با حضور هاچبکها، سدانها و استیشنواگنها در خط تولید، به نظر میرسد که اشکودا همهچیز را در سری محصولات پیشبینی کرده است؛ البته به جز کراساورها. بر این اساس و به دلیل فروش بالای کراساورها، این برند جمهوری چک میخواهد پا به دورهای جدید بگذارد.
البته اشکودا به این زودیها صاحب یک شاسیبلند متوسط نخواهد شد، ولی این تغییرات را از پاییز آینده شروع میکند؛ زمانی که نسخه تولیدی از کانسپت ویژن S چهره خود را برای اولین بار در بازار نشان خواهد داد.
این مدل جدید که گفته میشود که «کودیاک» نام دارد، بر اساس پلتفرم MQB گروه فولکسواگن ساخته میشود و برای پیشرانه، گزینههایی از موتورهای بنزینی و دیزلی و احتمالاً یک سیستم هیبریدی در اختیار قرار میدهد.
ویژن S در فرم کانسپت و در درون یک بدنه جعبهای، فضایی برای ۶ سرنشین فراهم میکند و در همین حال، با استفاده از یک سیستم پیشرانه پلاگین هیبرید، توجهات بیشتری را به خود جلب میکند. در این سیستم پلاگین، یک موتور ۱/۴ لیتری با خروجی ۱۵۴ اسببخار و ۲۵۰ نیوتنمتر با ۲ موتور الکتریکی همکاری دارد که قدرت کلی آنها از طریق یک گیربکس ۶ سرعته DSG منتقل میشود. یکی از موتورهای الکتریکی در این مدل، قدرتی برابر ۵۵ اسببخار و گشتاوری معادل ۲۲۰ نیوتنمتر ایجاد میکند که آن را به محور جلو منتقل میکند. موتور دیگر الکتریکی با خروجی ۱۱۴ اسببخار و ۲۷۰ نیوتنمتر، با محور عقب مرتبط است. خروجی کلی سیستم پیشرانه به ۲۲۲ اسببخار میرسد و در نتیجه این خودروی کانسپت میتواند در عرض ۷/۴ ثانیه، سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را ثبت کند و به حداکثر سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این در حالی است که مصرف سوخت آن معادل ۱/۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و در این میان، تنها ۴۵ گرم دیاکسید کربن در هر کیلومتر تولید میکند. در وضعیت «الکتریک»، این خودرو میتواند مسافتی حداکثر برابر ۵۰ کیلومتر را طی کند و وقتی از موتور بنزینی نیز کمک گرفته شود، این دامنه مسافت میتواند به هزار کیلومتر برسد. ویژن S که برای ارائه یک پیشنمایش از کراساور آینده اشکودا طراحی شده، داری یک طراحی جالب در جلوبندی با یک جلوپنجره باریک در کنار چراغهای LED است. به سمت عقب بدنه که حرکت کنیم، میتوانیم مواردی چون خطوط کاراکتر تیز، الگوهای مشکی برّاق و یک سقف با شیب ملایم را تشخیص دهیم. این کانسپت همچنین مجهز به یک سیستم اگزوز دوگانه و یک اسپویلر در درب عقب است.
کابین ۶ سرنشینه ویژن S مملو از تکنولوژی است؛ حایی که رانده میتواند مواردی مانند یک مجموعه ابزارهای دیجیتالی، یک سیستم اطلاعات و سرگرمی ویژه مسافر جلو و یک مرکز کنترل دیجیتال با دکمههای لمسی را پیدا کند. این مدل از طراحی چرم داخلی پرمیوم، تریم متالیک و یک سیستم سرگرمی صندلی عقب بهره میبرد. همچنین در یک نگاه دقیقتر، گوشیهای هوشمند نیز دیده میشوند که در تکیهگاه دست صندلیها تعبیه شدهاند.
چقدر طراحی داخلی اش خوب شده. ایده ی دوتا نمایشگر مجزا رو دوست داشتم. پلاگین هیبرید ها به عنوان ماشین های دوران گذار به آینده به خوبی دارن جا می افتن تا مشکلات ذخیره ی انرژی الکتریکی به طور کامل حل بشه و سوزاندن سوخت های فسیلی رو قدم به قدم بزاریم کنار. یه زمانی ماشینی به این هیکل اگر 19 لیتر هم بنزین مصرف می کرد و الا ماشاالله گاز آلاینده نمی تونست به اندازه ی این قدرت تولید کنه. چیزی که خیلی ها تو این سایت بهش توجه نمی کنن اینه که مهم نیست که کی یه تکنولوژی رو معرفی می کنه اینه که یه تکنولوژِی خوب فراگیر بشه اما به جای اینکه از فراگیر شدن تکنولوژی استقبال کنیم و بیشتر و بیشتر یاد بگیریم سر اینکه کی بهتره و کی بدتر دعوا میشه اینجا. کاش فرهنگمون رو از همین فضای مجازی شروع کنیم به بهبودش.
خیلی زیباست. ی چیزی مابین آئودی و فولکس و فاکتورهای مشخص اشکودا . این ماشین در اصل یک هدیه از طرف فولکس به کشورهای بلوک شرقه که معنای واقعی کیفیت و لذت زندگی رو با اصالت برند کشورشون لمس کنند.
به شرط اقتصاد ، بازار و رقابت سالم و … سایر ملزومات محال !
به نظر دوستان ایران مطابق عملکرد کنونی باید به خودروسازی های تراز اول دنیا چون بنز ، آئودی و … شراکت میکرد یا در ابتدا بدلایلی با خودروسازهای درجه پایین تری چون اشکودا ، سئات و … این شراکت را آغاز میکرد ؟ level A + level B –
به نظرم اشکودا نمی تونه با خودرو سازان ایران هم کاری وتامل داشته باشه چون مبنای کارش تولید با تیراژ بالا نیست و اکسرا خودرو هاش تو سگمنت سندان های فول ساز و… که نمی تونه تو ایران منتاژ شه
بهنام طیبی
۱۳ اسفند ۱۳۹۴بدک نیست ولی طراحی داخلی قشنگیه
amir
۱۴ اسفند ۱۳۹۴آره در مقایسه به ایرانی ها نمیرسه ولی بازم بدک نیست!!!
بهنام طیبی
۱۳ اسفند ۱۳۹۴خودرو زیبایی
حامد قدسی
۱۳ اسفند ۱۳۹۴چقدر طراحی داخلی اش خوب شده.
ایده ی دوتا نمایشگر مجزا رو دوست داشتم.
پلاگین هیبرید ها به عنوان ماشین های دوران گذار به آینده به خوبی دارن جا می افتن تا مشکلات ذخیره ی انرژی الکتریکی به طور کامل حل بشه و سوزاندن سوخت های فسیلی رو قدم به قدم بزاریم کنار.
یه زمانی ماشینی به این هیکل اگر 19 لیتر هم بنزین مصرف می کرد و الا ماشاالله گاز آلاینده نمی تونست به اندازه ی این قدرت تولید کنه.
چیزی که خیلی ها تو این سایت بهش توجه نمی کنن اینه که مهم نیست که کی یه تکنولوژی رو معرفی می کنه اینه که یه تکنولوژِی خوب فراگیر بشه اما به جای اینکه از فراگیر شدن تکنولوژی استقبال کنیم و بیشتر و بیشتر یاد بگیریم سر اینکه کی بهتره و کی بدتر دعوا میشه اینجا. کاش فرهنگمون رو از همین فضای مجازی شروع کنیم به بهبودش.
علي
۱۳ اسفند ۱۳۹۴خیلی زیباست. ی چیزی مابین آئودی و فولکس و فاکتورهای مشخص اشکودا . این ماشین در اصل یک هدیه از طرف فولکس به کشورهای بلوک شرقه که معنای واقعی کیفیت و لذت زندگی رو با اصالت برند کشورشون لمس کنند.
Archi KHAN
۱۳ اسفند ۱۳۹۴به شرط اقتصاد ، بازار و رقابت سالم و … سایر ملزومات محال !
به نظر دوستان ایران مطابق عملکرد کنونی باید به خودروسازی های تراز اول دنیا چون بنز ، آئودی و … شراکت میکرد
یا در ابتدا بدلایلی با خودروسازهای درجه پایین تری چون اشکودا ، سئات و … این شراکت را آغاز میکرد ؟
level A +
level B –
Archi KHAN
۱۳ اسفند ۱۳۹۴اشکودا شریک خوبی برای خودروسازان داخلی نمی بود ؟!!
آری لایک
نه دیس
moein
۱۳ اسفند ۱۳۹۴به نظرم اشکودا نمی تونه با خودرو سازان ایران هم کاری وتامل داشته باشه چون مبنای کارش تولید با تیراژ بالا نیست و اکسرا خودرو هاش تو سگمنت سندان های فول ساز و…
که نمی تونه تو ایران منتاژ شه
hosein
۱۳ اسفند ۱۳۹۴تا کی؟! به به و چه چه برای خارجیا … تاسف و سرخوردگی برای ما!
احمد باقری
۱۴ اسفند ۱۳۹۴خوب کار کرده.
mahyar
۱۵ اسفند ۱۳۹۴55 اسب بخار 220 نیوتن بر متر گشتاور !!!!