یکی از جالبترین مسابقات آفرود و درگ چند هفته اخیر به همین رویارویی مرسدس-ای ام جی G63 و اشکودا یتی ارتقا یافته مربوط میشود. به نظر شما کدام خودرو خواهد توانست پیروز چنین مسابقه سختی شود؟
پیش از آنکه اشکودا اقدام به معرفی خودروی کاروک به عنوان یکی از پرفروشترین محصولاتش بکند، یتی وظیفه جلبتوجه به این برند چکی را بر عهده داشت. یتی را میتوان جزو اولین کراس اوورهای کامپکت با استایل برگرفته از خودروهای آفرود و تکنولوژی اثبات شده گروه فولکسواگن دانست. اگرچه یتی به اندازه کاروک در امر فروش موفق نبود اما قطعاً به عنوان خونی تازه در رگهای کلاس خود محسوب میشد، کلاسی که امروزه گزینههای بسیار زیادی در آن وجود دارند. اشکودا یتی در سال ۲۰۱۷ به پایان راه خود رسید اما حالا جزو گزینههای محبوب در بین خریداران خودروهای دستدوم است.
طراحی خشن بدنه یتی با تواناییهای آفرود شگفتانگیز همراه نشده است اما کراس اوور موردبحث با اندکی تغییرات میتواند در مسیرهای خارج از جاده و ناهموار بدرخشد. در حقیقت راهی بهتر از برگزاری یک مسابقه آفرود و درگ بین یتی ارتقا یافته و یکی از پادشاهان آفرود یعنی مرسدس-ای ام جی G63 وجود ندارد. البته شاید رویارویی دو خودرو کمی عجیب به نظر برسد مخصوصاً اینکه قیمت هر دو اختلاف فاحشی دارد. قیمت G63 در آمریکا از حدود ۱۸۰ هزار دلار شروع میشود درحالیکه قیمت یتی دستدوم و ارتقا یافته ما حدود ۲۵۰۰ دلار است. البته تفاوتهای دو خودرو زیر کاپوت بزرگتر نیز هست.
پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی مرسدس ۵۸۵ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک، ۳ دیفرانسیل قفل شونده و دیگر تکنولوژیهای مدرن به چرخ ها میرسد. در مقابل اشکودا یتی به پیشرانه ۲ لیتری دیزلی با ۱۸۰ اسب بخار قدرت و سیستم چهار چرخ محرک هالدکس مجهز است؛ اما نکته مهمتر اینکه یتی بهطور قابلتوجهی ارتقا یافته و از لاستیکهای ویژه و حفاظ زیر بدنه استفاده میکند. با این تفاسیر، G63 مزیتهای آشکاری در زمینه قدرت و گشتاور دارد اما از طرفی بسیار سنگینتر است و از لاستیکهای استاندارد استفاده میکند. به نظر شما کدام خودرو برنده این چالش خواهد بود؟
فقط انگلستان
۲۰ اسفند ۱۴۰۱من کلی پول دارم و میخوام باهاش خوش بگذرونم یه ماشین آلمانی میخرم و می اندازمش تو دره نابودی و انتقام تمام شکست های خودروهای آمریکایی رو ازشون میگیرم و خوشحال میشم.
سوشیانت
۲۰ اسفند ۱۴۰۱من که ندیدیم آلمانی حریف آمریکایی بشه اکثرا آمریکایی ها پرفورمنس بهتری دارن
Alan.r
۲۰ اسفند ۱۴۰۱جناب سوشیانت
ONE , M5CS , GT63 E PERFORMANCE, 911 و…… سلام دارن خدمتتون
ARMAN سابق
۲۰ اسفند ۱۴۰۱داداش دیگه قضیه رو هندیش نکن.
AMD
۲۰ اسفند ۱۴۰۱خیلی تاثیر گذار بود همین الان پورشه و بنز اعلام تعطیلی کردند😐
mahdi-es17
۲۰ اسفند ۱۴۰۱تاثیر لاستیک نمایان بود
RENAULT5
۲۰ اسفند ۱۴۰۱همیشه از برند اشکودا خوشم میاد
Kato
۲۰ اسفند ۱۴۰۱سپر جلو اشکودا کجاست ؟
R/T
۲۰ اسفند ۱۴۰۱با جی کلاس نباید آفرود خشن رفت
ولی با این اشکودا هیچ عیبی نداره
iman1199
۲۲ اسفند ۱۴۰۱اتفاقا جی کلاس هیچ عیبی نداره چون از هر لحاظ عالی و درجه۱یکه بعضیا فکر میکنن چون قیمتش گرونه نباید رفت آفرود درصورتی که تا دلت بخواد آفرود خشن هم باهاش رفتن و میرن آفرود خشن رو هم باهاش بری مثل آب خوردنه واسش حتی یه کانال یوتیوب هست که کلا یه نفره ماشین ها رو همه چی به سرشون میاره و انواع شکنجه ها رو روشون اجرا میکنه تا خرابشون کنه خیلی از ماشین ها رو اینجوری خراب کرده ولی جی کلاس رو نتونست خرابش کنه همه کاری هم باهاش کرد انداختش تو باتلاق از بالا رو سقف خونه انداخت از سقف رد شد با سرعت کوبوندش به دیوار لاستیک ها از روی تریلر زد زمین انواع موانع رو برخورد کرد و انواع پرش ها و فشار ها رو روی جی کلاس اجرا کرد ولی جی کلاس عین خیالش نبود و چیزیش نشد و اون نتونست خرابش کنه حتی خودش هم از مقاومت بالای جی کلاس تعجب کرده بود
درضمن این جی کلاس نسخه عادی
چه برسه به ورژن های تخصصی جی کلاس که نسخه های مختلفی داره انواع مدل های اسکوارد 4×4² ورژن نظامی و .. که همه فن حریف بودن و برتریش رو به نظر همگان رسانده و هرکه که دانا و در پی حق و آگاهی هست میدونه که آفرودر های شماره یک ۱ که برتر و اول هستن آفرودر های فول سایز مثل همین مرسدس بنز جی کلاس و رم تی آر ایکس و فورد رپتور و هامر ها هستن از اروپا و امریکا که شماره یک ۱ ها و بهترین آفرودر های برتر جهان هستن و هرکدوم در زمینه تخصصی خودش سنگ محک هست در سگمنت و در حتی هر بخشی دیگه هم برتری دارن نسبت به بقیه چه برسه به یک کراس اوور که کلا قابل مقایسه نیستن با اینها
IMAN1199
۲۰ اسفند ۱۴۰۱جی کلاس حتی حریف اوشکودا هم نمیشه
aMiRsHaYaN
۲۰ اسفند ۱۴۰۱شرایط اصلا شرایط برابری نیست شما اگه لاستیک های جفت ماشین رو آفرودی بندازی اون وقت تاثیر موتور ۸ سیلندر جی کلاس نمایان میشه
جی کلاس خدای آفروده ۳ تا دیف لاک و شاسی نردبانی که با فولاد ۳.۴ میل ساختن و هزار تا قابلیت دیگه
R/T
۲۰ اسفند ۱۴۰۱کسی با ماشین ۱۸۰ هزار دلاری خشن نمیرونه ولی با ماشین ۲۵۰۰ هیچ اشکالی نداره
در ضمن اشکودا یه ذره وسایل مخصوص آفرودیت داره
iman1199
۲۱ اسفند ۱۴۰۱درمورد اونی که از رو اسم من اسکی رفته این رو بگم که برای دوستان روشن شه خودش مهم نیست
ایشون کارش از هیت دادن هم گذشته کلا استاکره هدفش استاک کردن منه پس نیازی نیست باهاش بحث کنید وضع و حالش مشخصه
جی کلاس هم که اول خدای آفروده کلا مرسدس بنز جی کلاس در کنار رم تی آر ایکس و فورد اف ۱۵۰ رپتور آر و هامر ها اینها از اروپا و امریکا کلا خدایان آفرود رو تشکیل میدن کلا اول هستن تو آفرود هرکدوم انواع نسخه های مختلف رو هم دارن از نسخه پرفورمنس تا نسخه جی کلاس نطامی برای ارتش ها که آخر دوام و قابلیت اطمینان هم هست نسخه پرفورمنس اونم یه چیز دیگست کاملا اینها با هم متفاوت هستند هرکدوم ویژگی های خودش رو داره
زیزیگولو
۲۰ اسفند ۱۴۰۱مرسدس ای ام جی با اختلاف خیلی زیاد از اشکودا سَر تر و بالاتره
Alan.r
۲۰ اسفند ۱۴۰۱باز هم مقایسه های چرت واتسون
علت برتری یتی لاستیک های آفرود و اندازه خیلی کوچکتر از جی کلاس(فاصله محوری کمتر) هستش
اگه لاستیک های آفرود رو برای جی کلاس سفارش میدادند پودرش میکرد
MehdiTurbo
۲۰ اسفند ۱۴۰۱باورم نمیشه اشکودا جی کلاس زد
با اینکه تقویت شده ولی مشخصاتشون زمین تا اسمون فرق داره بازم فکر میکردم جی بزنه
جی کلاس یکم برای افرود زیادی خوبه ادم دلش نمیاد بیشتر برای افرود سبک خوبه و تو جاده هم زیادی خوبه و راحت و لاکچری هم خوشگله ادم دلش نمیاد البته بستگی به پول تو جیبت داره برای اونیکه درامد یه روز و یک ماهش خوبه
ولی خدایی اشکودا چقدر خوبه نسبت به قیمتش یک صدم قیمتش هزار و خورده ای بود صدا اگزوزشم خیلی باحال بود
فکر کن با درامد دوماهت میتونی این اشکودا را بخری چقدر کیف میده بزنی به جنگل
ولی جالبیش اینه دوستام که تو اروپاند میگند خیلی باید سخت کار کنند همه همینجورندا سالی یکی دوبار میتونند برند مسافرت برام عجیب اینقدر راحت میتونند ماشین بخرند این ماشین یه دانشجو هم میتونه بخره تو ایران هر وقت بخوای یک هفته تعطیل میکنی میزنی به دل کوه و جنگل ولی اونجا اینطپر نیس
فکر کن دانشجو باشی راحت اینو میتونی بخری ولی سالی یکی دوبار به زور میزنی به دل کوه وجنگل
نمیدونم داستانش چیه ولی از خیلیا شنیدم اروپا اینطوری بیشتر کشوراش
SH
۲۰ اسفند ۱۴۰۱تو آلمان همه کارمند ها میتونن در سال ۲۰ روز کامل مرخصی داشته باشن
Mehdi
۲۱ اسفند ۱۴۰۱دقیقا
منم گفت سالی یکی دو بار یعنی هر بارشم بگیم یک هفته میشه ۱۴ روز حالا بگیریم ۳ بار ۳ هفته سه روز
تازه اگه تو مرخصی یک روز دو روز لابلاش نگیری
خیلی کمه
سالی بیست روز کل مرخصیاست تازه تو هر شغلی که باشی چه از خودت باشه چه از یکی دیگه
اینجا یهو یه برنامه پیش میاد میتونی یه هفته کنسل کنی بری
من دوستم چند سال اونجاست ایران که بود کارم داشت خیلی میگشت مسافرت اینا ولی چند وقت پیش حرف میزدیم میگفت اینجا اصلا نمیتونم اونجوری زندگی کنم با اینکه چند سالم هست دیگه جا افتاده اونجا
رباتیک تر اونجا ولی خب محاسن خودشم داره ولی اون مدلی نمیشه زندگی کرد
شاید سالی دوبار سفر خوب بتونی بری با یه کارمندی ولی رباتیک باید کار کنی و نمیتونی هر وقت برنامه شد چند روز بزنی به دل کوه جنگل هر چند وقت یبار
Mf1
۲۱ اسفند ۱۴۰۱هر کدوم توی جایگاه خودشون خریدارهای خودشون دارن بنظرم رقابت خوبی بود یه خودرو با لاستیک های آفرود با قدرت پایین با یه خودرو قدرت بالا با لاستیک خیابانی تقریبا بالانس بود رقابت
homayoun
۲۱ اسفند ۱۴۰۱وای من چقدر ازین یارو بدم میاد از مقایسه های مسخره و غیر حرفه ایش متنفرم که کاملا با هدف انجام میشه تو هشتاددرقد مقایسه ها خودش میدونه کدوم ماشین باید برنده بشه.حالا اون خنده های زشتش و یه بند فک زدن مزحرفش به کنار.به نظرم ایشون با پیشی گرفتن از سوپرکاربلوندی شده تفلون ترین فرد در دنیای بلاگرهای ماشینی