اشکودا با ارائه «ویژنS» رسماً به مجموعه تیزرهای این کانسپت پایان داده است. این رونمایی در حالی صورت میگیرد که ویژن S قرار است رسماً در نمایشگاه موتور شوی ژنو در اول ماه مارس میلادی معرفی شود. این کانسپت حاوی زبان طراحی جدید کمپانی است که همچنان که گفته میشود، «از کوبیسم چک و هنر شیشه بوهم تأثیر پذیرفته است».
خطوط تیز، چراغهای جلوی ظریف با طرح LED برای چراغهای روشنایی روزانه، جلوپنجره مخصوص اشکودا، کاپوت برآمده، طراحی جدید چراغهای عقب، الگوهای پلاستیکی بدنه برای ایجاد یه ظاهر «خشنتر»، درب عقب ساده و تمیز، همراه با یک نوار عریض از چراغهای LED که درست در بالای یک دیفیوز جدید قرار گرفتهاند و همینطور خروجی دوگانه سیستم اگزوز که در این دیفیوز تعبیه شدهاند، از جمله نکات برجسته طراحی کانسپت ویژن S اشکودا هستند. ویژن S برای پیشرانه از یک سیستم پلاگین هیبرید استفاده میکند که در آن یک موتور ۱/۴ لیتری TSI با قدرت ۱۵۴ اسببخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتنمتر در کنار یک موتور الکتریکی با خروجی ۵۴ اسببخار و ۲۲۰ نیوتنمتر قرار میگیرد. خروجی این دو موتور، سپس از طریق یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته DSG به چرخهای جلو منتقل میشود. چرخهای عقب توسط یک موتور الکتریکی ثانویه با قدرت ۱۱۴ اسببخار و گشتاور ۲۷۰ نیوتنمتر به حرکت درمیایند. محور عقب کاملاً به صورت مستقل از محور جلو حرکت میکند؛ به این معنا که این کانسپت اشکودا از یک سیستم دیفرانسیل هوشمند چهار چرخ متحرک بدون استفاده از کوپلینگ مکانیکی بهره میبرد. به گفته اشکودا، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در این خودرو، در ۷/۴ ثانیه اتفاق میافتد و حداکثر سرعت آن به ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. اشکودا میگوید که ویژن S قادر است که صرفاً با استفاده از پیشرانه الکتریکی، تا ۵۰ کیلومتر مسافت را طی کند؛ موضوعی که به لطف باتریهای لیتیومی ۱۲/۴ کیلوواتساعتی است که در بین محورهای جلو وعقب قرار داده شدهاند. در عین حال، وقتی موتور بنزینی نیز در کنار موتورهای الکتریکی قرار گیرد، این دامنه مسافت به یک هزار کیلومتر افزایش خواهد یافت. ضمن اینکه مصرف سوخت خودرو نیز به میزان ۱/۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و میزان آلودگی آن برابر ۴۵ گرم در هر کیلومتر برآورد شده است. طول این کراساور اشکودا برابر ۴/۷۰ متر، عرض آن ۱/۹۱ متر، و ارتفاع و فاصله محوری آن به ترتیب، ۱/۶۸ و ۲/۷۹ متر هستند. این اولین وسیله نقلیه اشکودا به صورت ۶ سرنشینه در سه ردیف صندلی محسوب میشود و پیشنمایشی از یک مدل شاسی بلند آینده اشکودا است که قرار است با عنوان «کودیاک» در نمایشگاه اتومبیل پاریس معرفی شود.۱۶ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
اشکان
۲۹ بهمن ۱۳۹۴اوووف فکر کن واقعیش هم عین این بشه!!!!فقط یکم قدرتش رو ببرن بالا انتیقه اولار!!!!
سامان اذری
۲۹ بهمن ۱۳۹۴مصرف سوختش تو حلق ام وی ام ایکس 33
Hitler
۲۹ بهمن ۱۳۹۴یک سوال داشتم
وقتی میگن مصرف 2لیتر درصد کیلومتر کدوم سیکل مدنظره؟
با کدوم ترکیب ؟
واینکه در این حالت تمامی اسب بخار دردسترس هست و این مصرفو داره؟
بنتلی
۲۹ بهمن ۱۳۹۴ینی من میخوام بدونم چ دلیلی داره ک دیروز ب خاطر اینکه بااسم”علی(بنتلی)”نظردادم،هیچ کدومش چاپ نشد!ی نظرم برامدت کمی اومد روصفحه بعد دوباره ناپدید شد!باید برا تغییر اسم کاربری از پدال اجازه بگیرم!!!واقعا خیلی بهم برخورد،دوباره مجبورم بااسم بنتلی بیام._____این خودرو واقعا زیباس،ای کاش زودترمی ساختنش،اشکودا واقعا شرکت نجیبی هس،طراحی زیبا،ایمنی فوق العاده،همه هم قبولش دارن وسرش بحث ودعوانمیشه تو پدال___خواهشا از مدل جدید فلایینگ اسپور و عکس فاش شده از db11ومدل جدید پاگانی ونسل جدید کادنزا مطلب بزارین
great britain
۲۹ بهمن ۱۳۹۴به خاطر اینکه توهین به طرفدارهای بنتلی حساب میشه.خخخخخخخخخخ
مثله شاهرخ فراری!!!!!در حالی که اسمش انزو فراریه.خخخخخخ
قانون کپی رایتو شما(بنتلی) رعایت نکردی!!!!
احسان
۲۹ بهمن ۱۳۹۴شیک
shz
۲۹ بهمن ۱۳۹۴همه شرکتهای داغون 5سال پیش دارن راهشونو پیدا میکنن از جمله همین اشکودا.ولی متاسفانه شرکتهای ما با قدمت 50سال از آخر اول هستن .نفرین خدا به این ستمگرهای ظالم و سودجو
امیر.عارف
۲۹ بهمن ۱۳۹۴یکی از دلایل و مهمترین دلیل اینه که ما مردم برای راحتی و امنیت خودمون ارزش قائل نمیشیم و در عرض یک هفته 130هزار آشغال با افتخار ثبت نام میکنیم
بنتلی
۲۹ بهمن ۱۳۹۴ great britain عزیز الان دوباره نظرم تو پست رنو اومد روصفحه،ولی نظرم تو پست جگوارو قورت داده پدال!،اصن اعصابمو بهم ریخته،راستی عکس db11رو دیدی،خیلی خفن و باابهت و خوشگله
great britain
۲۹ بهمن ۱۳۹۴همین الان دیدم اینم عکسش.
http://www.autoblog.com/2016/02/17/aston-martin-db11-spied/
اینم یکی دیگه.
http://www.carmagazine.co.uk/car-news/motor-shows-events/geneva/2016/aston-martin-db11-the-new-v12-sports-car-in-pictures/
به نظره من که فوق العادست بنتلی واقعا طراحیه خارجیش حرف نداره.کاش یه عکسی هم از داخلش بود.
احسان(احسان)
۲۹ بهمن ۱۳۹۴برای یک ماشین اقتصادی زیادی خوبه اما متاسفانه کمپانی مادر یعنی فولکس واگن با ایران هیچ قراردادی نبسته و هیچ امیدی به اومدن اشکودا به ایران نیست
moein
۲۹ بهمن ۱۳۹۴ظاهرش بسیار زیبا ست ولی به نظرم قدرت متور پاینه ولی با یه متور 1.4 لیتری مصرف قابی قبولی داره
احمد باقری
۲۹ بهمن ۱۳۹۴هر روز و بهتره بگیم هر لحظه یه نوآوری در صنعت خودرو رخ میده، اونوقت ما داریم چیکار می کنیم، حتی یکسال در صنعت خودروسازی خیلیه چه برسه به چندین و چند سال.
یوسف
۲۹ بهمن ۱۳۹۴طراحیش خیلی خوب از کار دراومده گرچه از نمای پشت شبیه کراس اورر جدید سئات شده (که اونم به خاطر اینکه هر دو زیر مجموعه فولکس واگنن طبیعیه)، اما در کل زبون طراحی خودشو داره که نشون دهنده یه اشکودای زیبا و مدرنه.
آترون
۳۰ بهمن ۱۳۹۴DNA محصولات اشکودا تلفیقی از جدابیت و ابهته .. یکی از با کیفیت ترین و قدیمی ترین شرکت های اروپا
نوید جهرمی
۱۷ اسفند ۱۳۹۴شبیه زبان طراحی جدید پژو شده. کیا هم داره سبکش شبیه همین میشه