زمانی که اشکودا در اکتبر ۲۰۱۸ و در نمایشگاه خودروی پاریس از کانسپت ویژن RS رونمایی کرد همه معتقد بودند اسکالا که جایگزین رپید شده به عنوان یک هاچبک داغ عرضاندام خواهد نمود. آن خودروی نمایشی از پیشرانه ۱.۵ لیتری و واحدی الکتریکی سود برده و قدرت ۲۴۱ اسب بخاری داشت؛ اما در فوریه ۲۰۲۱ هستیم و نشانی از اسکالا RS یا چیزی شبیه آن نیست. به جای آن اشکودا اقدام به معرفی اسکالا ادیشن S کرده است.
این خودرو که توسط بخش آلمان اشکودا و با همکاری ABT تولید شده نسخه پرچمدار RS نیست هرچند قویتر از نسخه استاندارد این هاچبک کامپکت میباشد. پیشرانه ۱.۵ لیتری و گیربکس ۶ سرعته دستی در اسکالا ادیشن S حفظ شده اما تیونر مشهور محصولات گروه فولکسواگن با ایجاد تغییراتی در قلب آهنین این خودرو قدرتش را به ۱۹۰ اسب بخار و گشتاورش را به ۲۹۰ نیوتون متر رسانده است. به این ترتیب قدرت و گشتاور اسکالا ادیشن S نسبت به نسخه استاندارد ۴۰ اسب بخار و ۴۰ نیوتون متر بیشتر شده است.
این خودرو بر پایه تریم سطح بالای مونته کارلو شکل گرفته و جدای از قدرت بیشتر دارای سیستم تعلیق سفت تر و کاهش ارتفاع تا ۱۵ میلیمتر میباشد. زیر خودرو رینگهای ۱۸ اینچی سفارشی ABT و برخی قطعات آئرودینامیکی دیده میشوند. همچنین در کابین نیز از صندلیهای پارچهای مشکی و پدالهایی از جنس فولاد ضدزنگ استفاده شده است. از جمله رنگهای در دسترس برای بدنه میتوان به خاکستری، مشکی و قرمز اشاره کرد.
تنها ۵۰۰ دستگاه از اشکودا اسکالا ادیشن S تولید خواهد شد و قیمت هر یک برابر با ۳۳۷۹۰ یورو خواهد بود. قیمت این خودرو نسبت به نسخه استاندارد مونته کارلو که ۲۴۳۵۰ یورو است بسیار زیاد میباشد. شاید بهتر باشد با پرداخت اندکی مبلغ بیشتر پشت فرمان اوکتاویا RS بنشینید که موارد مثبت بیشتری نسبت به اسکالا ادیشن S دارد.
مهراد
۲۴ بهمن ۱۳۹۹چقدر خوشگله لعنتی ، کوچولوی دوست داشتنی
مهراد
۲۴ بهمن ۱۳۹۹به سهم خودم یک تشکر هم بکنیم از پدال که از ساعت 7 صبح شروع میکنه مطلب میذاره تا 11 شب
دست مریزاد ، خدا قوت
امیرحسین
۲۴ بهمن ۱۳۹۹کجا تا ۱۱ شب تهش ساعت ۶ هست
ولی قبول دارم پدال سحر خیزه صبح ها از تمام سایت های خودرویی دیگه زود تر مطلب میزاره
دمت گرم پدال
ولی خب از اون ور هم شبا زود میخوابی?
با تشکر از عوامل زحمت کش سایت پدال
Benz
۲۴ بهمن ۱۳۹۹خوبه
Aryan kia
۲۴ بهمن ۱۳۹۹دوستان به نظر شما پشتش شبیه ولوو v40 نشده
ولی الحق ماشین خیلی خوشگلیه
زیزیگولو
۲۴ بهمن ۱۳۹۹این ماشین عالیه …. اشکودا اسکالای جدیدم همراه با تکنولوژیای جدید تو کلاس بدنه شاسی بلندای جمعو جور تولید شده
شهرام
۲۴ بهمن ۱۳۹۹خیلی خیلی خشن و خوشگله
پشتش یک کپی محسوس از آئودی هست
mahan
۲۴ بهمن ۱۳۹۹جلوشم کمی از بی ام و
fk
۲۴ بهمن ۱۳۹۹تمام دنیا دارن از هر روشی که توانشون اجازه میده
حتی با کمترین پتانسیل برای رفاه ارامش بقا تلاش میکنن
واقعا اشکودا فوق العاده کار کرده 2013 لنس کرده بودم
اونوقت اینجا باید پول ی سدان میان سایزو بدیم تازه یه سراتو دو نسل قبلو سوار بشیم
کاش میشد بفهمیم تهش به کجا میرسیم
شاید اونوقت ی اتفاق دیگه ایی برا کشورمون می افتاد
2646
۲۴ بهمن ۱۳۹۹اشکودا می تونست گزینه خوبی برای ایران به عنوان یک کشور جهان سوم باشه، منتها به نظرم ماموت خودرو با انتخاب خود برند فولکس واگن کار درست تری کرد، چون فولکس واگن بر خلاف اشکودا تو ایران برند محبوبی از قدیم بوده.
اگر ماموت خودرو می تونست با توجه به همکاری تو برندهای اسکانیا و فولکس واگن؛ واردات آئودی هم از رامک خودرو بگیره؛ بازار ایران رو تخته کرده بود. فولکس واگن به عنوان برند پایه و آئودی به عنوان برند لوکس!
شبکه نمایندگی یکسان، قطعات مشترک، برندهای محبوب در ایران، استهلاک های به شدت پایین تر نسبت به بقیه اروپایی ها، تنوع کلاس خودرویی، قیمت های مناسب و … می تونست ماموت خودرو رو تو ایران بالاتر تر از همه و رقیب مستقیم ایرتویا کنه و حتی برندهای تویوتا/لکسوس رو به زحمت بندازه.
fk
۲۴ بهمن ۱۳۹۹فرمایش شما کاملا منطقی هستش
اما کشور ما کشور منطقی نیست
2646
۲۵ بهمن ۱۳۹۹ارادتمندم دوست عزیز
حق با شماست، منتها اگر مردم کمی عاقلانه در پیش خرید و ثبت نام ایران خودرو و سایپا رفتار می کردن، مطمئنا وضع این طوری نبود.
مرسدس فن
۲۵ بهمن ۱۳۹۹چراغای جلوش زشتن
ولی کلا خوشگله
جناب ایکس
۲۵ بهمن ۱۳۹۹جلوش چقد شبیه بی ام و شده ولی لامصب خیلی خوشکله
mahan
۲۵ بهمن ۱۳۹۹اره مخصوصا جلوپنجره اش!
Ali
۲۵ بهمن ۱۳۹۹اشکودا فوق العادست
طراحی عالی
کم خرجی عالی
و قیمت عالی!
اگر یک روزی(..)شرایط فراهم شد میتونه بازار ایران و خیلی از کشورهای دیگه رو بدست بگیره