اشکودا

کانسپت مسابقه‌ای اشکودا انیاک RS ریس با قوای محرکه برقی رونمایی شد

جدیدترین خودروی مفهومی اشکودا یک خودروی مسابقه‌ای با نام انیاک RS ریس است که ۳۳۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.


اشکودا در سراسر جهان طرفداران زیادی دارد. این برند قدیمی جمهوری چک همیشه میوه ممنوعه جذابی را معرفی می‌کند هرچند چنین محصولاتی معمولاً راهی به خط تولید نمی‌یابند. این بار اشکودا به دنبال برجسته کردن میراث موتور اسپرت خود است و یک خودروی رالی برقی را بر اساس انیاک تولید کرده است. می‌خواهیم شما را با اشکودا انیاک RS ریس کانسپت آشنا کنیم.

خودروی موردبحث توسط شاخه موتور اسپرت اشکودا طراحی و تولید شده و برای توسعه آن از انیاک برقی استاندارد استفاده شده است. محصول نهایی ارتفاع کمتر، پهنای بیشتر و وزن کمتری دارد. با استفاده از پانل‌های بدنه بیو کامپوزیت دارای فیبر و همچنین شیشه‌های پلی کربنات، وزن خودروی موردبحث ۳۰۰ کیلوگرم کمتر از شاسی‌بلند استاندارد انیاک است. با این تفاسیر وزن کلی کانسپت اشکودا به حدود ۱۹۵۰ کیلوگرم می‌رسد.

اشکودا انیاک RS ریس فاقد سیستم تعلیق کنترل شاسی دینامیک است و بجای آن از تنظیمات اسپرت و آماده مسابقه استفاده می‌کند و تنظیمات جداگانه‌ای برای خشکی فنرها وجود دارد. از نظر بصری هم یک کیت آیرودینامیک گیرا شامل ورودی‌های هوا و بالچه‌های مختلف در نظر گرفته شده است. در بخش جلو می‌توانیم اسپویلر لبه‌ای جدید و جلوپنجره بزرگ‌تر را برای خنک کاری بهینه ببینیم. همچنین در عقب خودرو نیز اسپویلری بزرگ برای تولید بیشتر داون فورس اضافه شده و حتی مجرای هوای عملکردی نیز وجود دارد که هوا را به داخل کابین هدایت می‌کند. علاوه بر این رینگ‌های ۲۰ اینچی نیز برای بهبود آیرودینامیک انیاک RS ریس طراحی شده‌اند.

دو موتور برقی و باتری ۸۲ کیلووات ساعتی در کانسپت جدید اشکودا بکار رفته‌اند و در مجموع ۳۳۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. به خاطر کاهش وزن و موتورهای برقی، این خودرو در کمتر از ۵ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رساند اما حداکثر سرعت آن همانند مدل تولیدی برابر با ۱۸۰ کیلومتر در ساعت است. اشکودا موتور اسپرت درست همانند یک خودروی رالی واقعی کابین را از تجهیزات غیرضروری خالی کرده و هم‌اکنون شاهد رول کیج، اهرم ترمزدستی، آتش‌خاموش‌کن اضطراری، پانل‌های فوم ایمنی و فرمان جدید با قابلیت تنظیم وزن هستیم. البته نمایشگر ۱۳ اینچی مدل استاندارد همچنان حفظ شده است.

به نظر نمی‌رسد که اشکودا انیاک RS ریس راهی خط تولید شود اما ثابت می‌کند که یک پروژه جذاب برای اثبات توانایی‌های شاخه موتور اسپرت این برند است. یکی از اعضای هیئت‌مدیره اشکودا می‌گوید این کمپانی به دنبال بررسی امکان استفاده از قطعات بیو کامپوزیتی در موتور اسپرت است و شاید در آینده آن‌ها را بکار گیرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. nikan

    ۱۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (133 ديدگاه)

    کاش همین ایده رو روی یه مدل خیلی سبک تر پیاده میکردن مثلا اشکودا Fabia. این با ۳۰۰ کیلو وزن کمتر هنوزم خیلی سنگینه. به عنوان یه کانسپت که قرار نیست بیاد تو خیابونا حداقل چیزی خفن تری میشد

    موافقم 3
    مخالفم 2
    1. amirkhanzadeh

      ۱۹ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (823 ديدگاه)

      منو یاد سوبارو انداخت

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. JaMsHiD-B

        ۱۹ مهر ۱۴۰۳
        سوابق: (2582 ديدگاه)

        سوبارو با کیت پرو درایو
        لعنتی خود زندگیه

        1. علی Shelby

          ۱۹ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (444 ديدگاه)
        2. mmd@

          ۱۹ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (282 ديدگاه)

          جمشید فقط سوبارو عشق منه❤️‍🩹❤️‍🩹🎖️❤️❤️🏆🏆🏆🥲😈😈☠️☠️😿

  2. علی منصوری

    ۱۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (193 ديدگاه)

    این کمپانی همه چی میسازه، یسری کمپرسور قدیمی دیدم همشون اشکودا بود ،منظورم اینکه ب هیچ عنوان کم تجربه تو صنعت نیستن

    موافقم 1
    مخالفم 1
  3. JaMsHiD-B

    ۱۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (2582 ديدگاه)

    و همچنان میتسوبیشی در حال پا فشاری بر روی پروژه های شکست خورده . در حال شکست فجیع در کلاس خودرویی که همه در حال میلیونی فروختن هستن

    تا اشکودا سدان ریسینگ ساخته و میتسوبیشی هنوز حاضر نیست نام لنسر اوولوشن رو زنده کنه
    خدا لعنتشون کنه

    1. Galant.VR4(JDM)

      ۱۹ مهر ۱۴۰۳
      سوابق: (988 ديدگاه)

      لنسر اوو 🥲
      این ماشین دوباره تولید بشه انگار به کل ماشینبازا زندگی دوباره هدیه دادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا