اشکودا سوپرب که اشتراکات فراوانی با فولکسواگن پاسات دارد، با قیمت ۲.۸ میلیارد تومان در کشورمان عرضه میشود تا یکی از گرانترین خودروهای وارداتی لقب گیرد.
در دور جدید واردات خودرو به کشورمان شاهد ورود برندهای جدیدی هستیم که قبلاً سابقهٔ حضور در بازار ایران را نداشتهاند. یکی از این برندها، اشکودا است که شرکت پارس ساتر هوشمند تیرماه ۱۴۰۲ تعدادی از محصولات آن را برای واردات رونمایی کرد. اولین خودروی اشکودا که برای فروش در سامانهٔ یکپارچه عرضه شد، سدان سوپرب بود. این خودرو با قیمت نهایی دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به فروش میرسد تا به یکی از گرانترین خودروهای وارداتی به ایران تبدیل شود.
به دلیل همین قیمت گزاف و همینطور ناشناخته بودن برند اشکودا در ایران و بیبرنامگی پارس ساتر هوشمند در عرضهٔ محصولات این شرکت اهل جمهوری چک، سوپرب موردتوجه خریداران قرار نگرفته و فروش بسیار پایینی در سامانه یکپارچه داشته است. این در حالی است که سوپرب سدان باکیفیتی است که در اروپا فروش بالایی دارد. این خودرو درواقع یک فولکسواگن پاسات است که لباس اشکودا بر تن کرده است. در اواخر سال ۲۰۲۳ اشکودا نسل چهارم این خودرو را معرفی کرد اما نمونههای وارداتی پارس ساتر هوشمند از نسل قبلی است که آخرین بار در سال ۲۰۱۹ مورد بهروزرسانی قرار گرفت.
بااینوجود، نسل سوم سوپرب هنوز هم یک خودروی خانوادگی کاربردی درخشان است. سیستم تعلیق راحت، صندلیهای عقب لیموزین مانند، پیشرانهٔ ساکت و مجموعهای از قطعات فنی که از پاسات گرفته شدهاند همگی باعث ایجاد احساس آرامش هستند. این سدان چکی از کابین بسیار بزرگ و جاداری برخوردار است تا جایی که فضای پای عقب آن از تمام سدانهای گروه فولکسواگن بهجز آئودی A8 پرچمدار بیشتر است و حتی بلندقدترین افراد هم از فضای عقب گلایهای نخواهند داشت. علاوه بر این، یک صندوق بار عظیم ۶۲۵ لیتری هم در عقب خودرو وجود دارد.
سوپرب از لحاظ کیفیت هم خودروی چشمگیری است و در داخل از لحاظ طراحی و احساس به پاسات بسیار نزدیک است، درواقع آنقدر نزدیک که اگر لوگوی روی فرمان پوشیده شود خیلیها متوجه نخواهند شد که داخل یک اشکودا نشستهاند. اگر بخواهیم سختگیرانه بررسی کنیم، نیمهٔ پایینی کابین با پلاستیک خشک پوشیده شده اما در داخل همهچیز خیلی خوب مونتاژ شده و متریال کیفیت بالایی دارد. این فضا با تصویر قدیمی اشکودا بهعنوان یک برند اقتصادی فاصلهٔ زیادی دارد. در اینجا همچنین یک نمایشگر ۹.۲ اینچی لمسی برای سیستم اطلاعاتی-سرگرمی وجود دارد که از گرافیک واضحی برخوردار است و با اندروید اتو و اپل کارپلی بیسیم ارائه میشود.
هرچند سوپرب در اروپا با پیشرانههای قدرتمندی عرضه میشود اما پارس ساتر هوشمند نسخه پایه را به ایران آورده است که از یک پیشرانهٔ ۱.۴ لیتری چهار سیلندر توربو با ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند. همین موتور پایه هم هنگام شتاب گیری هرگز شما را ناامید نخواهد کرد و همیشه نرم و بیصدا خواهد بود. این موتور برای کسانی که بیشتر در شهر رانندگی میکنند گزینهٔ مناسبی است. سیستم تعلیق خودرو نیز عملکرد بسیار نرمی دارد و دستاندازها را خیلی خوب جذب میکند. به همین دلیل، روی آسفالت خراب، لرزش بسیار کمی در کابین احساس میشود و حتی چالههای بزرگ هم کنترل بدنه را برهم نمیزند.
هرچند سوپرب خودروی بزرگی است اما به لطف فرمان سبک و دید مناسب برای مانور دهی در جاهای تنگ، رانندگی با آن در شهر آسان خواهد بود. البته سواری خودرو کاملاً بینقص نیست و دستاندازهای آزاردهنده در داخل احساس میشود. بزرگراه اما جایی است که سوپرب بیشتر خود را نشان میدهد. سیستم تعلیق نرم و صندلیهای راحت، این خودرو را به گزینهای عالی برای پیمودن مسافتهای طولانی تبدیل میکند. همچنین هر پیشرانهای که زیر کاپوت باشد کابین ساکت خواهد بود. بااینحال، در جادههای پیچدرپیچ و تنگ، تمرکز خودرو بر راحتی سواری روی هندلینگ تأثیر منفی میگذارد. البته هندلینگ هرگز وحشتناک نخواهد بود اما لذت رانندگی به دنبال ندارد و خودرو تعاملی با راننده برقرار نمیکند.
نسل سوم اشکودا سوپرب زمانی که در سال ۲۰۱۵ به بازار عرضه شد، پنج ستاره کامل را از یورو انکپ دریافت کرد و هرچند آزمایشات تصادف کنونی بسیار سختتر شدهاند اما سوپرب هم طی سالهای اخیر به تجهیزات ایمنی فعال و غیرفعال بیشتری مجهز شده است. نمونههای وارداتی این خودرو در کشورمان هم به امکانات ایمنی زیادی مثل کنترل کشش، رادار حفظ حرکت میان خطوط، هشدار خستگی راننده، سنسورهای پارک جلو و عقب، ایربگهای جلو، جانبی و پردهای، دوربین دید عقب، سیستم پارک خودکار و کروز کنترل تطبیقی مجهز هستند.
سوپرب از لحاظ قابلیت اطمینان هم به دلیل استفاده از قطعات مشترک با دیگر خودروهای گروه فولکسواگن، شرایط خوبی دارد و نظرسنجیها از خریداران اروپایی، آن را در بین خودروهای قابلاعتماد کلاس خود قرار داده است اما در کشورمان به دلیل واردکننده نوپا و بدون برنامه، شرایط خدمات پس از فروش این خودرو اصلاً مشخص نیست و این یکی از دلایلی است که باعث استقبال سرد خریداران از سوپرب در سامانهٔ یکپارچه شد. بهطورکلی، اشکودا سوپرب یکی از بهترین خودروهای کلاس خود محسوب میشود و در بازار اروپا از فروش بالایی برخوردار است؛ بنابراین، اگر در کشورمان سوپرب و دیگر محصولات اشکودا توسط واردکنندهٔ معتبرتری و با شرایط بهتری عرضه میشدند، شاید این خودروها میتوانستند نظر خریداران بیشتری را جلب کنند.
همچنین بخوانید: اشکودا سوپرب ۲۰۲۴؛ مشخصات و قیمت وارداتی پارس ساتر در ایران
مشخصات فنی اشکودا سوپرب وارداتی
Skoda Superb | |
پیشرانه | ۱.۴ لیتری ۴ سیلندر توربو |
قدرت | ۱۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۲۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | جلو |
مصرف سوخت | ۵.۹ لیتر ترکیبی |
حداکثر سرعت | ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت |
طول | ۴,۸۶۹ میلیمتر |
عرض | ۱,۸۶۵ میلیمتر |
ارتفاع | ۱,۴۸۹ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۸۴۱ میلیمتر |
وزن | ۱۴۴۰ کیلوگرم |
ظرفیت باک | ۶۸.۵ لیتر |
قیمت | ۲.۸ میلیارد تومان |
°_°
۲۸ خرداد ۱۴۰۳2.800 😐😭😑
froG-driVer
۲۸ خرداد ۱۴۰۳حداقل اروپایی هست و اسم یه برند نسبتا شناخته شده و معتبر روشه.ولی یه حسی بهم میگه اگه ب اسم و رسمش توجه نکنیم قراره مثل چینی ها باشه فقط با کیفیتش .چکسلواکی؟؟؟!! دوست داشتنیه ولی شکاک میشه آدم نمیدونه به اروپایی بودنش بنازه یا به اون موتور 1.4لیتریش
شایان
۲۸ خرداد ۱۴۰۳اشکودا سوپرب در همه جای دنیا با دو موتور ۱.۴ و ۲ لیتری توربو عرضه میشه حتی در آلمان که این خودرو بسیار پرطرفداره و اتفاقا برعکس تصور خیلی از دوستان، این موتور در ارائه قدرت و عملکرد خودرو خیلی فراتر از انتظار ظاهر میشه چون طراحی و تکنولوژی ساخت اون خیلی از موتور ۲ لیتری جدیدتره و ۷۰ کیلوگرم وزن کمتری نسبت به مدل ۲ لیتری داره به همین دلیل وزن خودرو کمتر هست و نسبت وزن جلو وعقب خودرو خیلی ایده ال و نزدیک ۵۰ :۵۰ هست که این باعث میشه هندلینگ خیلی بهتری رو نسبت به مدل دولیتری داشته باشه ، نقطه قوت اشکودا استفاده از گیربکس فوق العاده هوشمند DSG فولکس واگن و آئودی و پورشه هست که باعث میشه شتاب ۰ تا ۱۰۰ اشکودا ۱.۴ لیتری کمتر ۸.۶ ثانیه باشه پس اصلا این خودرو با تکنولوژی مهندسی آلمانی رو با خودروهای داغون کره ای و ژاپنی که نه شتاب دارن و نه پایداری و هندلینگ خوبی دارن مقایسه نکنید یادمون باشه اشکودا توسط مهندسان فولکس واگنی ساخته شده که پورشه و لامبورگینی و بنتلی رو میسازن .
Moein
۲۸ خرداد ۱۴۰۳مهندسان فولکس بنتلی و لامبورگینی میسازن؟!؟!🤣🤣
کامران
۲۹ خرداد ۱۴۰۳دوستان بهتره بیشتر مطالعه کنید، فولکس واگن غول خودروسازی آلمان و جهان صاحب همه برندهای خودروی بوگاتی ،پورشه ،لامبورگینی، اشکودا ،بنتلی، آئودی ، سئات ، و حتی موتور دوکاتی می باشد پس بهتره بدونید تمامی تکنولوژی پیشرفته این غول خودروسازی در اشکودا سوپرب آلمانی موج میزند .
احسان
۲۹ خرداد ۱۴۰۳مهندسی ژاپنی داغونه!!!! همه حرفای حسابتو خراب کردی
B
۲۹ خرداد ۱۴۰۳داداش زیرمجموعشه باعث نمیشه مهندساشون یکی باشن که !!!
ولی اشکودا برند خوب و مطمئنیه درمجموع
اصلا شرکتاشون جداست اشکودا تو چکه بنتلی تو انگلیسیه ، لامبو ایتالیاست پورش آلمانه تلپورت میکنه مهندسارو مگه؟ بعد مگه مهندسا چقدر میتونن کار کنن یچیزی میگیا تهش بتونن برای شرکت کار کنن
phonix
۱۳ تیر ۱۴۰۳مهندسی داغون ژاپن ؟ نمیدونم واقعا چی بگم …. اقای فولکس واگن خدای تکنولوزی با زیر مجموع قابل احترامشون پورشه و اشکودا تو رالی و استقامت دارن از تویوتای داغون میخورن که …
چون ژاپن تو قاره اروپا نیست پس حتمی مهندسیش داغونه ژاپن رو بیخیال … کره چک رو میخوره .
احمدی
۲۹ خرداد ۱۴۰۳خوب باشه سه میلیارد میشه پنجاه هزار تا این ماشین بیست هزار تا قیمتش چه خبره مگه همیت پول بردار بیت آلمان زندگی کن به جای آئودی آر اس سیکس بخر
اوسا
۲۹ خرداد ۱۴۰۳خودروی توربو تحریم تا اطلاع ثانوی
amir
۲۸ خرداد ۱۴۰۳این سدان باکیفیتی است که در اروپا فروش بالایی دارد
حالا یه دانشمندی گفت اشکودا آشغاله و نباید با هیوندای مقایسه کرد
والا با توجه به فراخوان حواشی و آتیش سوزی دزدیده شدن به راحتی متوجه میشیم کدومشون آشغاله و مثل محصولات قبلیش جاش تو سطل زبالس
FY
۲۸ خرداد ۱۴۰۳آخه آقا امیر این در مقابل سوناتا حرفی برای گفتن داره …. مثل مقایسه پراید با بی ام و هست🤔
SS
۲۸ خرداد ۱۴۰۳من حتی دفعات قبل هم که قرار بود اکتاویا وارد بشه خیلی منتظر بودم و قصد خرید داشتم
اما اکتاویا هم موتور 1.8 توربو داشت و حالا سوپرب با جثه بزرگتر و وزن بیشتر 1.4
قطعا با شرایط و کیفیت بنزین و روغن اروپا جواب میده و مشکلی نداره
اما اینجا ایران هست و نه بنزین اکتان 95 داریم و نه روغن و فیلتر اصلی و درجه یک
نمیدونم به شوخی گفتید یا جدی اما اتفاقا انتخاب منطقی تر همون سوناتا هست که اگرچه قدیمی هست و شخصا ازش خوشم نمیاد اما حداقل قطعاتش فراوان هست و انحصار هم در تامین اون وجود نداره
علی
۲۹ خرداد ۱۴۰۳کیفیت ساخت این مدل بقدری بالاست که کره مربا حتی توی خیال هم به اون و کیفیت نمیرسن حتی با جنسیس شون
اشکودا یه برند باسابقه و محصولات بادوامی داره که نه تنها اروپایی ها دوسش دارن بلکه همه دنیا قبولش دارن
احمدی
۲۹ خرداد ۱۴۰۳به خدا به خدا من موتور سیکلت هوندا اصل ژاپن نمیدم سانتاپه بگیرم چطور اصلا جرات میکنی کره ای سرت بخوای جلو غول های دنیا یعنی آلمان و ژاپن و آمریکا بلند کنی شماها چهل سال نیست خودرو ساز شدید
احمدی
۲۹ خرداد ۱۴۰۳اون کسی که کره ای بی اصالت بی بته را با ژاپن و المان و آمریکا مقایسه کنه معلوم نه ریشه داره نه سواد
B2
۲۸ خرداد ۱۴۰۳قیمت گذاری عجیب ، بی اعتمادی به شرکت های وارد کننده یا سابقه بد شرکت در توجه به خواسته مشتری ، تبلیغات ضعیف ، خدمات پس از فروش و هزینه های به شدت نگران کننده باعث میشه به این ماشینا توجهی نشه
این نکته هم بماند که با این قیمت خیلیا سراغ شاسی بلند میرن و استقبال از سدان با برند ناآشنا برای اکثر مردم ، زیاد جالب نیست
من خودم باشم از ترس قطعه و تعمیر و فروش ، میرم سراغ همون چینی . این ماشینای اروپایی بیشتر یه دستگاه پولسازی برای خود صاحب شرکته . همچنین یه پول تپل برای اولین صاحبش که از شرکت میخره و با چند میلیارد اضافه میده بازار ( اولین دلال ) . اصلا و ابدا کسی به آسایش مشتری فکر نمیکنه
احمدی
۲۹ خرداد ۱۴۰۳ماشین عالیه ولی حرفت درست المان و اروپا ایران تحریم کردند وارد کردن قطعه اونم در تیراژ بالا یکم سخت پس همون چینی بدون تحریم بهتره
دیجی
۲۸ خرداد ۱۴۰۳بهترین دوران ماشین های وارداتی بعداز اقلاب سال های 1373تا1378بود که واردات همجور ماشین با تعرفه درست ازاد شد تواون سال ها کسی اسم اشکودا نمی دونست حالا اشغا ل ترین ماشینا شده ارزو برای مردم
احمدی
۲۹ خرداد ۱۴۰۳میدونی موتورش آئودی هست میدونی بیشتر سیستم هاش مال آلمان حای توی خود آلمان ساخته میشه پس لطفا یکم قبل دهن باز کردن برید سواد پیدا کنید
علی جردن
۲۸ خرداد ۱۴۰۳با قیمت ۲.۸ می شه از بازار آزاد FMC 511 خرید. چینی با کیفیت بهتر از اروپایی اقتصادیه
𝐀𝐥𝐢
۲۸ خرداد ۱۴۰۳از رو چه حسابی اینو میگی؟ مگه باهاش رانندگی کردی؟
IE
۲۸ خرداد ۱۴۰۳من با این قیمت تیگو ۸ پرومکس میخرم . این اشکودا صاحب اول و اخرش خودتی . هزینه شم آلمانی حساب میشه و خیلی سنگینه . نمایندگی هم نداره کلا
amir
۲۸ خرداد ۱۴۰۳حتی اگه کامنتای ایشونو بتونم تحمل کنم اون سینا کار شو رو نمیشه
Bentley
۲۸ خرداد ۱۴۰۳عجب …! وقتی چینی ۳ ۴ میلیارده. اینم باید این قیمت باشه. عحیب نیست
۲۸ خرداد ۱۴۰۳آقا جردن شوخی میکنه جدی نگیرید
علی
۲۹ خرداد ۱۴۰۳چینی ها توهم کیفیت رو القا میکنند به آدمایی که از خودرو. سر در نمیارن
اشکودا کجا……. آشغالهای چینی کجا……..
نیما
۲۹ خرداد ۱۴۰۳واقعا چیزی به نام عقل داری شما؟ چینی اشغال مونتاژی ایران رو که نه شرکت درست حسابی داره نه خدمات پس از فروش با ماشین ساخت اروپا و وارداتی و دارای استاندارهای بالا مقایسه میکنی؟ جدی رد دادی داداش
حجت آله مالکی
۲۹ خرداد ۱۴۰۳۸۲۰ تومان قیمت ۵۱۱ نه ۲۸۰۰
۲۸ خرداد ۱۴۰۳یکم زیادی گرونه ماشین های اقتصادی نباید آنقدر گرون باشن
احمدی
۲۹ خرداد ۱۴۰۳ولی موتورش که ساخت آلمان کمپانی آئودی و همچنین اون چراغ های خوشگل آر اس فایو منو کشته نمیدونید آر اس فایو آئودی چیه هنون پژو پارس اروپا حساب میشه شوتی اروپا توی فیلم انتقال دهنده هم بود خیلی خفن بندازی باهش توی کار انتقال مواد و قاچاق نه شوخی کردم 🤣🤣
Ben
۲۸ خرداد ۱۴۰۳من با این قیمت و کمتر از این میرم ی کمری ۲۰۱۶ دست دوم و تمییز میخرم تا ۳۰ سال خیالم راحته
۲۸ خرداد ۱۴۰۳کمری ۶ میلیارده
احمدی
۲۹ خرداد ۱۴۰۳🥲🥲🥲چند سال قبل حدود سه سال پیش مازراتی میدادن شش تومن پس الان مازراتی چند توی ایران
مگنوم
۲۸ خرداد ۱۴۰۳اشکودا رقیب زیاد داره تو ایران …
امیرحسین
۲۸ خرداد ۱۴۰۳موتور ۲ لیتری میاوردن خوب بود. با این آیین نامه مسخره واردات، یه مشت ماشین مشکل دار وارد میشه. کلا توی دنیا تورم هست و مثل ۱۰ سال پیش با ۲۰۰۰۰ یورو ماشین خوب نمی دن دیگه. الان یه کمری فول آپشن که ماشین اقتصادی هست بالای ۴۰۰۰۰ دلاره
امیرحسین
۲۸ خرداد ۱۴۰۳چقدر توش جادارو بزرگه خیلی خوبه
رامتین
۲۸ خرداد ۱۴۰۳بنظرم خودروی بسیار باکیفیتی هست و برند کاملا مطرح. والا بنده به شخصه دیگه اولویتهام در زندگی تغییر کرده (بیشک شما هم 35 سالگی را رد کنید متوجه میشید) و دیگه به خودرو فکر نمیکنم، گرچه پولشو دارم. اونقدر مسائل دیگه در زندگی مطرح هست که این موضوعات اهمیتی نداره.
رومانی>چین>فرانسه
۲۸ خرداد ۱۴۰۳ماشین اروپایی تو ایران جواب نمیده
قدرت طهماسبی
۲۹ خرداد ۱۴۰۳وای خدا ، گمرکی واردات خودرو خیلی بالاست
علی
۲۹ خرداد ۱۴۰۳اشکودا قبلاً اقتصادی باکیفیت بود. ولی از زمانی زیر چتر فولوکس واگن قرار گرفت بشدت باکیفیت تر هم شد. موتور های فولوکس واگن هم که میشناسید بیصدا ولی سریع و بادوام تا یک ملیون کیلومتر بتاز
آرمین
۲۹ خرداد ۱۴۰۳در اروپا اشکودا برند بسیار شناخته شده ای است ، کارخانه ای قدیمی و با سابقه درخشان در زمینه صنایع سنگین .
در اروپا اتومبیل های اشکودا به جهت استفاده پلیس و تاکسی بسیار متداوله . منتها متاسفانه مثل بسیاری از برندهای خوب دنیا در ایران به دلیل بازار بسیار محدود شناخته شده نیست .
M power
۳۰ خرداد ۱۴۰۳معذرت میخام ولی تر زدن با این واردات ماشینشون.
اخه مگ میشه ماشین اقتصادی قیمتش ۳ میلیارد باشه
محمود
۳۱ مرداد ۱۴۰۳اشکودا یک برند معتبر جهانی است ولی تا الان تو ایران نبوده ، در ترکیه و اروپا زیاد و مطرح است. بازم جای خوشحالی است که این برند را میبینیم به نظرم قیمتش تو بازار بالای 7یا 8 میلیارد فی بخوره، مثل پاسات
محمود
۳ مهر ۱۴۰۳امروز سوار اشکودا ساپرب شدم. عالیه و شیک و باوقار