردهٔ کامیک محسوب میشود و در صورت انتخاب گیربکس دستی قیمت آن به ۲۹,۲۹۵ پوند کاهش میابد. در داخل خودرو، اتصال گوشی به بلوتوث همیشه مشکل دارد و برای اتصال باید چند بار تلاش کرد. علاوه بر این، اتصال اندروید اتو هم میتواند چند دقیقه طول بکشد. در اینجا خبری از شارژر بیسیم گوشی هم نیست.
روی جاده
کامیک نشان میدهد برای شاسی و پیشرانهٔ لوکانو L7 چقدر جای پیشرفت وجود دارد. اشکودا خودرویی سبکتر و بسیار سریعتر است که در پیچها پایداری بیشتری دارد و از روی دستاندازها راحتتر عبور میکند. هنگام پیمایشهای بزرگراهی هم کامیک سریعتر عمل میکند درحالیکه گیربکس گیج و بلاتکلیف باعث میشود لوکانو L7 حتی بیشتر عقب بیفتد.
ویژگیهای فنی
لوکانو L7 بهصورت استاندارد به دو نمایشگر بزرگ، رینگهای آلیاژی ۱۹ اینچی، چراغهای LED و روکش چرم مصنوعی صندلیها مجهز است. البته کامیک آزمایشی ما هم امکانات زیادی دارد ولی از برخی موارد مثل سقف پانوراما محروم است. هردو خودرو به پیشرانههای بنزینی مجهز هستند اما پیشرانهٔ اشکودا ۱۰۰ سیسی حجم کمتر و ۲۵ نیوتن متر گشتاور کمتری دارد. البته لوکانو در بازار کشورمان ۱۹۷ اسب بخار قدرت دارد اما این رقم در اروپا ۱۴۷ اسب بخار است.
کارایی و مصرف سوخت
بزرگترین تفاوت این دو خودرو در مصرف سوخت دیده میشود. کامیک در آزمایش ما بهصورت ترکیبی در هر صد کیلومتر ۶.۵ لیتر بنزین مصرف کرد درحالیکه این رقم برای لوکانو ۱۰.۳ لیتر بود که اختلاف بسیار زیادی را نشان میدهد. از سوی دیگر، کراساوور جدید چری ۲۵۹ میلیمتر از کامیک کشیدهتر است و در داخل فضای بیشتری را ارائه میکند اما لوکانو مزیت خود را در صندوق بار واضحتر نشان میدهد زیرا با ظرفیت ۵۰۰ لیتر، ۱۰۰ لیتر از رقیب اروپایی فضای بار بیشتری دارد. بااینحال، در فضای صندلیهای عقب تفاوت بین دو خودرو چندان زیاد نیست و هردو بسیار جادار هستند.
مقام اول: اشکودا کامیک
کامیک از بسیاری جهات، همان خودروی خانوادگی است که خیلیها نیاز دارند. این چشمگیرترین و پرزرقوبرقترین کراساوور کوچک بازار نیست ولی همهٔ نیازهای اساسی را بهدرستی انجام میدهد. راحتی سواری و هندلینگ کامیک بالاتر از متوسط این کلاس است، پیشرانهٔ قدرتمندی دارد و بزرگترین نقاط قوت آن در ارگونومی منطقی و فضای کابین و صندوق چشمگیر دیده میشود.
مقام دوم: لوکانو L7
لوکانو L7 جدیدترین تلاش یکی از خودروسازان باسابقهٔ چینی است ولی همچنان نشان میدهد که برندهای چینی صرفاً هنگام ساخت خودروهای الکتریکی خوب عمل میکنند. L7 هنگام امتیازدهی، دوقطبی عمل میکند زیرا امتیازاتش یا عالی هستند یا ناامیدکننده. شرایط این خودرو در جاداری داخلی و سطح امکانات عالی است ولی با پیشرانهٔ پرمصرف، گیربکس ضعیف و رانندگی ناامیدکننده، مغلوب کامیک میشود.
مقایسه مشخصات فنی
جیکو L7 | اشکودا کامیک | |
پیشرانه | ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر توربو | ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربو |
قدرت | ۱۴۷ اسب بخار | ۱۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۷۵ نیوتن متر | ۲۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | جلو | جلو |
شتاب صفرتاصد | ۱۰.۳ ثانیه | ۸.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت | ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت |
مصرف سوخت | ۷.۵ لیتر ترکیبی | ۵.۹ لیتر ترکیبی |
طول | ۴,۵۰۰ میلیمتر | ۴,۲۴۱ میلیمتر |
عرض | ۱,۸۶۵ میلیمتر | ۱,۷۹۳ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۶۸۰ میلیمتر | ۱,۵۶۲ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۶۸۰ میلیمتر | ۲,۶۳۹ میلیمتر |
وزن خالص | ۱۶۵۰ کیلوگرم | ۱۲۹۰ کیلوگرم |
حجم صندوق بار | ۵۰۰ لیتر | ۴۰۰ لیتر |
قیمت | ۲۹,۴۳۵ پوند | ۳۰,۶۹۵ پوند |
صامورایی
۴ فروردین ۱۴۰۴اثبات دیگری بر اینکه خودرو فقط آپشن نیست و چندین دهه سابقه خودروسازان تراز اول دنیا خودشو اینجاها نشون میده. هماهنگی و کیفیت موتور و گیربکس، هندلینگ و مصرف سوخت اینا همه نشون میده پول اضافی که پرداخت میکنی کجا داره خرج میشه.
ماشینو فقط بااندازه نمایشگر و آپشن های مختلف نمیسنجن و پارامترهای مهم دیگه ای هم دخیله. صددرصد اگه قیمت برابر باشه اشکودا انتخاب میشه. تو کشور ما هم داستان همینه اما قیمت گذاریو طوری تعیین میکنن که رقبای غیرچینی از دور خارج شن.
Sina_carshow
۴ فروردین ۱۴۰۴در جواب قسمت آخرت بگم همیشه هم گفتم بازم میگم در جهت آگاهی که این رقبای غیر چینی هم چینی هستن یعنی تمام چینی حتی گیربکس و موتورشون هم چینیه و یه مقداری تو کیفیت ساخت با نسخه جهانی فرق دارن برا کاهش هزینه ساخت و فروش تو کشور چین، شما بیای نسخه های اصلیشون رو تو امارات یا خاورمیانه هر کشوری مقایسه کنی حتی تست درایو بری هم تفاوت هاشون رو نشون میده
در جواب قسمت اولت که داری از سیستم قیمت گذاری بالا حمایت میکنی باید بگم نه لزوما
مثلا هواوی با این همه فشار روش و تحریما خودرو استلاتو s9 رو داد بیرون هم ضریب درگ بهتری از بنز eqs داشت هم زیباتر بود قیافش به قول خیلیا تونست 100 سال خودرو سازی بنز رو زیر سوال ببره با یه ماشین
از طرفی همین لوکانو قیمتش تو اروپا بالاس وگرنه تو همین امارات حداقل 5 هزار یورو ارزونتره از چین بخوای نسخه چین رو بیاری حدود 10 هزارتا ارزونتر در میاد به خاطر تعرفه های بالای اروپا اینقدر شده قیمتش ضمن اینکه این دو خودرو تو یک سگمنت نیستن ابعاد لوکانو خیلی بزرگتره و تیونینگ تعلیق هم فرق داره
صامورایی از قله فوجی
۴ فروردین ۱۴۰۴(( داری از سیستم قیمت گذاری بالا حمایت میکنی))
گفتنی در جواب کامنتت زیاده. اما یه موضوعو بگم. قیمت گذاری اروپا و امریکا بالا نیست بلکه این چینه که خلاف جریان حرکت کرده و با یارانه های دولتی انبوه و نیروی کار ارزان ( یاد اون برده داری مدرن BYD در برزیل افتادم ) داره محصولاتشو ارزون تر تولید میکنه تا نظر مردم رو جلب کنه. تولید در اروپا به علت قوانین و شرایطی که هست هزینه بالایی داره و این مفهومش گرون فروشی و الکی گرون بودن نیست. بلکه نرخ و قیمتش همینه. درواقع متر و معیار همین قیمت گذاری اروپا و امریکاست نه چین. چون چینیا مشخصه که چرا قیمت ارزون دارن و به همین دلیله امریکا و اروپا برروی محصولات چین سختگیری میکنند. ( منصفانه بازی نمیکنه و به قول معروف از جیب خودش میده تا بازیو ببره )
Sina_carshow
۴ فروردین ۱۴۰۴کاملا قبول دارم حرفتو
اما به سیر افزایش قیمت رو تو نسل های مختلف یک خودرو رو تو هر برندی قبول داری نگا کن ببین چرا میگم قیمت گذاریشون رفته بالا با وجود علائم واضح از کاهش کیفیت ساخت مخصوصا بنز که مثل تسلا کج و کوله هس درز هاش البته تسلا دو سه سالی هست درست شده
در نهایت هم ضررش برا اونایی که آمریکا زندگی میکنن هس حق انتخاب ندارن جنس چینی بخرن و سودش رو خاورمیانه و برخی مناطق آزاد اروپا شاید استرالیا میبره که قشر متوسط در قیمت پایین تر به محصولات بهتری دسترسی دارن و یعنی سودش رو من و شما مصرف کننده میبریم حالا ما نه سر پیازیم نه ته پیاز از این وضعیت ناراحت باشیم به نظرم باید نشست از پیشرفت لذت برد الان رقابت تو چین جوری شده فقط بین خودشون رقابت میکنن
باشو
۴ فروردین ۱۴۰۴این صرفا از دید یک شخص بی طرف و نگاه از بالا تبلیغ برای اسکودا هس، این مطلب هم صرفا ترجمه یک مقاله هست کاملا مشخصه، اینجا تمامی سایتهایی که ماشین تحلیل میکنن بررسی لوکانو رو ببینی همه از هماهنگی گیربکس و موتور و تعویض دنده بموقع نداشتن تاخیر لوکانو صحبت میکنن، که همه هم دربرابر چینی ها گارد میگیرن، اما این تعریف و تمجید شما کاملا کینه توزانه و مقرضنه هس
امیرحسین
۵ فروردین ۱۴۰۴سلام
تشکرازجناب دهقان
آپشن های لوکانو یک بار مصرفه
اصلاقابل مقایسه نیست بااشکودا
محمد
۵ فروردین ۱۴۰۴اشکودا از کی تا حالا شده برند با اصالت؟؟
خودروسازان اروپای شرقی خودشون ۱۰ ساله مطرح شدند.
امیر
۴ فروردین ۱۴۰۴میگن مردم پول ندارن ولی تو خیابون بی نهایت ماشین ایرانی و چینی و وارداتی صفر میبینی ، ماشین وارداتی پنج میلیاردی ثبت نام میکنن ده میلیون نفر صف میکشه بعد دهه هشتاد تو شهر ما همه با فرغون رفت و امد ممیکردن بعد هم مسخره میکن نزدیک قله بودن دروغه به خدا مردم هزاران بار ثروت مند تر شدن نسبت به قبل
Avan
۴ فروردین ۱۴۰۴۴ درصد مردم با این شرایط اقتصادی کشور ،بسیار ثروتمند شدن ولی اکثریت حدود ۶۰ درصد زیر خط فقر هستند و بقیه قشر متوسطند که به تدریج به زیر خط فقر هل داده می شوند.
امین
۴ فروردین ۱۴۰۴آدم باس احمق باشه واسه هزار پوند برند خانواده فولکس واگن را ول کنه ، بره طرف چینی
محمد
۵ فروردین ۱۴۰۴خود فولکس واگن داره به چینی ها ترجیح داده می شه.
کافکا
۴ فروردین ۱۴۰۴تو اروپا خیلی باید حالت بد باشه با وجود ماشین های اقتصادی فلکس و پژو و رنو و کلی برند دیگه مثل همین اشکودا
پاشی بری ماشین چینی بخری
ماشین چینی برای بازار هایی مثل ماست که بیارن بگن همین که هست
شکم وه
۴ فروردین ۱۴۰۴به پیشرفت زود و سریع چینی ها حسودیت شده و اینکه آل فانی ها توی بیش از میلیارد سال بهش رسیدن آره به این کار چینی ها میگن اصالت و شاهد حال بد اروپا و غرب در چند تا چند تا خریدن همین چینی ها هستیم و باش
صامورایی از قله فوجی
۴ فروردین ۱۴۰۴و ژاپنی که از ترس چین و موج برقیاش، مدیرعامل تویوتا، پرفروش ترین خودروساز جهانو عوض کرد. صد رحمت آلمان
کافکا
۴ فروردین ۱۴۰۴چرا حسودی؟ مگه من و ماشین چینی جاری هم هستیم!؟
پیشرفت چی؟ همین موتور 1.6 روی این ماشین چینی که تکنولوژی GDI داره
این تکنولوژی 70 سال پیش همون غربی ها توسعش دادن و بعد از اینکه 7 دهه روی ماشین های اروپایی و آمریکایی استفاده شده به شرکت های چینی رسیده
اونم در حالی که عمر موتور هاشون نصف همون نمونه آلمانی نیست هر روز داریم میبینیم چجوری جلو مکانیکی ها دارن مینالن که قطعاتش نیست
محمد
۵ فروردین ۱۴۰۴خب چینی ها قیمت شان خیلی کمتره.
این لوکانو رو نبین.
این خودرو لوکس چری هست.
الان اومودا ۵ تو انگلیس خیلی محبوبه.
یکی از آشنایان در انگلیس اومودا ۵ خریده.
Sina_carshow
۴ فروردین ۱۴۰۴یه سی سانتی متر طول بیشتر و ارتفاع بیشتر معذرت
این ماشینا اصن تو یک سگمنت نیستن اشکودا باید با جیکو j5 یا همین لوکانو L5 مقایسه بشه نه ال 7 بعد نتیجه بگیریم هندلینگش بهتره
اصن تیونینگ تعلیق لوکانو هم برا سواری راحت تنظیم شده نه اسپورت
Amir Machine
۴ فروردین ۱۴۰۴شما هم دیگه فیتیله طرفداری از چینیها رو یه کم بکش پایین
مصرف سوخت افتضاح بالای 10 لیتر لوکانو با قدرت برابر نشون میده تو تکنولوژی موتور 20 سال از اروپاییها عقبه
مشکل گیربکس دوکلاچهای که گفته هم دقیقاً تو فونیکس FX اینجا هم دیده میشه
ماشینای چینی لااقل تو مدلهای بنزینی فقط آپشن و قیافه دارن، تکنولوژی فنی صفر، همین چری یه موتور 1.6 لیتری GDI داره رو 150 مدل مختلف از برندهای مختلف گذاشته
Sina_carshow
۴ فروردین ۱۴۰۴اونکه من تعصب و جهت گیری دارم رو چینی ها خودمم اعتراف میکنم
به طور کلی موتور های چینی همین شکلی هستن به طرز عجیبی مصرف سوخت بالایی دارن قشنگ در حد 6 سیلندر مصرف دارن 1.5 لیتری های توربو چینی و گیربکس دو کلاچه مشکلش نه فقط فونیکس بلکه تیگو 7 نسل قبل و حتی جتور تی 2 مشکل مصرف سوخت و رفتار عجیب گیربکس رو که خودم تستش کردم دیدم هس چون واقعا اون پرتاب اولیه تجربه سواری رو نابود میکنه مخصوصا تو ترافیک ها و بدتر اینه که دو روز کاری هم لگش طول میکشه بدون شوخی تا بخواد گاز بگیره (نسخه پلاگین هیبرید بالای 300 اسبش اصن این مشکل رو نداره و به شدت عملکرد گاز عالی و کنترل شده هس که اون نسخه مثکه میخواد بیاد ایران)
کلا خود منم بخوام بگیرم سمت بنزینی های چینی نمیرم ولی اتفاقا فنی قابل قبولی دارن تو طول سال ها استفاده و پرسیدن تجربه مالکیت ازشون میتونم اینو بگم با وجود مصرف بالا و غیر بهینه
ولی درواقع هدف من اصن از این کامنت قبلی این بود بگم مصرف سوختش قطعا مربوط به ابعاد و وزنشه قطعا این موتور رو خودرو کوچیکتر مصرف کمتری هم داره دارم میگم اساس این مقایسه اشتباهه فقط چون تو اروپا قیمت مشابه دارن مقایسه شده
saeedfarshchian
۴ فروردین ۱۴۰۴خوبه شما این مشکلات چینی ها رو میدونی و طرفداری میکنی
یه ضرب المثل هست فکر میکنم از انگلستان باشه
پدرم همیشه بهم میگفت
[من اونقدر پولدار نیستم که جنس ارزون بخرم]
به همین دلیل حاضر نیستم پولی که براش زحمت کشیدم رو صرف خرید یه ماشین چینی بکنم که فقط کارم راه بیفته
حتی تو این شرایط محدودیت و عدم واردات خودرو سعی بر خرید آگاهانه ماشین دست دو دارم
البته اگر دلالان نامحترم بگذارند!
Sina_carshow
۵ فروردین ۱۴۰۴ماشین دست دو هیچوقت نمیشه آگاهانه خرید این تجربه شخصی خودم و اطرافیانم بوده هرکدوم رو بخوام داستانشون رو باز کنم دو صفحه طول میکشه
ولی خلاصه بدون دست دو خریدن میتونه هم به حسابای بانکیت هم شاید به جونت آسیب بزنه (برا خودم پیش اومده)
خود من ترجیح میدم سمت اون خودرو های چینی که میگی نرم وگرنه هیبرید و برقی فقط چینی ور میدارم و اتفاقا تا وقتی این چینی ها هستن نیازی ندارم ماشین گرونتر بگیرم مخصوصا کشورای خارجی که ماشین کالای مصرفیه به صورت نسبتی و درصدی افت قیمت میکنه خریدار هم عملن همون تویوتا داره فقط بقیه خودرو ها به سختی رد میشن
خیلی از چینی هایی که اومدن ایران ماشینای خوبی هستن مثل محصولات بی وای دی یا حتی همین اکستریم وی ایکس یا تانک 300 و وویا و…
OM.01
۴ فروردین ۱۴۰۴نکته جالب اینکه 7 سال پیش وبسایت اتواکسپرس بررسی چانگان cs55 نسل اول رو انجام داد و پدال هم گذاشتش
https://www.pedal.ir/chinese/%d8%b1%d8%a7%d9%86%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%da%86%d8%a7%d9%86%da%af%d8%a7%d9%86-cs55-%da%a9%d8%b1%d8%a7%d8%b3%e2%80%8c%d8%a7%d9%88%d9%88%d8%b1-%da%86%db%8c%d9%86%db%8c/
یا بررسی لینک اندکو 02 توسط اتواکسپرس
https://www.pedal.ir/chinese/%d8%a8%d8%b1%d8%b1%d8%b3%db%8c-%d8%b4%d8%a7%d8%b3%db%8c%e2%80%8c%d8%a8%d9%84%d9%86%d8%af-%d9%84%db%8c%d9%86%da%a9-%d8%a7%d9%86%d8%af-%da%a9%d9%88-02/
ماشین های چینی که اون موقع تولید میشد! سال 2018 چری چی میزد؟ تیگو7 بهترین ماشینش بود…
از اون سالها که خیلی وقته گذشته
اما سفر جیم فارلی مدیرعامل فورد به چین چندین ماه پیش خیلی جالبه! گفته که محصولات چانگان کاملا خطرناک و رقابتی هستن و ما چند نمونه چانگان و چند خودروی چینی دیگه به آمریکا میاریم جهت بررسی!
https://www.thedrive.com/news/ford-ceo-says-chinese-car-industrys-rise-reminds-him-of-japans-and-koreas
و شیائومی SU7 آورده و میگه بهترین ماشینی هست که روندم!
https://www.roadandtrack.com/news/a62705480/ford-ceo-jim-farley-praises-xiaomi-su7-chinese-electric-car/
اینارو گفتم بگم چری سالیان سال هست تو اروپا هست اما انگار نه انگار. تو ایتالیا ده ساله حضور داره اما خبری نیست محصول خفنی هم این سالها تولید نکرده. چری نهایتا برند درجه 2 چینی هست. اما متاسفانه بارها به غلط همین پدال گفتن بهترین چینی!
اما میبینم جیلی byd چانگان کاملا متفاوت هستن و هر بازاری میرن بعد یه مدت فروش مناسبی کسب میکنن. حالا بازار کشورهای عربی یا استرالیا یا دیگرجاها. برند های استارتاپ مثل nio و xpeng و li Auto کاری ندارم حالا
خودروی Jaecoo J7 تو چین سال 2023 حدود 11 هزار دستگاه و 2024 حدود 24 هزار دستگاه فروخت. تو بازار فوق رقابتی چین که کلی برند هست سیستم مارکتینگ کلا متفاوته. به مجله ها پول بدی تاثیر خیلی زیادی نداره تو فروش. اینقدر جمعیت زیاده و برند زیاده. ماشینی که خوب باشه میفروشه نباشه هم خداحافظ…
آمار فروش Jaecoo J7 خنده دار هست
در گروه خودروسازی چری، برند چری و جایکو و اکسید فلان بهمان همه شون چینی درجه 2 هستن فقط این وسط جتور خوبه…جالبه جتور زیر مجموعه چری تو چین 500 هزارتا فروخته با 9 مدل ولی خود چری 700 هزارتا با 16 مدل!
اروپا کلا 5 یا 6 مدل برند خودروی چینی استقبال خواهد شد خودمون هم خوب میدونیم کدام ها خواهند بود فعلا تک توک دارن نمایندگی میزنن این کار زمان بره. جایی برای چری نیست تو اروپا…
محمد
۵ فروردین ۱۴۰۴کلاً ملت ایران آدمای دشمن تراشی هستند.
یه زمان به آمریکا مرگ می گفتن الان به چین.
آخه چی بهت میرسه از پیشرفت چین فشار می خوری؟؟؟
این آمار ارقام شما هم ما یه عمره تو پدال می گیم و بهمون میگن چینی فن.
رضا
۴ فروردین ۱۴۰۴خدمات پس از فروش مهمه ..اشکودا شرکتی نیست
که بتواند جواب مشتری بدهد..ماموت خودرو ..قولی هست برای خودش..در عرض یکماه خودرو عرضه کرد..اشکودا 5 ماه پول گرفته هنوز خبری نیست
انصراف دادم 2ماه هست ..پول منو نمیتونه پس بده
علی
۴ فروردین ۱۴۰۴مقایسه خودرو المانی با چینی؟؟؟
واقعا هدف سردبیر این مقاله چی بوده؟؟؟
احتمالا چینی ها در عوض هزینه برای کیفیت خودروهاشون بیشتر برای رسانه هزینه میکنن .
محمد
۵ فروردین ۱۴۰۴از کی تا حالا اشکودای چکی شده آلمانی؟؟!!!
Hamid
۴ فروردین ۱۴۰۴در مشخصات جیکو عرض و ارتفاع جابجا نوشته شده
علیرضا
۴ فروردین ۱۴۰۴عرض لوکانو l7 رو اشتباه توی جدول به جای ارتفاع نوشتین
لطفا تصحیح شود
باشو
۴ فروردین ۱۴۰۴این صرفا از دید یک شخص بی طرف و نگاه از بالا تبلیغ برای اسکودا هس، این مطلب هم صرفا ترجمه یک مقاله هست کاملا مشخصه، اینجا تمامی سایتهایی که ماشین تحلیل میکنن بررسی لوکانو رو ببینی همه از هماهنگی گیربکس و موتور و تعویض دنده بموقع نداشتن تاخیر لوکانو صحبت میکنن، که همه هم دربرابر چینی ها گارد میگیرن، اما این تعریف و تمجید شما کاملا کینه توزانه و مقرضنه هس
صامورایی از قله فوجی
۴ فروردین ۱۴۰۴همونطور که میگی این مطلب قصد تبلیغ داشته، براحتی میشه گفت اون مطالبی هم که خودت میگی از لوکانو تعریف کردند، پس اونا هم قصد تبلیغ دارند و مطالبشون کاملا مغرضانه ست.
گاس فرینگ
۴ فروردین ۱۴۰۴لوکانو اگه شاسی مستقل میبود خیلی با ارزش تر میشد
بازار تو قسمت شاسی بلند شاسی مستقل خلا جدی داره الان نیسان رونیز و سرانزا مال 20 سال پیش رو با قیمت میلیاردی معامله میکنن دیگه پرادو و تانک 300 جای خود
رامین صفایی
۴ فروردین ۱۴۰۴آخه آشغال چینی را چه کار به مقایسه با برند
معتبری مانند اشکودا که از شرکت های زیر مجموعه فولکس واگن می باشد ؟!
این آشغال های چینی باید با گاری های
دست ساز کودکان رقابت کنند .
ای مگس ؛ عرصه ی سیمرغ ، نه جولانگه توست
Hunter
۴ فروردین ۱۴۰۴یک سوال دارم لوکانوی شما جیکو نیست و احتمالا لوکانوی شما پلاگین هیبرید نیست ؟ البته شد دو تا سوال .
Saji
۴ فروردین ۱۴۰۴خودرو اروپایی کلا دنیای دیگهایه)بخاطر شرایط و قوانین خاص اروپا) حتی اشکودا ک در مقابل بنز و بیامو یا حتی خودروسازی ایتالیا و انگلیس برند درجه چندم حساب میشه بازم نسبت به یه محصول مثلا بروز و خفن چینی تو تست چند پله بهتر عمل کرد … حالا اینکه تو ایران میگن خودرو اروپایی خرجش زیاده و بعد چندسال باید دور انداخت و این چرندیات فقط همون مثال بارز گربه دستش به گوشت نمیرسید میگفت پیف پیف بو میده….بقول یکی خوشگذرونی و کیف و حال و لذت بردن هزینه داره
بعد اینجا پیج لاماریسواران میاد لاماری را با اوروس مقایسه میکنه/:
شکم وه
۴ فروردین ۱۴۰۴اون مقایسه نیست برتریه و غرب خرج بالا و پر استهلاک می سازه و مصرف سوخت بالا مثلا ۹نیازده باک داره اندازه کامارو
😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂😂