اشکودا این روزها روی غلتک افتاده است. پس از بهروزرسانی مدلهای اوکتاویا و سیتی گو و همچنین رونمایی از کودیاک اسکات و اسپورت لاین، این خودروساز اهل جمهوری چک حالا مدلهای رپید و رپید اسپیس بک را نیز فیس لیفت نموده است.
با نمای جلوی خودرو شروع میکنیم، جایی که چراغهای جلو هماکنون از نوع بای زنون بوده و نواری از LED های روز روشن را نیز به همراه دارند. نیازی به گفتن نیست که برای داشتن این چراغها باید پول بیشتری را پرداخت کنید چراکه بهصورت آپشن هستند. سفارش این چراغها ارزشش را دارد چراکه از عملکرد دستیار نوربالا نیز برخوردار بوده و میتواند بهصورت خودکار نور چراغ را بر پایهی حسگری که نقش تنظیم را بر عهده دارد کموزیاد کند.
سپر جلو نیز اصلاح شده و حالا شاهد وجود مه شکنهای جدیدی هستیم. این تغییرات به منظور پهنتر نشان دادن رپید ایجاد شدهاند. در نمای عقب نیز میتوان سپری بازنگری شده و گرافیک جدید چراغها را دید که بهصورت آپشنال از تکنولوژی LED برخوردار بوده و تیرهتر هستند. چندین نوع رینگ با اندازههای ۱۵ تا ۱۷ اینچی نیز به خودرو اضافه شده و اندازهی شیشه ی عقب مدل رپید اسپیس بک افزایش یافته است.
اما تغییرات مهمتر در زیر کاپوت رخ دادهاند جایی که هر دو مدل رپید هماکنون با پیشرانهی آشنای ۳ سیلندر ۱ لیتری توربوی فولکسواگن در دسترس هستند. این پیشرانه با دو خروجی ۹۵ و ۱۱۰ اسب بخاری ارائه میشود. البته مشتریان میتوانند کماکان پیشرانهی ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری ۱۲۵ اسبی یا یکی از دو پیشرانهی دیزلی ۱.۴ لیتری ۹۰ اسبی یا ۱.۶ لیتری ۱۱۶ اسب بخاری را سفارش دهند.
در داخل کابین این دو خودرو شاهد هات اسپات WLAN و دو پورت USB اضافی موجود در بخش عقب خودرو هستیم.
اشکوا دو فرزند بهروز شدهی خود را چند هفتهی دیگر در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ در معرض دید عموم خواهد گذاشت. بهعنوان سخن نهایی باید گفت این احتمال وجود دارد که نسل دوم کراس اوور کامپکت یتی نیز برای نمایش در نمایشگاه خودروی فرانکفورت آماده شود.
فرشاد سجادیان
۸ اسفند ۱۳۹۵طراحیش ساده و قدیمی اما ایدهآله
madjid
۸ اسفند ۱۳۹۵عاشق این جور طراحی های ساده ولی زیبا هستم.
طراحی های اشکودا اصالت بالایی دارند.
کاش وارد بشه و قیمت مناسب بخوره ( کاش)
Genius
۸ اسفند ۱۳۹۵اشکودا یه جورایی فولکس واگن ساده سازی شده است و این یعنی کیفیت و ماندگاری رو در کنارهزینه های تعمیر و نگهداری پایین و تکنولوژی نسبتا روز دنیا با هم به مشتری هدیه میده.این درست همون چیزیه که این برند رو برای خانواده های متوسط به یک گزینه ایده آل تبدیل میکنه البته ما بیچاره ها تو ایران باید بجای اشکودا سوار چهارچرخه های مستعملی مثل 405 و سمند بشیم!!
حسین
۸ اسفند ۱۳۹۵کاش این برند های ارزون و با کیفیت در شرکت هایی مثل گروه بهمن و پارس خودرو مونتاژ شوند به جای چینی ها!
بهنام
۸ اسفند ۱۳۹۵ایرانخودرو مدتی هست به دنبال تولید محصولات اشکودا هست ولی خب محصول اروپایی هست و مذاکره و زمینه سازی برای تولید محصول اروپایی زمانبر هست
http://donya-e-eqtesad.com/news/1090256/
http://donya-e-eqtesad.com/news/835817/
TRX
۸ اسفند ۱۳۹۵در اینکه خودروی فوق العاده با کیفیت و در عین سادگی زیباست شکی نیست !
فقط جای استارت دگمه ایش منو یاد استارت دگمه ای که واسه پارس اتوماتیک گذاشتن میندازه مشخصه نسخه ی قبلی استارتش ساده بود و این نسخه خواستن بدون باز طراحی داشبرد استارتشو دگمه ای کنن!
بالاخره این ماشین واسه قشر متوسط رو به پاینن طراحی شده که کاملا به قول دوستان ایده آل هست