اشکودا کاروک از زمان عرضه در اواخر سال ۲۰۱۷ به یکی از محبوبترین کراس اوورهای بازار و اصحاب رسانه تبدیل شده است. البته برخی افراد میگویند کاروک استایل عجیب و متفاوت پدر خود یعنی خودروی یتی را از دست داده و این موضوع جای شرمساری دارد.
اما حالا کاروک هم با تریم اسکات عرضه شده است. در این نسخه اصلاحات الهام گرفته از خودروهای آفرود صورت گرفته است. پیش از این نیز نسخههای اسکات اوکتاویا استیت و کودیاک نیز معرفی شده بود. خب با این تفاسیر آیا تریم اسکات میتواند برخی از ویژگیهای جذاب یتی را بازگرداند؟
کاروک اسکات دارای برخی جزئیات ظاهری و داخلی متمایز در مقایسه با نسخههای استاندارد است. در بخش ظاهری، رکابهای جانبی و فلاپ های متفاوت در بخش پایینی سپرها دیده میشوند که ظاهر خشنتری را به ارمغان آوردهاند. آینههای جانبی هم دارای پوشش نقرهای متضاد بوده و نشانهای ویژهی اسکات هم روی گلگیرهای جلو دیده میشوند.
داخل کابین هم طراحی جدیدی برای پوشش صندلیها، پانل و داشبورد تدارک دیده شده است. صندلیهای قهوهای کاروک اسکات دارای لوگوی این تریم بوده و عناصر چوبی هم روی دربها دیده میشوند. این حس و حال بیشک باعث ایجاد جذابترین ظاهر برای کاروک شدهاند.
اسکات جزو فول ترین نسخههای کاروک بوده و حدود ۲ هزار پوند گرانتر از تریم SE L است. البته این خودرو بهصورت استاندارد از رینگهای ۱۹ اینچی، سانروف پانورامیک، درب پشتی برقی، پدالهای آلومینیومی و پکیج جادهای سود میبرد که برای استفاده از آنها در نسخهی SE L باید ۲۳۹۵ پوند پرداخت کنید.
اگرچه فضای داخلی کاروک اسکات جذاب و هوشمندانه طراحی شده اما افرادی که به دنبال ویژگیهای آفرودی هستند شاید ناامید شوند. ارتفاع خودرو همچون دیگر مدلها بوده و لاستیکها نیز بیشتر با در نظر گرفتن کاربریهای جادهای طراحی شدهاند. اگر آفرود کردن اولویت اول شما برای کراس اووری خانوادگی است جیپ کامپس تریل هاوک میتواند انتخاب بهتری باشد.
اما واقعیت این است که اکثر خریداران با چنین خودروهایی به فکر آفرود سنگین نمیافتند. به همین خاطر سیستم چهار چرخ محرک کاروک کاملاً پاسخگوی نیازهاست.
این حقیقت که از نظر مکانیکی تفاوتی بین کاروک چهار چرخ محرک و دیگر نسخهها وجود ندارد به معنی سواری مشابه است؛ بهعبارتدیگر با وضعیت بسیار دلچسبی روبرو هستیم. وزن فرمان، پدال ترمز، کلاچ و گیربکس به خوبی باهم چفت شدهاند و حس خوبی دارند. سیستم تعلیق نیز بالانسی خوب بین راحتی و چابکی ایجاد کرده و اگرچه سفتتر از پژو ۳۰۰۸ است اما بهتر از سیستم تعلیق پسرعموی کاروک یعنی سئات آتکا عمل میکند.
دو پیشرانه در دسترس است که یکی از نوع ۱.۵ لیتری توربوی بنزینی با قدرت ۱۴۸ اسب بخار و دیگری از نوع ۲ لیتری دیزلی است که این آخری در تست ما حضور داشته است. پیشرانهی دیزلی اسکات نرم و آرام بوده و پرفورمنس کاملاً مناسبی دارد. این پیشرانه تنها با گیربکس ۶ سرعته دستی همراه میشود درحالیکه پیشرانهی بنزینی نیز فقط با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ارائه شده است. پیشرانهی دیزلی مصرف سوخت خوبی داشته و در دنیای واقعی هم میتوان به اعداد اعلامی سازنده دست یافت.
کاروک اسکات کراس اوور بسیار دوستداشتنیای است اما درحالیکه آپشن های بیشتر این خودرو ارزش بیشتری در مقابل مبلغ پرداختی در مقایسه با مدل SE L ایجاد کردهاند اما قوای محرکهی چهار چرخ محرک آن به معنی قیمت بیشتر است. مدلهای دیفرانسیل جلوی همرده حدود ۱۵۶۰ تا ۱۸۱۰ پوند ارزانتر هستند بنابراین نسخهی دیفرانسیل جلوی کاروک مجهز به پیشرانهی ۲ لیتری دیزلی را میتوان با ۳۹۵۵ پوند کمتر از نسخهی اسکات چهار چرخ محرک خریداری نمود؛ بهعبارتدیگر اگر شما بتوانید چشمتان را روی سیستم چهار چرخ محرک و تجهیزات بیشتر مدل اسکات ببندید، قطعاً مدل SE L معاملهی مناسبتری خواهد بود.
اشکودا کاروک اسکات همانند دیگر مدلهای این خانواده جزو بهترین خودروهای خانوادگی بازار است. کاروک خودرویی جادار و راحت و با سواری برجسته بوده و نقصهای بسیار کمی دارد. سؤالی که باید از خودتان بپرسید این است که واقعاً چه قدر به سیستم چهار چرخ محرک و برخی ویژگیهای متفاوت اسکات نیاز دارید. مدلهای دیفرانسیل جلوی کاروک کمهزینهتر بوده و ارزانتر هم هستند. تا زمانی که واقعاً تحت تأثیر مدل اسکات قرار نگیرید، نسخههای بهتر دیگری هم در خانوادهی کاروک به چشمتان خواهند خورد.
مشخصات اشکودا کاروک اسکات ۲.۰ TDI 150PS 4×۴ Man
- قیمت: 31275 پوند
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲ لیتری توربودیزل
- قدرت/گشتاور: 148 اسب بخار/۳۴۰ نیوتون متر
- گیربکس: 6 سرعته دستی، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 8.۹ ثانیه
- حداکثر سرعت: 196 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 6.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
NAVID۰۰۹۸
۱۰ بهمن ۱۳۹۷چقدر خوبو ، شیکو ، ساده طراحی شده .
اما قیمتش کمی بالاست نسبت به رُقَبا .
emad1990
۱۰ بهمن ۱۳۹۷با توجه به واحد پول به نظر میرسه تو انگلیس بررسی شده.ماشین ها تو انگلیس گرونن
ADAK
۱۰ بهمن ۱۳۹۷خدا وکیلی طراحی را ببین !
اونوقت یه سری عشق اروپای *** میگن این بهتر از سانتافه اس !!!
1- من خودم عشق اروپام ولی باید فرق گذاشت بین بنز و بی ام و با اشکودا
2- کلا انسان چیزی که بهش دسترسی نداره براش خوب و رویاییه. همین سانتافه و سورنتو اگه هیچکدوم از تیپ هاش وارد ایران نشده بود از اول و الان کسی 4تا دونه شخصی وارد میکرد ، همه به به و چَه چَه میکردن بخدا …