اشکوداچشم انداز

اشکودا سوپرب 2024؛ مشخصات و قیمت وارداتی پارس ساتر در ایران

شرکت پارس ساتر برای عرضه‌ی یک سدان استاندارد اروپا از برند اشکودا آماده می‌شود. سوپرب وارداتی برای بازار ایران، پیشرانه‌های متنوع خواهد داشت.

تصمیم دارد انواع محصولات اشکودا را در ایران عرضه کند. تا کنون، دو مدل سدان سوپرب و اکتاویا، همراه با یک کراس‌اور معرفی شده‌اند و خودروهای برقی اشکودا هم، احتمالا سال ۱۴۰۳ وارد ایران می‌شوند.

بیشتر بخوانید

فولکس واگن اطلس وارداتی؛ مشخصات و قیمت در ایران
تویوتا کرولا ۲۰۲۳ در ایران؛ مشخصات و قیمت سدان وارداتی
↵هیوندای توسان وارداتی؛ مشخصات و قیمت مدل ۲۰۲۴
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
↵کیا سلتوس ۲۰۲۳؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند کره‌ای در ایران

شرکت اشکودا (Skoda) سال ۱۸۵۹ در جمهوری چک بنیان نهاده شد و حالا یکی از قدیمی‌ترین برندهای اروپا است. این مجموعه در صنایع مختلف و خارج از وسایل نقلیه، مثل تجهیزات نیروگاه برق و استخراج نفت نیز، صاحب فناوری و سطح اول جهان محسوب می‌شود. اشکودا بیش از صد سال، سابقه‌ی خودروسازی دارد و امروزه به عنوان زیرمجموعه‌ی گروه فولکس واگن، فعالیت می‌کند.

اشکودا سوپرب وارداتی گذشته امروز

اولین سوپرب (Superb) سال ۲۰۰۱ تولید شد تا یک سدان اندازه متوسط خانوادگی، کوچک‌تر از اکتاویا باشد. هر سه نسل سوپرب تا امروز، روی پلتفرم مشترک با فولکس واگن پاسات عرضه شدند و سدان بودند اما از سال ۲۰۱۹ نسخه‌ی استیت (استیشن واگن) هم به سبد محصولات اشکودا رسید. سوپرب امروزی در کشورهای جمهوری چک، هند، قزاقستان و چین مونتاژ می‌شود؛ پس احتمالا از طریق چین وارد ایران خواهد شد.

نسخه‌ی ۲۰۲۴ سوپرب با چهره‌ی جدید به تازگی معرفی شده و هنوز در بسیاری نقاط جهان دیده نمی‌شود. مدل وارداتی به کشورما، چهره‌ی ۲۰۲۳ خواهد داشت و در مطلب پیش‌رو نیز، تصاویر این خودرو استفاده شده است.

طراحی بدنه و نمای بیرونی اشکودا سوپرب وارداتی

نسل سوم سوپرب از سال ۲۰۱۵ تا کنون، تغییر نسل نداشته اما بهبود طراحی (فیس لیفت) تجربه کرده است. ظاهر این خودرو توسط تیم طراحی اشکودا در جمهوری چک شکل گرفته و کاملا وفادار به سبک خودروهای این برند دیده می‌شود.

اشکودا سوپرب وارداتی نمای اصلی

جلوپنجره‌ی خاص اشکودا با چراغ‌های اسپرت، ترکیب یک خودروی لوکس و شخصیت تهاجمی را برای سوپرب ۲۰۲۴ تشکیل می‌دهد. خطوط تیز در روشنایی اصلی و کاپوت جلو، کاملا واضح هستند تا حالت عضلانی خودرو را تاکید ‌کنند. این شرایط، حتی در سپر هم دیده می‌شود. خطوط عمودی جلوپنجره و حذف مه‌شکن‌های سنتی، سوپرب را هماهنگ با سبک طراحی مدرن نشان می‌دهد.

اشکودا سوپرب وارداتی نمای جانبی

در نمای جانبی، فرم ساده و نزدیک به سدان‌های بی‌ام‌و استفاده شده است. خط عمیق در امتداد دستگیره‌ها تا چراغ عقب ادامه دارد و نزدیک رکاب نیز، حجم‌دهی بین چرخ‌ها وجود دارد. شیب ملایم سقف تا انتهای صندوق، فریم نازک پیرامون پنجره‌ها و رینگ ۱۸ اینچ اسپرت بدون زیاده‌روی در تزنینات خاص، دیگر ویژگی‌های بیرونی سوپرب جدید محسوب می‌شوند.

اشکودا سوپرب وارداتی نمای پشت

ظرافت و هنر طراحی خودرو در نمای پشت سوپرب نیز وجود دارد. این مدل، از فرم تکراری با چراغ‌های پیوسته استفاده نمی‌کند و حالت جداگانه با ابعاد کاملا متناسب ارایه می‌دهد. درپوش صندوق عقب و سپر، حجم‌دهی پیچیده ندارند اما حس یک خودروی مدرن طراحی اروپا را به خوبی منتقل می‌کنند. ادوات پلاستیکی سیاه و ارزان قیمت هم، در نمای پشت سوپرب، کم‌حجم هستند.

سدان اندازه متوسط اشکودا با طول ۴,۸۶۱ و عرض ۱,۸۶۴  و ارتفاع ۱,۴۶۸ میلی‌متر، همراه فاصله محوری ۲,۸۴۱  میلی‌متر تولید شده است. با این شرایط، سوپرب ۲۰۲۴ مشابه کیا اپتیما و هیوندای سوناتا موجود در ایران خواهد بود  اما فاصله محوری بیشتر فراهم خواهد کرد.

طراحی داخلی و نمای کابین اشکودا سوپرب وارداتی

باوجود نمایشگر بزرگ ۹ اینچ، پنل پشت فرمان دیجیتال ۱۰/۲۵ اینچ و پرهیز از کلیدهای فیزیکی، فضای داخلی سوپرب برای علاقه‌مندان خودروهای مدرن مناسب است و عامه‌پسند جلوه می‌کند.

اشکودا سوپرب وارداتی نمای داخلی

بخش بالای داشبورد از پلاستیک سخت ساخته شده اما در نوار میانی، چرم و مواد نرم دیده می‌شود. داخل تودری‌ها نیز، حس یک خودروی لوکس میان‌رده همراه با ادوات مبله دارد. ترفندهایی مثل حالت پله‌ای داشبورد، سه کلید گردان و فرمان مدور، اشکودا سوپرب را نسبت به سدان‌های ساخت چین و کره جنوبی، قدیمی جلوه می‌دهد. البته نسخه‌ی ۲۰۲۴ این خودرو در نمای داخلی، کاملا متحول شده و بسیار متفاوت است.

ترکیب چرم و پارچه‌ی هم‌رنگ برای صندلی و تودری اشکودا سوپرب دیده می‌شود. این خودرو فاصله محوری بسیار خوبی دارد و برای سفرهای بلندمدت ۴ سرنشین بلند قد، مناسب است. صندوق عقب ۶۲۰ لیتری سوپرب، دیگر نکته‌ی مثبت برای سدان اشکودا محسوب می‌شود.

تجهیزات فنی و پیشرانه اشکودا سوپرب وارداتی

گیربکس اتوماتیک ۷ سرعته دبل کلاچ و دو نوع پیشرانه توربوشارژ برای نسخه‌ی وارداتی اشکودا سوپرب معرفی شده است. علاوه‌بر موتورهای ۱/۴ و ۲ لیتر در ایران، مدل پلاگین هیبرید هم برای اروپا ارایه می‌شود که البته فعلا در سبد محصولات پارس ساتر نیست.

قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر از موتور ۱/۴ لیتر اشکودا گرفته می‌شود. با این تجهیزات، سوپرب ۱/۴ لیتر می‌تواند در زمان ۹ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد و نهایت سرعت ۲۰۰ کیلومتر برساعت داشته باشد. میانگین مصرف سوخت با وزن خالص ۱۴۴۰ کیلوگرم، ۶ لیتر در صد کیلومتر است.

اشکودا سوپرب وارداتی نمای سه رخ بدنه

موتور ۲ لیتر توربو برای اشکودا سوپرب، ۱۸۶ اسب بخار قدرت و ۳۲۰ نیوتن‌متر گشتاور فراهم می‌کند. این مدل در زمان ۷ تا ۸ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد و نهایت سرعت ۲۲۰ کیلومتر برساعت دارد. میانگین مصرف سوخت سوپرب ۲ لیتر دنده اتوماتیک، ۷ لیتر در صد کیلومتر است.

مدل پلاگین هیبرید اشکودا سوپرب، از ترکیب موتور برقی و پیشرانه  ۱/۴ لیتر توربو، ۲۱۸ اسب بخار با ۴۰۰ نیوتن‌متر می‌گیرد. این خودرو با سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۸ ثانیه، میانگین مصرف سوخت ۱ تا ۱/۵ لیتر بنزین در صد کیلومتر فراهم می‌کند.

اشکودا سوپرب وارداتی نمای پشت عقب

شرکت پارس ساتر برای مدل موتور ۲ لیتر اشکودا سوپرب، صندلی برقی، کیسه هوای پرده‌ای سراسر نمای جانبی اتاق، کروز کنترل هوشمند با کاهش و افزایش خودکار سرعت (رانندگی خودران سطح یک) ارایه می‌دهد. نمایشگرهای لمسی و پنل دیجیتال پشت فرمان، صندلی چرم، کنترل کشش ESP و توزیع هوشمند نیروی ترمز BFD برای تمام مدل‌های وارداتی وجود خواهد داشت.

قیمت اشکودا سوپرب در بازار جهانی و هزینه خرید ایران

مدل ۱/۴ لیتر توربو دنده اتوماتیک مونتاژ چین در این کشور به قیمت ۲۴ هزار دلار فروخته می‌شود. باتوجه به نرخ دلار ۶۰ هزار تومانی و دیگر اضافه پرداخت‌های لازم برای مدل‌های وارداتی، احتمالا این خودرو برای فرد ثبت‌نام‌کننده از شرکت پارس ساتر، ۲/۸ تا ۳ میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت. طبیعتا برای بازار آزاد، بیش از یک میلیارد تومان به این قیمت، اضافه خواهد شد.

مدل ۲ لیتر توربو با تجهیزات اضافی در چین، ۲۸ تا ۳۰ هزار دلار قیمت دارد که طبیعتا پس از ورود به ایران، تقریبا ۳/۳ میلیارد تومان برای مشتری شرکت پارس ساتر، حساب می‌شود. هم‌اکنون کیا اپتیما ۲۰۱۷ کم‌کار در بازار آزاد، ۴/۵ میلیارد تومان قیمت دارد و اندک نمونه‌های وارد شده به عنوان K5 مدل ۲۰۲۴ همراه تجهیزات سطح پایین و پیشرانه ضعیف، حدود ۵ میلیارد تومان هستند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۶ رای

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (4942 ديدگاه)

    عمرا بزارن اشکودا بیاد ایران😐😐

    موافقم 19
    مخالفم 17
    1. ارمان

      ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (128 ديدگاه)

      بنز اومد بی ام و اومد نیسان و تویوتا و فیات اومدن
      اشکودا نیاد؟
      میاد اما با چند برابر قیمت

      موافقم 11
  2. محمدرضا

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    !!Perfect

    موافقم 18
    مخالفم 5
  3. Kato

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (469 ديدگاه)

    با این قیمت🤢

    موافقم 15
    مخالفم 10
  4. Hadi

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    فقط تو اروپا طرفدار داره با اینکه ظاهرش و قیمتش مناسبه
    اشکودا خیلی با کیفیت تر از هیوندا و کیا هست
    ولی چون ظاهرش زیاد تغییری نمیکنه و تغییر نسلش زیاد محسوس نیست خیلی طرفدار نداره
    بخصوص تو آسیا و آمریکای جنوبی که جذابیت ماشین مهمه

    موافقم 18
    مخالفم 19
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (10478 ديدگاه)

      اشکودا همون فولکسِ
      فولکس در بدترین حالتشم با بهترین‌های کره‌ای قابل مقایسه نیست!!!
      امیدوارم وارد بشه حتی اگر منتاژ چین باشه!!!
      کسایی که دنبال زَرقوبرق فِسان فسان باشن مطمئناً اشکودا نمیخرند ولی کسانی که هدفشان داشتن یک خودروی ایده‌آل باشه ، انتخاب اولشون اشکوداست!!!

      موافقم 26
      مخالفم 4
  5. خسرو

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (35 ديدگاه)

    چقدر این ماشینهای اشکودا رو دوست دارم،
    یعنی اگر یک اروپایی قشر متوسط بودم حتما انتخاب اولم همین برند بود.

    موافقم 34
    مخالفم 2
    1. فرشید

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (270 ديدگاه)

      مثل اکثر ماشین های شرکت فولکس واگن طراحی به شدت تمیز، ساده، شیک، با وقار و بدون اغراق و زرق و برق اضافه

      موافقم 21
      مخالفم 1
  6. parhamiof

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (753 ديدگاه)

    مشخصات خوب و راضی کننده ای داره.

    موافقم 18
    مخالفم 1
  7. امیرحسین

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (233 ديدگاه)

    خیلی زیباست

    موافقم 19
    مخالفم 1
  8. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (322 ديدگاه)

    اینم یکی مثل صدها مقاله وبسایت های دیگر و پدال گرامی

    موافقم 1
    مخالفم 9
  9. الف.ی

    ۱۳ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    مصرف سوخت رو درست دیدم؟
    1 تا 1.5 لیتر در صد کیلومتر؟؟؟؟؟؟
    باید ایستاده تشویق کرد

    بعد اینکه افزایش خودکار سرعت چیه؟

    موافقم 4
    مخالفم 4
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (2903 ديدگاه)

      چون پلاگین هیبرید هست، باتری با برق شهری شارژ می‌شه و مصرف بنزین پایین میاد
      راجع به کروز کنترل هوشمند با قابلیت کاهش و افزایش سرعت، این طوری هست که شما مثلا کروزکنترل روی ۹۰ کیلومتر برساعت تنظیم می کنید، خودرو فاصله شما تا ماشین جلویی رو پایش می‌کنه، اگر اون ماشین سرعتش کم کم کنه، کروز کنترل هوشمند هم کاهش سرعت می‌ده
      وقتی ماشین جلویی مجدد سرعتش زیاد کنه، کروز هم تا سرعت تنظیم شده مثلا ۹۰ کیلومتر برساعت، مجدد افزایش سرعت اعمال می‌کنه
      در مسیر مستقیم، گاز و ترمز به اختیار کروزکنترل هست، این یعنی رانندگی خودران سطح اول

      موافقم 18
      1. الف.ی

        ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (1765 ديدگاه)

        خیلی ممنون از شما آقای اشتری

  10. amirboss

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (754 ديدگاه)

    اشکودا زیر پرچم فولکس واگنه که داره به بقا ادامه میده
    از اشکودا فقط یه اسم مونده
    فولکس واگن اشکودارو به خدمت گرفت تا سبد محصولاتش رو گسترش بده
    از درون فولکس واگن و از بیرون اشکودا
    به وضوح میشه زبان طراحی فولکس واگن رو روی اشکودا دید
    تکنولوژی هم که فولکس واگن ساپورت میکنه

    موافقم 7
    مخالفم 8
  11. امین

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (662 ديدگاه)

    نسل جدیدش معرفی و در اروپا با طرح جدید بخصوص داخل متحول شده مدل ۲۰۲۴ به همراه پاسات تیگوان اکتاویا عرضه میشه
    ای کاش نسل جدید به ایران بیاد یا حداقل در سال بعد که تفاوتشان چشم گیر هست

    موافقم 4
    مخالفم 4
  12. محمد

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مگر قیمت خودروهای وارداتی نباید از ۲۰ هزار دلار کمتر باشه؟ اینکه گفتید ۲۴ هزار قیمت داره چطور مجوز ورود میگیره؟

  13. دیمن

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (155 ديدگاه)

    سالهای زیادی میگذره که ما ایرانی‌ها نمیتونیم ماشین های استاندارد وبا کیفیت جهان رو سوار بشیم😔😔

    موافقم 11
  14. shetab-car

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (233 ديدگاه)

    خدا لعنتتون کنه که حتی آروزی خرید یه ماشین خوب و با کیفیت رو به دلمون گذاشتید
    جوانیمون رفت تو این مملکت

    موافقم 11
  15. بهنام

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    چه خبره ۲۸۰۰ و ۳۰۰۰ این قیمت ها رو از کجا آوردین؟؟لوکسترین خودرو که هونگچی H5 بود و قیمتش حدود ۳۰ هزار دلاره ۲۶۰۰ قیمت خورد تو سامانه

  16. حسین

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (5 ديدگاه)

    به درد ایران نمیخوره توربو

    موافقم 2
    مخالفم 5
  17. M power

    ۱۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (365 ديدگاه)

    حیف ک فقط میتونیم دوستش داشته باشیم همین و بس

  18. ابوالفضل

    ۲۹ مهر ۱۴۰۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    با این که قیافه نداره اما از فرانسوی های اشغال بهتره

  19. محمود

    ۱۴ آبان ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    عالیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا