اشکودا نسخهٔ کوپهٔ کراساوور الکتریکی انیاک خود را معرفی کرده است. انیاک کوپه که مثل همتای معمولی خود روی پلتفرم MEB گروه فولکسواگن ساخته شده است، در سه مدل مختلف به بازار عرضه خواهد شد. این کراساوور جدید به لطف سقف شیبدار خود، آئرودینامیک بهتری داشته و ضریب درگ آن به ۰.۲۳۴ رسیده که از نسخهٔ معمولی کمتر است. این ویژگی در کنار وزن سبکتر موجب بهبود برد انیاک کوپه میشوند.
نسخهٔ پایهٔ انیاک کوپه که ۸۰ نام داشته و به یک موتور الکتریکی با ۲۰۴ اسب بخار قدرت در عقب مجهز است، با هر بار شارژ کامل باطریهای ۸۲ کیلووات ساعتی خود، طبق معیارهای WLTB میتواند تا ۵۴۵ کیلومتر را طی کند که ۱۵ کیلومتر از انیاک ۸۰ معمولی بیشتر است. دو نسخهٔ بعدی انیاک کوپه هم شامل مدل 80x و نسخهٔ اسپرت RS میشود که هردو از موتور الکتریکی دوم در محور جلو و سامانهٔ چهارچرخ محرک برخوردارند.
این موتورها در مدل 80x مجموعاً ۲۶۵ اسب بخار قدرت تولید میکنند درحالیکه عضو اسپرت این خانواده ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۶۰ نیوتن متر دارد. انیاک کوپه RS بهعنوان اولین محصول الکتریکی اسپرت اشکودا، ظرف ۶.۵ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و میتواند به حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. برای کسانی که به چنین قدرت و پرفورمنسی نیازی ندارد اما خواهان ظاهر اسپرتی هستند نیز اشکودا نسخهٔ SportLine را ارائه کرده که برای هردو مدل ۸۰ و 80x قابل سفارش است و همان ویژگیهای ظاهری نسخهٔ RS را بدون قدرت بیشتر ارائه میکند.
انیاک کوپه RS و همینطور اسپرتلاین هردو از شاسی اسپرت بهینه شده بهره میبرند و ۱۵ میلیمتر در جلو و ۱۰ میلیمتر در عقب ارتفاع کمتری نسبت به نسخهٔ معمولی دارند. علاوه بر این، هردوی این نسخهها در بیرون از تریمهای پلاستیکی آئرودینامیکی، قاب مشکی براق برای جلوپنجره و پنجرههای جانبی و رینگهای ۲۰ اینچی استاندارد یا ۲۱ اینچی سفارشی برخوردار هستند. همچنین مثل دیگر محصولات سری RS اشکودا، نسخهٔ RS این کراساوور الکتریکی هم در سپر عقب خود یک شبرنگ باریک سراسری دارد.
در همین حال، تمام نسخههای انیاک کوپه به سقف شیشهای پانوراما مجهز هستند که کل سقف را پوشش داده و با شیشهٔ عقب ادغام میشود. این سقف شیشهای از سقف معمولی باریکتر بوده و فضای سر بیشتری را برای سرنشینان فراهم میکند. داخل انیاک کوپه مملو از مواد بازیافتی است و همهٔ مدلهای آن بهصورت استاندارد به صفحه آمپر دیجیتالی ۵.۳ اینچی و نمایشگر مرکزی ۱۳ اینچی مجهز هستند. در اینجا با وجود سقف شیبدار هنوز هم فضای زیادی وجود دارد بهگونهای که صندوق بار خودرو از ۵۷۰ لیتر فضا برخوردار است که تنها ۱۵ لیتر از انیاک معمولی کمتر است.
مدل اسپرتلاین در داخل از تریم اسپرت مشکیرنگی بهره میبرد درحالیکه نسخهٔ RS به صندلیهای اسپرت چرمی مشکی با خطوط متضاد و تریم فیبر کربنی مجهز است. داشبورد این نسخه هم برای هماهنگی با صندلیها با مادهای چرممانند پوشیده شده است. آپشنهایی مثل هدآپ دیسپلی با تکنولوژی واقعیت افزوده، سیستم صوتی کانتون با ۱۳ بلندگو و پد شارژر بیسیم هم برای همهٔ نسخههای انیاک کوپه قابل سفارش خواهد بود. فروش اشکودا انیاک کوپه از اواخر امسال آغاز میشود اما قیمت آن هنوز اعلام نشده است.
مرتضی
۱۲ بهمن ۱۴۰۰بسیار زیبا
احمدرضا
۱۲ بهمن ۱۴۰۰خودروساز بی حاشیه خیلی دوسش دارم
با کلاس و با شخصیته
یوسف
۱۲ بهمن ۱۴۰۰زیباست و گامی رو به جلو برای اشکودا اما من مدل معمولی انیاک رو به نسخه کوپه ترجیح میدم.
سامان اذری
۱۲ بهمن ۱۴۰۰یکی از دوستام اشکودا کودیاک داره
نظرم راجبش خنثی بود ولی وقتی سوار شدم حدودا دو سه ساعتی باهاش بودم نظرم کاملا عوض شد
به شدت نرم و موتورشم کشش خوبی داشت
استهلاکش رو نمیدونم در چه حده چون باس تو اینده دید که چطوره
ولی صاحب شرکت من یه بنز c200 4matic مدل ۲۰۲۰ داره که کلی اونو روندم
درسته بنز سدانه و کودیاک کراس اوور ولی از نظر هندلیگ و نرمی و نویز و فضای داخلی هیچ کم و کاستی از بنز نداشت
ارین صاحب جمعی
۱۲ بهمن ۱۴۰۰سامان جان کاملا معلومه چون اسکودا هم مهندساش المانین چون زیر مجموعه فولکس واگن هست
mohamadreza83
۱۲ بهمن ۱۴۰۰چاکر داش سامان خودمون هم هستیم
از برو بچه های با سابقه و قدیمی پدال
خیلی وقت بود دلم واسه اینجور کامنت گذاشتنات تنگ شده بود که تجربه هاتو میگفتی مثل قدیم …
دیگ چی میشه کرد یه پدال هست و یه سامان آذری …
راستی قول کلی عکس های خفن هم بهمون داده بودیااا …
نگو یادم رفته 😉❤️
کوبیده
۱۲ بهمن ۱۴۰۰من فکر میکردم تو مایه های پژو اینا باشه با چیزی گفتی بنظرم خیلی خفن تره